Olenko vähän outo? Haaveilen työstä pienessä kioskissa
Opiskelen hyvin työllistävää ja kohtalaisesti palkattua alaa mutta viime aikoina olen toistuvasti haaveillut että olisi kivaa ja stressitöntä olla myyjä pienessä kioskissa. Myydä karkkia, limua, välipaloja ja kahvia pahvikupeissa. Nähdä päivässä paljon ihmisiä joita ei tapaa luultavasti koskaan uudelleen ja toisaalta oppisi tuntemaan vakioasiakkaiden tupakkamerkit ja toistuvat lottonumerot. Häätää perseileviä jonneja pelikoneelta. Jos joskus olisi hiljaisempaa ja pomon silmä välttää niin ehkä selailla mitä löytyy lehtihyllystä tai katsoa raveja ruudulta. Ja tästä vielä maksettaisi palkkaa!
Huonoja puolia, niin on kai mahdollista että joku huumehörhö tulee ryöstämään puukolla uhaten. Mutta ei sellaista usein tapahdu. Pitää kai alkaa katselemaan ilta- ja viikonloppuhommia :D
Kommentit (31)
voi kun olisi matkakeskuksissa ruokakioskeja, josta voisi napata kotiinsa ihan perusruokaa/raaka-aineita. Meillä on matkakeskuksessa pikaruokapaikkoja yllinkyllin ja ärrä,mutta ärrällä on aina sama tarjonta ja liian kalliit hinnat. Tietää jo etukäteen ettei tartte ärrän kautta mennä kun siellä ei ole mitään eikä pikaruokaa vaan jaksa. Ei sitten jaksamennä keskustankaan kautta matkalaukkujen kera, joten sitä vain päättää, että nääh... teen kotona sitten makaronimössöä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat ovat olleet töissä kioskissa joko viime vuosituhannella tai sitten jossain perähikiällä. Kioskityöskentely ei todellakaan ole leppoisaa.
kyllä se aika leppoisaa on. mitään pakettipistettä meillä ei ollut, mutta veikkauksen pisteet kyllä. leppoisuuden kokemuskin on kokijan korvien välissä: itse voi tehdä paljonkin sen eteen.jonoille ei mahda mitään, joten niistä on turha stressata, asikkaiden itkupotkuraivareillekaan ei mahda mitään, joten turha niistäkään on stressata.
Mene johonkin kioskiin katsomaan! Otat ärrällä kahvikupin ja seurailet puoli tuntia mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mene johonkin kioskiin katsomaan! Otat ärrällä kahvikupin ja seurailet puoli tuntia mitä tapahtuu.
Hyvä idea, kun nyt lähden niin ehdin hyvin ravien kolmanteen lähtöön, siellä on tuttu hevonen! -ap
onhan tuo vähän outoa :D haaveilee työstä ärrän kassalla
Vierailija kirjoitti:
onhan tuo vähän outoa :D haaveilee työstä ärrän kassalla
ei kai se ärrästä mitään sellaista kirjoittanut
Minä haluan töihin kirpputorille, mitään muuta en halua. Olen valmis myös muuttamaan toisellepuolelle suomea jos saan kokoaikatyön kirpparilta. :D
No jossain maaseudullahan tuo voisi olla kivaa. 70-luvulla kioskityö oli varmasti myös jees.
Nykyään kauhulla katselen asemien isoja R-kioskeja ja salaa ihailen niitä, joilla riittää hermot olla siellä töissä.
Millaista se voisi olla täällä keskikokoisessa kaupungissa? -ap