Nainen sinnitteli ripsienpidennysten kanssa kolme vuotta – silmät vuotivat lopulta kudosnestettä
"Ripsiliimojen ja rakennekynsien aiheuttamat kosketusallergiat ovat lisääntyneet viime vuosina kauneusalalla."
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai kaikki toivovat, että liima olisi mahdollisimman pysyvää. Huoltohinta 60 eurosta ylöspäin kolmen viikon välein on monelle aika paljon."
Kolmen viikon välein????!!!!!!! Pelkkä ajatus jostain teknikon tekemästä ripsien huollosta naurattaa.
Täytyy olla itsetunto matalalla jos tuollaiseen rahaa syytää!
Miten niin itsetunto matalalla? Samalla tavalla kuin niillä jotka käyttävät ripsiväriä? Itse en pysty käyttämään ripsiväriä, ripsienpidennyksiä sen sijaan olen käyttänyt 5 vuotta eikä ole mitään ongelmaa. Jos olisi tummat ja pitkät ripset niin varmaan menisi ihan ok ilman mitään, sen sijaan olen vaalea, joten en näytä huolitellulta ilman ripsiväriä/ripsienpidennyksiä. Vapaa-ajalla ihan sama, töissä ja edustustilaisuuksissa pitää näyttää siistiltä. Tienaan 10k-20k€ kuukaudessa eli se 60-70€ kerran kuussa ei tee minkäänlaista lovea lompakkoon. Eikä ne ripsiväritkään halpoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Eli huoltoihin menee jo sellainen tonni vuodessa vai pitääkö ne laittaa uudestaan vuoden aikana ja maksaa uudelleen joku isompi maksu. Mitä jos luopuisi tollaisesta, säästäisi vuoden niitä ripsihuoltoon meneviä rahoja ja vaikka avaisi rahaston tai sijoitustilin niillä rahoilla, reilu tonnikin olisi jo melkoinen alkuoma. Olen monesti sanonut että minulla ei kyllä olisi rahaa ripsilisäkkeisiin tai tupakointiin, jännästi kuitenkin näkyy olevan että mitä pienipalkkaisempi - sitä useammin räpsyripset heiluu ja tupakki maistuu.
Minulla on kyllä varaa asua omistusasunnossa, ostaa laadukasta vaatetta itselle ja lapsille heti kuin sellaiselle tulee tarve, meillä on vara käydä kaupassa siten että ostetaan mitä halutaan. Silti koen että olen liian köyhä lisäkkeisiin ja tupakkaan.
Mulla menee vuodessa 900€ ripsiin, käyn noin kerran kuussa huollossa mutta joskus jos on vaikka juhlat tmv. Saatan käydä huollattamassa ripset nopeammin. Kuussa menee sitten säännöllisesti osakkeisiin ja rahastoihin 1500€ ja usein ostan osakkeita lisää kun löytyy kiinnostavia kohteita. Tuo 70€+ kuussa ei todellakaan vaikuttaisi mitään siihen määrään mitä säästän jo valmiiksi.
Ja ihmiset kuvittelee ilmeisesti että ripsienpidennykset voi olla ainostaan luokkaa karvamato. Niistä voidaan tehdä todella luonnollisen näköiset, minullakin on ruskeaa ohutta kuitua ja usein kukaan ei älyäkään että minulla on pidennykset. En missään nimessä ikinä ottaisi karvamatoja, töissä haluan näyttää siistiltä mutta hyvin vähäisellä määrällä meikkiä (bb-voide, kulmakynä, peitevoide silmänalusille).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkkariripsimamma 70 kirjoitti:
Ripsiä olen pitänyt n.5 vuotta, ei oireita. Käyn samalla tutulla kosmetologilla säännöllisissä huolloissa. Työskentelen keskisuuressa yrityksessä johtotehtävissä, kahden kouluikäisen lapsen kiireinen äiti. Helpottaa kummasti aamurumbaa ja pitää ilmeen siistinä, kun ripsien pituus pysyy hillittyjä ja huoltoväli ei veny. Jos jollekin tuntemattomalle ihmiselle ripseni ja ulkonäköni ovat ongelma, se lähinnä huvittaa. Välillä tuntuu, että ripset kuuluvat siihen kategoriaan mikä herättää tietynlaisissa naisissa ja heidän miehissään katkeraa narinaa. Itse tykkään huolehtia itsestäni ja ulkonäöstäni tällä tavoin ja kumma kyllä ihmiset jotka suhtautuvat ulkonäköönsä eri tavalla, eivät herätä minussa yhtä vahvoja tunteita, kuin minä ilmeisesti heissä. ;)
Tulkitset tämän arvostelun katkeraksi narinaksi, mutta johtopäätöksesi on väärä. Luuletko, että jonkun hyväpalkkaisen ihmisen ripsienarvostelu johtuu siitä, että he oikeasti haluaisivat, mutta heillä ei ole siihen varaa? Tai uskallusta? Tai aikaa?
Se mikä sinusta on huolitellun näköistä on monen silmiin ”naurettavan” näköinen tekoturkis yläripsien kohdalla. Eivätkä he halua sellaista, vaikka mikään ei estä heitä sellaista hankkimasta. On selvää, että sinun kauneusihanteesi ovat erilaiset kuin näiden, jotka sinusta ovat katkeria narisijoita. Heillä on myös vahvempi tarve kommentoida muiden ulkonäköä, kuin sinulla, mutta onko se oikein sinua kohtaan on taas kyseenlaista.
Kai ripset on makuasia ja toisille ne näyttäytyvät jopa niin hullunkurisilta, etteivät he voi olla kommentoimatta. Se ehkä on jo huonoa käytöstä, mutta en näe siinä oikein mitään katkeruutta.Lisään tähän vielä sen, että jos on kovin kiireinen, niin miten on sitten aikaa rampata jatkuvasti huollattamassa niitä ripsiä?
Ai miten ihmisillä on 3-5 viikon välein yksi tunti vapaa-aikaa? Pitää olla aika kiireinen ihminen jos ei tuohon pysty.
Huoliteltu ei ole noilla räpsyillä vaan feikki.
Vierailija kirjoitti:
Huoliteltu ei ole noilla räpsyillä vaan feikki.
Ihan yhtä feikki kuin ripsiväri tai mikä tahansa meikki.
Ja ihmisille tiedoksi sitä ripseä ei liimata ihoon, se liima tulee kiinni elottomaan ripseen eli paljon paljon parempi kuin vaikkapa tekoripset, jotka liimataan silmäluomeen. Mulla käytetään sitä paitsi hypoallergeenista liimaa, joka on samaa mitä käytetään ihojaavojen sulkuun. Varmasti paljon vähemmän allergisoiva vaihtoehto kuin ripsiväri. Mutta tähänkin kommenttiin tulee sata alapeukkua kuten kaikkiin jotka ei ole samaa ”hyi saatanan hirveän näköisiä ja tuhoaa näön!!!!!!” -luokkaa.
Viis väliä terveydestä kunhan on paksut ja tuuheat ripset ei väliä vaikka näkö menis😜
Mitä varten nuo edes ovat? T:mies
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ripsienpidennykset ja akryylikynnet ovat juuri kassa työntekijöillä eivät johtajilla.
Ripsenpidennykset ovat tietyn tason ryhmän jutultu, eli wt, kouluttamaton, duunari
, fitnesspimu.
Bisnesmaailmassa KELLÄÄN johtajalla ei ole näitä. Siis ei yhdelläkään. Se on myös keino erottautua rupurahvaasta. Ylemmissä koulutustason piireissä muut asiat merkkaa kuin pitkät ripset.
T. Terveisiä bisnesmaailmasta
Itse lopetin ripsien pidennysten käytön. Ne olivat toisaalta aivan ihanat ja välillä vi tuttaa ripsarin ja muun meikin kanssa säätäminen, mutta totesin, että säästän paljon rahaa ja lopulta myös aikaa unohtamalla moisen turhuuden. Rasittavaa kolmen viikon välein käydä huollossa kun sen ajan voi käyttää paljon tärkeämpiinkin asioihin.
Lisään tähän vielä sen, että jos on kovin kiireinen, niin miten on sitten aikaa rampata jatkuvasti huollattamassa niitä ripsiä?[/quote]
Ai miten ihmisillä on 3-5 viikon välein yksi tunti vapaa-aikaa? Pitää olla aika kiireinen ihminen jos ei tuohon pysty.[/quote]
No, lapsiviikolla haluan käyttää mahdollisimman paljon aikaani lapsen kanssa, lapsettomalla viikolla teen enemmän töitä. Aina kun omilta töiltä ja lapsen harrastuksilta pääsen,käyn treenaamassa salilla: ripsihuoltopäivänäpä ei mennäkään treenaamaan (hikoilu) tai kunnon suihkuun...
Ei kyse ole aina pelkästään kiireestä vaan myös prioriteeteistä.
Mitä nuo tekevät? Siis miksi niitä laitetaan?? Voisiko joku kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Minuun on suhtauduttu erittäin aggressiivisesti kun en meikkaa paljoa, enkä käytä tekoripsiä tai -kynsiä. Korkeintaan kynsilakkaa ja vähän mascaraa. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen tai lesta.
Ihan yhtä paljon naisissa ja miehissä on ollut näitä, joiden on vaikea sietää omilla aivoillaan ajattelevaa naista.
Kuulostaa kummalliselta, mikä meikkaamattomuudessa on ongelma toisille? Silloinhan on meikkaavat voivat kokea olevansa jopa etulyöntiasemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Totta kai kaikki toivovat, että liima olisi mahdollisimman pysyvää. Huoltohinta 60 eurosta ylöspäin kolmen viikon välein on monelle aika paljon."
Kolmen viikon välein????!!!!!!! Pelkkä ajatus jostain teknikon tekemästä ripsien huollosta naurattaa.
Täytyy olla itsetunto matalalla jos tuollaiseen rahaa syytää!
Miten niin itsetunto matalalla? Samalla tavalla kuin niillä jotka käyttävät ripsiväriä? Itse en pysty käyttämään ripsiväriä, ripsienpidennyksiä sen sijaan olen käyttänyt 5 vuotta eikä ole mitään ongelmaa. Jos olisi tummat ja pitkät ripset niin varmaan menisi ihan ok ilman mitään, sen sijaan olen vaalea, joten en näytä huolitellulta ilman ripsiväriä/ripsienpidennyksiä. Vapaa-ajalla ihan sama, töissä ja edustustilaisuuksissa pitää näyttää siistiltä. Tienaan 10k-20k€ kuukaudessa eli se 60-70€ kerran kuussa ei tee minkäänlaista lovea lompakkoon. Eikä ne ripsiväritkään halpoja ole.
Näytät ihan ihan huolitellulta ilman ripsaria/pidennyksiä. Tuossa on samaa ajatusmaailmaa kuin ihmisissä, jotka käyvät kauneusleikkauksissa jatkuvaan kunnes nenä on ohut kuin lyijykynä ja poskipäät kuin ilmapallot. He eivät mielestään näytä huolitelluilta luonnollisina.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo muuten enää pitkään aikaan näkyny juuri kenelläkään ripsienpidennyksiä.
Vielä pari vuotta sitten niitä oli tosi monella kaupan kassalla jne.
Kyllä näitä näkyy edelleen tosi paljon.
Aika pahvi täytyy olla, jos vaivoista huolimatta sinnittelee tekoripsien kanssa vuosikausia.
Voisiko jo tietävä kertoa, miten noiden räpsyjen kanssa pestään naama? Siis poistetaan muut meikit? Entä saunominen, uinti (meri- tai kloorivedessä)? onnistuuko mahallaan nukkuminen?
Miksi niitä muuten sanotaan ripsenpidennyksiksi? Tekoripsethän ne ovat.
Vierailija kirjoitti:
Minuun on suhtauduttu erittäin aggressiivisesti kun en meikkaa paljoa, enkä käytä tekoripsiä tai -kynsiä. Korkeintaan kynsilakkaa ja vähän mascaraa. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen tai lesta.
Ihan yhtä paljon naisissa ja miehissä on ollut näitä, joiden on vaikea sietää omilla aivoillaan ajattelevaa naista.
Kuulostaa kyl tosi aggressiiviselta. Toivottavasti et joutunut pelkäämään henkesi edestä.
Harvoille nuo oikeasti sopii tai harvoja kaunistavat. Kokeilin noita itsekin kerran, kun kosmetologi kaverini teki ilmaiseksi. Tosi hankalat olivat, kun ei voinut hieroa silmiä kunnolla ja itse en voinut edes saunoa, kun silmiä alkoi kirvelemään. Eikä nuo nyt ainakaan omaa ulkonäköä mitenkään erityisesti parantaneet, kun olen muutenkin tumma.. Ehkä ensimmäiset päivät näytti joltain , mutta nopeasti ne alkoi hapsottaa ja ei omaa ulkonäköä mitenkään erityisesti kohentaneet niin en kyllä maksaisi noista. Ja muutenkin itse olen luonnollisemman kauneuden ihailija enemmänkin. Mutta kukin tyylillään tietty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heidi Lehtiniemi-Eerola käytti ripsiteknikon laittamia ripsienpidennyksiä yhteensä kolmen vuoden ajan. Viimeisen kerran hän otti ripsienpidennykset vuoden 2017 keväällä.
Lopulta oireet olivat niin pahat, että pari tuntia ripsien laiton jälkeen silmäluomet turposivat ja hilseilivät. Luomista valui myös kudosnestettä.
– Silmät olivat koko ajan sen näköiset kuin ampiainen olisi pistänyt. Tulehdus oli niin voimakas, että se alkoi haitata jo näkökykyä.
Viimeisen pidennystenlaittokerran jälkeen Lehtiniemi-Eerola kävi seuraavana päivänä uudestaan ripsiteknikolla poistattamassa ripsienpidennykset.
– Pahimpien oireiden ilmettyä en uskaltanut jatkaa ripsienpidennysten käyttöä.
Oireet loppuivat hyvin nopeasti ripsienpoiston jälkeen. Lehtiniemi-Eerola ehti kuitenkin herkistyä akrylaateille niin, ettei hän pysty esimerkiksi ottamaan ripsipermanenttia, jossa ripset taivutetaan ylöspäin ripsipermanenttiaineella.
– Omat ripset kasvavat nyt ripsienpidennysten jälkeen tosi suorina eivätkä suostu taipumaan kunnolla. Sen takia halusin kokeilla ripsipermanenttia.
Täyttä potaskaa tuo että kasvavat suorana ripsipidennysten takia. Se ripsi irtoaa ja kasvaa takaisin, ja takasin kasvaa ihan normaalisti koska ongelma ei ole siellä karvatupessa. Sama kun jotkut uskoo että sheivattu karva kasvaa takaisin paksumpana. Täyttä fuulaa.
Joo tai että kun hiuksia leikkaa, niin ne kasvaa nopeammin ja paksummin. Vitja mitä taunoja.
Jos hiuksia ei leikkaa, ne hapristuu latvoista ja alkaa katkeilemaan ja eivät kasva. HiUkSeT kAsVaA tYvEsTä EiKä LaTvOiSta -maalaisjärkeä taas liikenteessä täällä.
Järkyttävä juttu kaiken kaikkiaan. Kuinka turhamainen pitää olla että jatkaa noiden ripsien käyttöä, vaikka silmät vuotavat ja näkökykykin voi olla vaarassa? Ei kai ripset nyt niin tärkeät voi olla, että terveys vaarantuu.