Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen sinnitteli ripsienpidennysten kanssa kolme vuotta – silmät vuotivat lopulta kudosnestettä

Vierailija
16.01.2020 |

"Ripsiliimojen ja rakennekynsien aiheuttamat kosketusallergiat ovat lisääntyneet viime vuosina kauneusalalla."

https://yle.fi/uutiset/3-11160648

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset kehon ulkopuoliset aineet eivät voi olla hyväksi ja terveellistä ihmiselle. Monet noista liimatuista ja muovitetuista julkkisnaisista näyttävät sairaalta ja pahoinvoivilta.

Selittämättömiä kipuja, syöpää ja mielen kanssa ongelmia. Paljon enemmän kuin tavallisilla tallaajilla.

Sellaset mutuilut

Vierailija
42/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ripsienpidennykset ja akryylikynnet ovat juuri kassa työntekijöillä eivät johtajilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi Lehtiniemi-Eerola käytti ripsiteknikon laittamia ripsienpidennyksiä yhteensä kolmen vuoden ajan. Viimeisen kerran hän otti ripsienpidennykset vuoden 2017 keväällä.

Lopulta oireet olivat niin pahat, että pari tuntia ripsien laiton jälkeen silmäluomet turposivat ja hilseilivät. Luomista valui myös kudosnestettä.

– Silmät olivat koko ajan sen näköiset kuin ampiainen olisi pistänyt. Tulehdus oli niin voimakas, että se alkoi haitata jo näkökykyä.

Viimeisen pidennystenlaittokerran jälkeen Lehtiniemi-Eerola kävi seuraavana päivänä uudestaan ripsiteknikolla poistattamassa ripsienpidennykset.

– Pahimpien oireiden ilmettyä en uskaltanut jatkaa ripsienpidennysten käyttöä.

Oireet loppuivat hyvin nopeasti ripsienpoiston jälkeen. Lehtiniemi-Eerola ehti kuitenkin herkistyä akrylaateille niin, ettei hän pysty esimerkiksi ottamaan ripsipermanenttia, jossa ripset taivutetaan ylöspäin ripsipermanenttiaineella.

– Omat ripset kasvavat nyt ripsienpidennysten jälkeen tosi suorina eivätkä suostu taipumaan kunnolla. Sen takia halusin kokeilla ripsipermanenttia.

Täyttä potaskaa tuo että kasvavat suorana ripsipidennysten takia. Se ripsi irtoaa ja kasvaa takaisin, ja takasin kasvaa ihan normaalisti koska ongelma ei ole siellä karvatupessa. Sama kun jotkut uskoo että sheivattu karva kasvaa takaisin paksumpana. Täyttä fuulaa.

Joo tai että kun hiuksia leikkaa, niin ne kasvaa nopeammin ja paksummin. Vitja mitä taunoja.

Vierailija
44/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtiniemi-Eerola ehti kuitenkin herkistyä akrylaateille niin, ettei hän pysty esimerkiksi ottamaan ripsipermanenttia, jossa ripset taivutetaan ylöspäin ripsipermanenttiaineella.

– Omat ripset kasvavat nyt ripsienpidennysten jälkeen tosi suorina eivätkä suostu taipumaan kunnolla. Sen takia halusin kokeilla ripsipermanenttia.

Ei hemmetti mä kuole nauruun 😂😂😂Ripsipermanentti? En ole ikinä edes kuullut.

Olen 35 vuotta eikä mulla ole ollut ikinä permistä edes hiuksissa. Kai mulla on sitten vaan köyhä tyyli.

Vierailija
45/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ripsienpidennykset ja akryylikynnet ovat juuri kassa työntekijöillä eivät johtajilla.

Niitä on heillä siksi, että työntekijöiltä odotetaan panostautumista ulkonäköön. Se on sanatonta vaatimusta, mutta silti olemassa. Ruma ja laittautumaton ei välttämättä edes saa töitä kassalta.

Vierailija
46/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yök, älkää laittako noita roiskeläppiä silmiin naiset... ovat rumiakin vielä.

Hämähäkki silmät.

Vierailija
47/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eikä niitä koskaan näy hyvännäköisillä nuorilla lääkäreillä, juristeilla tai pankkivirkailijoillakaan vaan yleensä vaan Citymarketin kassoilla.

Vierailija
48/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on heillä siksi, että työntekijöiltä odotetaan panostautumista ulkonäköön. Se on sanatonta vaatimusta, mutta silti olemassa. Ruma ja laittautumaton ei välttämättä edes saa töitä kassalta.

