Laskuhelvetti :(
Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..
Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.
Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?
Kommentit (163)
Pienituloinen pistää 1600 puhelimeen ja lahjoihin. Mahdotonta käsittää mitä nämä ostokset ovat olleet.
Myyt sen ylikalliin luurin ja ostat alle 100 euron puhelimen tilalle.
Katsoin että Helsingissä olisi hyllyttäjille töitä 2-5 vuoroa viikossa aamuvuoroon. Kuulemma omiin työaikoihin voi vaikuttaa.
Myös suoratoistopalvelut yms. jäihin heti!
Pihistä mistä ikinä vaan pystyt. Hae ruokakasseja jakelusta. Myy jotain Torilla, hanki lisätienestejä jostain, jaa vaikka mainoksia. Sitten kun selviät tuosta, et ikinä, et ikinä osta osamaksulla.
Älä jaa enää ilmaiseksi. Maksata "ravintola"miehillä viinasi ja ota yöstä maksu. 500 voit pyytää jos jotain osaat etkä ihan rupu ole.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin että Helsingissä olisi hyllyttäjille töitä 2-5 vuoroa viikossa aamuvuoroon. Kuulemma omiin työaikoihin voi vaikuttaa.
Myös suoratoistopalvelut yms. jäihin heti!
Pyllyttäjille on 7 vuoroa viikossa, aamuun, päivään, iltaan ja yöhön.
Pankkiin kysymään lainaa? Sulla on palkkatuloja ja lainasumma olisi suht pieni. Korot voisi pankin kautta olla järkevämmät.
Niin ja ehkäpä koitat myydä sen kalliin puhelimen.
Kannattaa nyt katsoa jos kotona on jotakin myytävää. Huuto.netissä tai kirpparilla voit saada yllättävän paljon jos löytyy hyväkuntoista tavaraa. Sitten kysyt vaikka vanhemmilta jos lainaavat sellaisen summan korottomana jolla maksat nuo 20% velat pois. Lyhennät sitten sitä vanhemmillesi hieman pienemmällä summalla.
Pankista joustoluotto tai yhdistelylaina.
Mainosten jakajia tarvitaan useissa paikoissa. Kovaa fyysistä hommaa ja palkka ei ole iso, mutta saisit lisätuloja ja kunto pysyisi kohdallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on noin 1600 euroa :(
Pyydä vanhempiasi heittämään sulle tuo summa kun ei kerran tuon isommasta ole kyse?
tyypillinen vastaus rikkaan perheen lapselta.
Mitä olet sille nelivuotiaallesi ostanut tuolla summalla? Muista jatkossa, että lapsellekin kivempaa kun äiti ei stressaa ja arki luistaa, kuin se, että saa kerran vuodessa kalliit lahjat.
Mihin se 1600 euroa on mennyt? Minun kuukausituloni ovat yli viisi tonnia, mutta puhelimeni (ostettu noin 2 vuotta sitten) maksoi 250 euroa. 4-vuotiaalle saa upeat joululahjat satasella. Käytin itse kolmen aikuisen lapsen joululahjoihin yhteensä alle 600 euroa, ja halvemmallakin olisin päässyt, jos olisi ollut tarve säästää.
Joka tapauksessa (jos sinulla ei ole mahdollisuutta saada korotonta lainaa sukulaiselta), niin edullisin vaihtoehto on todennäköisesti hankkia jonkun oikean pankin (ei minkään pikavippifirman) luottokortti, maksaa mahdollisimman paljon menoja sillä ja käyttää palkkarahat osamaksujen lyhentämiseen mahdollisimman nopeasti.
Siis onko niitä osamaksuja useampaan paikkaan? 20% korko on toki enemmän kuin 10% tai 5%, mutta 1600 euron summasta ei niin kauheasti. Tuollaista alle 2000 euron summaa kehtaisin varmaan kysyä esim. vanhemmilta ja sitten pitäisi ottaa opiksi ja maksaa kanssa takaisin. Jos se ei onnistu, niin lusikka kauniiseen käteen ja menot minimiin, kaikki ylijäämä lainan lyhennykseen. Jonkun verran myymistäkin, se luurin vaihtaminen halvempaan voisi olla hyvä alku.
Minkähän hintainen se pakollinen puhelin sitten oli? Voisit ehkä myydä sen ja ostaa halvemman tilalle.
20 % vuosikorko 1600 euron lainasta on 320 vuodessa eli vajaat 30 kuukaudessa. Onhan se rahaa, mutta kovin suurta helpotusta et saa kuukausierään, vaikka saisit korkoprosentin selvästi pienemmäksi. Tuleeko tuon koron päälle jotain tilinhoitomaksuja tms?
Vierailija kirjoitti:
Mihin se 1600 euroa on mennyt? Minun kuukausituloni ovat yli viisi tonnia, mutta puhelimeni (ostettu noin 2 vuotta sitten) maksoi 250 euroa. 4-vuotiaalle saa upeat joululahjat satasella. Käytin itse kolmen aikuisen lapsen joululahjoihin yhteensä alle 600 euroa, ja halvemmallakin olisin päässyt, jos olisi ollut tarve säästää.
Joka tapauksessa (jos sinulla ei ole mahdollisuutta saada korotonta lainaa sukulaiselta), niin edullisin vaihtoehto on todennäköisesti hankkia jonkun oikean pankin (ei minkään pikavippifirman) luottokortti, maksaa mahdollisimman paljon menoja sillä ja käyttää palkkarahat osamaksujen lyhentämiseen mahdollisimman nopeasti.
Tuota puhelinta vähän ihmettelen, eikö sulla ole työetupuhelinta jos palkka muutenkin noin korkea?
Lapsetkin ovat juuri helpossa iässä, 4 vuotiaalle tosiaan saa upeat lahjat satasella ja aikuisille ei tarvitse kuin hakea pullot alkosta mutta jos lapset on vaikka teini-iässä niin jopa kuule palaa rahaa lahjoihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota puhelinta vähän ihmettelen, eikö sulla ole työetupuhelinta jos palkka muutenkin noin korkea?
Lapsetkin ovat juuri helpossa iässä, 4 vuotiaalle tosiaan saa upeat lahjat satasella ja aikuisille ei tarvitse kuin hakea pullot alkosta mutta jos lapset on vaikka teini-iässä niin jopa kuule palaa rahaa lahjoihin!
On minulla myös työkännykkä, mutta sen pidän työpaikalla. Jos ottaisin sen kotiin, niin kuka tahansa voisi soittaa mimulle työpaikan keskuksen kautta vaikka keskellä yötä (meillä tosiaan keskus päivystää 24/7). Ja sen työkännykän hinta on selvästi pienempi kuin oman kännykkäni.
Ei meillä ole koskaan käytetty yli tonnia (yhteensä) kolmen lapsen joululahjoihin. Ei silloinkaan, kun kaikki kolme olivat yhtä aikaa teini-iässä.
Onko ne monesta eri paikasta ne laskut? Vai yhdestä?
Puhelinta ei kyllä köyhän kannata ostaa kuin operaattoreilta, esim. DNAlta. Ei ole korkoa eikÄ kuluja. Minäkin ostan, vaikka olen keskituloinen.
Miten niin? - Onko Ap edes yrittänyt olla velkojiinsa yheydessä e. heihin joille suorittaa tai siis hänen tulisi suorittaa osamaksunsa. - Aika on rahaa. On helpompaa yheydessä nyt kun saatava eivät ole vielä perinnässä kuin vasa sitten kun ulosotto on päällä.