Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äidiksi tulleet naiset miksei sinulla ole kerran kuussa aikaa parhaalle ystävällesi?

Vierailija
17.01.2020 |

-Vauva pitää imettää parin tunnin välein, taapero vaatii huomiota, mies on töissä ja koti on sekaisin.

Rakas ystävä, olen vauvasi kummitäti, joten eikö minulla ole oikeutta nähdä sinua ja vauvaa? Sotkuisesta kodista en välitä. En ole pyytämässä sinua kaljalle tai baanalle (en käy baareissa ja olen absolutisti, etkö muista?) Tarjoudun olemaan vapaaehtoinen lapsenvahti, koska pidän lapsista ja sinä ja miehesi saisitte olla edes tunnin-kaksi kahden. Ei kelpaa, mutta raha kelpaa.. Minulla on ura mutta sinulla on mies, perhe ja olet naimisissa.. minä en. Minua ei ole onni potkinut samalla tavalla, vaikka haluaisin. Olemme parhaat ystävät mutta miksi käyttäydyt kuin olisin sinulle kuin musta vaate?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska et ole äiti. Et selvästikkään tiedä, mitä kaikkea pieni lapsi tarvitsee. Vertaistukea saa parhaiten muilta äideiltä, ei uraohjuksilta.

Vierailija
2/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kertoisit tämän sille kaverillesi sen sijaan että avaudut palstalla, tokkopa hän täältä lukee sitä.

Terv: Äiti jolla on kyllä aikaa kavereillensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska et ole äiti. Et selvästikkään tiedä, mitä kaikkea pieni lapsi tarvitsee. Vertaistukea saa parhaiten muilta äideiltä, ei uraohjuksilta.

En voi tilanteelleni mitään. Minäkin haluaisin miehen ja lapsen mutta kun elämä ei mene kuten strömsössä. Poden vauvakuumetta ja kun kysyn vauvasta niin ystävä ei vastaa kysymyksiini. Kerrohan mitä en tiedä? Järjellä ajateltuna vauva tarvitsee ruokaa, hoivaa ja säännöllisyyttä sekä ihokontaktia ainakin.

Vierailija
4/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kertoisit tämän sille kaverillesi sen sijaan että avaudut palstalla, tokkopa hän täältä lukee sitä.

Kerroin tuon saman ystävälleni ennen kuin loin aloituksen.

Vierailija
5/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap olet ulkopuolinen. Suck it up.

Vierailija
6/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset.. ettekö te tosiaankaan osaa olla kuin kaltaistenne kanssa. Mä en vaan käsitä tuota ainaista kyräilyä ja toisen kokemusten lyttäämistä. Ja kuinka paljon sitä vertaistukea kaikkeen tarvitaan? En vaan voi ymmärtää, että aikuiset käyttäytyy noin.

Vierailija
7/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hän vastasi sinulle mitä...?

Vierailija
8/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin meni totaalisesti kaikki aika lasten kanssa. Ja kodinhoidon. Kun mulla sitten oli pieni hetki ns. Omaa aikaa (kun lapset nukkui ja joku kodinkone ei piipittänyt), niin en jaksanut muuta kun olla tällä palstalla hermot hajalla. Olin niin väsynyt!

Edes lapsenvahtia ei jaksanut hankkia, kun se olis tiennyt sitä, että minun pitää laittaa kaikki syömiset valmiiksi kaappiin odottamaan, siivota enimmät ja lähteä kotoa pois. Lepään parhaiten kotona.

Ja joo, minulla on mies ja isovanhemmatkin apuna.

Sori kaverit, palasin skenelle, kun lapset ovat varhaisteinejä eli 10 v.

Vierailija
9/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ihan -vetin väsynyt monta vuotta. Vauvan kanssa omassa kuplassamme, enkä välittänyt nähdä ketään. Hädin tuskin lasteni isää. :) Kaikki energiani meni vauvan hoitamiseen ja valppaana olemiseen. Jouduin heräämään lähes vuoden ajan tunnin välein --> se romuttaa ihmisen. Lisäksi olisin tuolloin ollut tosi huono juttukaveri, kun omat piirit olivat niin pienet.

Pahoittelen ystävät, että jätin teidät huomiotta.

Vierailija
10/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatukset on vain lapsessa. Ei tarvitse ketään muuta miehen lisäksi. Ei kaipaa muuta. Onni on siinä.

Vierailija
11/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastausta. Viime viikolla kysyin milloin voisimme nähdä mutta ei vieläkään vastausta. Pitäisikö laittaa viestiä ystävän miehelle ja alkaa kaveerata hänen kanssaan?

Vierailija
12/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin ihan -vetin väsynyt monta vuotta. Vauvan kanssa omassa kuplassamme, enkä välittänyt nähdä ketään. Hädin tuskin lasteni isää. :) Kaikki energiani meni vauvan hoitamiseen ja valppaana olemiseen. Jouduin heräämään lähes vuoden ajan tunnin välein --> se romuttaa ihmisen. Lisäksi olisin tuolloin ollut tosi huono juttukaveri, kun omat piirit olivat niin pienet.

Pahoittelen ystävät, että jätin teidät huomiotta.

Et ole enää tekemisissä entisten ystävien kanssa? Vauva ja (ex-)mies riittävät sinulle?

13/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Vauva pitää imettää parin tunnin välein, taapero vaatii huomiota, mies on töissä ja koti on sekaisin.

Rakas ystävä, olen vauvasi kummitäti, joten eikö minulla ole oikeutta nähdä sinua ja vauvaa? Sotkuisesta kodista en välitä. En ole pyytämässä sinua kaljalle tai baanalle (en käy baareissa ja olen absolutisti, etkö muista?) Tarjoudun olemaan vapaaehtoinen lapsenvahti, koska pidän lapsista ja sinä ja miehesi saisitte olla edes tunnin-kaksi kahden. Ei kelpaa, mutta raha kelpaa.. Minulla on ura mutta sinulla on mies, perhe ja olet naimisissa.. minä en. Minua ei ole onni potkinut samalla tavalla, vaikka haluaisin. Olemme parhaat ystävät mutta miksi käyttäydyt kuin olisin sinulle kuin musta vaate?

Annatko siis rahaa / lahjakortteja lahjaksi kummilapselle (=vanhempien käyttöön)? Anna mieluummin lahja, esim. vaate tai lelu, jota lapsi tarvitsee. Kysy vanhemmilta etukäteen, mitä lapsi tarvitsee. Näin omat kummini tekivät, kun olin lapsi. En muista, että koskaan olisivat antaneet rahaa.

Kun lapsi on isompi ja pystyt ja haluat viettää aikaa hänen kanssaan, anna lahjaksi esim. yhteinen risteily, huvipuisto- tai ostosreissu.

Vierailija
14/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vastausta. Viime viikolla kysyin milloin voisimme nähdä mutta ei vieläkään vastausta. Pitäisikö laittaa viestiä ystävän miehelle ja alkaa kaveerata hänen kanssaan?

Onko tullut mieleesi, että ystäväsi on väsynyt? Nyt olet sitten vaatimassa muiden joukossa.

Vierailija
15/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatukset on vain lapsessa. Ei tarvitse ketään muuta miehen lisäksi. Ei kaipaa muuta. Onni on siinä.

Lapsen saaminen on hieno asia, mutta sitä en ymmärrä miksi ystävä ei kelpaa mutta rahani kyllä.

Vierailija
16/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä kestää 2-10 vuotta palata. Ennen ajattelin että 2 mutta tämän ketjun perusteella voi olla toi kymmenenkin.

Ja AP: jos ystävälläsi olisi rankka vuoden työrupeama, ymmärtäisitkö että häntä ei välttämättä näy, vai tunkisitko itseäsi seuraksi että voisit kokea olevasi olemassa vaikka ystäväsi olisikin kiireinen?

Jotkut ihmiset ottavat ystävät ikään kuin perheen osaksi, mutta näyttää siltä että tämä sinun ystäväsi hoitaa homman perinteisemmällä tyylillä - eli sinä et ole perheenjäsen.

Aikuisen olisi hyvä kyetä tunnustamaan tosiseikat, ja olisi myös hyvä tajuta että perheellisillä aikuisilla ei välttämättä ole kylliksi aikaa elämässään ylläpitää "parasta ystävää"

Vierailija
17/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala etsimään muita ystäviä. Ja kun tämä ns. paras ystävä ottaa joidenkin vuosien päästä yhteyttä, menettelet ihan samoin kuin hän nyt tai sanot suoraan, ettei enää kiinnosta.

K-päitä maailmassa riittää, niihin PN turha tuhlata aikaa ja energiaa.

Vierailija
18/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kolme lasta ikäväliä 5v-1v.

En saa lapsia yöhoitoon kuin kaksi kertaa kuussa. Ne päivät menevät palautumiseen univeloista, kotitöiden tekoon sekä parisuhteen huoltoon. Kavereihin kun ottaa yhteyttä niin ovat usein silloin viihteellä ja itseä houkuttaisi nähdä pitkästä aikaa muutoin kuin jurrissa

Arkisin on ruuhkavuosikiireet ja se kellonaika vuorokaudesta kun voisi nähdä on iltapäivällä muutama tunti ennen lasten iltatoimia. Kavereilla monesti kyseisenä aikana töitä tai koulua joten itsellä kyseinen aika menee ruokakauppakäyntiin, kokkaukseen ja muihin kotitöihin. Otan kyllä yhteyttä heihin puhelimitse säännöllisesti kun en ole facebookissakaan

Vierailija
19/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin hormonikierukan ja pääsin viideksi vuodeksi eroon parhaasta ystävästäni. Kun ystävä alkoi kiekurasta huolimatta vierailla kerran kuussa, poistatin sen.

Vierailija
20/42 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi kuvittelet, että kellään olisi sulle aikaa edes kerran kuussa? Vaikutat kiltin miehen naisvastineelta.