Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 57-v alkoholisti (nainen) ja juonut viimeisen 20 vuoden ajan neljä pulloa viiniä viikossa. Kuinka pian kuolen?

Vierailija
14.01.2020 |

Ennen tuota en juonut mitään, siis nuorena.

Ja olen normaalipainoinen, käyn töissä ja kuntoilen. Minulla on lääkitys verenpaineeseen. Noin kahdesti vuodessa pidän kuukauden tipattoman. En juo yli kuutta annosta päivässä. En juo muita alkoholijuomia kuin viiniä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konstit on monet kirjoitti:

Kandeisi ottaa brittiläisten juoppojen kikka käyttöön ja alkaa juoda valkoviini spitsereitä. Eli valkkariin lantataan vissyä. Tulee humalaan mutta sisuskalut pääsee vähemmällä. Säästää myös rahaa kun viinin ei tarvitse olla mitään hyvää, joku Altian ja Primalcon kusi käy hyvin.

Kauhea ajatus.

Minulle viini on makunautinto. En voisi juoda mitään kusta. Enkä yleensä halua päihtyä, haluan maistella. Pieni "pöhnä" tai semmoinen rentoutuminen on ihan ok.

Hassua kyllä, kun asuin Espanjassa puoli vuotta, tuli juotua enemmän, luultavasti. Enkä edes tuntenut siitä mitään erityistä syyllisyyttä tai huolta; siellä vaan juotiin sillä lailla. Mutta täällä kotimaassa tilanne on ihan eri. Alkoholin vaaroja tupaa joka mediasta, ja tuntuu myös, että kulttuuri on sitä että joko olet juoppo tai sitten vallan raitis. Olen mieltänyt itseni alkoholistiksi, koska näköjään tarvitsen viinejäni, mutta tiedostan kyllä, etten ole tavallinen alkoholisti: en halua koskaan olla humalassa, en halua koskaan krapulaa (eikä ole ollut sitten 18-vuotissynttäreitteni), eikä minulle tuota olla vaikeuksia olla ilman alkoholia päiviä, viikkoja tai tarvittaessa kuukausia. 

Mutta siis joo, nää laimennokset eivät ole ratkaisu mulle, kiitos vaan ehdotuksesta.

ap

Vierailija
42/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa jos joku tuohonkin kykenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on jopa vähäinen määrä? Enoni joi kolme pulloa viiniä päivässä (11%) 18-86-vuotiaana (siitä miinus armeija-aika ja pahimmat koliikkilasten kanssa valvomiset) ja kuoli sydänkohtaukseen 86-vuotiaana. 

Jos kysyt Pekka Puskalta niin enomies olisi elänyt noin 235-vuotiaaksi ilman järkyttävää juopotteluaan.

No niin. Oikeasti nämä ovat uskomattoman henkilökohtaisia asioita; jo Englannin Ellu tinttaa suositusten vastaisesti ja on melkein 100-vuotias. Mutta ei se kaikilla toimi niin. Haima ja maksa ovat vaarassa, varsinkin jos on keskivartalolihavuutta.

Kuolleisuus on 100%, mutta voit vaikuttaa ainakin siihen miten hyvässä puudutuksessa vedät. En ole täysin vakuuttunut että itse suorituksen kestoon voisi varsinaisesti vaikuttaa.

Vierailija
44/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa italia.ranska.espanja juodaan viiniä huomattavasti,eivätkä ole mitään alkoholisteja todellakaan. Työpäivän aikana lounaalla viini on ruokajuoma.

Suomalaiset on vaan hulluja.

Ei todellakaan ole joka työlounaalla viini ruokajuoma, kerran pari viikossa illallisella yksi tai kaksi lasia tai jos joka ilta niin lasillinen. Viikossa tulee n. 1 pullo tai alle 2, henkilöä kohti.

Vierailija
45/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä pulloa viikossa? Eihän tuo ole vielä mitään. Suurin osa ranskalaisista, espanjalaisista, jne. juo ainakin saman verran, yleensä enemmän, eikä siellä tulisi kenellekään edes mieleen, että kyseessä olisi joku ongelma.

Hyvä että pidät raittiin kuukauden edes kerran vuodessa, saati kahdesti. Jos vielä onnistuisit pitämään yhden raittiin päivän viikossa, jotta saisi maksa hieman levätä, niin sitten kaikki olisi suht hyvin.

PS: Miksi olet sitä mieltä, että olet 'alkoholisti'? