Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaisen ystävän koira kuoli, onko ihan huono ajatus maalata hänelle lahjaksi kuva, jossa hänen edesmennyt isänsä istuu pilven reunalla koiran kanssa?

Vierailija
17.01.2020 |

Osaan kyllä maalata, mutta onko tuollainen aihe ihan huono tai mahdollisesti voisi jotenkin loukata?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koska koirat eivät pääse taivaaseen.

Eivät kyllä ihmisetkään, koska sitä ei ole olemassa

Vierailija
2/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala. Toisaalta kyllä, purskahdin nauruun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kristityistä suuntauksista taitaa olla vakaasti sitä mieltä että eläimillä ei ole sielua.

Vierailija
4/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toi olis ihana idea. Jos itsellä olisi samanlainen tilanne.

Vierailija
5/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika makaaberia. Eikö ihan vain muotokuva koirasta esim. valokuvan perusteella kävisi?

Vierailija
6/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon lahjaan sinun pitää tuntea ystäväsi hyvin.

Eli kun täältä joudut kyselemään, niin ehkäpä ei kuitenkaan.

Vierailija
7/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkäisi että mun kuollut isä rinnastettaisiin eläimeen noin. Mutta sinähän tässä ystäväsi tunnet, emme me.

Toisaalta en todellakaan myös loukkantuisi. Ymmärtäisin, että olet tarkoittanut hyvää. Tyylitaju vain ei ole ehkä parhaimpia puoliasi...

Vierailija
8/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos tekisit kuvasta vähän vähemmän uskontoon viittaavaan? Isä ja koira esim. laiturille, kesäiseen auringonlaskuun isktumaan tms.?

Vierailija
9/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kaunis ajatus! Toki kaipa joku tosi tiukan linjan uskovainen voi olla sitä mieltä, että ei se koira missään taivaassa isän kanssa ole, mut varmaan itse tunnet ystäväsi parhaiten. Eikä sitä kuvaa kirjaimellisesti tarvitse ottaakaan. Kummatkin rakkaat ovat poissa, mutta muistoissa säilyvät.

Vierailija
10/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi maalata vaan pelkkää koiraa? Mä tykkäisin sellaisesta enemmän.

Vierailija
11/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos maalaat ihan vaan muotokuvan siitä koirasta? Olisi aika turhaa "muistuttaa" isänkin kuolemasta kun ystäväsi on valmiiksi surullinen koiran takia.

Vierailija
12/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
13/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko vain omasta mielestäsi maalata vai onko sinulla jokin taidekoulutus ja hallitset tekniikat realistiseen kuvaan? Itselläni kuvataidediplomi sekä tatuoijatausta ja olen erittäin kriittinen mikäli piirroksessa tai maalauksessa esim valot, varjot ja mittasuhteet vähääkään väärin. Oletko käyttämässä aquarell-värejä tai öljyvärejä? Ja mikä taidetyyli? Realismi parhain, joku kubismi tms. saisi vaivaantumaan kun noinkin läheisistä kuvattu teos. Aihe arka joten runolla pääsisit helpommalla. Tai vaikkapa valokuvakollaasilla

Vierailija
14/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaihepuli vissiin, kun minua hihityttää hillittömästi mielikuva taulusta.  :D

Anteeksi, vakava aihe tietenkin, mutta nyt en voi itselleni mitään.

Vierailija
15/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan koirat jäävät taivaan ulkopuolelle, joten ei ole hyvä ajatus.

Vierailija
16/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä saattaa olla niin, että hän ei ehkä halua viettää loppuelämäänsä kuolleiden muistot mielessä. Eli ei niitä tarvitse seinille varmaan yhtään enempää.

Vierailija
17/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavihan sen jo sanoi, että kaikki eläimet pääsevät taivaaseen. Hänen luulisi tietävän, kun kerran on olevinaan jonkin verran meitä tavallisia tallaajia lähempänä sitä korkeampaa voimaa.

Olen kyllä vähän samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa siitä, että ei ehkä ihan taulua kannata tehdä. Mitä jos tekisit sellaisen sarjakuvamaisen piirroksen, jossa koira ja mies ovat hiukan kevyemmin ja humoristisemmin kuvattuna siellä pilven reunalla? 

Joskushan noita näkee sellaisia pilapiirroksia, joissa koira tassuttelee taivaan porteista sisään noin vaan, kun taas ihminen on tiukassa tentissä portin pielessä eikä sisäänpääsy ole ollenkaan niin varmaa. Samantyylinen, mutta siis ovat jo sisäänpäässeinä viettämässä aikaa keskenään.

Riippuu täysin saajan luonteesta, sopiiko sellainen lahja vai ei.

Vierailija
18/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se varmaan riippuu ihan täysin siitä mihin kaveri uskoo, onko hyvä idea vai ei.

Esim. itselle tuollainen olisi ollut hyvinkin lohdullinen lahja sillä uskon että niin eläimet kuin ihmisetkin päätyvät kyllä sinne "pilven päälle" (ja tiedetään, toisten mielestä olen aivan idio otti kun uskon näin, siitä ei tarvitse tulla erikseen ilkeilemään että "miten joku voi olla noin kahjo, en MINÄ vaan noin usko")

Eli jos kaveri uskoo tuollaiseen, hyvä idea. Jos kaveri ei usko niin ei todellakaan hyvä idea. Kaveri voi toki arvostaa vaivannäköäsi ja tarkoitusta lohduttaa mutta noin niinkuin muuten aihe voi olla huono valinta ja vaan pahentaa surua.

Vierailija
19/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ajatus! Itse ilahtuisin tuollaisesta lahjasta. Mulle myös koirat ovat perheenjäseniä ja ne pääsevät Taivaaseen.

t. uskovainen

Vierailija
20/63 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala ajatus mutta ei siitä loukkaantuakaan voisi