Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaisen ystävän koira kuoli, onko ihan huono ajatus maalata hänelle lahjaksi kuva, jossa hänen edesmennyt isänsä istuu pilven reunalla koiran kanssa?

Vierailija
17.01.2020 |

Osaan kyllä maalata, mutta onko tuollainen aihe ihan huono tai mahdollisesti voisi jotenkin loukata?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaa ne kärventymässä helvetin lieskoissa pirun hohottaessa tyytyväisenä vieressä. Tulee huumorintaju testattua siinä samalla, ja paljon värikkäämpi ja näyttävämpi taulu.

Vierailija
42/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkäisi että mun kuollut isä rinnastettaisiin eläimeen noin. Mutta sinähän tässä ystäväsi tunnet, emme me.

Toisaalta en todellakaan myös loukkantuisi. Ymmärtäisin, että olet tarkoittanut hyvää. Tyylitaju vain ei ole ehkä parhaimpia puoliasi...

Rinnastettaisiin eläimeen? Eläin on perheenjäsen siinä kuin ihminenkin.

Itse olen saanut raskaina hetkinä suurta lohtua siitä, kun olen ajatellut että ihmisrakkaani taivaassa hoitaa kuollutta lemmikkiäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena kaunis, mutta ehkä kuitenkin maalaus vain koirasta ois parempi. Ja sellainen maalaus, jossa on iloinen tunnelma. Ei mitään "taivaassa pilven reunalla". Tai kuten joku ehdotti, niin maalaus valokuvasta, jossa on isä ja koira esim. kesäisellä kukkakedolla.

Isä ja koira pilven reunalla on liian surullinen aihe, minun mielestä. Itse en haluaisi sellaista taulua seinälleni.

Vierailija
44/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuo olisi ihana idea, vaikken uskovainen olekaan. Parhaiten sinä itse ystäväsi tunnet, uskovaiset uskovat niin monilla tavoilla.

Vierailija
45/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala. Toisaalta kyllä, purskahdin nauruun.

Mikä tuos naurattaa? Kaunista.

Vierailija
46/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kristityistä suuntauksista taitaa olla vakaasti sitä mieltä että eläimillä ei ole sielua.

No ne ei kyllä ole sitten mitään Oikeita kristittyjä.

Minä olen uskovainen ja jokaisella eläimellä on sielu. Ja jokainen eläin pääsee taivaaseen. Moni kristitty jää johonkin hautaan tai menee helvetin puolelle.

Ja joutaakin kadotukseen sellainen ihminen joka ei näe sielua eläimissä.

Taulu olisi kyllä hieno mutta kannattaa varmaan kysyä ensin sen saajalta mitä mieltä hän on.

Kristitty menee helvetin puolelle? No ei kyllä silloin ole kristitty!

Vierailija
47/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ystäväsi tosissaan kehunut maalauksiasi? Onko sanonut, että ottaisi mielellään maalauksesi seinälle? Moni haluaa itse päättää, mitä laittaa seinälleen. Taulu ystävältä voi olla kiusallinen lahja.

Vierailija
48/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en maalaisi tuollaista. Voisihan kaveri tykätäkin siitä, mutta on myös suuri riski että hänestä olisi jotenkin vaivaannuttavaa saada kuva jossa edesmenneet omaiset konkreettisesti istuvat pilven reunalla... Varsinkin jos kuva vielä näyttäisi jotenkin tökeröltä ja siinä olisi isällä typerä ilme ja koira näyttäisi täytetyltä ja lasisilmäiseltä. Puhumattakaan jos kaverin pitäisi kohteliaisuudesta laittaa maalaus seinälle, vaikka ei yhtään tykkäisi siitä.

Vierailija
49/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kauhea ajatus. Toinen kokenut suuren menetyksen ja sitten repisit taululla mahdollisesti kaikki haavat auki. "Katso nyt oot menettäny isäs ja koiras ja laita tää seinälle että varmasti muistat kuinka kurjaa sulla nyt on, ettei pääse unohtuu hetkeksikään"

Vierailija
50/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni isä ja koira on hyvä idea, mutta tuo pilvenreunajuttu on mielestäni mauton. Ei sen tarvitse liittyä aiheeltaan taivaaseen, vaikka ystävä onkin uskovainen. Henkisyys ja monimerkityksisyys on aina taiteessa mukana kuitenkin. https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51H13BIMSiL.jpg

Joku mies ja koira -maalaus vaan ilman uskovaisteemaa?

Vierailija
51/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan kauhea ajatus. Toinen kokenut suuren menetyksen ja sitten repisit taululla mahdollisesti kaikki haavat auki. "Katso nyt oot menettäny isäs ja koiras ja laita tää seinälle että varmasti muistat kuinka kurjaa sulla nyt on, ettei pääse unohtuu hetkeksikään"

Olen täysin samaa mieltä. En todellakaan haluais taulua seinälle muistuttamaan surusta ja ikävästä. Muistan edesmenneet rakkaani muutenkin, ovat mielessäni joka ikinen päivä. Vielä en pysty katselemaan edes valokuvia, saati sitten taulua.

Vierailija
53/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kuvassa voi olla vain koira pilven reunalla? Voihan lemmikkinsä kuvitella taivaaseen mielikuvana, vaikka joku uskovainen olisikin.

Vierailija
54/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi unohtaa? :0

Parempihan se on asiaa käsitellä, eikä haudata pois mielestä kuin mikäkin tunnevammainen pikkuvauva.

Vierailija
55/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän raamatun mukaan kukaan vielä taivaassa ole, vaan mullissa odottelevat ylösnousemusta?

Vierailija
56/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempihan se on asiaa käsitellä, eikä haudata pois mielestä kuin mikäkin tunnevammainen pikkuvauva.

Ei unohtaa, vaan ei mennä hieromaan sitä päin näköä. Ystävät ei töki toisiaan kepeillä kun ymmärtää sen sattuvan toiseen.

Vierailija
57/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko vain omasta mielestäsi maalata vai onko sinulla jokin taidekoulutus ja hallitset tekniikat realistiseen kuvaan? Itselläni kuvataidediplomi sekä tatuoijatausta ja olen erittäin kriittinen mikäli piirroksessa tai maalauksessa esim valot, varjot ja mittasuhteet vähääkään väärin. Oletko käyttämässä aquarell-värejä tai öljyvärejä? Ja mikä taidetyyli? Realismi parhain, joku kubismi tms. saisi vaivaantumaan kun noinkin läheisistä kuvattu teos. Aihe arka joten runolla pääsisit helpommalla. Tai vaikkapa valokuvakollaasilla

🤣🤣🤣

Vierailija
58/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi antaa pelkkä maalaus ilman kehyksiä - sitten ystävä ei koe samalla tavalla paineita laittaa maalausta seinälle jos ei halua, ja jos haluaa, voi hän hankkia kehykset? 

Esille tulevaan kuvaan pitäisin myös neutraalimpaa ja iloisempaa taustaa ja tunnelmaa parempana, mutta vaikea sanoa etukäteen miten ko. ihminen asian kokee. Tästäkin ketjusta tulee esille, miten eri tavoin ihmiset reagoivat asiaan. (Veikkaan kyllä, että suurin osa naureskelijoista ei ole uskovaisia.) Valoisa, kesäinen kukkaketo kuulostaa minusta kuitenkin hyvältä, sellaista katsellessa tulee hyvä mieli. Toisaalta pilvikuvakin voi jollekulle osua nappiin, etenkin jos sen ei ole tarkoitus olla koko ajan seinällä. Yrittäisin ratkaista tätä varmaan ko. ihmisen maun pohjalta. Myös en tekisi kuvasta kovin suurta, jotta jos se on näytillä, ei se hallitse tilaa liikaa, ja jos ei ole, on se helpompi säilyttää.

Itse "ottaisin riskin" ja maalaisin kuvan. Pidän ajatusta liikuttavana ja ystäväsi tosiaan varmasti arvostaa ainakin kaunista ajatusta ja vaivannäköä. Varmahan ei voi olla, että lahja miellyttää - mutta sellaista elämä taitaa aina olla. Aika tylsää lopulta olisi, jos pitäisi tehdä ainoastaan asioita joiden onnistumisesta on täysin varma. Paljon hienoja asioita jäisi tekemättä. Persoonallinen lahja on aina riski.

Vierailija
59/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suru ja ikävä ei unohdu koskaan. Taulu seinällä ehkä vain lisäisi tuskaa eikä ilahduttaisi surun keskellä.

Vierailija
60/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana idea!! T. uskovainen