Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nykyajan matkustuskiima ja -mania johtuu?

Vierailija
15.01.2020 |

Mikä tuollasia ihmisiä vaivaa, sekä niitä jotka markkinoivat tuota normaalina elämäntapana.
Ei voi normijärjellä käsittää. Ihmisellä lähtee kaiken kanssa lapasesta.

Kommentit (132)

Vierailija
121/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallisella työssäkäyvällä ihmisellä ei mitenkään riitä aika esim. tuollaiseen sarasieppimäiseen matkusteluun vaikka rahat riittäisivätkin. Nimittäin kukaan tavallinen työssäkäyvä ei voi saada jatkuvasti ja noin paljon vapaata sellaiseen tai olisi hänen osaltaan entinen työpaikka sen jälkeen.

Aika monella on ne 6-7,5 viikkoa lomaa ja siihen päälle ylityöt. Itse reissaan vuodessa kaksi kertaa 2-5 viikon matkan ja lisäksi pari noin viikon matkaa. Lisänä jotain pitkiä viikonloppuja lähellä. Puoliso yrittäjä, niin pystytään menemään mun aikataulujen mukaan.

Meillä on ihan liikaa kunnan/valtion palkkaelättejä. 5 viikon lomien pitäisi piisata heillekin.  Ja olisi pitänyt osata naida sellainen samis, jolla on samanlaiset vapaat kuin itsellä. Mulla on asiakastöistä saldovapaita kertynyt muutaman kuukauden verran. Ei vaan ole ketään, jonka kanssa niitä voisi kuluttaa. 

No en kyllä ole kunnan/valtion elätti. Aika monessa työehtosopimuksessa/työsopimuksessa on lisälomapäiviä, koska onhan viisi viikkoa lomaa ihan liian vähän. Itse en kyllä suostuisi niin vähiin lomiin.

Vierailija
122/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen niin lopen kyllästynyt maailman metropoleihin ja siihen ainaiseen reissailuun - että kyllä tämä pieni, puhdas, raikas ja luonnonläheinen kotimaa kelpaa taas paremmin...

Matkustelu ei tarkoita sitä, että ihminen ramppaa ulkomaisissa suurkaupungeissa (metropoli). Moni matkustaja VÄLTTÄÄ kaupunkeja ja harrastaa "luontomatkailua". Siis syrjäiset kohteet vuoristossa, saaristossa, erämaassa, luonnonsuojelualueilla, yms.

Olen introvertti, mutta rakastan luontomatkailua. Suosikkikohteeni on Uusi-Seelanti. Se on pieni, puhdas, raikas ja luonnonläheinen maa. Myös pohjoiselta pallonpuoliskolta löytyy hyviä kohteita, joissa viihdyn erinomaisesti. Kanada, Yhdysvallat, Norja, Skotlanti, Sveitsi. 

Tiesittekö muuten, että Skotlannin pohjoisosat ovat parempia luontokohteita (vähemmän valosaastetta, vähemmän merkkejä ihmisen toiminnasta) kuin suurin osa Suomen maaperästä? 

Siinä onkin kova isku monen "eräjorman" (muka-luontoharrastajan) itsetuntoon kun hän tajuaa, että suurin osa Suomesta (kaikki napapiirin eteläpuoliset alueet) on jo pilattu valosaasteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekö haluat vaan olla kotona ja kotikaupungissa koko ajan, et tykkää käydä missään? Se on ok. Mutta etkö siis lainkaan pysty käsittämään, miksi ihmiset haluavat joskus poistua kotikaupunkinsa rajojen ulkopuolelle? Etkö siis ymmärrä MITÄÄN matkustamista?

Koska matkustaminen tuottaa todella paljon pahaa, niin omien mielihalujen noudattaminen ei ole kauhean viisasta. Eikö sulla liiku päässäsi mitään, jos tarvitset matkoja vain saadakseksi itsellesi hyvää mieltä?

Vierailija
124/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen niin lopen kyllästynyt maailman metropoleihin ja siihen ainaiseen reissailuun - että kyllä tämä pieni, puhdas, raikas ja luonnonläheinen kotimaa kelpaa taas paremmin...

Matkustelu ei tarkoita sitä, että ihminen ramppaa ulkomaisissa suurkaupungeissa (metropoli). Moni matkustaja VÄLTTÄÄ kaupunkeja ja harrastaa "luontomatkailua". Siis syrjäiset kohteet vuoristossa, saaristossa, erämaassa, luonnonsuojelualueilla, yms.

Olen introvertti, mutta rakastan luontomatkailua. Suosikkikohteeni on Uusi-Seelanti. Se on pieni, puhdas, raikas ja luonnonläheinen maa. Myös pohjoiselta pallonpuoliskolta löytyy hyviä kohteita, joissa viihdyn erinomaisesti. Kanada, Yhdysvallat, Norja, Skotlanti, Sveitsi. 

Tiesittekö muuten, että Skotlannin pohjoisosat ovat parempia luontokohteita (vähemmän valosaastetta, vähemmän merkkejä ihmisen toiminnasta) kuin suurin osa Suomen maaperästä? 

Siinä onkin kova isku monen "eräjorman" (muka-luontoharrastajan) itsetuntoon kun hän tajuaa, että suurin osa Suomesta (kaikki napapiirin eteläpuoliset alueet) on jo pilattu valosaasteella. 

Ja ne valosaasteettomat paikat pitäisi säästää kaikelta reissaamiseltakin. Miksei toki saasteen vähentäminen täälläkin voisi olla ohjelmassa. 

Vierailija
125/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että vapaa-ajan ulkomaanmatkustelu on puhdasta hedonismia. Onhan turismilla paljon haittapuoliakin (esim. seksityöläiset, piratismi, eläinten/ihmisten huono kohtelu) eikä reissaamisella läheskään aina ole mitään ylevää tavoitetta. Maailmassa on heimoja, jotka eivät tunne minkäänlaista tarvetta lentelyyn ja viihtyvät hyvin omissa oloissaan. Aiheesta tuli joskus mielenkiintoinen dokumenttikin. Lisäksi suomalaiset ovat nössööntyneet, kun valitetaan säästä ja vähän kaikesta muustakin.

Vierailija
126/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten nämä matkustushullut ovat olevinaan niin vihreitä että...

Vierailija
127/132 |
21.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnosti matkustaminen jo 80-luvulla, kun olin lapsi. Perheeni ei matkustanut, kaverit ei matkustaneet, ei ollut somea. Vain Folke Westin ohjelma 😄

Lomalla haluan ulkoilla lämpimässä. Siispä usein on suunnattava ulkomaille. On virkistävää olla uudessa ympäristössä ja nähdä mielenkiintoisia asioita. Tai vain uida ja syödä. Siinä latautuu.

Eikö sinun kannattaisi jäädä ulkoilemaan sinne muille maille pysyvästi, kun nämä Pohjolan hyiset +10° "talvet" on liikaa.

Kiitos kaltaistesi, enää ei voi kuin vuodenajoista haaveilla.

Vierailija
128/132 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ja nimenomaan tämä tarve, että kaikki on nähtävä mielellään ennen 35 ikävuotta. Ihmiselämän aikana ehtii nähdä lukemattomia maita, vaikka matkustaisikin vain parin-kolmen vuoden välein....

Matkustelu on PARASTA juuri silloin, kun ihminen on nuori (alle 35 vuotta) ja elimistö jaksaa kestää rasitusta. Ja palautuu nopeasti.

Ihminen (homo sapiens) on sellainen laji, että elimistön vanheneminen alkaa selvästi näkyä jo 35 ikävuoden jälkeen. Juuri tämän takia ammattiurheilussa hallitsevat nuoret ihmiset (20-30 vuotiaat) jotka ovat fyysisesti ylivoimaisia vanhoihin (50 vuotiaat) verrattuna.

Kuinkas monta 50-vuotiasta ammattijääkiekkoilijaa sinä olet nähnyt? Tai kuinka monta 40-vuotiasta ammattivoimistelijaa sinä olet nähnyt?

Itse päätin nauttia elämästäni ja nuoruudestani. Matkustin erittäin paljon ja kiersin 5 mannerta (Eurooppa, Afrikka, Aasia, Australia, Amerikka) jo ennen 25-vuotissyntymäpäivääni. Eipähän sitten tarvitse keski-ikäisenä murehtia, että oma nuoruus meni ohi kun istuin toimistossa ja tuijotin ulos ikkunasta, katsellen suomalaista loskakeliä. 

Minä nautin "matkustuskiimasta". Matkustelu on parempaa kuin seksi. 

Vierailija
129/132 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Status status status.

Paljon reissaava ihminen on näennäisesti korkeampi statukseltaan, koska sillähän signaloidaan varallisuutta. Eipä köyhä paljoa reissaile, mutta jos on instaan jatkuvasti postaamassa reissauskuviaan niin sillä signaloi omaa varallisuuttaan ja täten se konvertoituu statukseksi.

Moni näistä ihmisistä ei oikeasti edes juurikaan nauti siitä matkustelusta, ainakaan sen alkuhurmion jälkeen. Mutta he nauttivat siitä statuksesta mitä sen avulla saa. On myös aina kiva tarinoida niillä jutuilla vaikka työkavereille kuinka vkloppuna kävi Dubaissa ja näyttää samalla heille instastaan Loius Vuitton Dubain kaupan edessä otettua selfietään hymy perseessä.

Nämä ihmiset ovat oksettavia. Ja ovat vieläpä hyvin usein vihreitä. Hyvesignaloivat kyllä ilmastosta, mutta omat teot on juuri tuota matkustelua josta eivät edes oikeasti nauti mutta tekevät sitä siitä saatavien hyötyjen perässä.

Vihreät ovat useimmiten tekopyhimpiä ihmisiä mitä voi olla.

Enpä tiedä yhtään vihreää, joka olisi tuollainen. Tuota väitettä ilman mitään perusteluja kyllä näkee sitäkin enemmän. 

Esim. vihreissä vaikuttanut Oras Tynkkynen matkustaa Brysseliin junalla. Ketkä muista puolueista tekevät samoin?

Vierailija
130/132 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näy tässäkään yhtään todistetta, pelkkää tyhjää jauhantaa.

Vierailija
131/132 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedämme, olisivatko useammat ihmiset matkustelleet ennenkin, jos siihen olisi ollut mahdollisuus? Ihan uskomattomia matkoja tehtiin jo ennen lentokonetta, esim. jo keskiajalla jotkut hurjat vaelsivat Hämeestä Santiago de Compostelaan, koska halusivat käydä pyhän Jaakobin haudalla muiden eurooppalaisten kristittyjen tavoin.

Suurelle enemmistölle tällaiset matkat olivat tietysti täysi mahdottomuus, mutta mistä me tiedämme, olisivatko he *halunneet* matkustaa?

Vierailija
132/132 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näy tässäkään yhtään todistetta, pelkkää tyhjää jauhantaa.

Vihreiden matkustelusta ennen vaaleja kirjoitettiin lehdissäkin. Kaukomatkoja Japaniin ja New Yorkiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän