Laskuhelvetti :(
Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..
Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.
Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?
Kommentit (163)
Mun älytön puhelin maksoi aikanaan 55 euroa ja on ollut käytössä kohta 10 vuotta. Vähän on hinnat nousseet noista ajoista, mutta alle satasella saa ihan kelvollisen luurin.
Käytin joulumenoihin 200 euroa ja siinä summassa on mukana ruokaa ja juomaa. Ainoa joka sai lahjoja, oli lapsi.
Menet pankkiin hakemaan lainaa heti huomenna. Vakuudeton laina on sekin halvempaa pankista saatuna kuin joltain pikavippifirmalta otettu.
Miten aina löytyy näitä asian vierestä väittelijöitä joka luojan aiheeseen ja aloitukseen. Nyt pari pätijää väittelee työpuhelimien päivystyksestä! Pysykää asiassa edes joskus ja kerran - avatkaa oma ketju.
Katos kommentti jonnekin..
Siis piti laittaa että ehkä aloittaja ei saa ostettua osamaksulla mistään puhelinta,
Vippeja kun voi saada vaikka olisi joku merkintä.
Laitoin vahingossa aiemmin että ei sais liittymää.
mun nokia maksoi 45 e eli jos on pakko ostaa puhelin niin ei kai kukaan ole niin vitun tyhmä että ostaa änkyttämällä sama myös joululahjoihin, minä en ole koskaan ostanut mitään jos ei ole mania. esim auto, velaksi voi toki ostaa ja maksaa sitten 300e kuussa takasin, mutta minä säästin sen 300 e kuussa niin kauan että oli manit koossa, minulle aivan sama miten päin sen maksat mutta kukaan ei juhli minun rahoilla eli tarkoitan pankkeja
Vierailija kirjoitti:
Mun älytön puhelin maksoi aikanaan 55 euroa ja on ollut käytössä kohta 10 vuotta. Vähän on hinnat nousseet noista ajoista, mutta alle satasella saa ihan kelvollisen luurin.
Käytin joulumenoihin 200 euroa ja siinä summassa on mukana ruokaa ja juomaa. Ainoa joka sai lahjoja, oli lapsi.
Menet pankkiin hakemaan lainaa heti huomenna. Vakuudeton laina on sekin halvempaa pankista saatuna kuin joltain pikavippifirmalta otettu.
Pankista lainaa🤣
Miten musta tuntuu että tässä tapauksessa ei tule lainaa eikä
sitä luuria luotolla!!!
Mites Takuusäätiön pienlaina tai kunnan sosiaalinen luototus? Näistä saat googlettamalla lisää tietoa.
Kantsii ne selvittää ennenkuin antaa luottotietojen mennä.
Ostit joululahjoja etkä aatellut muuta....
Vierailija kirjoitti:
Mites Takuusäätiön pienlaina tai kunnan sosiaalinen luototus? Näistä saat googlettamalla lisää tietoa.
Kantsii ne selvittää ennenkuin antaa luottotietojen mennä.
Tiedät vai ettei ole mennyt ne luottotiedot?
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on noin 1600 euroa :(
Kuka älykääpiö laittaa puhelimeen ja joululahjoihin tuollaisen summan, vaikka ei edes ole rahaa. Minulla ei ole rahahuolia, mutta en siltikään törsäisi ikinä noin paljon. t. insinööri
Minun älytön puhelin maksoi muutama vuosi sitten 20 euroa. Siihen prepaid 10 euroa. Kahden lapsen joululahjoista selvisin alle satasella.
Vinkki: myyt puhelimen niin kalliilla kuin pystyt ja maksat lainaa pois niin paljon kuin sillä rahalla vain saa. Lapsen lahjat eivät liene olleet montaa satasta. Operaattorilta edullisin mahdollinen puhelin, kokonaan kerralla maksettuna tai kuluttomalla osamaksulla puhelinlaskun yhteydessä. Seuraavat kuukaudet lyhennät loppulainaa niin paljon kuin pystyt ja jatkossa et enää osta osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantsii ne selvittää ennenkuin antaa luottotietojen mennä.Tiedät vai ettei ole mennyt ne luottotiedot?
En ole hakenut itse mutta tiedän erään asian tiimoilta näistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka älykääpiö laittaa puhelimeen ja joululahjoihin tuollaisen summan, vaikka ei edes ole rahaa. Minulla ei ole rahahuolia, mutta en siltikään törsäisi ikinä noin paljon. t. insinööri
Lapsiperheissä asiat on vähän eri vinkkelissä. Mullakin on luottokortille joulun aikaan höylätty yli 2000 euroa ja juuri tänään lyhensin sitä vajaa parilla sadalla laskujen jälkeen. Rahat häviää tilipäivänä kuin tuuli vain puhaltaisi ne pois kaikkiin laskuihin ja lainalyhennyksiin, loput menee sitten arjen pyörittämiseen. Mitään isompaa ei saa kuin luotolla tai osarilla.
Kiinnitin huomiota siihen, että ap:lla olikin ollut odotettua vähemmän töitä, eli teetkö siis jonkinlaisella keikka/nollasopparilla duunia? Oletko myös työkkärin kirjoilla ja haetko työttömyyspäivärahaa? Jos töitä on yleensä hyvin, niin pitäisi pystyä saamaan ansiosidonnaista soviteltuna päivärahana ja se kyllä ihan kivasti tasaa niitä kuukausia, kun töitä on vähemmän. Jälkikäteen ei tietenkään voi hakea jos ei ole ollut työnhakijana kirjoilla, mutta jatkon kannalta kiinnittäisin huomiota että tämä asia kuntoon.
Ota tavallinen laina pienemmällä korolla tai lainaa joltain läheiseltä, jotta korko lakkaa juoksemasta. Ja sitten maksat sen summan mahd nopsaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
OIKEESTI!! Ostat tonnikuussataa leluja ja puhelimia kitupalkasta! Hyvänen aika! 4v ei tarvitse mitään tavararöykkiötä,oot kusessa noitten kanssa! Ens jouluks pitää olla vielä enemmän ja taas ja taas,kohta sille ei kelpaa mikään!
JA se puhelin,mihin kaikkeen tarviit niitä hilavitkuttimia,puhelimella on tarkoitus soittaa! Siirtymäajan oisit voinut käyttää kirjaston konetta ja ölapsi ois voinu "lukea" sarjiksia sen aikaa.
Maksat nyt yhden velan äkkiä pois ja sitten seuraavaa,tai sitten pyydät sen luottokortin ja maksat sillä ja alat sitte lyhentää sitä luottokiórttivelkaa ja kun se on ohi niin leikkaat sen kortin kahtia.
Ja lakkaat sen rojun keräämisen nurkkiin!
Sama kuin repisit ne viiskymppiset mitä niihin muovirojuihin menee! Leikkiikö se edes niillä enää,katsoppa tarkkaan,ja eikö jo vingu uutta tilalle!
Nyt lakkaan nalkuttamasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne monesta eri paikasta ne laskut? Vai yhdestä?
Puhelinta ei kyllä köyhän kannata ostaa kuin operaattoreilta, esim. DNAlta. Ei ole korkoa eikÄ kuluja. Minäkin ostan, vaikka olen keskituloinen.
Ei kannata. Ostan aina edullisen puhelimen käteisellä ja vältyn kuukausimaksuilta. Halpa moi liittymä maksaa minulle alle 10e kuukaudessa.
Kenenkään ei koskaan kannata ottaa kuukausimaksuja kulutustavarasta.
Jengi jauhaa ota laina kun tuntuu vähän siltä ettei saa mistään lainaa enää....
Todennäköisesti pikavippi velka kun 20%korko!!
Jos vähän duunia vielä vaikeampi saada mitään lainaa jos vaikka luottotiedot olisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheissä asiat on vähän eri vinkkelissä. Mullakin on luottokortille joulun aikaan höylätty yli 2000 euroa ja juuri tänään lyhensin sitä vajaa parilla sadalla laskujen jälkeen. Rahat häviää tilipäivänä kuin tuuli vain puhaltaisi ne pois kaikkiin laskuihin ja lainalyhennyksiin, loput menee sitten arjen pyörittämiseen. Mitään isompaa ei saa kuin luotolla tai osarilla.
Eikä ole. Luotolla eläminen on ihan oma valinta. Lapsiperhe ollaan, eikä koskaan osteta mitään luotolla tai osamaksulla. Luottokorttia toki käytetään lentojen ym. maksamiseen ja maksetaan aina kerralla pois. Asuntolaina ja pieni autolaina on, ei muuta. Jatkuvasti laitetaan myös säästöön, jotta sieltä voitaisiin sitten maksaa niitä "isompia" juttuja. (Kai sä tajuat, että jos vähän aikaa laitat säästöön sen lyhennyksen sijaan, niin sulla on jo kohta puskuri, eikä luottoa tarvita. Tähän toki tarvitaan pitkäjänteisyyttä ja jonkin aikaa ihan totaalista ostamattomuutta, että saat sen lainan pois ja puskurin tilalle). Ihmisillä on kyllä rahataidot niin hukassa...
Siis puhelinta osamaksulla mistään kaupoista piti laittaa,
Vipin voi saada vaikka häikkää historiassa näkyisi..