Taidemakusi?
Kommentit (27)
Vanhan ajan maalaukset esim antiikin roomaa kuvaavat tai vaikka 1600 luvun taisteluita kuvaavat maalaukset, you know silloin kun ihmiset osas vielä maalata. Myös veistoksista tykkään missä kuvataan miehen ja naisen kehoa.
Tykkään oikeastaan kaikenlaisesta ajatuksia ja hyvää oloa herättävästä taiteesta. Minun on helppoa mennä teosten sisälle ja ymmärtää taiteilijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ajan maalaukset esim antiikin roomaa kuvaavat tai vaikka 1600 luvun taisteluita kuvaavat maalaukset, you know silloin kun ihmiset osas vielä maalata. Myös veistoksista tykkään missä kuvataan miehen ja naisen kehoa.
Kyllä nykyäänkin osataan maalata. Taide on muuttanut muotoaan, niinkuin kaikki muukin ympärillämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nykyäänkin osataan maalata. Taide on muuttanut muotoaan, niinkuin kaikki muukin ympärillämme.
En ole enään nähnyt sellaisilla yksityiskohdilla ja klassisella kauneudella maalattuja teoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aika perinteinen maku, jos niin voi sanoa, eli mieluiten esittävää, ei abstraktia. Saa olla piirretty, maalattu, grafiikkaa, kollaasi, mitä vaan. Joskus kuitenkin yllätän itseni ihastelemassa jotain erikoisempaakin työtä. Tykkään naivisteista ja myös mainostaiteesta (en tiedä onko se oikea sana).
Entäs ap? Kerro vähän, millaisesta taiteesta itse pidät. Yleensä sellaiset aloitukset eivät kauheasti kiinnosta muita, jos ap vain esittää kysymyksen ja jättää asian siihen.
Aa sori. Oli muuta tekemistä mutta vastasikin tonne että värit vetoavat! Matisse. Picasso myös.
Ok, itsekin tykkään väreistä tosi paljon. Käyn joskus lankakaupoissakin vain ihastelemassa värejä, vaikken virkkaa tai kudo/neulo :).
Picassosta en niinkään välitä. Nyt vanhempana olen alkanut tykätä enemmän sellaisista vähän tummemmistakin maalauksista, jotka nuorena tuntuivat vain tunkkaisilta. En ole varma, minkä aikakauden töitä ovat, olisiko ehkä 1700-1800-l.
Minäkin tykkään. Niistä tulee hyvälle tuulelle. Haluaisin sellaisen olohuoneen nurkkaan. Ison ja vaaleanpunaisen ja poikavauvan vaaleansinisellä jalustalla.