Miehen kanssa riita; kummalla kokoonpanolla ensimmäiselle ulkomaanmatkalle, vain yhteisten vai myös miehen lapsi
Sanoin miehelle että minulle olisi äärimmäisen tärkeää että menisimme yhteisten lasten ensimmäiselle ulkomaanmatkalle vain heidän kanssaan koska haluan että heidän ensimmäisellä matkalla ei ole mukana uusperheen ongelmia, ei kiukuttelevan teinin mukana tuomia haasteita, yms sellaisia negatiivisia asioita mitä uusperhe kuvion mukana meillä aina tulee.
En halua mennä koko porukalla ylipäätään senkään takia, että miehen lapsi ei ole aikoihin viihtynyt meidän seurassa edes viikonloppua, istuu sen ajan meillä ollessaan huoneessaan. Käy meillä niin harvoin että tuntuu ettei muutkaan lapset enää tunne koko lasta, kun eivät näe häntä edes kun on meillä. Eikä mies auta asiaa kun antaa teinin vain istua huoneessa tuijottamassa puhelinta koko sen ajan.
Kotona on aina jännittynyt tunnelma, kun lapsi välttelee meitä, ei puhu kenellekään juurikaan, vetäytyy, ei voida olla luonnollisesti perheenä.
Niin voin kuvitella mitä siitä seuraisi kun hänen pitäisi yhtäkkiä majoittua paljon pienemmässä tilassa meidän kanssa viikon.
Meillä muutenkin haasteita uusperheen osalta, yhteisten lasten kanssa oleminen luonnollista ja normaalia, mikä on varmaan ihan luonnollista monessa uusperheessä....
Sanoin miehelle, että minulle kyllä ehdottomasti kävisi että teini lähtisi ensi vuonna meidän mukaan ulkomaille vaikka tulisi kaikki haasteet.
Haluisin vain ottaa yhteisten lasten ensimmäisen ulkomaanreissun varman päälle kaikin puolin.
Meidän lapset eivät siis ole koskaan vielä päässeet ulkomaille mutta miehen lapsi on matkustanut äitinsä perheen kanssa ulkomaille, viikon lomille, joka vuosi viimeiset kymmenen vuotta.
Ja pääsee siis heidän kanssaan tänäkin vuonna.
Tästä meillä on polttava riita, kun minä en voi kuvitellakaan että menisin yhteisten ensimmäiselle ulkomaan matkalle koko porukalla. Ja mies haluaa ehdottomasti teinin mukaan vaikka sanoo kyllä kuulleensa minun ihan kaikki perustelut, ei vaan välitä niistä.
Minulle ei ole myöskään vaihtoehto että menisin lastemme ensimmäiselle ulkomaanreissulle yksin heidän kanssaan, koska haluan että se jää heille muistona vanhempien kanssa tehtynä reissuna.
Enkä kyllä voisi sen jälkeen enää reissata niin että miehen lapsi olisi mukana, jos mies ei lähtisi ollenkaan mukaan yhteisten lastemmekaan ensimmäiselle matkalle... Tuntuisi pahalta.
Pyysin vain tuon yhden ja ensimmäisen matkan noin, että vaihdetaan vaan järjestys; ensin yhteisten, sitten kaikkien kanssa...
En usko että miehen lapsi menettäisi mitään vaikka lähtisi mukaan ensi vuonna.
Pyydänkö mieheltä liikaa,
kun vaikuttaa ettei halua antaa periksi ja ymmärtää minua tuossa asiassa?
Kommentit (77)
Menit sitten rikkomaan ydinperheen.
Tuo lapsi tulee vielä käyttämään huumeita ja kokemaan surullisen kohtalon.
Tiedän monia eroperheiden lapsia ja ei heille hyvää kuulu.
Miksi vanhemmat ovat niin itsekkäitä ja eroavat?
Olet paha äitipuoli. Tottakai mies saa ottaa oman lapsensa mukaan matkalle. Vai yritätkö kenties erottaa miehesi lapsestaan? Törkeää.
Meillä miehen lapsi kulki mukana reissuilla niin kauan kuin itse halusi. Ymmärrän kyllä AP:ta. En minäkään haluaisi lomalle mukaan lasta joka ei halua olla porukassa mukana. Aika raskaaksi varmaan kävisi vetää perässä mukana tai jättää esim hotellille viihtymään itsekseen jos/kun yhdessäolo ei kiinnostaisi.
Monet on kyllä todella ilkeitä kommenteissaan. Minä ymmärrän kyllä aloittajan pohdintoja ihan hyvin, mutta siltikin kyllä se miehesi taitaa nyt olla oikeassa. Kun ottaa isän, jolla on lapsia, niin ne lapset tulevat siihen kaupan päälle eikä niitä voi häivyttää sen takia, että ne ovat hankalia.
Olen myös samaa mieltä siitä, että teidän yhteiset lapset eivät muista ensimmäistä ulkomaanmatkaa sillä tavalla kuin sinä ajattelet. Sinulle se yhteinen reisu on tärkeä juttu mutta lapsille se reisu on siinä se tärkeä juttu eikä se, keitä sillö reisulla on. Ovathan he nyt tottuneet siihen teiniin teillä kotona jo.
Vedä henkeä ja ajattele uudelleen :)
Tietysti teini jää kotiin mököttämään. Olisiko teinin kannattanut käyttäytyä paremmin.
Turhaan lässytät, tietysti kaikki lapset koska he ovat SAMANARVOISIA, luit oikein, ei sun värkistä tulleet ole sen parempia. Muistakin sitten ettet ole naama norsunveellä siellä lomalla tai jos meinaat olla niin jää kotiin ja anna miehesi mennä lastensa kanssa rentoutuun.
Eihän nyt eri-ikäisiä lapsia kannata viedä samalle matkalle. Ei etenkään uusperheessä.
0/5. Yksi alkaneen vuoden huonoimpia.
Kokeile alkaa elää elämää, jossa on ihan oikeita keskustelun aiheita, ettei tarvitse keksiä. Olet ihan oikeasti säälittävä.
Menette yhteisten kanssa, ja mies tekee toisen reissun sen teinin kanssa kaksin.
Teini saattaa kaivata kahden keskistä aikaa isänsä kanssa, ehkä on huoneessaan koska ei jaksa niitä pikkulapsia.
Kannattaisi varmaan ihan ensin selvittää, haluaako se teini edes lähteä teidän mukaan. Epäilen, että ei halua.
Uusperheessä kaikki nyt vaan ei ole aina tasa-arvoista.
Minulla on lapsi edellisestä liitosta, joka saa isältään kaikki uusimmat pelit ja vehkeet, merkkivaatteet ja pääsee matkoille. Mun nuoremmat lapset ei saa, eikä pääse matkoille. Ei voi mitään. Elämä on.
Kaikki mukaan tai ei ketään. Olen miehesi kanssa samaa mieltä. Tiesit mihin ryhdyit, joten on ihan turha kitistä. Voit tietysti matkustaa vain omien lastesi kanssa ja jättää miehen lapsineen kotiin. Se joka maksaa määrää kyllä millä kokoonpanolla lähdetään. Niin että voi voi.
Kyllä ärsyttää tuommoinen kitinä. Itse olet halunnut uusioperheen, joten ei pitäisi olla yllätys, ettei kaikki olekaan niin kivaa. Teini on miehesi lapsi samoin kuin teidän yhteiset, Taitaisi olla parempi, että miehesi lähtisi oman lapsensa kanssa reissuun ja menkää te vaikka mummolaan. Mitä sinulle kuuluu, vaikka tämä teiniksi matkailisi joka kuukausi ulkomailla.
Parasta tietysti olisi, että itse jäisit kotiin. Kyllä ne pärjäisi ilman sinuakin ja voisi olla jopa hauskaa, kun mielensä pahoittaja ei pilaisi muiden lomaa.
Mä en ymmärrä miten äiti-ihminen voi vihata oman puolisonsa lasta noin paljon. Kuuluuhan se teini perheeseenne myös, joten perheen yhteinen ulkomaanmatka tarvitsee myös häntä. Olis kannattanu AP:n miettiä onko hän oikea ihminen uusperheeseen.
Taas tämä uusperhevihaaja pitämässä satutuokiota. Hohhoijjaa.
Minusta on outoa, että miehesi on asian suhteen niin ehdoton, kun hän ei muuten tunnu välittävän lapsesta. Ettei hän nyt vain ole itsekäs ja lapsellinen? (Jos on, älä vain sano sitä hänelle! Ei kestäisi.) Minusta sinun perustelusi on järkevä, ja minusta miehesi tuli ottaa huomioon sinun tunteesi!!
Mä en ole suostunut lähtee minnekään kesälomareissuille edes, koska en todellakaan halua viettää aikaani miehen teini-ikäisen lapsen kanssa:D Saan ihan tarpeekseni siitä, että kohtelen kyseistä lasta tasapuolisesti suhteessa yhteisiin lapsiin. Pännii ihan tarpeeksi sekin, että tuo lapsi saa itse vaihtaa niitä päiviä milloin tänne pitäisi sopimuksen mukaan tulla ja meillä menee aina kaikki ennakkoon suunnitellut reissut pieleen kun tuo teini päättääkin tulla just silloin meille, kun ollaan esim. suunniteltu menevämme 200km päähän mun vanhempien luokse käymään. Yhdellä kertaa tämä reissuun lähtö venyi kuukaudella, kun perui kolme viikonloppua putkeen tänne tulemisen! Hänen olisi tarkoitus olla joka toinen viikonloppu meillä. Enkä muutenkaan todellakaan raahaa jonkun toisen muksua omien vanhempieni nurkkiin näprää puhelinta sohvalle ja katsomaan telkkaria.
Ymmärrän ihan täysin aloittajaa. Tsemppiä! En todellakaan haluaisi hengailla samassa tilassa/näköetäisyydellä 24/7 jonkun toisen teini-ikäisen muksun kanssa ;D Mieheni saa mennä ihan keskenään lapsensa kanssa ulkomaanreissuille.
Lapset edelle aina kirjoitti:
Mikään ei muuten ole isänä parempaa kuin pakottaa äitipuoli tykkäämään omasta lapsesta ja ottaa illalla puheeksi asia jos jotain epäselvää ilmenee.
Sitten tarvittaessa rangaista seksuaalisesti uutta vaimoa paremmille tavoille. Riidan päätteeksi on hauska harrastaa rajua sovintoseksiä.
Hauska katsella miten toinen oikein teeskentelee pitävänsä lapsesta. Osallistun tietenkin leikkiin ja keksin kaikkea yhteistä tekemistä. Yhdessä lapsen kanssa naureskellaan että eipä tuo uusi nuoretar oikein osaa olla yleisäiti.
No riittää että näyttelee hyvin ja ei hypi pojan silmille yhtään.
Yleisesti multa on turha hakea semmoista että hylkäisin yhtään mun lasta tai kohtelisin toista paremmin.
Ei onnistu. Lapset menee myös aina kaikessa naisen edelle.
Jos lapset haluaa jotain niin saavat takulla. Vaimon taas, hänen pitää näytellä kohteliasta ja pitää rauha perheen sisällä.
Muuten näytän ovea. Otan leveän haara-asennon sivuttain oveen kohden. Osoitan sormella oveen ja totean että: "tos o ovi."
T: Narsku
Oletko samanlainen isä, kuin ap:n mies teinilleen? Silloin et laittaisi ketään edelle, vaan kaikki riviin. Ap:n miehen halu olisi ymmärrettävä, ellei hän kertakaikkiaan kestäisi olla ilman teiniä tai sietäisi ajatusta hänen jättämisestään.
toivotonta kirjoitti:
Mä en ole suostunut lähtee minnekään kesälomareissuille edes, koska en todellakaan halua viettää aikaani miehen teini-ikäisen lapsen kanssa:D Saan ihan tarpeekseni siitä, että kohtelen kyseistä lasta tasapuolisesti suhteessa yhteisiin lapsiin. Pännii ihan tarpeeksi sekin, että tuo lapsi saa itse vaihtaa niitä päiviä milloin tänne pitäisi sopimuksen mukaan tulla ja meillä menee aina kaikki ennakkoon suunnitellut reissut pieleen kun tuo teini päättääkin tulla just silloin meille, kun ollaan esim. suunniteltu menevämme 200km päähän mun vanhempien luokse käymään. Yhdellä kertaa tämä reissuun lähtö venyi kuukaudella, kun perui kolme viikonloppua putkeen tänne tulemisen! Hänen olisi tarkoitus olla joka toinen viikonloppu meillä. Enkä muutenkaan todellakaan raahaa jonkun toisen muksua omien vanhempieni nurkkiin näprää puhelinta sohvalle ja katsomaan telkkaria.
Ymmärrän ihan täysin aloittajaa. Tsemppiä! En todellakaan haluaisi hengailla samassa tilassa/näköetäisyydellä 24/7 jonkun toisen teini-ikäisen muksun kanssa ;D Mieheni saa mennä ihan keskenään lapsensa kanssa ulkomaanreissuille.
Surullista kuinka vähän arvostat miestäsi. Onnea valitsemallesi tielle.
Ottaisin teinin mukaan ja vielä lisäksi hänelle kaverin ( joka tietty maksaa matkansa itse). Menisi reissu paljon vähemmällä mököttämisellä.