Äiti luulee äitiyttä etuoikeudekseen
Olin nyt aamulla hakemassa kahvia ja jonoa oli jonkun verran. Normaalisti seisoin jonossa ja selasin puhelinta, taakse tuli joku nuorehko nainen pienen lapsen kanssa. Kamalaa huokailua oikein selvästi ja tuhahtelua kunnes nainen sanoi, että näinkö äitejä kohdellaan suomessa, ettei edes sen verta huomata ettei jonossa päästäisi edelle, että mikä kiire ja väsymys muka nuorilla on, äideillä pitäisi olla kyllä etuoikeus ohittaa jono. Äidit valvovat lastensa takia öitä sun muuta, että kyllä äidit pitäisi päästää ensin ostamaan kahvia. Selvästi kohdisti asian minulle, koska hänen takanaan ei ollut ketään. Itse tähän hämmentyneenä että eikö äitiyskin ole valinta ja tästä kauheat raivarisaarnat miten epäkunnioittava olen ja en ymmärrä kun mulla ei ole lapsia yms yms. Hävetti olla siinä jonossa.
Niinkuin joo, ymmärrän että vanhempana saattaa olla stressiä, univajetta, kiirettä yms, mutta ei se että sä olet antanut jonkun laueta sisääsi anna etuoikeuksia mihinkään. Äitiys on hieno juttu, mutta et sä silti ole mikään supersankari. Muutenkin typerää aliarvioida nuoria, opiskelijoilla varsinkin on univajetta ja stressiä jos pitää lähteä vertailemaan. Ei ne silti poissulje toisiaan. Ärsyttää koko tilanne ja se miten en osannut näpäyttää takaisin. Hieno perjantain alku taas.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Joo aloittaja, mitään ei ole pakko tehdä. Sillä äidillä oli huono aamu ja se käyttäytyi epäkohteliaasti. Ei siitä kannata kuitenkaan välittää sen valituksesta. Parhaiten tuollaisesta tilanteesta selviää, kun kohteliaasti antaa tilaa, vaikka tietääkin toisen olevan väärässä.
Vaikka kuinka olis huono aamu, ei silti varmaan tarvitse alkaa valittamaan ja raivoamaan jollekkin tuntemattomalle kahvijonossa.
Jos hän olis kysynyt, että hei saisinko mennä ohi, kun on kiire yms, niin tottakai päästäisin jos mulla ei ole kiire. Mutta ei pahemmin tee mieli jos aletaan raivoamaan. En jaksa olla tossukka.
Ap
Jotkut on vaan kusipäitä, mutta ei se äitiydestä johdu.
Itse en ole ikinä vaatinut erikoiskohtelua, vaikka neljä lasta olenkin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo aloittaja, mitään ei ole pakko tehdä. Sillä äidillä oli huono aamu ja se käyttäytyi epäkohteliaasti. Ei siitä kannata kuitenkaan välittää sen valituksesta. Parhaiten tuollaisesta tilanteesta selviää, kun kohteliaasti antaa tilaa, vaikka tietääkin toisen olevan väärässä.
Vaikka kuinka olis huono aamu, ei silti varmaan tarvitse alkaa valittamaan ja raivoamaan jollekkin tuntemattomalle kahvijonossa.
Jos hän olis kysynyt, että hei saisinko mennä ohi, kun on kiire yms, niin tottakai päästäisin jos mulla ei ole kiire. Mutta ei pahemmin tee mieli jos aletaan raivoamaan. En jaksa olla tossukka.
Ap
Aina ei varmaan jaksa alkaa lepertelemään jollekkin tuntemattomalle kahvijonossa. Tilannetajua voi käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No joo, ajattelin vain, että sullekin olis jäänyt parempi mieli, kun olisit osannut jättää omaan arvoonsa. Eihän se ole sun häpeä, jos toinen ei osaa käyttäytyä.
Kohteliastahan olisi päästää myös isät, mummut, papat, invalidit, kehitysvammaiset, lapset, julkkikset, virkamiehet, kissat, koirat yms
Ap