Uskovaisen ystävän koira kuoli, onko ihan huono ajatus maalata hänelle lahjaksi kuva, jossa hänen edesmennyt isänsä istuu pilven reunalla koiran kanssa?
Osaan kyllä maalata, mutta onko tuollainen aihe ihan huono tai mahdollisesti voisi jotenkin loukata?
Kommentit (63)
Pitäis kyllä tuntea ystävä aika hyvin, ennenkuin voi noinkin mauttoman lahjan antaa.
Kristinuskon oppien mukaan koirat ei ole menossa taivaaseen. Eikä kyllä isätkään ennen tuomiopäivää ja ylösnousemusta.
Totta kai, fotoshoppaat siihen vielä Jessenkin. "Antakaa piskien tulla minun tyköni."
Jos tyylisuunta on naivismi tai huumori niin hyväksyn.
Eläimeni on mulle tärkeempiä kuin suurin osa ihmisistä. Haluaisin vaan eläimeni tauluun.
Ei missään nimessä jos kyseessä on herkkä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaihepuli vissiin, kun minua hihityttää hillittömästi mielikuva taulusta. :D
Anteeksi, vakava aihe tietenkin, mutta nyt en voi itselleni mitään.
Olisithan voinut jättää kommentoimatta, jolloin ei olisi mitään anteeksi pyydettävää.
En usko että osaat maalata. Ei Suomessa ole kovinkaan montaa ihmistä, jonka realistinen maalaus näyttäisi teknisesti vaikuttavalta.
Idea voi toimia jollekin, jollekin taas ei. Itse en lähtisi kokeilemaan noin herkällä aiheella.
Mun mielestä ihan suloinen idea, ja jos vaikka ei osuisikaan jostain syystä ihan nappiin, itse olisin otettu jo moisesta vaivannäöstä.
Olisin todella liikuttunut ja otettu tuollaisesta teoksesta. Ja olen kyllä kristitty, vieläpä katolilainen.
Ainakaan lut. kirkko ei tietääkseni opeta, ettei eläimellä olisi sielua. Kat. kirkko tekee aika ison eron virallisessa opetuksessaan ihmisen ja eläimen välillä (ihminen on persoona, eläin muka ei), mutta lukuisat tuntemani katolilaiset ajattelevat asiasta aivan toisin.
Koirat ovat niin rakastavia ja hyviä, että jos joku pääsee taivaaseen, niin koira. <3 Näin kuulin erään viisaan ja jo vuosikymmenten pappisuran tehneen katolilaisen papinkin sanovan ihmiselle, joka suri koiransa poismenoa.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kristityistä suuntauksista taitaa olla vakaasti sitä mieltä että eläimillä ei ole sielua.
No ne ei kyllä ole sitten mitään Oikeita kristittyjä.
Minä olen uskovainen ja jokaisella eläimellä on sielu. Ja jokainen eläin pääsee taivaaseen. Moni kristitty jää johonkin hautaan tai menee helvetin puolelle.
Ja joutaakin kadotukseen sellainen ihminen joka ei näe sielua eläimissä.
Taulu olisi kyllä hieno mutta kannattaa varmaan kysyä ensin sen saajalta mitä mieltä hän on.
Ajatuksesi on kaunis. Mutta voisitko kysyä ystävältäsi haluaisiko hän sellaista, ettet suotta pety. Tai muotoile lauseesi, että voisitko maalata....
Jos teet suoraan ko. lahjan etkä koskaan näekään sitä hänellä esillä voit itse kokea itsesi loukatuksi.
Taulumaku on niin yksilöllinen
Johanneksen ilmestyksen mukaan "
Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
Koirat eivät pääse taivaaseen.
Muakin ajatus taulusta naurattaa...
Lapsen pianotunnilla olen ja yritän pitää pokkaa täällä 😅 Olen kyllä myös väsynyt.
Joo, ei ehkä pilven reunalle mitään. Juurikin jonnekin laiturille tai auringonlaskuun. Tai sitten vaan pelkän koiran maalaat.
Vierailija kirjoitti:
Muakin ajatus taulusta naurattaa...
Lapsen pianotunnilla olen ja yritän pitää pokkaa täällä 😅 Olen kyllä myös väsynyt.Joo, ei ehkä pilven reunalle mitään. Juurikin jonnekin laiturille tai auringonlaskuun. Tai sitten vaan pelkän koiran maalaat.
Ja olisi kauheaa saada taulu josta ei pidä mutta "pakko" laittaa seinälle.
Vierailija kirjoitti:
Osaatko vain omasta mielestäsi maalata vai onko sinulla jokin taidekoulutus ja hallitset tekniikat realistiseen kuvaan? Itselläni kuvataidediplomi sekä tatuoijatausta ja olen erittäin kriittinen mikäli piirroksessa tai maalauksessa esim valot, varjot ja mittasuhteet vähääkään väärin. Oletko käyttämässä aquarell-värejä tai öljyvärejä? Ja mikä taidetyyli? Realismi parhain, joku kubismi tms. saisi vaivaantumaan kun noinkin läheisistä kuvattu teos. Aihe arka joten runolla pääsisit helpommalla. Tai vaikkapa valokuvakollaasilla
Oliko elämäsi tähtihetki kun pääsit täällä pätemään? Millä oikeudella väheksyt runoja tai valokuvakollaaseja? Kaltaisesi niuho pissapää ei tule ikinä olemaan oikea taiteilija, vaikka hassaisit kouluihin koko omaisuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen ilmestyksen mukaan "
Autuaita ne, jotka pesevät vaatteensa: he pääsevät syömään elämän puusta ja saavat mennä porteista sisälle kaupunkiin. Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä."
Koirat eivät pääse taivaaseen.
Tuo koira on synonyymi tietynlaiselle ihmiselle. t
Eläimet pääsevät taivaaseen,typerys
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos tekisit kuvasta vähän vähemmän uskontoon viittaavaan? Isä ja koira esim. laiturille, kesäiseen auringonlaskuun isktumaan tms.?
Minusta tämä on kiva ajatus!
Varmasti ystävä arvostaisi ap:n ihanaa ja lohduttavaa ajatusta isästä ja koirasta taivaassa, mutta koska Raamatun mukaan kuolleet kristityt eivät vielä ole "taivaassa", eläinten pääsystä taivaaseen ei ole tietoa, ja kuolleen isän omasta uskosta ja mahdollisesta taivaaseen pääsystä ei ole tietoa, en ehkä itse lähtisi näitä taivasmaisemia kuvaamaan. :)
T. toinen uskova
Mikä uskonto? Ajattelitko pilvelle piirtää myös Jessen tai Allahin?