Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa riita; kummalla kokoonpanolla ensimmäiselle ulkomaanmatkalle, vain yhteisten vai myös miehen lapsi

Vierailija
16.01.2020 |

Sanoin miehelle että minulle olisi äärimmäisen tärkeää että menisimme yhteisten lasten ensimmäiselle ulkomaanmatkalle vain heidän kanssaan koska haluan että heidän ensimmäisellä matkalla ei ole mukana uusperheen ongelmia, ei kiukuttelevan teinin mukana tuomia haasteita, yms sellaisia negatiivisia asioita mitä uusperhe kuvion mukana meillä aina tulee.

En halua mennä koko porukalla ylipäätään senkään takia, että miehen lapsi ei ole aikoihin viihtynyt meidän seurassa edes viikonloppua, istuu sen ajan meillä ollessaan huoneessaan. Käy meillä niin harvoin että tuntuu ettei muutkaan lapset enää tunne koko lasta, kun eivät näe häntä edes kun on meillä. Eikä mies auta asiaa kun antaa teinin vain istua huoneessa tuijottamassa puhelinta koko sen ajan.

Kotona on aina jännittynyt tunnelma, kun lapsi välttelee meitä, ei puhu kenellekään juurikaan, vetäytyy, ei voida olla luonnollisesti perheenä.
Niin voin kuvitella mitä siitä seuraisi kun hänen pitäisi yhtäkkiä majoittua paljon pienemmässä tilassa meidän kanssa viikon.
Meillä muutenkin haasteita uusperheen osalta, yhteisten lasten kanssa oleminen luonnollista ja normaalia, mikä on varmaan ihan luonnollista monessa uusperheessä....

Sanoin miehelle, että minulle kyllä ehdottomasti kävisi että teini lähtisi ensi vuonna meidän mukaan ulkomaille vaikka tulisi kaikki haasteet.
Haluisin vain ottaa yhteisten lasten ensimmäisen ulkomaanreissun varman päälle kaikin puolin.

Meidän lapset eivät siis ole koskaan vielä päässeet ulkomaille mutta miehen lapsi on matkustanut äitinsä perheen kanssa ulkomaille, viikon lomille, joka vuosi viimeiset kymmenen vuotta.
Ja pääsee siis heidän kanssaan tänäkin vuonna.

Tästä meillä on polttava riita, kun minä en voi kuvitellakaan että menisin yhteisten ensimmäiselle ulkomaan matkalle koko porukalla. Ja mies haluaa ehdottomasti teinin mukaan vaikka sanoo kyllä kuulleensa minun ihan kaikki perustelut, ei vaan välitä niistä.

Minulle ei ole myöskään vaihtoehto että menisin lastemme ensimmäiselle ulkomaanreissulle yksin heidän kanssaan, koska haluan että se jää heille muistona vanhempien kanssa tehtynä reissuna.
Enkä kyllä voisi sen jälkeen enää reissata niin että miehen lapsi olisi mukana, jos mies ei lähtisi ollenkaan mukaan yhteisten lastemmekaan ensimmäiselle matkalle... Tuntuisi pahalta.

Pyysin vain tuon yhden ja ensimmäisen matkan noin, että vaihdetaan vaan järjestys; ensin yhteisten, sitten kaikkien kanssa...
En usko että miehen lapsi menettäisi mitään vaikka lähtisi mukaan ensi vuonna.

Pyydänkö mieheltä liikaa,
kun vaikuttaa ettei halua antaa periksi ja ymmärtää minua tuossa asiassa?

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pääsee matkoille minun lapseni ja miehen vanhin lapsi. He ovat samanikäisiä ja kavereita.

Miehellä on kaksi alakoululaista. Heitä ei ole otettu. Mies ehdotti sitä, mutta tajusi sitten itsekin, että niiden lasten kanssa loma olisi työleiri. Ovat kovin vaativia, mitä pitää tehdä ja miten.

Vierailija
42/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset edelle aina kirjoitti:

Ei onnistu. Lapset menee myös aina kaikessa naisen edelle.

Jos lapset haluaa jotain niin saavat takulla. Vaimon taas, hänen pitää näytellä kohteliasta ja pitää rauha perheen sisällä.

Muuten näytän ovea. Otan leveän haara-asennon sivuttain oveen kohden. Osoitan sormella oveen ja totean että: "tos o ovi."

T: Narsku

Hmm herra Narsku. Tiedustelisin kohteliaasti toisesta kädestä, ei siis siitä kädestä joka osoittaa ovelle.

Menen nyt suoraan asiaan. Onko toinen käsi lanteilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pääsee matkoille minun lapseni ja miehen vanhin lapsi. He ovat samanikäisiä ja kavereita.

Miehellä on kaksi alakoululaista. Heitä ei ole otettu. Mies ehdotti sitä, mutta tajusi sitten itsekin, että niiden lasten kanssa loma olisi työleiri. Ovat kovin vaativia, mitä pitää tehdä ja miten.

Miehellä siis kolme lasta (saman naisen kanssa?) Ja vain yksi pääsee lomille mukaan? Miksi hankki lapsia?

Vierailija
44/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, siinä mamma taas lataa suuria odotuksia lastensa ensimmäiselle ulkomaanreissulle. Ota nyt rennosti. Taitais tehdä hyvää koko perheelle erityisesti sille teinille lähteä ulos sieltä huoneesta puhelinta tuijottamasta. Voisi syventää teidän kaikkien välejä. Toki sulla on näköjään mahdottoman suuria odotuksia lomaa kohtaan joten pilalle taitaa reissu mennä enivei. Ja tiedoksi, kaikki teinit istuu huoneessaan puhelin kädessä, olivat sitten uusperheen tai ydinperheen lapsia.

45/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivotonta kirjoitti:

Mä en ole suostunut lähtee minnekään kesälomareissuille edes, koska en todellakaan halua viettää aikaani miehen teini-ikäisen lapsen kanssa:D Saan ihan tarpeekseni siitä, että kohtelen kyseistä lasta tasapuolisesti suhteessa yhteisiin lapsiin. Pännii ihan tarpeeksi sekin, että tuo lapsi saa itse vaihtaa niitä päiviä milloin tänne pitäisi sopimuksen mukaan tulla ja meillä menee aina kaikki ennakkoon suunnitellut reissut pieleen kun tuo teini päättääkin tulla just silloin meille, kun ollaan esim. suunniteltu menevämme 200km päähän mun vanhempien luokse käymään. Yhdellä kertaa tämä reissuun lähtö venyi kuukaudella, kun perui kolme viikonloppua putkeen tänne tulemisen! Hänen olisi tarkoitus olla joka toinen viikonloppu meillä. Enkä muutenkaan todellakaan raahaa jonkun toisen muksua omien vanhempieni nurkkiin näprää puhelinta sohvalle ja katsomaan telkkaria. 

Ymmärrän ihan täysin aloittajaa. Tsemppiä! En todellakaan haluaisi hengailla samassa tilassa/näköetäisyydellä 24/7 jonkun toisen teini-ikäisen muksun kanssa ;D Mieheni saa mennä ihan keskenään lapsensa kanssa ulkomaanreissuille.

Surullista kuinka vähän arvostat miestäsi. Onnea valitsemallesi tielle.

Millä tavalla en arvosta miestäni, jos en halua pilaa omaa lomaani sellaisen ihmisen seurassa joka käy aivoon? Mieheni saa viettää lapsensa kanssa ihan niin paljon aikaansa kuin haluaa, kannustan siihen jopa, mutta en arvosta tuota lapsen tapaa pompottaa meitä miten sattuu ja tulla kuten haluaa tänne nurkkiin lojuu. Voisin toki pakottaa mieheni sanoo lapselleen, ettei ole tänne tulemista jos peruu "oman viikonloppunsa" jonkun naurettavan syyn vuoksi. En tajua miksi mun pitäisi innolla katsella tuota lasta täällä mätänemässä sohvalla puhelin kourassa mässyttämässä karkkia. Ei se ole mun lapsi, enkä mä sen äiti. 

Vierailija
46/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot oikein kunnon paha äitipuoli. Sinä olet paha ihminen. Huono!

Vierailija
47/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotonta kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

toivotonta kirjoitti:

Mä en ole suostunut lähtee minnekään kesälomareissuille edes, koska en todellakaan halua viettää aikaani miehen teini-ikäisen lapsen kanssa:D Saan ihan tarpeekseni siitä, että kohtelen kyseistä lasta tasapuolisesti suhteessa yhteisiin lapsiin. Pännii ihan tarpeeksi sekin, että tuo lapsi saa itse vaihtaa niitä päiviä milloin tänne pitäisi sopimuksen mukaan tulla ja meillä menee aina kaikki ennakkoon suunnitellut reissut pieleen kun tuo teini päättääkin tulla just silloin meille, kun ollaan esim. suunniteltu menevämme 200km päähän mun vanhempien luokse käymään. Yhdellä kertaa tämä reissuun lähtö venyi kuukaudella, kun perui kolme viikonloppua putkeen tänne tulemisen! Hänen olisi tarkoitus olla joka toinen viikonloppu meillä. Enkä muutenkaan todellakaan raahaa jonkun toisen muksua omien vanhempieni nurkkiin näprää puhelinta sohvalle ja katsomaan telkkaria. 

Ymmärrän ihan täysin aloittajaa. Tsemppiä! En todellakaan haluaisi hengailla samassa tilassa/näköetäisyydellä 24/7 jonkun toisen teini-ikäisen muksun kanssa ;D Mieheni saa mennä ihan keskenään lapsensa kanssa ulkomaanreissuille.

Surullista kuinka vähän arvostat miestäsi. Onnea valitsemallesi tielle.

Millä tavalla en arvosta miestäni, jos en halua pilaa omaa lomaani sellaisen ihmisen seurassa joka käy aivoon? Mieheni saa viettää lapsensa kanssa ihan niin paljon aikaansa kuin haluaa, kannustan siihen jopa, mutta en arvosta tuota lapsen tapaa pompottaa meitä miten sattuu ja tulla kuten haluaa tänne nurkkiin lojuu. Voisin toki pakottaa mieheni sanoo lapselleen, ettei ole tänne tulemista jos peruu "oman viikonloppunsa" jonkun naurettavan syyn vuoksi. En tajua miksi mun pitäisi innolla katsella tuota lasta täällä mätänemässä sohvalla puhelin kourassa mässyttämässä karkkia. Ei se ole mun lapsi, enkä mä sen äiti. 

Sä nimenomaan oot vastuussa siitä mitä se tekee ja ei tule olemaan sulla helppoa, jos tuo teini pilaa elämänsä tulevaisuudessa. Katsokin tarkkaan että hommat etenee hyvin ja teinistä kasvaa kunnon kansalainen.

Se on nyt sun vastuullas.

Onko tämä selvä tältä erää?

ps. Toivottavasti mies pitää palaverin kanssasi niin asiat saadaan järjestykseen.

T: Narsku

Vierailija
48/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni!

Mikä alotus tääkin taas. Mijs hankitte yhteisiä. Tai miks otatte mihen jolla entisiä kersoja?

Onneks tajusin ji nuorempanakin etten ikinä seonnu johonkin jolla on jo kersoja. Ei oo kun yhen ihmisen kanssa jälkeläisiä eikä lisää tuu.

Vierailija
49/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaako se teini edes teidän mukaan? Mitä hän reissulta saisi jos vietätte aikaa jossain pikkulapsipaikoissa?

Ei se käy, että ottaisivat vaan pikkulapset huomioon, vaan pitää mennä tasapuolisesti myös paikkoihin, joihin teini haluaa.

Mutta selvä provo on.

Vierailija
50/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä ja exällänsä on yhteishuoltajuus.

Me ei muuteta saman katon alle, vaan isä alkaa tarkemmin jakamaan aikaansa, että molemmille perheille on aikaa. Lapset ovat luokseni tervetulleita vieraaksi, mutta heidän koti on vanhempiensa luona.

Näin lapset eivät jää kärsi, enkä minä.

Miehen lapsia on reissautettu pirnenä milloin missäkin. Nyt on minun aika. Tehkööt sitten isä ja lapset heitä kiinnostavia juttuja, kun en oke paikalla.

Ajattelen tilanteen kuin mies olisi matkatöissä 15 päivää kuusta. Kukaan ei tästä kärsi, joten voin suositella muillekin.

Vierailija
51/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pointsit isälle kun pitää esikoistaan saman arvoisena kuin muita lapsiaan, vaikka lapsilla eri äiti.

Mieti jos eroat joskus tästä miehestäsi, löydät uuden ja saatte lapsen. Uusi mies vaatisi, että vain kuopuksesi kanssa lähdetään, muut saa jäädä kotiin!

Älkää ikinä hyvät ihmiset eriarvoistako lapsia vaikka olisi mimmoinen tilanne. Lapset vaistoavat tuommoisen asenteen.

Teiniltä kysytään haluaako mukaan. Kaikki yhdessä tai ei kukaan.

Vierailija
52/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieskö paljasti tämän nyt teini-ikäisen lapsen olemassaolon vasta, kun oli jo heittänyt rojut ränniin tuottoisasti - ainakin kahdesti?

Vierailija
53/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi huoh taas.

No se joka maksaa, se päättää. ei tämä elämä niin vaikeeta oo.

Vierailija
54/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ydinperheissäkään kaikki lapset lomaile samalla tavalla! Jotenkin ihan älytöntä, että uusioperheessä pitää jokaisen lapsen päästä jokaiselle reissulle vaikka teiniä ei voisi vähempää kiinnostaa Muumimaailma tai taaperoa Lontoon shoppailureissu.

Olen itse uusioperheen lapsi, enkä todellakaan olisi halunnut silloin aikoinaan lähteä itseäni yli kymmenen vuotta nuorempien sisarusten kanssa mihinkään. Jos kännykät ja netti olisivat olleet silloin keksitty, olisin taatusti ollut kuin ap:n miehen lapsi. Nyt luin omassa huoneessani koska en jaksanut pikkusisaruksia. Mutta ihan ok välit meillä nyt aikuisina on.

Itselläni on nyt kolme lasta ydinperheenä ja lomaillaan eri kokoonpanoilla kiinnostuksen mukaan, ikäeroa kun vanhimman ja nuorimman välillä on 8 vuotta, on teinillä ihan eri toiveet kuin pienellä koululaisella.

Kysykää siltä teiniltä haluaisiko se lähteä mukaan. Voin vannoa että ei halua, joten sen jälkeen voit suunnitella unelmamatkaa pienien kanssa.

Vierailija
55/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että perheenjäseniä aletaan rajata, käyttäytymisen ja sen mitä "arvoa" tuovat yhteiseen tekemiseen. Jos teini on sulkeutunut, mitähän miettii jos isänsä ilmoittaa matkasta. Ja että me tässä "Pirkon" kanssa mietittiin, että mennään ihan omalla porukalla. On sitten rennompaa. Tuut ens vuonna sitten, ehkä. Kuinkahan paljon teini haluaa jatkossa viettää aikaa teidän kanssa?

Kai olet myös nämä yhteiset lapset ohjeistanut, ettei lomalla sitten itketä, marista, kiukutella? Voi muuten olla että muuten ensi vuonna napsahtaa kotimiehen rooli.

Vierailija
56/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako se miehen lapsi edes tulla teidän mukana? Minusta on vähän pöljää että tuolla matkalla on sulle noin järisyttävän suuri merkitys. Ja nimenomaan niin et SUN LASTEN ENSIMMÄINEN ulkomaanmatka on jotain elämää suurempaa. Ymmärrän hyvin ettei halua kiukuttelevaa teiniä mukaan. Mut jos hän haluaa, on sydämetöntä kieltää. Teinit on tosi herkkiä ja tarvii paljon hyväksyntää. Meillä menee niin, et mun teinit, sen harvan kerran ku on matkustettu yhdessä, on ollut mukana. Minä olen maksanut. Mies taas hankkinut vähän liikaa lapsia suhteessa tulotasoonsa, eikä heitä ole tähän mennessä ollut varaa ottaa mihinkään ulkomaille mukaan. Eikä heidän äidilläänkään ole ollut varaa heidän kanssa matkustaa.

Vierailija
57/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa näille ei toivotuille lapsille joku laitos johon heidät voisi sijoittaa.

Vierailija
58/77 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villi veikkaukseni on, että teinin vetäytymiselle on syynsä.

Vierailija
59/77 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuikohan kukaan lukemaan kun aloituksessa kirjoitettiin että miehen lapsi tulee mukaan toiselle ulkomaanmatkalle?

Miten ihmeessä tämä äitipuoli leimataan lapsen vihaajaksi yms vain sen takia että miehen lapsi lähtisi mukaan toiselle eikä ensimmäiselle matkalle?

Taitaisi kuitenkin olla ok toisin päin että ensin tekisivät reissun koko porukalla ja toisen vain yhteisten lasten kanssa? Miksi se on ok mutta toisin päin ihan väärin?

Ei se miehen lapsi menetä mitään eikä häntä vihaa kukaan sen takia että lähtisi mukaan toiselle matkalle! Kai se on pääasia että pääsee jollekin matkalle mukaan, eikä se onko se matka ensimmäinen vai toinen.

Vierailija
60/77 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menette yhteisten kanssa, ja mies tekee toisen reissun sen teinin kanssa kaksin.

Teini saattaa kaivata kahden keskistä aikaa isänsä kanssa, ehkä on huoneessaan koska ei jaksa niitä pikkulapsia.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän