Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin kauppakeskus Ainoassa enkä löytänyt sieltä ulos

Vierailija
17.01.2020 |

Tulin metrolla ja pääsin kyllä ylös kauppakeskukseen, mutta en löytänyt enää ulos koko kauppakeskuksesta. Menin monesta ulko-oven näköisestä ulos, mutta siellä oli vain ihmeellinen takapiha tai työmaa, eikä päässyt minnekään. Olisin halunnut päästä Postissa käymään, mutta en koskaan löytänyt ulos paikkaan, josta olisin voinut kävellä eteenpäin, esim. kohti Postia. Oli pakko puolen tunnin harhailun jälkeen palata metrolle alas. Ja ei, infossa ei istunut ketään, olisin kyllä sieltä kysynyt neuvoa.

Kommentit (64)

21/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen joskus eksynyt ostoskeskuksessa (Forum) niin, etten löytänyt takaisin ulos. Pääsin lopulta ulos seuraamalla ihmisiä, joiden keskustelusta pystyin päättelemään, että ovat menossa ulos katutason uloskäynnistä.

Minulla se varmaan johtuu siitä, etten kulkiessani pistä merkille ympäristöä melkein ollenkaan. Liikun omissa ajatuksissani. 

Vierailija
22/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metron löytyminen on tosiaan joskus hankalaa Ainoassa. Suurin syy on se, että yksi kauppakeskuksen tasoista on nimeltään M-taso. Tosi idioottimaisesti nimetty, koska sillä ei ole mitään tekemistä metron kanssa. Kyltit metron M-tunnuksella ja viitat M-tasolle menevät suloisesti sekaisin. Aakkosissa olisi ehkä ollut muutama muukin kirjain, jolla tuo taso olisi voitu nimetä, jos numeroita ei voitu käyttää, kuten muissa kerroksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapiolan keskus on tällä hetkellä aikamoista rajennustyömaata. Saatoit hyvinkin mennä ulos oikeasta ovesta, mutta et vain tajunnut, että siitä pääsee oikeasti eteenpäin, vaikka näyttääkin siltä, että on rakennustyömaan keskellä.

Mitä järkeä tuollaisissa ulko-ovissa, jotka johtaa jonnekin, joka näyttää ei-miltään-paikalta, josta ei pääse eteenpäin, mutta sitten oikeasti pääsee eteenpäin ja pitää mennäkin eteenpäin päästäkseen pois? Kuulostaa pahalta unelta. Ap

Vierailija
24/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran käynyt siellä. Pyörin myös etsimässä tiettyä ruokakauppaa, en löytänyt. Autollakin joutui kiertelemään aika lailla ennenkuin pääsi ulos hallista.

Vierailija
25/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikka on tehty varmaan pelkästään tapiolalaisille koska ei ole kunnon opasteita. No eipä tarvitse mennä toista kertaa.

Vierailija
26/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. Itse paljasjalkaisena stadilaisena kävin siellä tutustumassa ja ihan helposti löysin sisään ja ulos. Helpommin kuin Redissä :o

Redi on huomattavasti selkeämpi kuin tuo Ainoa. Kävin siellä syksyllä avajaisten aikaan ja opasteet oli tosi epäselvät, eikä paikalla olleet järjestysmiehetkään osanneet auttaa. 

Vierailija
27/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisuuden varalta: Etsi Stockmann (sen löytämisen ei pitäisi olla mahdotonta) ja sitten sen pääuloskäynti (kysy tarvittaessa vaikka myyjältä). Kun menet ulos, olet paikassa, josta pääsee kävelemään ulkokautta postiin (kun Stockmannin pääovi on suoraan takanasi, lähde vasemnalle).

Vierailija
28/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minäkin olen joskus eksynyt ostoskeskuksessa (Forum) niin, etten löytänyt takaisin ulos. Pääsin lopulta ulos seuraamalla ihmisiä, joiden keskustelusta pystyin päättelemään, että ovat menossa ulos katutason uloskäynnistä.

Minulla se varmaan johtuu siitä, etten kulkiessani pistä merkille ympäristöä melkein ollenkaan. Liikun omissa ajatuksissani. 

Oli aamu ja ihmiset näytti tulevan sinne Ainoaan mennäkseen metroon. Sen harhailuni aikana kukaan ei lähtenyt sieltä talosta ulos. Aloin epäillä, että ulos pääsee vain metron kautta, joten palasin metroon ja kotiin Otaniemeen. Ap

Vierailija
29/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin, et päässyt ulos? Sähän olet jo poistunut sieltä.

Vierailija
30/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaisuuden varalta: Etsi Stockmann (sen löytämisen ei pitäisi olla mahdotonta) ja sitten sen pääuloskäynti (kysy tarvittaessa vaikka myyjältä). Kun menet ulos, olet paikassa, josta pääsee kävelemään ulkokautta postiin (kun Stockmannin pääovi on suoraan takanasi, lähde vasemnalle).

Kävelin aamulla monta kertaa Stockan ohi. Mutta kaikki myymälät oli kiinni, koska oli kello vasta 9:15. Joten en voinut löytää Stockan pääuloskäyntiä, koska Ainoasta ei päässyt sisään sinne Stockalle. Mutta sinun vastaus siis selittää asian. Sieltä ei pääse ulos kuin myymälöiden kautta, ja jos ne myymälät ei ole vielä avanneet, niin joutuu jäämään Ainoaan tai ajamaan metrolla ulos vaikka Kaisaniemestä. Hienoa. Ap

31/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen Ainoan suunnittelijan pää täytyy olla yhtä sekava kuin se kauppakeskus eli perusteellisen sekaisin.

Menen siitä montaa kertaa kuukaudessa läpi, kun kuljen eteläpuolelle. Olen oikein antaumuksella tutkinut sen, mutta mitään järkevää reittiä sen läpi ei kulje. Pitää mennä eteenpäin, sitten protaita ylös, takaisinpäin ja taas sivulle jne. Täysseko.

Vierailija
32/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin, et päässyt ulos? Sähän olet jo poistunut sieltä.

Poistunut, kyllä. Pääsin sieltä ulos vasta Otaniemessä. Olisin halunnut käydä Tapiolan Postissa. Ap

Vierailija
33/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä Ainoassa kohdannut ainoatakaan uloskäyntiä, josta ulos menemällä ei pääsisi minnekään. Mutta ympäristö on kyllä tällä hetkellä tosi hämäävän näköinen isojen rakennustyömaiden vuoksi. Pitää vain rohkeasti lähteä eteenpäin.

Vierailija
34/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin päästä bussiterminaalista toiseen (?) ja puolen tunnin päästä luovutin ja päädyin metroaseman kautta sattumalta oikeaan paikkaan ja tunnin kuluttua olin perillä 200m päässä.. Paska mesta. Suunnittelijat pitäisi ampua kuopan reunalle.

Vierailija
35/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Sen Ainoan suunnittelijan pää täytyy olla yhtä sekava kuin se kauppakeskus eli perusteellisen sekaisin.

Menen siitä montaa kertaa kuukaudessa läpi, kun kuljen eteläpuolelle. Olen oikein antaumuksella tutkinut sen, mutta mitään järkevää reittiä sen läpi ei kulje. Pitää mennä eteenpäin, sitten protaita ylös, takaisinpäin ja taas sivulle jne. Täysseko.

Minä joudun usein kulkemaan vauvan vaunujen kanssa Ainoan läpi, kun olen menossa terveysasemalle. Vaunujen kanssa ei pääse noita reittejä portaita ylös ja taas sivulle jne. Eksyn sinne joka kerta, koska vaunujen kanssa joutuu käyttämään hissejä, joilla ei pääse mihinkään järkevään paikkaan.

Vierailija
36/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltäkään toiselta asiakkaaltako et hoksannut kysyä? Varmasti olisit saanut apua, jos olisit kysynyt. Tapiolan keskusta on aika sekava tällä hetkellä, mutta apua saa kun avaa suunsa.

Minä olin hiljattain Triplassa ja yritin löytää tieni Clas Ohlssonille. Kysyin kahdesta liikkeestä, mutta työntekijät eivät muistaneet, missä se on. Sitten kysyin kahdelta ohikulkijalta, ja kumpikin olivat ekaa kertaa paikalla ja itsekin eksyksissä :). Harhailin sitten aikani, kunnes osuin vahingossa infon kohdalle. 

Vierailija
37/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kyllä Ainoassa kohdannut ainoatakaan uloskäyntiä, josta ulos menemällä ei pääsisi minnekään. Mutta ympäristö on kyllä tällä hetkellä tosi hämäävän näköinen isojen rakennustyömaiden vuoksi. Pitää vain rohkeasti lähteä eteenpäin.

Eteenpäin? Jos haluaa vaikka Postiin, niin rohkeasti eteenpäin jostain ovesta vain vai? Siinä päätyy pian vain Länsiväylän varteen eikä lähellekään Postia pääse.

Vierailija
38/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelin aamulla monta kertaa Stockan ohi. Mutta kaikki myymälät oli kiinni, koska oli kello vasta 9:15. Joten en voinut löytää Stockan pääuloskäyntiä, koska Ainoasta ei päässyt sisään sinne Stockalle. Mutta sinun vastaus siis selittää asian. Sieltä ei pääse ulos kuin myymälöiden kautta, ja jos ne myymälät ei ole vielä avanneet, niin joutuu jäämään Ainoaan tai ajamaan metrolla ulos vaikka Kaisaniemestä. Hienoa. Ap

Tietenkin sieltä pääsee ulos muualtakin kuin liikkeiden kautta. Neuvoin vain tuon Stockan, koska se on kaikista helpoin löytää ja selittää. Myös sieltä metrosta on toinen uloskäynti, joka ei mene lainkaan Ainoan kautta.

Vierailija
39/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos postia kohta löytää mistään kun melkein kaikki postit lopetetaan. En jaksaisi millään alkaa opettelemaan miten paketteja lähetetään jostain automaateista. :(

Vierailija
40/64 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin siellä kerran, uudestaan en mene.

Toki jos on aikaa ja energiaa kuluttaa koko päivä eksymiseen, niin Ainoassa odottaa suuri seikkailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan