Tuttavani on alkanut seurustella miehen kanssa, jonka tiedän tehneen vakavan rikoksen 10 vuotta sitten. Saako tuomion jostain kaivettua?
Asia oli näyttävästi esillä 10 vuotta sitten iltapäivälehdissä, ilman nimiä tuolloin. Netin keskustelupalstoilla toki osattiin kaivaa käräjäoikeuden tuomiopaperit esiin, joista nimi ja rikoskumppanin nimi oli luettavissa. Asiaa pyöriteltiin pitkään ja iltapäivälehtien jutut oli nähtävillä.
No, tuo mies oli tuttava, ei läheinen ja katkaisin ne löyhätkin välit siihen lopullisesti, kun sain tietää, mitä oli tehnyt. Henkilö ei ole julkisuuden henkilö, eli nimi ei sano mitään, ellei asiaa silloin seurannut tai tuntenut henkilöä.
Kuulin viikko sitten, että tuttava on alkanut seurustella tuon miehen kanssa ja kun näin yhteiskuvan Facebookissa, minun oli pakko kysyä, että tietääkö miehen historiasta mitään. Ei tiennyt ja kun kerroin, ei tietenkään uskonut. Seuraavana päivänä syytti valehtelusta, koska googlaamallakaan ei löytynyt enää mitään. Joka ikinen juttu ja keskustelu on kadonnut kuin tuhka tuuleen. Netistä ei löydy enää mitään asiaan liittyvää! Ymmärrän, että tuomio on kärsitty ja asia on käsitelty, mutta hämmästyttää, ettei tapahtuneesta löydy enää siis kirjaimen kirjaintakaan mistään.
Voiko tuomion (joka oli yleisesti kaikkien saatavilla tuolloin 10v sitten) kaivaa jostain esille, jos tietää mitä mies on tehnyt ja miehen nimen? Tiedän yksityiskohtia ja missä on tuomittu, millaisen tuomion sai ja rikoskumppanin nimen.
Kommentit (61)
Ap on joko trolli tai sairas vainoaja, joka keksii jutun omasta päästään
Vierailija kirjoitti:
Ap on joko trolli tai sairas vainoaja, joka keksii jutun omasta päästään
Jos näistä on jompikumpi valittava, niin olen sairas vainoaja. Miksi keksisin tällaista? Perusteettomasta syyttämisestä saisin itse jonkun syytteen, mutta tässä on rikos tapahtunut ja tuomiokin annettu ja ilmeisesti kokonaan jo kärsittykin.
ap
Tuomio on kärsitty, kuten itse kirjoitit. Olet myös jo varoittanut ystävääsi. Tämän enempää en ainakaan itse lähtisi soppaa hämmentämään, juuri yllä mainituista syistä. Tästä eteenpäin se on ystäväsi vastuulla vahtia miehen käytös lastensa lähettyvillä, ne tiedot mitä kaipailet on salattu rikoksen uhrien suojaamiseksi.
Internetti tekee sen, etteivät ihmiset enää luota toisiinsa. Kukaan ei uskalla enää kertoa kellekään mitään diipimpiä juttuja itsestään kun pelkää että kaikki päätyy nettiin koko maailman luettavaksi. Rikollisen historian omaava ihminen on nykyään vaikeassa tilanteessa tuossa suhteessa. Voisi haluta kertoa ihan itse, jopa monelle ihmiselle, mutta ei halua kaiken päätyvän nettiin. Itselläkin on muutama pikkurikos kymmeniä vuosia sitten.
Haluaisin kertoa monellekin ihmiselle kaiken, mutta en halua kaikkea loppuelämäkseni nettiin. Vaikea dilemma. Sitten jos et kerro mitään, niin syytetään salailusta, yms. Ennen pystyi luottamaan ihmisiin paljon enemmän ennen nettiaikaa, korkeintaan muutama kuuli huhun. Omatkin teot olivat siis todella mitättömiä, en saanut edes ehdollista kertaakaan, mutta jossain iltapulun lööpissä näyttäisivät todella pahalta silti. Näyttäisin täydeltä kusipäältä. Eivät liity mitenkään seksiin. Hyväksikäyttö on kuvottava teko, mutta en silti haluaisi mustamaalata netissä ketään vanhoista teoista.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Se, että jostain rikoksesta on ilmoitettu valtakunnallisessa lehdessä ei aina tarkoita, että se olisi ns.vakava. Jotkut rikokset ovat mitättömämpiä kuin esim.koulukiusaaminen tai typerä käytös baarissa, joka ei täytä rikoksen tuntomerkkejä.
Sen lisäksi lehdissä yritetään saada jokaisesta jutusta mahdollisimman mehukas kuva ja faktoja ei tarkisteta kunnolla.
Kun aloittaja ei itsekään ilmeisesti tiedä muita kuin lehtijutut ja virtuaalisten huoltoasemaukkojen huhut, ei hän ole vielä sen viisaampi. Oikeuden papereista saa ehkä sitten enemmän vihiä siitä, miten viranomaiset ovat asiat tulkinneet.
On normaalia, että tuollaiset asiat herättävät primaalista inhoa, mutta inhoa ei ole tarpeellista tartuttaa muihin; varsinkin kun useimmat ihmiset eivät ole poliiseja tai lakimiehiä, jotka osaisivat nähdä lööppien ja ronskien nimikkeiden taakse ja nähdä ihmisyyden ja harmaan sävyt raflaavien sanavalintojen takaa.
Olen nähnyt ne oikeuden paperit, joissa teko kuvattiin hyvin yksityiskohtaisesti. Kuka teki mitä kenelle ja miten. Ei jäänyt mitään mielikuvituksen varaan. Iltapäivälehdissä ei lukenut tekotavasta kuin jotain että oli pakotettu (uhri) seksuaaliseen tekoon tms.
Kyllä teko on mun mielestä vakava, jos siitä saa vankeustuomion.
ap
Eli sinulla on ollut oikeuden paperit ja tuomio käsissäsi? Joten joku tuttusi on ollut asianomainen ja hänen saamistaan papereista olet nähnyt. Miksi et ota yhteyttä häneen jolla on ne paperit hallissaan?
On se kumma, että tuomitut rikolliset saavat netistä nimen pois, mutta syytön ei saa kuulemma esim. murobbs palstalta nimeään pois. Tuo on kuin ikuinen vankila syyttömälle.
Tiedot saa siitä käräjäoikeudesta, jolle "kuuluvalla" alueella rikos on tapahtunut. Tarvitsee tietää vain tekijän nimi ja suunnilleen vuosiluku. Kun on kyse seksuaalirikoksesta, asiakirjat voivat olla salaisia, mutta tuomio löytyy kyllä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Se, että jostain rikoksesta on ilmoitettu valtakunnallisessa lehdessä ei aina tarkoita, että se olisi ns.vakava. Jotkut rikokset ovat mitättömämpiä kuin esim.koulukiusaaminen tai typerä käytös baarissa, joka ei täytä rikoksen tuntomerkkejä.
Sen lisäksi lehdissä yritetään saada jokaisesta jutusta mahdollisimman mehukas kuva ja faktoja ei tarkisteta kunnolla.
Kun aloittaja ei itsekään ilmeisesti tiedä muita kuin lehtijutut ja virtuaalisten huoltoasemaukkojen huhut, ei hän ole vielä sen viisaampi. Oikeuden papereista saa ehkä sitten enemmän vihiä siitä, miten viranomaiset ovat asiat tulkinneet.
On normaalia, että tuollaiset asiat herättävät primaalista inhoa, mutta inhoa ei ole tarpeellista tartuttaa muihin; varsinkin kun useimmat ihmiset eivät ole poliiseja tai lakimiehiä, jotka osaisivat nähdä lööppien ja ronskien nimikkeiden taakse ja nähdä ihmisyyden ja harmaan sävyt raflaavien sanavalintojen takaa.
Mikä on harmaa alue lapsen seksuaalisessa hyväksikäytössä?
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Muuramen_pedofiilirinki
Siinä on nimet ja kuvat löytyy googlella. Näytä kaverillesi.
Mä olen kans yrittänyt etsiä tietoa yhden entisen tutun rikoksista netistä, hän kans seurustelee nykyään naisen kanssa jolla lapsia edellisestä liitosta. Ahdisteli aikanaan minua ja ystäviäni, kymmenisen vuotta sen jälkeen sai tuomion alakouluikäisten hyväksikäytöstä. Vaan ei löydy enää netistä mitään.
Aika erikoista, ettei netistä löytyisi mitään vanhoja juttuja.
Itsellä työkaveri, joka on rankasta rikoksesta istunut. Koevapaudessa nyt. Sai kymmenen vuotta aikoinaan. Kun kuulin juorun duunissa tästä työntekijästä, niin samantienhän mä tulin googlettamaan. Löytyi juttuja yli kymmenen vuoden takaa. Nää perus iltapäivälehdet ja Alibi. Sitten Minfossakin oli pieni ketju.
Jostain syystä tuo asia ei ollut ottanut tuulta siipiensä alle, eikä kiinnostanut juuri mediaa.
Tietty oli silleen mahdollista, että ne pysty löytämään nimillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rölli, tai sitten kerrot paikkakunnan ja kuvauksen tapahtumista, plus mahdollisimman tarkan tapahtuma- ja tuomioajan. Etsin sen sulle netistä. Ai on esteitä kertoa? Joo, niin arvelinkin.
Oikeutta käytiin Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa, etunimi J, sukunimi T, pianonsoitonopettaja, tapahtumapaikkakuntaa en muista tarkkaan, mutta siellä Kanta-Hämeen toiminta-alueella. Toinen rikoskumppani muusikko, etunimi T, sukunimi V. Tuomio mahdollisesti annettu 2007, koska sen jälkeen ei ole enää ollut lasten kanssa tekemisissä työmielessä.
No jos kaverisi ei usko niin tee lastensuojeluilmoitus hänen lapsistaan! Erittäin aiheellista. Ei se pe do ole siitä kaveristasi vaan tämän lapsista kiinnostunut, aivan normaali toimintatapa noilla. Eikai siis ole Muuramen mic cis?
Minfosta ei poisteta ketjuja. Joitakin postauksia voidaan poistaa/muokata, mut kokonaisia ketjuja ei poisteta. Minfosta on vaikea löytää vanhempia ketjuja koska otsikot on välillä niin outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet rölli, tai sitten kerrot paikkakunnan ja kuvauksen tapahtumista, plus mahdollisimman tarkan tapahtuma- ja tuomioajan. Etsin sen sulle netistä. Ai on esteitä kertoa? Joo, niin arvelinkin.
Oikeutta käytiin Kanta-Hämeen käräjäoikeudessa, etunimi J, sukunimi T, pianonsoitonopettaja, tapahtumapaikkakuntaa en muista tarkkaan, mutta siellä Kanta-Hämeen toiminta-alueella. Toinen rikoskumppani muusikko, etunimi T, sukunimi V. Tuomio mahdollisesti annettu 2007, koska sen jälkeen ei ole enää ollut lasten kanssa tekemisissä työmielessä.
Tämä linkattiin jo aiemminkin, mutta kyseessä ei ollut tämä juttu.
ap
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Muuramen_pedofiilirinki
Siinä on nimet ja kuvat löytyy googlella. Näytä kaverillesi.
Ei ollut kyse tästä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minfosta ei poisteta ketjuja. Joitakin postauksia voidaan poistaa/muokata, mut kokonaisia ketjuja ei poisteta. Minfosta on vaikea löytää vanhempia ketjuja koska otsikot on välillä niin outoja.
Sieltä, kuten kaikkialta muualtakin netistä, on varmaan poistettu nimet niin, ettei viestiketjut löydy nimillä tai aihesanoilla.
Itseään koskevia juttuja voi poistattaa Googlesta ja aika helpostikin. Luulenpa, että kyseessä oleva tuomittu on siis järjestelmällisesti poistattanut joka ikisen yhteyden, mistä jutun voisi kaivaa esiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Olet kertonut tuttavallesi ja olet tehnyt omalta osaltasi voitavasi. En puolustele rikollista, mutta koen niin että varoitus pitäisi riittää. Vielä jos kerroit tutullesi rikoksen luonteen, tekoajan ja -paikan sekä rikostoverin nimen, niin siinä on riittävästi jo mistä tarttua kiinni. Jos tuttusi on yhtään fiksu, niin alkaa kyllä miettiä.
Juurikin näin,ÄLÄ TUPPAUDU LIIKAA TOISTEN ELÄMÄÄN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kertonut tuttavallesi ja olet tehnyt omalta osaltasi voitavasi. En puolustele rikollista, mutta koen niin että varoitus pitäisi riittää. Vielä jos kerroit tutullesi rikoksen luonteen, tekoajan ja -paikan sekä rikostoverin nimen, niin siinä on riittävästi jo mistä tarttua kiinni. Jos tuttusi on yhtään fiksu, niin alkaa kyllä miettiä.
Juurikin näin,ÄLÄ TUPPAUDU LIIKAA TOISTEN ELÄMÄÄN.
Eri asia on onko tuo sitä elämää vai vaan muuta?
Olen nähnyt ne oikeuden paperit, joissa teko kuvattiin hyvin yksityiskohtaisesti. Kuka teki mitä kenelle ja miten. Ei jäänyt mitään mielikuvituksen varaan. Iltapäivälehdissä ei lukenut tekotavasta kuin jotain että oli pakotettu (uhri) seksuaaliseen tekoon tms.
Kyllä teko on mun mielestä vakava, jos siitä saa vankeustuomion.
ap