Jos olisin kassojen esimies toivoisin ennen kaikkea siisteyttä ja hillittyä tyylikkyyttä, en halpahintaisen oloisia ripsienpidennyksiä.

Vierailija
50/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsiä olen pitänyt n.5 vuotta, ei oireita. Käyn samalla tutulla kosmetologilla säännöllisissä huolloissa. Työskentelen keskisuuressa yrityksessä johtotehtävissä, kahden kouluikäisen lapsen kiireinen äiti. Helpottaa kummasti aamurumbaa ja pitää ilmeen siistinä, kun ripsien pituus pysyy hillittyjä ja huoltoväli ei veny. Jos jollekin tuntemattomalle ihmiselle ripseni ja ulkonäköni ovat ongelma, se lähinnä huvittaa. Välillä tuntuu, että ripset kuuluvat siihen kategoriaan mikä herättää tietynlaisissa naisissa ja heidän miehissään katkeraa narinaa. Itse tykkään huolehtia itsestäni ja ulkonäöstäni tällä tavoin ja kumma kyllä ihmiset jotka suhtautuvat ulkonäköönsä eri tavalla, eivät herätä minussa yhtä vahvoja tunteita, kuin minä ilmeisesti heissä. ;)

Vierailija
51/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuuden ajan pitkät ripset sitten aikuisena vaan katoavat. T: todella potkät javtuuheat ripset on nyt nysät.

Ai missä vaiheessa? Ei kaikilla ne ripset katoa.

Olen nyt 44 v ja vieläkin on yläripset tuuheat, kaartuvat ja yli 1 cm pitkät, alaripset ovat himpun alle sentin. Niihin alaripsiin ei voi laittaa edes ripsaria, koska näyttäis törkeeltä.

Pelkkiin yläripsiin voi laittaa ripsarin. Koko elämäni on kysytty, onko sulla tekoripset. Kerran yksi kundi kävi haukkumaan baarissa parikymppisenä, että naurettavaa, kun mulla on tekoripset.

Vierailija
52/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli huoltoihin menee jo sellainen tonni vuodessa vai pitääkö ne laittaa uudestaan vuoden aikana ja maksaa uudelleen joku isompi maksu. Mitä jos luopuisi tollaisesta, säästäisi vuoden niitä ripsihuoltoon meneviä rahoja ja vaikka avaisi rahaston tai sijoitustilin niillä rahoilla, reilu tonnikin olisi jo melkoinen alkuoma. Olen monesti sanonut että minulla ei kyllä olisi rahaa ripsilisäkkeisiin tai tupakointiin, jännästi kuitenkin näkyy olevan että mitä pienipalkkaisempi - sitä useammin räpsyripset heiluu ja tupakki maistuu. 

Minulla on kyllä varaa asua omistusasunnossa, ostaa laadukasta vaatetta itselle ja lapsille heti kuin sellaiselle tulee tarve, meillä on vara käydä kaupassa siten että ostetaan mitä halutaan. Silti koen että olen liian köyhä lisäkkeisiin ja tupakkaan.

Vierailija
53/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää alapeukkua, osuin siis oikeaan. :D

Vierailija
54/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuun on suhtauduttu erittäin aggressiivisesti kun en meikkaa paljoa, enkä käytä tekoripsiä tai -kynsiä. Korkeintaan kynsilakkaa ja vähän mascaraa. Olen kuulemma huonoitsetuntoinen tai lesta.

Ihan yhtä paljon naisissa ja miehissä on ollut näitä, joiden on vaikea sietää omilla aivoillaan ajattelevaa naista. 

Kerroppa vähän tarkemmin miten sinuun on suhtaudutta aggrella nimenomaan tekoripsien ja -kynsien puutteen takia?

Vierailija
55/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkariripsimamma 70 kirjoitti:

Ripsiä olen pitänyt n.5 vuotta, ei oireita. Käyn samalla tutulla kosmetologilla säännöllisissä huolloissa. Työskentelen keskisuuressa yrityksessä johtotehtävissä, kahden kouluikäisen lapsen kiireinen äiti. Helpottaa kummasti aamurumbaa ja pitää ilmeen siistinä, kun ripsien pituus pysyy hillittyjä ja huoltoväli ei veny. Jos jollekin tuntemattomalle ihmiselle ripseni ja ulkonäköni ovat ongelma, se lähinnä huvittaa. Välillä tuntuu, että ripset kuuluvat siihen kategoriaan mikä herättää tietynlaisissa naisissa ja heidän miehissään katkeraa narinaa. Itse tykkään huolehtia itsestäni ja ulkonäöstäni tällä tavoin ja kumma kyllä ihmiset jotka suhtautuvat ulkonäköönsä eri tavalla, eivät herätä minussa yhtä vahvoja tunteita, kuin minä ilmeisesti heissä. ;)

Tulkitset tämän arvostelun katkeraksi narinaksi, mutta johtopäätöksesi on väärä. Luuletko, että jonkun hyväpalkkaisen ihmisen ripsienarvostelu johtuu siitä, että he oikeasti haluaisivat, mutta heillä ei ole siihen varaa? Tai uskallusta? Tai aikaa?

Se mikä sinusta on huolitellun näköistä on monen silmiin ”naurettavan” näköinen tekoturkis yläripsien kohdalla. Eivätkä he halua sellaista, vaikka mikään ei estä heitä sellaista hankkimasta. On selvää, että sinun kauneusihanteesi ovat erilaiset kuin näiden, jotka sinusta ovat katkeria narisijoita. Heillä on myös vahvempi tarve kommentoida muiden ulkonäköä, kuin sinulla, mutta onko se oikein sinua kohtaan on taas kyseenlaista.

Kai ripset on makuasia ja toisille ne näyttäytyvät jopa niin hullunkurisilta, etteivät he voi olla kommentoimatta. Se ehkä on jo huonoa käytöstä, mutta en näe siinä oikein mitään katkeruutta.

Vierailija
56/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs sattui kun molemmilla lapsilla on luonnostaan huijaamatta miltei tuuman mittaiset silmäripset; merkittävää rahansäästöä heillä luvassa.

Tuuman :D

Samaa kategoriaa kuin palstamammojen miesten keskiverrot ~18-19cm penikset.

Vierailija
57/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin näkee pidennyksiä, jotka näyttäisi hyvältä. Ja monella näkyy selkeästi olevan luomet ihan turvoksissa, ilmeisesti liimasta ärtyneet tms. ja silti ei älytä ottaa niitä pois.

Vierailija
58/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ripsienpidennykset eivät tee ihmisestä millään lailla huolitellun näköistä. Kyllä ne on muut asiat.

Vierailija
59/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkkariripsimamma 70 kirjoitti:

Tulkitset tämän arvostelun katkeraksi narinaksi, mutta johtopäätöksesi on väärä. Luuletko, että jonkun hyväpalkkaisen ihmisen ripsienarvostelu johtuu siitä, että he oikeasti haluaisivat, mutta heillä ei ole siihen varaa? Tai uskallusta? Tai aikaa?

Se mikä sinusta on huolitellun näköistä on monen silmiin ”naurettavan” näköinen tekoturkis yläripsien kohdalla. Eivätkä he halua sellaista, vaikka mikään ei estä heitä sellaista hankkimasta. On selvää, että sinun kauneusihanteesi ovat erilaiset kuin näiden, jotka sinusta ovat katkeria narisijoita. Heillä on myös vahvempi tarve kommentoida muiden ulkonäköä, kuin sinulla, mutta onko se oikein sinua kohtaan on taas kyseenlaista.

Kai ripset on makuasia ja toisille ne näyttäytyvät jopa niin hullunkurisilta, etteivät he voi olla kommentoimatta. Se ehkä on jo huonoa käytöstä, mutta en näe siinä oikein mitään katkeruutta.

Lisään tähän vielä sen, että jos on kovin kiireinen, niin miten on sitten aikaa rampata jatkuvasti huollattamassa niitä ripsiä?

Vierailija
60/112 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä ripsihuollot voisivat vaikuttaa talouteen! Halpaa lystiähän se on ja huollossa yleensä otan sitä omaa meditatiivista aikaa itselle mitä mediassa kovasti hehkutetaan. Toisaalta otan itselle aikaa myös muutenkin ja pidän huolen siitä, että minä ja mieheni kummatkin pidämme huolen niin itsestämme-kuin parisuhteestamme, muuten ei jaksa olla sellainen vanhempi kuin haluan meidän olevan. Elämä on tyydyttävää, kaikin tavoin. Kyllä minä taidan tunnistaa sen katkeran narinan, saan kuulla sitä usein ja monesta syystä. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi