Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolesterolin laskeminen ilman lääkkeitä

Vierailija
16.01.2020 |

Onko kokemuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla laski kokonaiskolesteroli 4,9:stä 4,2:en vuodessa sillä, että jätin vähän rasvaisia herkkuja pois ja söin joka päivä kolesterolia alentavaa jogurttia.

Vierailija
2/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noudattamalla terveitä elämäntapoja. Ruokavalio terveelliseksi, liikuntaa ja lepoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesterolia ei kannata yrittää laskea. Syö mieluummin terveellisesti.

Vierailija
4/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on perinnöllistä sitä ei kyllä laske millään, ei oikein edes lääkkeillä jotka on pahempaa myrkkyä kuin itse kolesteroli. Jugurtit ja margariinit ei ole vaikuttaneet mitään, päinvastoin noussut 6>7 kuluneiden parin vuoden aikana. Lääkkeitä en ota

Mulla on ruokavalio kunnossa mutta yritän vielä lisätä tehoa syömällä 1-2 rkl pellavansiemenrouhetta joka päivä smoothien seassa. Sen pitäisi myös vaikuttaa alentavasti.

Vierailija
5/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yli 8 ja en ole saanut lääkkeitä.

Vierailija
6/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli kokonaiskolesteroli seitsemän paikkeilla kun aloin pudottaa painoa ja harrastaa juoksemista. Itse olen uskossa että juuri kova liikunta on se joka puri kolesteroliin ja se laski kolmen pintaan.

Vierailija
7/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että tuollainen 4,9 - 4,2 eroavaisuus voi tulla jo mittaustavassa, vaikka mitään todellista kolesteritason muutosta ei edes olisi tapahtunut.

Vierailija
8/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että kolesterolin liika laskeminen on terveydelle vaarallista. Vaikuttaa mm. aivoihin aika vakavasti.

Vierailija
9/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkkeet on määrätty ne kannattaa ottaa. Mieheni kärsii perinnöllisestä korkeasta kolesterolista eikä ottanut tosissaan koko asiaa kun söi todella terveellisesti ja liikkui paljon. Sai aivoinfarktin. Joskus niitä lääkäreitä kannattaa kuunnella eikä konsultoida palstalääkäriä.

Vierailija
10/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kolesteroli=paha on lääketeollisuuden järjestämää hysteriaa.

Kolesteroli päinvastoin on normaali, tarpeellinen ja hyvä aine ihmisen kehossa.

Kaikenlaisista tulehduksista suonistoissa ym on kolesterolia syytetty ihan aiheetta.

Vierailija
11/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se on perinnöllistä sitä ei kyllä laske millään, ei oikein edes lääkkeillä jotka on pahempaa myrkkyä kuin itse kolesteroli. Jugurtit ja margariinit ei ole vaikuttaneet mitään, päinvastoin noussut 6>7 kuluneiden parin vuoden aikana. Lääkkeitä en ota

Mulla on ruokavalio kunnossa mutta yritän vielä lisätä tehoa syömällä 1-2 rkl pellavansiemenrouhetta joka päivä smoothien seassa. Sen pitäisi myös vaikuttaa alentavasti.

Sokerikin on haitallista korkeassa kolestrolissa, joten smoothinen sijaan siemenet kanattaa nauttia vaikka maustamattoman jogurtin kanssa.

Vierailija
12/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pitkäikäisillä ihmisillä ei ole koskaan alhainen kolesteroli ja he ovat ikänsä syöneet voita ja kermaa. Ilman eläinrasvoja me kiikuttaisiin vieläkin jossain liaaneissa. Eläinrasvat on se, mikä kehitti aivot ja aivotoiminnan korkeammalle tasolle. Kolesteroli nousee jo luonnostaan iän myötä ja tämä kolesterolihysteria on yksi lääketeollisuuden suurista kusetuksista, kolesterolilääkkeet tappavat vuosittain sydänperäisesti enemmän ihmisiä kuin se hyperkolesterolijuttu, jossa kolesteroliarvo voi olla yli 16, mutta sitä on vain joissain suvuissa.

Monityydyttymättömät rasvahapot aiheuttavat koe-eläimillekin syöpää ja valtimonkovettumatautia.

Vierailija
13/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keto-dieetillä minulla tippui kaikki pahat kolesterolit/veren rasvat selvästi kun laihdutin 20kg 4 kuukaudessa.

Oli kesä ja noin pari kertaa viikossa grillasin rasvaista lihaa/makkaraa, juuston ja leikkeleet ostin aina täysrasvaisina, käytin kunnon voita eikä margariinia. (maun takia jos joku ihmettelee miksi)

Kuten huomaatte. laihdutus on kaikista tehokkain keino saada kolesterolit alas. Ruokavaliolla ei niin väliä kunhan laihtuu.

Vierailija
14/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keto-dieetillä minulla tippui kaikki pahat kolesterolit/veren rasvat selvästi kun laihdutin 20kg 4 kuukaudessa.

Oli kesä ja noin pari kertaa viikossa grillasin rasvaista lihaa/makkaraa, juuston ja leikkeleet ostin aina täysrasvaisina, käytin kunnon voita eikä margariinia. (maun takia jos joku ihmettelee miksi)

Kuten huomaatte. laihdutus on kaikista tehokkain keino saada kolesterolit alas. Ruokavaliolla ei niin väliä kunhan laihtuu.

Entäs kun ei ole varaa enää laihtua?

Vierailija
15/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas asiantuntijoita paikalla, menee hyvät ja huonot kolesterolit sekaisin... Jos on korkea Ldl-kolesteroli ilman perinnöllistä syytä, ensisijainen keino on ruokavalio- ja elämäntapamuutokset. Jos taas perintötekijät syynä, sitten on otettava avuksi myös lääkehoito. Ldl-tavoitearvo tällöin huomattavan matala, johtuen koko siihenastisen elämän kestäneestä altistuksesta. Statiineja ei kannata ylenkatsoa, ovat tutkittuja lääkkeitä ja kokoajan kehitetään myös uusia.

Vierailija
16/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä kylmäpuristettua oliiviöljyä ruokalusikallinen joka päivä. Katso ettei ruokavalio sisällä transrasvoja, osittain kovetettuja kasvirasvoja (esim keksien pakkausselosteet kannattaa lukea tarkkaan), ei palmuöljyä! Kaurapuuroa lautasellinen joka päivä.

Vierailija
17/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs kun ei ole varaa enää laihtua?

Sitten on ruokavalion vuoro, kysy terveydenhoitajalta/lääkäriltä miten syödä.

Mutta laihdutus on siis ensimmäinen asia mitä kannattaa tehdä.

Vierailija
18/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkkeet on määrätty ne kannattaa ottaa. Mieheni kärsii perinnöllisestä korkeasta kolesterolista eikä ottanut tosissaan koko asiaa kun söi todella terveellisesti ja liikkui paljon. Sai aivoinfarktin. Joskus niitä lääkäreitä kannattaa kuunnella eikä konsultoida palstalääkäriä.

Voi ei :(

Mihin kuntoon mies kuntoutui?

Vierailija
19/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin omenaviinietikka laskee kolestrolia. Itsellä notkahti alaspäin 30 %.

Vierailija
20/33 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se noinkaan ole. Osa lääkäreistä määrää lääkkeet heti kun kolesteroli on yli 5, osa taas kehottaa liikkumaan enemmän ja tarkistamaan syömistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi