Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä nykyajan matkustuskiima ja -mania johtuu?

Vierailija
15.01.2020 |

Mikä tuollasia ihmisiä vaivaa, sekä niitä jotka markkinoivat tuota normaalina elämäntapana.
Ei voi normijärjellä käsittää. Ihmisellä lähtee kaiken kanssa lapasesta.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pian muuttamassa Länsi-Eurooppaan. Pystyy helposti junalla matkustelemaan lähimaihin, jos iskee kaipuu. Tähän asti olen tehnyt suunnilleen yhden Euroopan matkan vuodessa. Siitäkin huono omatunto.

Ja jatkossa teet Suomi-lomia lentäen, joten et lennä yhtään vähemmän, vaikka kuinka junailisit.

Vierailija
42/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden yleensä marraskuussa lämpimään Suomen säätä pakoon. Sitten jaksaa hyvin loppu talven. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei mitään matkustusvimmaa. Kesällä haluan mennä omalle kesämökille. Olen käynyt vain muutaman kerran ulkomailla 51 vuoden aikana. Siihen on yleensä ollut joku selkeä syy. Esim. Wienissä kävin kerran yhden konsertin takia. Rantalomalla en ole ollut koskaan. Jos olisi enemmän rahaa, voisin Lapissa matkailla kyllä. Muutama kymmenen vuotta sitten vielä suurin osa suomalaista matkusti ulkomaille korkeintaan kerran vuodessa, moni vielä paljon harvemmin.

Vierailija
44/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en matkusta enää suomeen edes joka toinen vuosi, on se niin mitätön periferia maailmassa.

N 48

Trat, Thailand

Minä taas olen niin lopen kyllästynyt maailman metropoleihin ja siihen ainaiseen reissailuun - että kyllä tämä pieni, puhdas, raikas ja luonnonläheinen kotimaa kelpaa taas paremmin kuin hyvin tässä elämän tilanteessa.

Halusin päästä rauhaan ja nyt pääsin - olen vilpittömästi onnellinen, että ei enää tarvitse lähteä minnekäään ulkomaille, jos ei halua.

Ja nyt tuntuu, että tuskinpa enää moneen vuoteen tulee lähdettyä yhtään mihinkään Suomesta. Ihana vaan olla kotona.

Vierailija
45/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen pian muuttamassa Länsi-Eurooppaan. Pystyy helposti junalla matkustelemaan lähimaihin, jos iskee kaipuu. Tähän asti olen tehnyt suunnilleen yhden Euroopan matkan vuodessa. Siitäkin huono omatunto.

Ja jatkossa teet Suomi-lomia lentäen, joten et lennä yhtään vähemmän, vaikka kuinka junailisit.

Tai sitten ei. Itse käyn Suomessa joka kolmas vuosi. 

Vierailija
46/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan työn vuoksi n 200 päivää vuodessa eri puolille maailmaa. Lisäksi matkustan harrastusten vuoksi ympäri maailmaa sinne missä on vuoria. Suomessa olen vain käymässä reissujen välillä.

Vierailija
47/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskaan aiemmin ei ole ollut helpompi tai nopeampi matkustella kuin nyt, eikö se ole luonnollista että haluaa nähdä maailmaa laajemmin eikä vaan tönöttää yhdessä paikassa?

ei minusta mitenkään luonnollista.

Ei siellä muualla näe kuin ihmismassoja, samanlaista se on kaikkialla nykyään.

Mitä avartavaa tai mullistavaa siinä on. Ostetaan krääsää, nukutaan hotellissa, jonotetaan hikisen ihmismassan seassa lentokoneeseen.

VMP

Isotko pojat on kertoneet? Näkee, ettet ole koskaan käynyt missään.

Vierailija
48/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasikytluvun nousukauden peruja, suomijuntitkin pääsi enemmän matkustelemaan, lama-aikana joutui sitten himmaamaan ja sieltä noustua taas jatkettiin. Opetettiin lapsille nämä mallit ja nyt ne jatkaa.

Itseäni kiinnostaa kyllä tutustua maapallon eri paikkoihin, mutta jatkuvaa rantalomilla ravaamista en ole koskaan ymmärtänyt.

Vierailija
49/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen puolittuisi jos kiellettäisiin ottamasta kuvia someen.

Vierailija
50/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ulkomailla viimeksi parikymppisenä vuonna 2007 ja tuntuu etten enää pystyisi edes lähteä. Ällöksyn nähdä erilaisia, liian outoja sekä tyhmiä ihmisiä ja mistään mitään ymmärtämättömiä ihmismassoja. Se vain muistuttaa miten liikaa ihmisiä on. Kävin syksyllä junalla Helsingissä ja jo sekin oli melkein liikaa. Ne asemat ja erilaiset, oudosti käyttäytyvät, vieraat ihmiset. Meni monta päivää toipumiseen. Taidan olla metsäpöllö.

Vierailija
51/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa ois samanlainen ilmasto, mitä esim. Thaimaassa, niin en matkustelis lähestään näin paljon. Vihaan tätä ikuista pimeyttä, loskapaskaa, vesisadetta, kylmyyttä, lumettomuutta. Ois edes kunnolla lunta, oikea talvi, järvet jäässä. Mutta ei, vettä sataa vielä tammikuussakin. Tämä ikuinen marraskuu pakottaa lähtemään muualle, ihan siitä syystä että oma pää kestäisi paremmin.

Vierailija
52/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en matkusta enää suomeen edes joka toinen vuosi, on se niin mitätön periferia maailmassa.

N 48

Trat, Thailand

Ymmärrätkö että kirjoitat kehitysmaasta käsin?

Ymmärrätkö sinä, että tämänkin maan bruttokansantuote on nelinkertainen suomeen verrattuna.

Tiedätkö, että Walmart sekatavarakauppa on liikevaihdoltaan suurempi kuin koko suomen bruttokansantuote.

Vietän täällä talvet kesät Atlantassa.

Vierailija
53/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ulkomailla viimeksi parikymppisenä vuonna 2007 ja tuntuu etten enää pystyisi edes lähteä. Ällöksyn nähdä erilaisia, liian outoja sekä tyhmiä ihmisiä ja mistään mitään ymmärtämättömiä ihmismassoja. Se vain muistuttaa miten liikaa ihmisiä on. Kävin syksyllä junalla Helsingissä ja jo sekin oli melkein liikaa. Ne asemat ja erilaiset, oudosti käyttäytyvät, vieraat ihmiset. Meni monta päivää toipumiseen. Taidan olla metsäpöllö.

Helsinki on maailman harvemmin asuttuja kaupunkeja.

Ei Helsinki täytä edes kaupungin määritelmää, Helsingin alueelle sopisi koko suomen väestö, eikä olisi ahdasta.

Vierailija
54/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojen halvat hinnat ovat pääsyynä. Vielä 90-luvullakin lennot oli kalliita ja vaan varakkailla oli varaa matkustaa. Oi niitä aikoja.

Vierailija
55/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti! 😂

Vierailija
56/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteenpäin elävän mieli! Olisin enemmän huolissani jos nuoret eivät haluaisi matkustaa.

Vierailija
57/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa ois samanlainen ilmasto, mitä esim. Thaimaassa, niin en matkustelis lähestään näin paljon. Vihaan tätä ikuista pimeyttä, loskapaskaa, vesisadetta, kylmyyttä, lumettomuutta. Ois edes kunnolla lunta, oikea talvi, järvet jäässä. Mutta ei, vettä sataa vielä tammikuussakin. Tämä ikuinen marraskuu pakottaa lähtemään muualle, ihan siitä syystä että oma pää kestäisi paremmin.

Muuta pohjoisemmaksi. Etelä-Suomessa on ihan eri ilmasto kuin muualla Suomessa. Siellä on vielä talvi.

Vierailija
58/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuntevat kiinalaisen filosofi Laozin ja hänen teoksensa Daodejingin. Sen 47. säkeessä sanotaan siihen tapaan, että ihminen voi tuntea koko maailman avaamatta oveaan ja nähdä olemassaolon ytimen katsomatta edes ulos ikkunastaan. Mielestäni siinä on syvällisempi maailmantuntemus kuin Instagramin alastonjoogakuvissa Balilla.

Vierailija
59/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy voi olla puhdas tottumus. Kun tottuu tietynlaiseen tapaan lomailla ei oikein osaa muuta eikä saa samaa tunnetta ja samoja kicksejä muusta. Uudet maat, kulttuurit, ihmiset, elämykset. Siihen koukuttuu. Lisäksi sanotaan että voimakkaasti ulospäinsuuntautuneet ihmiset ovat harvoin sisäisesti suuntautuneita. Ei osata eikä haluta pysähtyä lomallakaan, kohdata itseä.

Vierailija
60/132 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi kaveri, joka käy kerran kuussa viikonloppulomilla Euroopassa, ja pari kertaa vuodessa Jenkeissä tai Malediiveilla. Lisäksi heillä on ökyluokan purjevene Kreikassa jossa viettävät kaikki kesät.

On kovapalkkaisessa työssä ja mieskin on rikas, kadehdin! Itse en ole käynyt kuin Saksassa ja Japanissa... En tiedä miksi kadehdin sillä tiedostan että kyseinen elämäntapa on luonnolle tuhoisaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi