Onko muita joista on tehty päiväkodilta lasu lapsen vaatteista?
Millainen ilmoitus oli? Itse mietin lähinnä että mitä tuolla haetaan? Tänään kunnan sosiaalityöntekijä soitti ja kyseli. Meille eivät ole kertoneet mitään. Kuulemma tahroja ja liian pieniä vaatteita oli ollut, sekä pissan hajua. Vastasin vaan, että minun mielestä ei ole ja että kaksilla silmillä katsotaan vaatteet läpi joka ilta, että aika erikoista jos on?
Kommentit (312)
Hakevat sillä ehkä sitä että onko teillä rahaa ostaa lapselle vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Hakevat sillä ehkä sitä että onko teillä rahaa ostaa lapselle vaatteita.
No täällä on paljon kitppiksiä, vaatevaihtari päiviä, sukulaiset, mummot ja papat, sekä kummit ostelee liikaakin vaatteita.. Että eipä tuommoinen rahasta voi olla kiinni. Ap
Täälläpäin tuommoinen ei kuitenkaan mitään aiheuta, luultavasti se oli tuolla puhelinsoitolla selvä, kun sanoin että mielestämme ovat ihan ok ja puhtaita. Ap
Ei ne minkään rahan perässä tarkistele. Jos lapsi kulkee päivittäin rikkinäisissä ja kuselta haisevissa vaatteissa, se ei ole normaalia, ja lastenhoitajilla on huolikynnys ylittynyt.
Sitä en sitten tiedä mikä APlle on normaalia, jos ihan kaksin silmäparein vaatteet joka ilta tarkastaa, ja silti on lapsi puettu rikkinäisiin ja likaisiin.
Ihan syyttä suotta eivät kyllä päiväkodista ota yhteyttä lastensuojeluun.
Perheissä on tietysti hirveän erilaiset standardit vaatteiden kanssa. On lapsia, jotka pyntätään päiväkotiinkin glitterfarkkuihin ja röyhelöpaitoihin, ja ulkoilu on vaikeaa, kun 4-vuotiaalla on yllään joku merkkifarkkutakki. Sitten on näitä (ilmeisesti aloittajan kaltaisia) perheitä, joissa lapsilla on yllään verkkarit, joissa reikäisistä polvista paistaa iho läpi, paidan hihat yltävät kyynärpäihin ja rinnuksilla on kolmen päivän ruokalista. Onneksi nämä ovat ääripäivä. 98 prosenttia suomalaislapsista on ihan asianmukaisesti puettuja.
Laita lapsellesi ehjät ja puhtaat, säänmukaiset vaatteet. Niillä pääsee jo pitkälle. T: Lastenhoitaja
Tuskin aiheettomasti päiväkodista ilmoitusta tehty. Kyllä herkästi huomautetaan jos jokin uupuu tai vääränlainen vaate lapsella. Lapsella oltava oikeankokoinen vaatetus, puhdas ja tuoksuton.
Lähetin kerran eräälle äidille käytettyjä lastenvaatteita ja -kenkiä. Yksissä lenkkareissa oli pari pientä reikää. Ajattelin, että käyvät vielä hyvin pihaleikkeihin. Sain viestin, että ei oikein voi käyttää, kun voi tulla vaikka lasu siitä hyvästä. Olin aika ällikällä lyöty, mutta taitaa maailma nyt olla tällainen. Ja toinenkin tuttu äiti oli huolissaan lasten vaatteista. Puki heidät päiväkotiin erittäin laadukkaisiin vaatteisiin ja kertoi, että huonommista voi vaikka saada lasun. Aika oudolta kuulostaa.
Viimeinen lause tökki vähän, eli siis samat vaatteet useampana päivänä päällä?
Vierailija kirjoitti:
Lähetin kerran eräälle äidille käytettyjä lastenvaatteita ja -kenkiä. Yksissä lenkkareissa oli pari pientä reikää. Ajattelin, että käyvät vielä hyvin pihaleikkeihin. Sain viestin, että ei oikein voi käyttää, kun voi tulla vaikka lasu siitä hyvästä. Olin aika ällikällä lyöty, mutta taitaa maailma nyt olla tällainen. Ja toinenkin tuttu äiti oli huolissaan lasten vaatteista. Puki heidät päiväkotiin erittäin laadukkaisiin vaatteisiin ja kertoi, että huonommista voi vaikka saada lasun. Aika oudolta kuulostaa.
Niin kuulostaa, mutta älä sinä myöskään anna eteenpäin reikäisiä kenkiä ja vaatteita. Sain yhdeltä tutulta joskus tosi huonoja lastenvaatteita ja -kenkiä. Ymmärrän, että kun ne omien lasten vaatteet ovat rotaatiossa, niin eivät ne pahalta näytä, mutta kun antaa eteenpäin, kannattaa katsoa niitä kriittisellä silmällä.
Mä kyllä laitan vielä reikäisiäkin housuja päiväkotiin. Ei ole tullut lasuja. Lapseni on varsinainen housujenkuluttaja, ja jos hänellä on kohta pieneksi jäävät housut, en paikkaa niitä, koska en viitsi nähdä sitä vaivaa, kun ne eivät mene enää kellekään eteenpäin (kuopus kyseessä).
Minä järkytyin kerran pahasti, kun terkkari soitti koulusta sanoen, että opettaja oli huolestunut meidän lapsesta ja hän haisee nykyään pissalle koulussa.
Olin ostanut Dalli nimistä pyykinpesusainetta joka kieltämättä voi haista pissalle, mutta siihen loppui sen pesuaineen käyttö.
Eniten ärsytti ettei opettaja suoraan voinut sanoa hajusta.
Lapselle en sanonut mitään asiasta.
Kannattais pestä ne lapsen vaatteet vähän useammin, aika kurjaahan se on pinttyneissä pahan hajuisissa vaatteissa olla :( ymmärrän että se voi olla joillekin normaalia, jotkut aikuisetkin kulkee ihan järkyttävissä vaatteissa, mutta kyllä siinä vähän tulee mieleen että näinköhän on kaikki elämänhallinta-asiat kunnossa jos ei saa edes vaatteita pestyä.
Lasu tuli bändipaidan takia. (Mitä, onko meidän 5-v muka ainoa lapsi joka tykkää Burzumista?)
Vierailija kirjoitti:
Minä järkytyin kerran pahasti, kun terkkari soitti koulusta sanoen, että opettaja oli huolestunut meidän lapsesta ja hän haisee nykyään pissalle koulussa.
Olin ostanut Dalli nimistä pyykinpesusainetta joka kieltämättä voi haista pissalle, mutta siihen loppui sen pesuaineen käyttö.
Lapselle en sanonut mitään asiasta.
Anteeksi ohis, mutta mikä idea on pyykinpesuaineessa joka haisee pahalle? :O
Vierailija kirjoitti:
En minäkään uskalla laittaa lapselle vaatetta missä reikä. Niitä ei voi antaa edes eteenpäin. Menee suoraan roskiin ja kauhealta tuhlaukselta tuntuu mutta tällaista se nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Kannattais pestä ne lapsen vaatteet vähän useammin, aika kurjaahan se on pinttyneissä pahan hajuisissa vaatteissa olla :( ymmärrän että se voi olla joillekin normaalia, jotkut aikuisetkin kulkee ihan järkyttävissä vaatteissa, mutta kyllä siinä vähän tulee mieleen että näinköhän on kaikki elämänhallinta-asiat kunnossa jos ei saa edes vaatteita pestyä.
Kannattaa sitten valita ne pesuaineet huolella, jotta lapsi ei altistu kemikaaleille. Esim. vääränlaisen huuhteluaineen käyttäminen on kyllä jo aihe lasulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapselle en sanonut mitään asiasta.Anteeksi ohis, mutta mikä idea on pyykinpesuaineessa joka haisee pahalle? :O
Tuskin tuo viestittäjä tahallaan on pissiltä haiskahtavaa pesuainetta ostanut. Olen itsekin törmännyt muutamiin ainakin omaan nenään kyseenalaiselta tuoksahtaviin pesuaineisiin niin vaatehuollon kuin päivittäisen hygieniankin puolella.
Toivottsvasti saatte oikeita ongelmia te, jotka väitätte lastensuojelun puuttuvan vääränlaisen huuhteluaineen käyttöön. Jonkun lapsi voi sairastaa tai olla syntymästään vammainen ja joku valittaa huuhteluaineesta. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Ei lastensuojelua varmasti kiinnosta mitä huuhteluainetta tai shampoota käytät. On kuitenkin totta että näistä hajustetuista pesu- ja huuhteluaineista voi jäädä kummallisia hajuja. Itse kunkin nenään ne voivat tuoksia ties miltä. Meillä kotona käytetään hajustamattomia LV tai Minirisk tuotteita. Lapsella ei ole mitään allergioita, tms mutta ainakin huomaa jos/kun pesukone kaipaa puhdistuspesua ummehtuneesta hajusta sekä päiväkotikin toivoo että sinne ei tuotaisi "hajustettuja" lapsia.
Mun kaverin lasten vaatteet aina navetalle. Ihan normaalia täällä maalla.
JOS lapsi kulkee likaisissa,risasissa ja pissasissa vaatteissa,ei kaikki ole kohdillaan.
Tekisin.
Vanhat vaatteet ok jos puhtaat ja ehjät.