Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarhatädit! Oudoimmat lapset/perheet, joita olet kohdannut

Vierailija
17.01.2020 |

Tuli vaan mieleen, kun välillä miettii osuuko vain minulle tämmöisiä perheitä.

Äiti oli vakuuttunut, että lapsella oli noin 6 erilaista ruoka-allergiaa. Niinpä äiti toi itse omat ruoat : nuudeleita ja kanaa. Joka päivä. Ei koskaan mitään muuta. Saanut lääkäriltä tuohon vielä liput ja laput, joten meillä ei ollut asiaan paljon sanomista.

Toinen mitä ihmettelen, on miten uusavuttomia isotkin lapset ovat. Lähes eskari-ikäiset ovat vaipoissa eivätkä osaa syödä haarukalla. Siinä on turha koittaa opettaa potalle tai päästä eteenpäin sormiruokailusta edes lusikkaan, kun vanhemmat kotona antavat lasten päättää.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kietävä lastenhoitaja ja ei ainakaan meidän kaupungin missään päiväkodisssa vanhemat tuo omia ruokia, outoa että teillä päin joka pk joku tuo

Vierailija
62/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku toimittaja tekee taas juttua? Huomisen ilta sanomissa "tällaisia ovat oudoimmat vanhemmat, lastentarhan opet kertovat"

Hyvä on aina puhua asioista. Maailmahan on älyttömän ristiriitainen. Kuitenkaan kukaan ei uskalla puuttua jos kulissit ovat kunnossa.

Kyllä voi puuttua vaikka kuinka olisi kulissit kunnossa jos lapsen perushoidossa on puutetta, eli ei ole sopivaa vaatetta koskaan päiväkodissa. Todellakin puututaan ja pitääkin puuttua asiaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä ole helppoa lastenhoitajien tai varhaiskasvatuksen opettajien työ siellä kentällä, kun tätä ketjua lukee! Kaikki sympatia heille!

Vierailija
64/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas ihmeellisimpiä ovat lasten vanhemmat jotka eivät osta lapselleen perusvaatteita. Ikinä ei ole mitään. Ei voida luistella kun ei ole luistimia, kumisaappaat on 5 numeroa liian pienet, ei löydy villapaitaa, ei villasukkia. Aurinkorasvoista tai laseista nyt puhumattakaan. Ei panosteta lapseen yhtään.

Tämä. Ja ei edes kyse ole rahasta. Ei vaan yhtään ajatella sitä lasta, millaista on kulkea pienissä märissä kengissä Ja jatkuvasti ruinata joltain jotain pinkkiä liian pientä varavaatetta kun itsellä ei ole edes sitä.

Niin, itse kuljetaan kyllä merkkivaatteissa ja rahat onlaitettu tekoripsiin ja kynsiin. Surullista.

Tai lapsi puetaan äidin mieliksi ensin Rodineihin mutta peruskamppeet puuttuvat.

Kamalintahan on se, että lapsi tuodaan päiväkotiin sellaisissa vaatteissa, jotka eivät kestä elämää. Toivotaan, että ulkona lapsi ei leikkisi nurmikolla/hiekalla/vedessä/kurassa, etteivät vaatteet sotkeutuisi, tai ettei lapsi ajaisi potkumopolla, koska kengän kärjet kuluvat. Sisällä ei saisi maalata/muovailla/piirtää tusseilla, lasta pitäisi estää konttaamasta, ettei housujen polvet kulu ja ruoan voisi mielellään syöttää vielä eskari-ikäisellekin, ettei vaan mustikkasoppaa tipu paidalle.

No höpö höpö.

Vierailija
65/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tädit ovat vain ihmisiä: jotkut juoruilevat minusta ja toiset eivät voi sietää lapsiani.

Vierailija
66/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia on nämä hysteeriset vanhemmat, jotka ovat kauhuissaan jokaisesta pienestäkin naarmusta, jonka lapsi on saanut ja soittelevat siitä päiväkodin johtajalle. Jotkut vanhemmat ovat sanoneet, ettei lapsi saa kaatua päiväkodissa. Yksi käski vahtia, ettei lapsi saa itikan pistoja. Kyllä meidän tarhatätien pitää huolehtia lasten turvallisuudesta, mutta kai nyt lapsi saattaa leikissä kaatua? Myös kesällä on ihan mahdottomuus vahtia ettei itikka vaan pistä. Välillä siis saamme sellaisia ohjeistuksia, että niitä on ihan mahdoton toteuttaa. Ne samat vahdittavat lapset kuitenkin saavat välillä kotona kolhuja. Kaikki eivät ymmärrä, että ammattilainen ei kuitenkaan tarkoita yli-ihmistä. Lisäksi lasten tulee antaa leikkiä, kiipeillä ja touhuta. Se on todella tärkeää lapsen kehityksen kannalta ja leikkiessä välillä saattaa naarmuja tulla. Eri asia on oikeasti vaaralliset leikit. 

Vierailija
67/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien yh-äitien kakarat. Häiriintyneitä kaikki.

Vierailija
68/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset oppivat aikanaan ihan itse ja tuputtamatta. Se oli tärkein opetukseni lastenkasvatuksessa kantapään kautta. Itsekin hosuin kaikkien taitojen opettamisessa. Ihan turhaan.

Mitä sitten, jos joku on vaipoiss 5-vuotiaana. Tuskin hän enää rippileirillä käyttää vaippoja, jos on terve.

Juuuri sinun kaltaistesi takia täällä on nykyään todella paljon "ADHD-lapsia". Lainausmerkeissä siksi, että suurin osa näistä "ADHD-tapauksista" johtuu vain ja ainoastaan huonosta kasvatuksesta, tai jopa kokonaan sen puutteesta.

Lapsia PITÄÄ opettaa. Heille PITÄÄ kertoa mitä saa tehdä ja mitä ei. Heille PITÄÄ myös kertoa miten asiat toimivat. Aikuinen päättää asioista loppupeleissä, ei lapsi. Miksi sinulle ja kaltaisillesi se on niin vaikeaa ymmärtää? Alhainen älykkyysosamäärä on varmasti yksi syy, mutta kerro loput.

Vierailija
69/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset huoltajat, jotka maiskauttavat paheksuvasti, kun esim. ruuasta on jäänyt pieni tahra vaatteeseen. Ulkona ollaan aina joko liikaa tai liian vähän. Kävellään liikaa, kantaa pitäisi vähintään eskari-ikään, mahdollisesti koko iän. Rattaisiin pitäisi laittaa 4-6 -vuotiaat. Kengät ovat sellaiset, jotka on oikeasti lapsen täysin mahdoton saada päälleen, kapoiset, narulliset. Välikausihaalaria tarjotaan ympärivuotisesti, alle pitäisikin sitten laittaa pahimmillaan tuplakerros välikerroksia, ei kovin järkevää. Jokainen yhteinen edistysaskel, esim. pukeminen itse kaadetaan sillä, että lapsi pyytää huoltajaa pukemaan ja huoltajahan pukee. Ja kantaa. Ja siloittaa jokaikisen askeleen. Monesti tulee mieleen linnut, siellähän äitilintu oksentaa valmiiksi muussatun ruuan poikasilleen. Ei olla kaukana siitä, että huoltajat toimivat kohta samoin. Tuntuu, että vain taivas on rajana tässä hulluudessa. Jos lapsen ei anneta opetella asioita, kokeilla ja tehdä itse ja saada onnistumisia on se väkivallan teko lasta kohtaan!

Vierailija
70/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhatädit vs sairaalasedät.

Vierailija
71/71 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut koulun keittiöllä töissä jossa allergiat oli mitä kummallisimpia. Oli "allergia" esim kaurapuurolle mutta ei kauralle, tai "keliakia" jossa sai kuitenkin syödä vehnää. Nää rajoitteet oli terkkarin allekirjoittamia, mutta en voi käsittää miten nuo meni häneltä läpi. Kaikki tollaiset turhat vaan vie ihan hirveästi aikaa kun ne kuitenkin täytyy ottaa huomioon.

Muutenkin tuntuu että allergioiden kanssa ylihysterisoidaan nykyään. Lievien allergioiden kohdalla täysi välttely ei enää ole nykypäivää vaan pitäisi totutella niihin aineisiin, joista tulee lieviä oireita. Vakavat allergiat tietenkin asia erikseen.

Jos kyseinen henkilö on painottanut, että voi syödä gluteenitonta kauraa, mutta ei tavallista kaurapuuroa ja vehnätärkkelys käy jota siis useat gluteenittomattuotteet nykyään sisältävät. Olen itsekin töissä keittiöllä ja tiedän myös, että kaikki työntekijätkään eivät ymmärrä asioita ja naureskellaan asiakkaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi