Äiti luulee äitiyttä etuoikeudekseen
Olin nyt aamulla hakemassa kahvia ja jonoa oli jonkun verran. Normaalisti seisoin jonossa ja selasin puhelinta, taakse tuli joku nuorehko nainen pienen lapsen kanssa. Kamalaa huokailua oikein selvästi ja tuhahtelua kunnes nainen sanoi, että näinkö äitejä kohdellaan suomessa, ettei edes sen verta huomata ettei jonossa päästäisi edelle, että mikä kiire ja väsymys muka nuorilla on, äideillä pitäisi olla kyllä etuoikeus ohittaa jono. Äidit valvovat lastensa takia öitä sun muuta, että kyllä äidit pitäisi päästää ensin ostamaan kahvia. Selvästi kohdisti asian minulle, koska hänen takanaan ei ollut ketään. Itse tähän hämmentyneenä että eikö äitiyskin ole valinta ja tästä kauheat raivarisaarnat miten epäkunnioittava olen ja en ymmärrä kun mulla ei ole lapsia yms yms. Hävetti olla siinä jonossa.
Niinkuin joo, ymmärrän että vanhempana saattaa olla stressiä, univajetta, kiirettä yms, mutta ei se että sä olet antanut jonkun laueta sisääsi anna etuoikeuksia mihinkään. Äitiys on hieno juttu, mutta et sä silti ole mikään supersankari. Muutenkin typerää aliarvioida nuoria, opiskelijoilla varsinkin on univajetta ja stressiä jos pitää lähteä vertailemaan. Ei ne silti poissulje toisiaan. Ärsyttää koko tilanne ja se miten en osannut näpäyttää takaisin. Hieno perjantain alku taas.
Kommentit (25)
Äiti yksinään ei ole etuoikeutettu, mutta äiti esim. uhmaikäisen kanssa kannattaa päästää ohi suosiolla. Kaikilla menee hermot kitinää kuunnellessa.
Vierailija kirjoitti:
Äiti yksinään ei ole etuoikeutettu, mutta äiti esim. uhmaikäisen kanssa kannattaa päästää ohi suosiolla. Kaikilla menee hermot kitinää kuunnellessa.
Asia olisi ehkä eri, jos lapsi olisi raivonnut, itkenyt yms, mutta lapsi tapitti jonossa aivan rauhassa ja hiljaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia olisi ehkä eri, jos lapsi olisi raivonnut, itkenyt yms, mutta lapsi tapitti jonossa aivan rauhassa ja hiljaa.
Ap
Riittääkö sulla mielenkiintoa jatkaa tätä juttua?
Osuit samaan jonoon Hintikan Marjan kanssa?
Ikinä en ole olettanut että mulle annettaisiin etuoikeuksia sen takia, että mulla on lapsia.
Jos mulla on kaupassa kärry täynnä tavaraa ja huomaan, että siihen taakse tulee ikään tai sukupuoleen katsomatta henkilö, jolla yksi kaksi ostosta, päästän kyllä ohitse.
Ei se ole minulta pois, enkä myöskään koskaan ole narissut muita antamaan itselleni paikkaa edellään. En, vaikka olisi valvottu yö takana ja kuinka huono aamu, ei se ole sen jonossa edellä olevan vika.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole olettanut että mulle annettaisiin etuoikeuksia sen takia, että mulla on lapsia.
Jos mulla on kaupassa kärry täynnä tavaraa ja huomaan, että siihen taakse tulee ikään tai sukupuoleen katsomatta henkilö, jolla yksi kaksi ostosta, päästän kyllä ohitse.
Ei se ole minulta pois, enkä myöskään koskaan ole narissut muita antamaan itselleni paikkaa edellään. En, vaikka olisi valvottu yö takana ja kuinka huono aamu, ei se ole sen jonossa edellä olevan vika.
Eikä kukaan muukaan. Tässä on nyt kyse joko siitä, että aloittaja on keksinyt tämän tarinan, tai sitten tarinan päähenkilö on jotenkin psyykkisesti sairas.
No ei hän nyt ihan väärässä ole. Olisi se nyt kohteliasta jos olen jonossa pienen lapsen tai jopa LAPSIEN kanssa niin päästät ohi jos sulla ei kerran kiire ole. Lapset ei nyt kauhesti jaksa jonottaa muutenkaan ja kukaan ei jaksa kuunnella sitä kitinää, nin kyllä, äiteillä olisi oikeus mennä ensin. eriasia jossain ruokakaupassa
Ja tää nyt pilas sun päivän vai? Herkkis
Vierailija kirjoitti:
Ja tää nyt pilas sun päivän vai? Herkkis
No otti päähän, että miksi minulle tuntemattomalle pitää alkaa raivoamaan enne kello 8 aamulla. Muakin väsyttää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ei hän nyt ihan väärässä ole. Olisi se nyt kohteliasta jos olen jonossa pienen lapsen tai jopa LAPSIEN kanssa niin päästät ohi jos sulla ei kerran kiire ole. Lapset ei nyt kauhesti jaksa jonottaa muutenkaan ja kukaan ei jaksa kuunnella sitä kitinää, nin kyllä, äiteillä olisi oikeus mennä ensin. eriasia jossain ruokakaupassa
Ehkä ne sun lapset ei kitisis jonoissa niin paljon, jos ne oppis siihen?
Ap
Otsikko ei vastaa varsinaista viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on erittäin väärässä. T: isä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä kuule pentu ala sulla ei oo mitään kokemusta millasta on olla äiti, käydä töissä, hoitaa kotia, käydä kaupassa, viedä harrastuksiin, tehda ruokaa MULLEKKIN kun itselleen. Mulla on viimeks ollu omaa aikaa 3kk sitten PUOLI tuntia saatika että olis miehen kans aikaa viettää kahestaan. Se sun pikku kahvis ei paljoo vaadi kuule.
Olishan se kohteliasta päästää, mutta eri asia tarvitseeko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä kuule pentu ala sulla ei oo mitään kokemusta millasta on olla äiti, käydä töissä, hoitaa kotia, käydä kaupassa, viedä harrastuksiin, tehda ruokaa MULLEKKIN kun itselleen. Mulla on viimeks ollu omaa aikaa 3kk sitten PUOLI tuntia saatika että olis miehen kans aikaa viettää kahestaan. Se sun pikku kahvis ei paljoo vaadi kuule.
Ja sieltä tuli tämä myyttinen äitihahmo joka lyttöä toisen tuntemukset ja nostaa omat taivaaseen. Et taida olla vielä aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tulee vaan mieleen, että eikö lasten isä tee mitään, vai hoidatko sä sitäkin?
Ap
Joo aloittaja, mitään ei ole pakko tehdä. Sillä äidillä oli huono aamu ja se käyttäytyi epäkohteliaasti. Ei siitä kannata kuitenkaan välittää sen valituksesta. Parhaiten tuollaisesta tilanteesta selviää, kun kohteliaasti antaa tilaa, vaikka tietääkin toisen olevan väärässä.
Kerrotko vähän tarkemmin vielä mitä oikein tapahtui?