Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~ ENSIKOT keskiviikkona 21.6.2006 ~*~

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä korvassa sijaitsevaan tasapaino elimeen on ns. sakkakivet jääneet paikoilleen, ja aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa liikkuessa. Se voi kestää useamman päivänkin ja ikäväkyllä siihen ei ole lääkettä. Se menee itsestään ohi. Jotain asentohoitoa jumpparit siihen tekee mut siitäkään ei välttämättä ole apua ja siihen tarvitsee lääkäriltä lähetteen.

Itse olen kerran kärsinyt tästä asentohuimauksesta, joksi lääkäri sen määritteli. Itse en kärsinyt silloin edes nukkuessani kääntyä mihinkään suuntaan, muuten päätä vietiin ja maailma edessä pyöri kuin hyrrä. Istuakkin piti yhdessä asennossa ja ei puhettakaan että ruoka olis pysynyt sisällä. Sit se meni itesestään ohi viikossa.

Toki oireesi voivat olla myöskin seurausta matalasta verenpaineesta. Mutta se voi myöskin olla kovan laatuinen migreeni kohtaus. Asento huimausta veikkaisisin. Jos oireet vaivaavat pitkään niin kannattaa käydä lääkärissä, saat ainakin tarkan diagnoosin ja oikean avun.

Voihan se toki tietää sitä, että Herra Haikara on käväissyt vierailulla.

Koitahan parannella itsesi. Toivottavasti tästä on jotain apua.

T: ebulino

Vierailija
22/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jolla jussiaattona töitä, tosin muuten viikonloppu vapaa, joten ehtii vähän juhliakin. SADEYE, miltä työtilanne sulla muuten vaikuttaa, olisko jotain kivempaa työtä mahdollista saada? Ja ANSKULIINI bdbd että töitä löytyisi. Hyvän parisuhteen lisäks on se mielekäs työkin tärkeää. Siellä kun tuppaa kulumaan aikas iso osa ajasta, niin mielummin sitä viihtyy. Samaan syssyyn hyvää lomaa niille, jotka sellaista juuri nyt viettävät!

Muutes, lueskelin tuossa " Ihmisen anatomia ja fysiologia" -kirjaa ja viisastuin. Tässä jotain juttuja, jotka vois muitakin enskattaria kiinnostaa:

" Yhdynnän jälkeen siitiöitä kulkeutuu emättimen pohjukasta kohtuun ja edelleen munanjohtimiin. Ne säilyvät hedelmöittämiskykyisinä yleensä 1-2 vrk:tta. Munasolu taas on hedelmöityskykyinen ovulaation jälkeen vajaan vuorokauden. Raskaaksi tulon todennäköisyys on suurin, jos yhdyntä tapahtuu ovulaatiopäivänä tai parina päivänä ennen. Ovulaatiota seuraavana päivänä yhdyntä ei yleensä johda raskauteen. Poikkeustapauksissa raskaus voi alkaa minä päivänä tahansa, sillä ylimääräiset ovulaatiot ovat lähes aina mahdollisia."

Eli siis samassa kierrossa voi olla ovulaatio useammin kuin kerran! Voi siis selittää senkin, miks joillakin ovistikut voi näyttää vahvoja viivoja yllättäväänkin aikaan.

ON: eipä kummempaa, ovisaikoja (kai) elellään. Jospa se nyt pitäisi paikkansa, että Juhannuksena ois otollista vauvautua ;) Hyvä termi muutes tuo :)

Jokos se Makkara läks kokonaan o-puolelle?

*vilkutus kaikille enskoille* Plussia kehiin, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaryRose: ahkeruuteen mekin panostetaan :). Toivottavasti haikara palkitsee meidän siitä. Tulipa sun tekstistä mieleen kanssa, että voisi käydä itsekin hipelöimässä vauvakirjoja ... kauppaan!

Adette: eihän se välttämättä kaikilla vielä näy plussa tuossa kohtaa, vaikka olisikin plussannut. Kokeileppa muutaman päivän päästä uusiksi ja plussaonnea paljon matkaan ++++++

joku kyseli jussista ja töistä - itse painelen vapaalla mökkimeinigeissä. Mennään isolla perinteikkäällä juhannusporukalla viettämään ihan tosi relax juhannus. Olisi tarkoitus jo lähteä huomenna.

Omaa napaa: meikkis kävi tänään gynellä tutkauttamassa paikat, ja sain go-for-it käskyn! Jes, kaikki siis kondiksessa. Lääkäri näki lisäksi, että munarakkulasta oli munasolu irronnut, elikkäs ovulaatio olisi tapahtunut (ei osannut sanoa tarkkaan koska varmaankin muutaman päivän marginaalilla) nyt tässä sitten jänskätään josko lauantaipäivän pupuilu on mitään auttanut. Periaatteessa jos ovis olisi vaikka tapahtunut maanantaina, niin on se voinut mennä ohikin :(. Tiistain pupuilut taisi olla vähän liian myöhään, eli silloinhan ovulaatio on varmaankin ollut jo liian pitkällä.

Noh, n. 10 päivän päästä kyllä testaan ja tsekkaan miten on käynyt! Nyt siis seuraan jokaista pientä nykimistä tuolla alavatsan seudulla ja taidan tulla ihan hulluksi, JELP!

Lääkäri ohjasi pupuilemaan joka toinen tai kolmas päivä välillä 7kp - 17 kp. Lääkärin ohjettahan pitää aina noudattaa ;). Lääkäri myös sanoi, että jos on ihan säännöllinen kierto ei ovulaatio tikuilla tee yhtikäs mitään. Tosin olenkin vain käytellyt niitä lähinnäkin mielenkiinnosta.

Tulipas tästä pitkä.

Peipposka kp 17/n.28

Vierailija
24/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve. luin vasta sun otteesi tuosta kirjasta. Olen itsekin kuullut, että ovulaatioita voi olla useampi saman kk:n aikana.

Tyhmä kymysys, mutta eikös eri munaiset kaksoset (esim. tyttö ja poika) synny juurikin kahden munasolun hedelmöittyessä samaan aikaan?

ps. toivottavasti tuo kuinka kauan siittiöt elää munajohtimessa on osunut itsellä kohdalleen... aika tiukalle menee! Lauantaista on maanantaihin kaksi kokonaista vuorokautta (siis oletuksena, että ovis olisi ollut tuolloin ma...)!

Vierailija
25/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä sen verran kaivaa omaa napaa, että lääkäri sanoi kohtuni olevan taaksepäin kallistunut. Tästä ei kuulemma ole mitään haittaa... Mitä oikeasti tuo " Taaksepäin kallistunut kohtu" tarkoittaapi? Onko jollain tietoa?

Vierailija
26/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näinhän se taitaa olla, että epäidenttiset kaksoset selittyis just tolla kahdella ovulaatiolla, jos ne munikset samaan aikaan irtoo. En ite osannu yhdistää näitä kahta asiaa, heh! Mut ymmärsinkö väärin sitten ton tekstin, kun ajattelin, että samas kierros vois tapahtuu 2 ovista eri aikoihin? Mietittiin tätä yhen ystävän kans, jolla laskettu aika aikoinaan siirtyi peräti kahella viikolla, kun lekuri ultrasi vauvelia. 2 ovista nimittäin selittäis sen. Tai taitaa se selittyä aika monella muullakin asialla, mut tuli vaan mieleen.

Taaksepäin kallistuneesta kohdusta en tiedä mitään eikä osannut anatomian kirjakaan kertoa. Mut sellasen tiedon löysin kohdusta yleisesti, että se tavallisesti painaa 50 g, mut raskauden loppupuolella kasvaa noin kilon painoiseksi :)

Terveisin nippelitiedon kruunamaton kuningatar Aqua

Vierailija
27/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=00C5CD]Lisbet[/color]: pahoittelut tuosta tädin ryökäleestä taas! :(

[color=00C5CD]Sara-Maria[/color]: sinun asemassasi mä jatkaisin yrittämistä työstä huolimatta. Kyllähän sä ehtisit siellä olla, vaikka kohta jo plussaisitkin! Mutta tietty itse se ratkaisu tarvii tehdä.

[color=00C5CD]Nella[/color]: voi kun sä jaksat miettiä muita! :) No varmaan itelläkin voisi käydä samat ajatukset mielessä, mutta kyllä mä en varmaan sanoisi mitään työnantajalle. Pakkohan sen ois tajuta, että " lapsentekoiässä" ollaan. No mutta, voistiko tehdö niin, että otat työn vastaan, mutta sitten jos heti tärppi käykin, niin sanot itsesi irti jos se näyttää työnantajaa rasittavan? Vai saako sitä sitten enää aikaiseksi tehtyä?

[color=00C5CD]peipposka[/color]: mulle niitä haaleita viivoja ovistesteihin tulee ja menee. Voi olla niinkin että eka tulee, sitten ei mitään ja yht' äkkiä tasavahvat viivat. Ja joka kierrossa eri lailla.

[color=00C5CD]Adette[/color]: pahoittelut negasta! Johan on tylsä homma! Missähän tosiaan sit täti viipyy, jos ei kerran plussaakaan tule? Tai voihan se vielä muuttua... *bd*

[color=00C5CD]Mooli[/color]: mä olen nyt vähän hämilläni, kun mulla oli sun puolesta SE tunne! Samperi soikoon, ettei pitänyt paikkaansa (tai onhan tässä vielä toivoa...)

[color=00C5CD]Mary[/color]: kysyit omasta vs miehen kuumeilusta. No, meillä on tosiaan niin että minä kuumeilen, mutta mies näyttää välillä kärsivän pahemman laatuisesta närästyksestä, kun koitan sille jotain vauva-juttuja jutella... ;) No haluaa se onneksi sitä vauvaa niin kuin minäkin, ei vaan miehet taida niin kovia kuumeilijoita olla kuin me naiset!

[color=CD00CD]Tohon kahden oviksen keskusteluun[/color]: muistelen joskus hoitsuopintojen aikaan anatomia open sanoneen, että tosiaan voi tapahtua 2 ovista samassa kierrossa eri aikoihin.

Mulla kohtu on (muistaakseni) vasemmalle kallistunut. Kerran lääkäri kommentoikin siitä jotain, mutta en vaan yhtään muista mitä! Nyt rupes kaiveleen....

[color=00BFFF]Kovasti plussasädetystä kaikille Enskoille, erityisesti piinailijoille![/color]

Killa

Vierailija
28/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla tänään vähän lyhytsanaisempi kuin muutamassa viime viestissä. ;)

Mooli: Oot kyllä tosi viisas jutuissasi. Mä täällä sua ihailen kovasti, kun olet niin sisukas ja hyväntuulinen siellä. Ja jaksat meitä muita opastaa. Se vaan on niin, että elämä tuppaa järjestymään tavalla tai toisella parhain päin, vaikka ei aina siltä näyttäisikään.

Killa: hyvä huomio, että voinhan minäkin irtisanoutua jos alan olla ongelma;) Luulen että täyty neuvotella ihan rauhassa sen uuden työnantajan kanssa. Olen oppinut tuntemaan häntä nyt kevään aikana, joten eiköhän me johonkin sopimukseen päästä, etten kokonaan vaille töitä jää. Jotenkin vaan tuntuu olevan vaikea aihe ottaa puheeksi¿:)

Brooke: tervetuloa takaisin ja kunnon plussapölähdys juhannuksen kunniaksi!

Missäs desejo ja emma luuraa? Kesälaitumilla? Plussapölyjä sinnekin!

Sadeye: voimia töihin, tiedän tunteen, kun voimat loppuu kurjassa työpaikassa. Toivottavasti löydät jotakin uutta tilalle ja jaksat sillä voimalla elokuuhun saakka! bdbd

Ninnukka ja muut piinailijat bdbdbd! Lisää plussia enskareille! ;)

Vielä siitä kohdusta: Yleensä kohtu on kallistunut joko taakse tai eteenpäin. Sillä ei ole käsittääkseni mitään merkitystä käytännön elämän kannalta, mutta raskautuessa ehken eteenpäin kallistuneen kohdun kasvu näkyy aiemmin ja taaksepäin oleva kohtu kasvaa sisemmällä. Kasvaakohan Killan vauvamasu vasemmalle vinoon ;)?!

nellamaija

Vierailija
29/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...näyttää olevan tuo eteenpäin kallistunut kohtu se normaalein tilanne anatomian kuvissakin. Googlettamalla löytyi kaikenlaisia keskustelujakin aiheesta. Itse en kyllä jaksa uskoa, että sillä on vaikutusta esim. raskautumiseen.

plussia vielä kaikille kallistuskulmaan katsomatta!;)

nellamaija

Vierailija
30/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille kannustuksesta :) Työpaikan olen jo ottanut vastaan, vain nimi paperista vielä puuttuu. Sekin tehdään vissiin tässä pikapuolin. Vaavi-asia on ainoa mikä mietityttää, mutta kai sitä tässä jatketaan jotenkin tjot-menetelmällä. Eihän tästä kierrosta vielä tiedä mikä on tulos. Ajattelin kuitenkin huomenna testata varmuudelta, että tietää uskaltaako ottaa vaiko ei. Viime kierto oli 36 päivää ja huomenna on kp28, en tiedä näkyiskö raskaus välttämättä vielä testissä?

Jaksamisia teille jotka vietätte juhannuksen töissä. Mulla nettipimento koko juhannuksen. Mennään kaveriporukalla mökkeilemään. :)

Brooke: Niinkuin Killa tossa mainitsi, esittelypinossa tehtiin pientä siivousta. Jaksaisikko käydä laittamassa uuden esittelyn ittestä, päivitän sen sitten.

Sori tämä omanapainen teksti..

-Sara-Maria-

Vierailija
31/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nellamaija: Kävin itsekkin vähän googlettamassa, ja tosiaan ei ole mikään maailman harvinaisin tila. Ilmeisesti vatsa tulee vähän myöhemmin näkyviin, joka on tosi hyvä juttu :)

Killa: ovistesteissä tosiaan tuntuu vilkkuvan niitä viivoja aika omituisiin ja vähän eri vahvuuksilla. Eiköhän siis pupuilla vaan armottomasti kokoajan :D. Jännä juttu tuo vasemmalle päin kallistunut kohtu (hih, kommunisti-kohtu :). Lienee kuitenkin ihan normaalia, ainakin mitä googlella tsekkailin, niin ilmeisesti kohtuja on paljon monenmoisia.

Aqua: kiitoksia varsin tarpeellisesta nippelitiedosta. Tarkoittaako siis tuo 1kg ihan pelkästään kohdun painoa? Aikamoiseksi kasvaa!

Vierailija
32/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa tytsyt! Kävin jo o-puolellakin pikaisesti kertomassa tän päivän ultrakuulumiset. Edellisen tätsyn mukaan tänään piti olla rv 7+1, mutta lääkärin arvio pikkukaverista oli 11-12 mm ja viikot 7+2 tai 7+4 (useamman kuvan mukaan 7+4). Eli siis ovis oli jo joitain päiviä ennen kierron puolta väliä. Pieni sydän siellä kauniisti pumpsutti. Mies sen näki paremmin, mutta oli se vaan ihana saada varmistus että toistaiseksi kaikki on ok. Huomenna uskallan jo soittaa neuvolaankin, kun tähän asti olen vaan lykännyt.

Ja huomisen jälkeen alkaa parin viikon loma :-)

Päivittäin olen käynyt kuulumisianne lukemassa ja kovasti odottelen o-puolelle lisää tuttuja... Plussaista jussia!!

*vilkutukset tutuille*

t. Essi

Vierailija
33/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedän täällä sidulärvejä, mut elkää motkottako...hih, mä vaan olen tällanen oman elämän filosooooohvi ja oikeesti monta krtaa olen miettinyt, että on se vaan mahtavaa, että voipi tissutella millon vaan ja nukkua piiiiiiiiiiiiiiitkääään....onhan se meidän " lapsettomien" hyvä naatiskella....hihiii, puolet ainakin itseironiaa...mutta näinhän se on. Haleja ihan kybällä ihkuille enskoille!

-mooli

Vierailija
34/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehtiny lukeen kovin tarkkaan pinoa läpi, mut tulin kuitenki poikkeemaan...

Mooli: Ei kai täällä motkoteta! =) Siideri on hyvää, maistuis täälläkin, mut säikähdin tota pikakänniä ja siitä seurannutta krapulaa sen verran että taidan jättää vähäks aikaa noi juomingit, ainakin tän kierron osalta. Todnäk enskierron alussa on jo ihan eri sävel... Mutta siis, hauskaa iltaa, hengessä olen mukana kuiteski!!! =)

Kohdun taaksepäin kallistuneisuudesta oli jotain keskustelua... Mulla on hiukan taaksepäin kallistunut kohtu, mutta mullekin lääkäri sanoi, ettei vaikuta raskautumiseen. Tosin jostain oon kuullu että se vois hiukan hidastaa sitä, ei estää. Mut tais olla huhupuhetta. Yhdellä ystävällä on sivulle päin kallistunut kohtu ja hänelle oltiin sanottu että se heikentää raskautumisen mahdollisuutta. No, kyseinen henkilö raskautui ekasta lapsesta " puolivahingossa" ja toinen tärppäs ekassa kierrossa, vaikka yritystä ei kuulemma ollut, kerta vaan ja sekään ei oletetun oviksen aikoihin. Eli no hätä!

Nyt meen syömään, ihanaa nää vuorohommat, ruokailuajat on miten sattuu! Öitä!

Vierailija
35/35 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisuus varoitus heti alkuun!!!

Kp 42 ja ei tätiä vaan kuulu. Maanantaina testasin sen selkeän negan. Voi surku, kun vois jo itseään onnitella tai pääsis uuden yrityksen alkuun. Oireet ennellaan, joten hyvin vois uskoa, että vauva masussa onpi vaan ei tohi, kun se pettymys olis sitten niin suuri. Mitä kummaa tämä on? Ei voi ymmärtää, ei käsittää miksi tämä nyt meni tällaiseksi!!!!

Lauantaina olis sitten kp 45 ja kai silloin taas testaan, jos tilanne ei muuksi muutu. Trallalaa, kun tämä vauvautuminen on kivaa :)

Huomenna alkais 7 viikko jo raskautta, jos tämä sitä olis. Kiva olis jo saada tieto. Ukko kulta kyllä lohdutteli, että kyllä sieltä ennen helmikuuta joko tieto vauvasta tai täti saapuu iloksemme :)

Puhetta oli ollut ainakin siitä, käydäänkö o-puolelle kurkkimassa. Itse käyn päivittäin lukemassa ainakin helmikuisten ja enskojen pinot. Pysyy jotenkin ajantasalla, vaikkei ole hajuakaan kuuluuko sinne, tänne vai sanoiko mun vauvantekovärkit kerrasta ensimmäisestä sopimuksen irti.. voiko menopaussi tulla jo kaksvitosena??? :)

Helmikuuta odotellessa...