Millainen ihminen ei kiinnostu fantasiasta ja scifistä ollenkaan?
Mutta tykkää vaikkapa House of Cardsista, Breaking Badista tai The Wirestä, jos sarjoja ajatellaan.
Kommentit (82)
Sellainen ihminen kenellä ei ole mielikuvitusta. Ovat yleensä raskasta seuraa. Heidän kanssa keskustelu on hyvin mekaanista.
Luin lapsena ja nuorena molempia, fantasiaan painottuen. Ehkä noiden alojen klassikkojen jälkeen törmäsin yksinkertaisesti huonolaatuiseen scifiin ja fantasiaan, joskus jopa lapsenomaisen kökköihin suomennoksiin. Nyt neljänkympin kieppeillä kiinnostus on yksinkertaisesti siirtynyt muuhun luettavaan. Elämäkerrat ja tavallisemmat romaanit kiinnostavat, ja historia.
En muuten voi sietää draamasarjoja.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ihminen kenellä ei ole mielikuvitusta. Ovat yleensä raskasta seuraa. Heidän kanssa keskustelu on hyvin mekaanista.
Heh. Sinähän tarvitset valmiiksitehtyä kun sinulla ei ole mielikuvitusta.
Sellainen jolla ns. on 'jalat maassa'.
Aivan yhtä hyvin voisi kysyä millainen ihminen ei kiinnostu draamasta, kauhusta, actionista... Sellainen ihminen, jota kiinnostavat muut asiat/lajityypit.
Ei kiinnosta siksi, että fantasia ja scifi ovat lastenkirjallisuutta. Olen aikuinen.
Olen taiteilija, mutta jostain syystä ei kiinnosta. En yksinkertaisesti pidä niitä tarpeeksi mielenkiintoisina.
Mikä ihmeen "mielikuvituksettomuus"? Mulla riittää jaettavaksi asti, mutta vaatimustasoni viihteen suhteen ovat korkealla. Ufot tarjoaa kaakaota-tyypppiset jutut ei kiinnosta sitten ollenkaan, mutta jos käsittelyssä on syvällisempää settiä liittyen vaikka ihmisyyteen tai maailmanjärjestykseen, scifi ja fantsukin menee. Osa niistä on vain tosi surkeaa.
Minä esimerkiksi. Parikymppinen nainen, yliopisto-opiskelija. Pidän enemmän sellaisista elokuvista/sarjoista/kirjoista, joiden tapahtumat ovat sellaisia, jotka voisivat oikeasti tapahtua. En tiedä miksi, ehkä ovat jotenkin samaistuttavampia.
Enpä muista yhtään hyvää scifisarjaa nähneeni. Kirjoja olen kyllä lukenut, mutta näin vanhemmiten ei jaksa enää innostua.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta siksi, että fantasia ja scifi ovat lastenkirjallisuutta. Olen aikuinen.
Tämä. Lapsena ja nuorena luin todella paljon ja telkkarista katsoin kaiken mitä pystyi, nyt moiset teennäiset tarinat eivät enää nappaa ollenkaan ja esimerkiksi joku scifi tuntuu vain jonkun mt-ongelmaisen harhaiselta höpinältä ja sitähän se onkin, täydellisen hatusta vedettyä satua.
En lähtökohtaisesti ole kiinnostunut muiden luomista fantasioista. Minulla on ihan omat fantasiat.
Scifi ja fantasiakirjallisuus/elokuvat menevät samaan sarjaan kuin harlekiini -kirjatkin, eli yhtä huonoa ja täydellisen turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Lapsena ja nuorena luin todella paljon ja telkkarista katsoin kaiken mitä pystyi, nyt moiset teennäiset tarinat eivät enää nappaa ollenkaan ja esimerkiksi joku scifi tuntuu vain jonkun mt-ongelmaisen harhaiselta höpinältä ja sitähän se onkin, täydellisen hatusta vedettyä satua.
Onhan niitä erilaisia scifikirjojakin; Bradbury, Heinlein, Lem, Dick, Strugatskti esim.
Itsekeskeinen ja tylsä. Kouluttamaton, ei lue mitään. Vai lukeeko ne tietokirjoja?
On jotenkin päästään vialla, jos katsoo tai lukee muita kuin dokumentteja, uutisia taikka tietokirjoja. Taikka muutenkaan täyttää vapaa-aikaansa humpuukilla.
Liian vähän kosketuspintaa.
Mainitsemissasi sarjoissa liikutaan kuitenkin tosimaailmassa.
Joku voi kokea täysin päästä revityt avaruusvisiot liian lennokkaiksi.