Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Lahti Suomen alikehittynein kaupunki?

Vierailija
17.01.2020 |

?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tilaston mukaan alikehittyinein taitaa olla Honkajoki:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006071885.html

Vierailija
2/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Honkajoki on kylä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Lahdessa 10v. Nyt seinäjoella. Tulkaa tänne. Meno on kuin vuosi olisi 1989. Lahti on vaan vähän jäljessä.

Vierailija
4/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa kyllä sellaiset pienemmät helmet kuten Kouvola, Karkkila ja Forssa viedä voiton noissa kisoissa.

Vierailija
5/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahessa on kyllä jotain syvää vikaa, nimittäin aina muualla asuneena olen huomannut, että sieltä pois muuttaneet on aina jollain tavalla viriviritööttööt -porukkaa. Aina on jotain mielenterveysongelmaa tai ollaan muuten vaan kuspoja. Tuskin maa noiden jalkojen alla on päästänyt mitään höyryjä, vaan itse ihmisissä on jotain vikaa. Mutta mitä? Lahelaisen kyllä jotenkin tunnistaa sen perustavoista; ne eivät kyllä paljoa muita ajattele ja asenne on varsin minä-minä-minä -pohjaista. Ehkä siksi mielenterveysongelmia alueella esiintyy paljon, jos kukaan ei edes ymmärrä vetää yhtä köyttä. 

Keskusta on kuulemma narkkien ja juoppojen valloittama, ja muutoinkin kuollut. Ilmeisesti työttömyyttä alueella riittää ja jotain juurettomuutta. Ja eihän tuo paikka ole oikein mistään, hyvänä puolena listataan lähinnä että miten sieltä pääsee pois (lyhyt matka pääkaupunkiseudulle, esim). Olen miettinyt kaupungin historiaa (koska oikeasti, ei mikään muu kaupunki ole noin leimaantunut), niin onko punaisten ja valkoisten yhteenotoilla jotain osuutta asiaan. Hennalaan taidettiin koota punaisten vankien leiri, mutta mihin nämä vangit ovat sen jälkeen päätyneet? Kukin minnekin, mutta onko heillä ollut paikkaa minne palata? Jos nämä onnettomat ovat jääneet sinne nurkille pyörimään ja muhiuttelemaan traumojaan seuraaville sukupolville. En tiedä. Mikä oikeasti lahesta tekee niin epätoivon montun?

Mutta jokatapauksessa: jos kuulen jonkun olevan lahesta, niin kyllä mä otan pari askelta vähän taaksepäin. Parempi pysyä kaukana, kuin kerjätä ongelmia. 

Vierailija
6/6 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Olen huomannut, että lahtelaisten ja ylipäätään Lahden kanssa on ongelmia eniten niillä ihmisillä, jolla on ongelmia elämässään muutenkin enemmän kuin keskivertokansalaisella.

Lahden ongelma on menneisyys johon aina vedotaan, ja tänne muuttavat luuserit jotka rumentavat tilastoja.