Suolen toiminta pilaa/hankaloittaa parisuhdettani
Noloin asia ikinä, mistä on tullut helv###llinen ongelma itselleni.
Olen ollut monta vuotta parisuhteessa enkä pysty käymään paskalla miehelläni. Muutenkin maha myllertää yleensä koko ajan ruoan jälkeen ja pierettää. Yleensä näemme parina päivänä viikossa ja tämä on yhtä tuskaa!! En kehtaa käydä vessassa isolla asialla enkä pieraista. Mahan vääntö alkaa aina kun näemme. Kun olen kotona se ei ole niin paha.. syön terveellisesti.
Matkalle en pysty lähtemään tästä syystä mikä pilaa suhteemme. Ja myös se etten pysty paria yötä pidempään olemaan yhdessä. Emme asu yhdessä kun mies töissä eri kaupungissa.
Mitä voin tehdä?!
Kommentit (55)
Mulla vatsa toimii aamulla normaalisti.
Kyse on siitä etten pysty menemään vessaan!
Sitten ilmaa alkaa kerääntyä ja maha turvota. Pari kertaa joutunut lähtemään vain siitä syystä, että pääsen kotiin vessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla vatsa toimii aamulla normaalisti.
Kyse on siitä etten pysty menemään vessaan!Sitten ilmaa alkaa kerääntyä ja maha turvota. Pari kertaa joutunut lähtemään vain siitä syystä, että pääsen kotiin vessaan.
Ap
Mene terapiaan käsittelee ongelmasi kuntoon.
Kaikki käy paskalla ja pieree. Ei ole pakko nostaa jalkaa ja töräyttää tai ilmoittaa menevänsä paskalle ja jättää vessan ovi auki.
Usko pois, kumppanisi varmasti osaa biologiaa sen verran ettei usko sinunkaan jätöstesi tuoksuvan ruusulle tai että et pasko
Itsellä samaa ongelmaa, imodium plus pelastanut monta kertaa. Myös viljatuotteiden ja sokerin vähentäminen auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse seurustelen vain hienojen naisten kanssa, jotka eivät käy paskalla.
Valitettavasti tuolla periaatteella seurustelusuhteesi taitavat jäädä varsin lyhytaikaisiksi, sillä totuus kaikista (mahdollisistakin) kumppaneistahan tulee joka tapauksessa väistämättä paljastumaan aina jossain vaiheessa (ensimmäistä )vuorokautta...
(Ainoa toivosi on vain siinä, että leidilläsi on silloin seurusteluvaiheessaanne menossa joku ummetuskausi)
Kokeile Fodmap-ruokavaliota. Auttoi ainakin minulla juuri tuollaisiin oireisiin. Vie tehokkaasti pois turvotukset ja pierut. Älyttömän tehokas apu rauhoittamaan vatsan. Vaatii hieman kärsivällisyyttä, kun joutuu aika paljon välttelemään ruokia, mut itsellä kyllä toimi.
Tiedän tunteen! Itse olen ollut mieheni kanssa naimisissa 8 vuotta enkä vieläkään kehtaa käydä kakalla hänen ollessaan kotona enkä pieraista hänen kuultensa :(
Vierailija kirjoitti:
Itse seurustelen vain hienojen naisten kanssa, jotka eivät käy paskalla.
Ehkäpä ap:n poikaystäväkin luulee näin? Tai ap kuvittelee poikaystävänsä luulevan näin, tietämättä millaisia megajöötejä se hieno nainen pusertaa panttaamisen jälkeen... Ihan oikeasti ap, kuvitteletko, että mies ei tiedä sinunkin kakkaavan ja pierevän? Nyt kyllä kannattaisi lopettaa se turha sievistely, jota kumppanisikaan ei varmasti sinulta odota. Pahimmassa tapauksessa se pidättelemäsi pieru paukahtaa vielä joku kerta seksin aikana. Silloin varmasti toivot, että olisit uskaltanut pöräyttää sen aikaisemmin vessareissulla.
Onneksi oma parisuhde on sen verran rento, että meillä voi piereskellä ja käydä paskalla ihan rauhassa. Näytin kyllä heti seurustelun alkuvaiheessa, millainen olen pieruineni kaikkineni. En jaksanut esittää mitään hienoa ladya, kun en sellainen ole. Miksi pitäisi?
Entä jos aloittaisit treenaamisen ihan vain puhumalla pieruista ja kakasta? Kun katsotte telkkaria, niin vitsaile vaikka mainoksen kakkavaipoista tms. Kun asialle nauraa jo etukäteen, niin ehkä se ei sitten oikeassa tilanteessa ahdista ja nolota niin paljon.
Mä kerroin vastaavassa tilanteessa asiasta miehelle. Siis, että en kerta kaikkiaan pysty käymään vessassa jos hän on kotona. Siispä hän lähti välillä kävelylle. Minullehan sekin oli jo iso juttu, että pyysin häntä lähtemään happihyppelylle. Hän vaan naurahti, että totta kai. Onneksi mies oli niin ymmärtäväinen.
Voi olla, että miehesikin jo ihmettelee, että missä välissä käyt hädällä. Tai siis huomannut, että tuskin käyt.
Kyllä mäkin yritän käydä silloin kun mies ei oo kotona, mutta eihän se aina onnistu. Sitä paitsi meillä oli yks äkäinen vatsatauti, jonka jälkeen kumpikin oli kyllä täysin tietoinen toisen ruuansulatuksesta. 😅
Mutta siis kannattaa kertoa miehelle, että tää on ongelma. Hän taatusti ymmärtää ja voit vaikka tosiaan pyytää häntä käymään jossain, että sillä aikaa pääset vessaan.
Vierailija kirjoitti:
"Syön terveellisesti"
Et syö, jos pierettää.
Terveellinenkin ruokavalio voi pierettää jotakuta, kun sama ei pieretä toista.
Etkö ap käy edes pissalla jos mies on samassa talossa? Jos käyt, niin sen kun kakkaat pissareissulla. Eihän mies tiedä, mitä sä siellä vessassa teet.
Aloita vhh-ruokavalio. Alun adaptaation jälkeen suoli toimii joka aamu kuin kello eikä piereskelyistä, vatsan turvotuksista tms suolisto-oireista ole vaivaa. Ruokavaliolla on muitakin edullisia vaikutuksia terveyteen ja hyvinvointiin. Kakalla silti joudut käymään niin kuin me muutkin.