Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hedman Partnes kiristyskirje no 3

Syytön
17.01.2020 |

Kolmen vuoden jälkeen tuli taas tekijänoikeus rikkomus tai luvaton elokuvanjako korvausvaatimus. Nyt jos en seitsemän päivän sisällä maksa 550€ joudun suoraan käräjille. Kolme vuotta sitten tuli kaksi edellistä kirjettä ja nyt tämä uhkaus/ kiristys. Onko muille tullut näitä? Miten toimitte?

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hedman-attorneys.com/fi/tiimi/ sieltä esim. todella vaikuttavan näköinen junnu Joni Hatanmaa on erikoistunut näihin häirikkökirjeisiin. 

älkää maksako mitään, mitä tämä kusetusfirma yrittää kinuta.

Vierailija
62/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole koskaan saanut ko. kirjeitä. Tosin en ole lataillutkaan mitään laittomasti netistä. Minä olen vähän kuin "ihmisten puolueen" Päivi enkä siedä vähäisintäkään mussutusta, varsinkin jos tiedän että oikeuksiani loukataan. En edes osaa kuvitella mitä tekisin siinä tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti kirjeessäsi lukee noin että nyt jos et maksa niin joudut suoraan käräjille, niin laita mailia ja kopio kirjeestäsi Ritva Puolakalle. Hän on kansalaisaktivistina ajanut tätä taistoa noita kiskureita vastaan jo vuosia, ja haluaa tietää uusimmat käänteet. On laittanut kanteluita sinne ja tänne ja ajanut hedarin pojat jo melko ahtaalle. :)

Vierailija
64/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut varmaan 4-5 kirjettä viimeisen 3 vuoden aikana. Aina sama juttu, maksa 500e tai oikeudessa nähdään ja pari kirjettä, että et ole maksanut, seuraavaksi nähdään oikeudessa.

Älä maksa mitään, älä ota mitään yhteyttä, älä jaa itsestäsi mitään yksilöiviä tietoja internetissä ja säilytä kirjeet. Nuo surulliset mieslapset seuraavat eri keskustelupalstoja ja yrittävät tarttua teksteihin kiinni, jos mitenkään pystyvät yhdistämään kirjoittajaa.

Miksi kirjeet pitäisi säilyttää? Eikö olisi parempi esittää ettei ole koskaan kirjeitä saanutkaan. Eli onko tuosta jotain etua itselle?

Vierailija
65/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut varmaan 4-5 kirjettä viimeisen 3 vuoden aikana. Aina sama juttu, maksa 500e tai oikeudessa nähdään ja pari kirjettä, että et ole maksanut, seuraavaksi nähdään oikeudessa.

Älä maksa mitään, älä ota mitään yhteyttä, älä jaa itsestäsi mitään yksilöiviä tietoja internetissä ja säilytä kirjeet. Nuo surulliset mieslapset seuraavat eri keskustelupalstoja ja yrittävät tarttua teksteihin kiinni, jos mitenkään pystyvät yhdistämään kirjoittajaa.

Miksi kirjeet pitäisi säilyttää? Eikö olisi parempi esittää ettei ole koskaan kirjeitä saanutkaan. Eli onko tuosta jotain etua itselle?

Niissä kirjeissä voi mm. olla diaarinumerot päin honkia, ja kirjeiden lähettelypäivämäärät osoittavat että hedarit on viivytelleet kohtuuttoman kauan kirjeiden lähetyksessä vs. milloin väitetty rike on tapahtunut.

Vierailija
66/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut vuosiin mitään järkeä käyttää turvattomia torrenteja. Teknologia on kehitetty aikakaudella jolloin nettiyhteydet olivat huomattavasti nykyistä hitaampia ja pahimmillaan sisälsivät datacappeja. Tällaisessa tilanteessa tiedostojen pilkkomisessa ja yhtaikaisessa lataamisessa ja jakamisessa  oli jotain ideaa.

Vierailija
67/82 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 550 € aikoinaan, mutta olinkin oikeasti ladannut yhden leffan. Eikä se leffa edes ollut kummoinen :(

Mutta en vain voinut ottaa riskiä joutua esimerkiksi MAO:on, sillä minulla olisi ollut sen verran menetettävää etten viitsinyt testata onneani.

Siihenkö kirjeiden tulo loppui? Yleensä, jos nigerialaisille maksaa, niin pian pyytävät lisää.

Todellakin varmasti alkaa enemmän postia tulemaan kun kerran maksaa, alkavat vaikka laskuttamaan erikseen saman jaetun elokuvan tai sarjan jokaisesta pienestä bitin palasesta tyyliin 550e per 100kt.

Itselleni tuli kuittaus että heidän päämiehellään ei ole enempiä vaatimuksia. Kirjeitä ei ole tullut, enkä tiedä miksi tulisikaan koska en muita ollut waretellut kuin tuon yhden nimeltämainitsemattoman kökköleffan.

Vierailija
68/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse maksoin 550 € aikoinaan, mutta olinkin oikeasti ladannut yhden leffan. Eikä se leffa edes ollut kummoinen :(

Mutta en vain voinut ottaa riskiä joutua esimerkiksi MAO:on, sillä minulla olisi ollut sen verran menetettävää etten viitsinyt testata onneani.

Siihenkö kirjeiden tulo loppui? Yleensä, jos nigerialaisille maksaa, niin pian pyytävät lisää.

Todellakin varmasti alkaa enemmän postia tulemaan kun kerran maksaa, alkavat vaikka laskuttamaan erikseen saman jaetun elokuvan tai sarjan jokaisesta pienestä bitin palasesta tyyliin 550e per 100kt.

Itselleni tuli kuittaus että heidän päämiehellään ei ole enempiä vaatimuksia. Kirjeitä ei ole tullut, enkä tiedä miksi tulisikaan koska en muita ollut waretellut kuin tuon yhden nimeltämainitsemattoman kökköleffan.

Miksiköhän muuten ne kyttää vain joidenkin erittäin p*skojen sarjojen ja elokuvien jakamista? Eikö olisi järkevämpää kytätä jotain massiivisen odotettuja ja suosittuja elokuvia ja sarjoja, joita varmasti jaetaankin eniten.

Vierailija
69/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tää saatanan kiristysfirma on pystyssä? Hyi helvetti.

Vierailija
70/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut. Soitin kyseiseen firmaan ja sanoin ettei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa ja jos lähetätte paskaa edelleen, niin nostan syytteen teitä vastaan, koska voin todistaa etten ole rikkonut mitään. JA jos olen rikkonut, niin soitellaan Netflix ja Hbo mukaan selvittelee asioita, koska heidän kautta katselen leffoja ja sarjoja ja noiden kahden firman kanssa te juuri varmaan haluatte riidellä kuka katsoo mitä ja miksi. Eipä ole tippunut postia Hedmanilta sen jälkeen.

Vierailija
71/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.stara.fi/2019/06/29/hedman-partners-havisi-oikeudessa-ei-ky…

IP-osoitteen pohjalta ei pysty todistamaan piratismia. Liittymän omistaja ei ole vastuussa liittymän liikenteestä vaan se, joka yhteyttä tekohetkellä sattuu käyttämään. Täten on mahdotonta todistaa pelkän liittymän pohjalta, kuka on tekoon syyllistynyt.

Käsittääkseni nämä firmat eivät ole voittaneet vielä ainuttakaan keissiä. Kaikki todisteet puuttuvat. Silti uhkailevat satoja tuhansia.

Vierailija
72/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IP-osoitteen pohjalta ei pysty todistamaan piratismia. Liittymän omistaja ei ole vastuussa liittymän liikenteestä vaan se, joka yhteyttä tekohetkellä sattuu käyttämään. Täten on mahdotonta todistaa pelkän liittymän pohjalta, kuka on tekoon syyllistynyt.

Käsittääkseni nämä firmat eivät ole voittaneet vielä ainuttakaan keissiä. Kaikki todisteet puuttuvat. Silti uhkailevat satoja tuhansia.

Minä lisään vielä, että tämä firma ei tosiaankaan haasta kuin korkeintaan muutaman oikeuteen per 100,000 kirjettä ja nekin tapaukset hävitään täysin todisteiden puutteiden takia. Koko toiminta siis perustuu "epäilemme sinua, maksa" -periaatteelle.

IP-osoite on lisäksi ongelmallinen, koska:

1. IP-osoite on vaihtuva. Modeemin resetoinnissa saatat saada entisen rikollisen IP-osoitteen. Olen itsekin saanut IP-osoitteita, joilta on esim. Wikipedian muokkaaminen estetty, kun aikaisemmat käyttäjät ovat sohrineet artikkeleita.

2. IP-osoite on huono paikantamaan. Etenkin kerrostaloissa ne voivat mennä "solmuun" ja naapurin teot saattavat langeta yllesi.

3. IP-osoite ei tosiaankaan kerro sitä, kuinka moni liittymää käyttää; onko naapurilla pääsy WLAN-verkkoon.

4. IP-osoitteen jakama torrentti ei myöskään kerro sitä, jakaako henkilö itse torrenttia tietoisesti vai onko kyseessä esimerkiksi joku taustalla toimiva haittaohjelma, jolloin voidaan katsoa, että rikokseen syyllistynyt on haittaohjelman kehittäjä.

Nämä on näitä.

Vierailija
73/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä lisään vielä, että tämä firma ei tosiaankaan haasta kuin korkeintaan muutaman oikeuteen per 100,000 kirjettä ja nekin tapaukset hävitään täysin todisteiden puutteiden takia. Koko toiminta siis perustuu "epäilemme sinua, maksa" -periaatteelle.

IP-osoite on lisäksi ongelmallinen, koska:

1. IP-osoite on vaihtuva. Modeemin resetoinnissa saatat saada entisen rikollisen IP-osoitteen. Olen itsekin saanut IP-osoitteita, joilta on esim. Wikipedian muokkaaminen estetty, kun aikaisemmat käyttäjät ovat sohrineet artikkeleita.

2. IP-osoite on huono paikantamaan. Etenkin kerrostaloissa ne voivat mennä "solmuun" ja naapurin teot saattavat langeta yllesi.

3. IP-osoite ei tosiaankaan kerro sitä, kuinka moni liittymää käyttää; onko naapurilla pääsy WLAN-verkkoon.

4. IP-osoitteen jakama torrentti ei myöskään kerro sitä, jakaako henkilö itse torrenttia tietoisesti vai onko kyseessä esimerkiksi joku taustalla toimiva haittaohjelma, jolloin voidaan katsoa, että rikokseen syyllistynyt on haittaohjelman kehittäjä.

Nämä on näitä.

Kuulostaa ihan samanlaiselta toiminnalta kuin oikeuspuolen viranomaisten toiminta näissä ns.viharikostapauksissa.

Joka päivä lukuiset suomalaiset kirjoittelevat nettiin ajatuksiaan monikulttuurista ja kipeitä ja ahdistavia kokemuksia ja sieltä poliisi valikoi jonkun jutun ja sitten tulee kirjeellä kuulustelukutsu. 

Kunnon ohjeita ei saa miten pitäisi toimia ja ainut toimiva ohje olisi vain kiistää tietävänsä koko asiasta mitään tai muuten sirkus jatkuu ja päättyy maksuihin ja lehtilööppeihin. 

Tämän pitäisi olla julkista tietoa samalla lailla kuin Hedmanin kiristyksiin vastaamiseen liittyvä tieto. 

Vierailija
74/82 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tullut. Soitin kyseiseen firmaan ja sanoin ettei ole mitään tekemistä minkään asian kanssa ja jos lähetätte paskaa edelleen, niin nostan syytteen teitä vastaan, koska voin todistaa etten ole rikkonut mitään. JA jos olen rikkonut, niin soitellaan Netflix ja Hbo mukaan selvittelee asioita, koska heidän kautta katselen leffoja ja sarjoja ja noiden kahden firman kanssa te juuri varmaan haluatte riidellä kuka katsoo mitä ja miksi. Eipä ole tippunut postia Hedmanilta sen jälkeen.

Sulkivat varmaan luurin o_O ilme naamallaan ja ajattelivat, että tästä hullusta parempi pysyä loitolla :D

Vierailija
75/82 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo syyttömiä hätyyttele vaan heillä on operaattorien lokeista näyttää kuka on ladannut ja jakanut piraattia. Eivät tosin pysty käräyttämään kaikkia, mutta kaikki kirjeen saaneet kyllä ovat syyllisiä. Kukin voi sitten miettiä kannattaako mittauttaa oikeudessa riittävätkö Hedmanin todisteet vai eivät.

Johan on melkoisia taikureita. IP-osoite ei riitä yksilöimään "syyllistä". Mulle tuli näitä pellekirjeitä ja vastasin, että olen syytön, koska väitetyn teon aikaan olin aivan toisella paikkakunnalla työmatkalla. 

He alkoivat kyselemään mitä ohjelmia on talouteni koneilla ja siihen vastasin yksinkertaisesti, että en kommunikoi teidän kanssa enempää. Vastaan ainoastaan viranomaisille. 

Kirjeiden tulo loppui. Itse olin vahvassa asemassa, koska olin syytön ja aivan muualla teon aikaan. Ei ole mun velvollisuus vähimmässäkään määrin selvittää kuka mahdollisesti on ladannut jotakin? Jakanut tai ladannut, en edes tiedä oikeasti mistä oli kyse:)

Vierailija
76/82 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun korkein oikeus antoi päätöksen, että tietoja pitää luovuttaa, niin johan alkoi hedmanilla nuolemispuuhat. Kirjeitä ollaan taas lähettelemässä paljon.

Itse käytän vpn-palvelua, joten olen turvassa.

Käyttäkää vpn-palvelua, niin eivät tiedä oikeaa ip-osoitetta.

Vierailija
77/82 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bittorrentia ei oletuslähtöisesti kannata käyttää laisinkaan, kun suoralatauspalveluitakin on olemassa, joita ei kukaan pysty jäljittämään. Jos vain bittorrent kelpaa, niin vpn ei niin paljoa maksa, että kukaan menee vararikkoon. Hölmömpää on rahoittaa Hedman Partnersia ja kumppaneita.

Vierailija
78/82 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossu2 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nuo syyttömiä hätyyttele vaan heillä on operaattorien lokeista näyttää kuka on ladannut ja jakanut piraattia. Eivät tosin pysty käräyttämään kaikkia, mutta kaikki kirjeen saaneet kyllä ovat syyllisiä. Kukin voi sitten miettiä kannattaako mittauttaa oikeudessa riittävätkö Hedmanin todisteet vai eivät.

Johan on melkoisia taikureita. IP-osoite ei riitä yksilöimään "syyllistä". Mulle tuli näitä pellekirjeitä ja vastasin, että olen syytön, koska väitetyn teon aikaan olin aivan toisella paikkakunnalla työmatkalla. 

He alkoivat kyselemään mitä ohjelmia on talouteni koneilla ja siihen vastasin yksinkertaisesti, että en kommunikoi teidän kanssa enempää. Vastaan ainoastaan viranomaisille. 

Kirjeiden tulo loppui. Itse olin vahvassa asemassa, koska olin syytön ja aivan muualla teon aikaan. Ei ole mun velvollisuus vähimmässäkään määrin selvittää kuka mahdollisesti on ladannut jotakin? Jakanut tai ladannut, en edes tiedä oikeasti mistä oli kyse:)

Tietokonetta voi etäohjata muualtakin vaikka toiselta puolelta maailmaa eli ei tämä asia aina ole näin yksinkertainen..

Vierailija
79/82 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän on Joni Hatanmaan kotiosoite? Jos sinne vastaa.

Vierailija
80/82 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mitenkäs toteavat esim. mobiililiittymien käyttäjistä, kuka on ladannut ja mitä jos yksi IP jaetaan useammalle käyttäjälle?

Koska operaattori osaa reitittää oikean liikenteen kullekin mobiililiittymän käyttäjälle, niin tämä sama reititys selviää kyllä lokeista jotka laki

Eihän vastaaja tässä tapauksessa ole kuluttaja, kun ei ole mitään ostanut eikä ole mitään sopimussuhdetta kenenkään kanssa. Ainoastaan rikkonut toisen immateriaalioikeuksia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yhdeksän