Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen rahat ja yhteiset rahat, onko tämä ihan ok?!?!

Vierailija
16.01.2020 |

Mies laittaa joka kuukausi 1000€ yhteiselle käyttelytilille, josta maksetaan ruoka, hygieniatuotteet, vaatteet, harrastukset yms

Loput hän laittaa säästöön tai sijoittaa.

Joka kuukausi käydään läpi mitä on hankittu. Jos olen ostanut esim vaatteita tai meikkejä, mies näkee sen. Yleensä toi tonni menee joka kuukausi ja mies sanoo että just siksi hän ei laitakaan tilille enempää.

Onko toi teistä ihan ok? Onko muilla tällänen mies?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on just parhaita provoja, joihin ei voi vastata mitään järkevää, kun aloituksen sekavuudessakaan ei ole mitään järkevää.

Vierailija
22/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei siis ole kuin miehen rahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies laittaa tilille tonnin kuussa. Ja koska se kuluu kaikki, niin ei laita enempää. Mikä logiikka tässä on? Voitko ap selittää.

Sitä mäkin tässä ihmettelen. Jos tilille jäisi rahaa joka kuukausi, laittaisko mies sitä lisää?!?!

Ap

Vierailija
24/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei nyt saanut oikein kokonaisuudesta selvää.

No se kokonaisuus on tämä: tulisit sä toimeen tonnilla kuussa?!?!

Ap

Jos kyse on käyttörahoista, niin kyllä tulisin. Tosin en haluaisi olla sellaisessa suhteessa, jossa toinen antaisi minulle taskurahaa. Joko niin, että itsellänikin on omia tuloja, tai sitten niin, että asutaan erillään ja saan rahani Kelasta. En haluaisi rasittaa parisuhdetta jollain rahakuvioilla.

Hankalia yhdistelmiä usein ne suhteet, joissa ihmisillä on hyvin erilainen tulotaso. Joitain poikkeuksia lukuunottamatta toimii parhaiten, jos molemmat ovat yhtä köyhiä tai sitten molemmilla hyvät tulot. Tämä ei yleensä koske pitkiä, vakiintuneita suhteita, joissa on lapsia, ja joissa voi kummalle tahansa tulla tulojen notkahduksia vaikka sairasloman tms vuoksi - ei se yleensä mikään ongelma ole. Mutta jos jo suhteen alussa on tulojen suhteen iso epäsuhta, niin se voi olla ongelma.

Vierailija
25/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän tämän olla provo, ei noin tyhmiä ja epäkypsiä ihmisiä ole olemassa, toivottavasti.

Jos et itse tienaa mitään tai rahoita taloutta omista tuloistasi, niin sinulla ei ole mitään oikeutta vinkua mistään miehen raha-asioista.

Jos teillä on jokin sopimus, että sinä olet kotirouvana ja hoidat kaikki kotityöt ja mies puolestaan maksaa elämisesi, niin sitten eri asia. Kohtuus silloinkin kaikessa, myös tuhlaamisessa.

Vierailija
26/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä ole yhtään lukenut mun viestejä?!? Just edellä mä sanoin, et meillä on 1000€ yhteisiä rahoja kuussa ja loput mies pitää itse.

Ap

Vierailija
27/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies laittaa tilille tonnin kuussa. Ja koska se kuluu kaikki, niin ei laita enempää. Mikä logiikka tässä on? Voitko ap selittää.

Sitä mäkin tässä ihmettelen. Jos tilille jäisi rahaa joka kuukausi, laittaisko mies sitä lisää?!?!

Ap

Ei laittaisi. Mutta jos voisi luottaa ettei tuhlailla, ei olisi pakko rajottaa rahan saantia. Hänellä ei ole varaa noin tuhlailevaan elättiin. Budjetti on tonni.

Vierailija
28/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyyhän tämän olla provo, ei noin tyhmiä ja epäkypsiä ihmisiä ole olemassa, toivottavasti.

Jos et itse tienaa mitään tai rahoita taloutta omista tuloistasi, niin sinulla ei ole mitään oikeutta vinkua mistään miehen raha-asioista.

Jos teillä on jokin sopimus, että sinä olet kotirouvana ja hoidat kaikki kotityöt ja mies puolestaan maksaa elämisesi, niin sitten eri asia. Kohtuus silloinkin kaikessa, myös tuhlaamisessa.

Mä en ole kotirouva, vaan opiskelija. Mut mun opiskeluihin ei saa mitään tukia, kun se on yksityinen koulutus!!!

Ap

Vierailija
29/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei se olis? Paljon sä laitat sinne tilille ja säästöön?

No en mitään, mut se ei oo tässä se pointti!

Ap

Sehän tässä nimenomaan on se pointti. Ei miehesi tarvitse kustantaa sinun törsäämistäsi.

Vierailija
30/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä ole yhtään lukenut mun viestejä?!? Just edellä mä sanoin, et meillä on 1000€ yhteisiä rahoja kuussa ja loput mies pitää itse.

Ap

Se tonni on miehen.

Kai sinulla on omaa rahaa myös? Työttömyysetuus? Eläke? Kuntoutustuki? Opintotuki? Palkka?

Vierailija
31/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kotirouva, vaan opiskelija. Mut mun opiskeluihin ei saa mitään tukia, kun se on yksityinen koulutus!!!

Ap

Mikähän tämä yksityinen koulutus on?

Vierailija
32/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenko toimeen tonnilla kuussa"? Tulen. Ja ihan omalta tililtä maksan omat menoni ja puolet esim. sähkö- ja vesilaskusta, ja suurimman osan ruoka- ja päivittäistavaramenoista. Tietty niinä kuukausina kun on joku ulkomaanreissu esim. tai auton huolto tms., menee enemmän rahaa. Ei tulis mieleenkään maksattaa miehellä mitään omia kulunkejani, ja eipä meillä ole eikä tule olemaan yhteisiä talous- saati muita tilejä. Eikä käydä mitään tuloja ja menoja yhdessä läpi, kumpikin hoitaa itse omat raha-asiansa eikä koskaan tarvitse raha-asioista kiistellä. Mä en vaan näitä yhteistalouksia tajua, varsinkaan jos ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
33/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok.

Mies antaa sinulle liikaa rahaa

Vierailija
34/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua sua. Sulla ei ole mitään tuloja ja toinen rahoittaa elämisesi. Sä et sitten edes ymmärrä ettei kaikkea rahaa pistetään menemään kulutukseen.

Vierailija
35/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kyllä minun mielestäni ainakin 2/5, näin moni otti tosissaan.

Vierailija
36/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok.

Mies antaa sinulle liikaa rahaa

Onko niin vaikeeta tajuta et se tonni on yhteistä rahaa! Ap

Vierailija
37/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikähän tämä yksityinen koulutus on?

Ja kukahan sen maksaa?

Vierailija
38/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei nyt saanut oikein kokonaisuudesta selvää.

No se kokonaisuus on tämä: tulisit sä toimeen tonnilla kuussa?!?!

Ap

En tulisi toimeen, vaikka olen eläkeläinen. Asumiskulujen lisäksi menee yli tonni joka kuukausi. Onneksi on omia rahoja joiden käytöstä ei tarvitse tehdä selkoa kenellekään.

Vierailija
39/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun pitäisi opiskella vähän parempia provoja... Aloitusviesti vielä meni, vaikka vähän liikaa liioittelua ja stereotypioita siinä oli. Niitä toki pitää olla, mutta hienovaraisesti. Tämä viesti oli nopeasti ja heikosti keksitty. Suosittelen mieluummin esim. ”Opiskelen, mutta en ole edes hakenut mitään tukia, kun olen varma etten saisi, koska olen valkoinen hetero suomalainen sekasyöjä, mulle ei ikimaailmassa annettaisi mitään tukia”

Vierailija
40/44 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5

Kyllä minun mielestäni ainakin 2/5, näin moni otti tosissaan.

Ei kukaan ottanut tosissaan, vastaukset on huvittelua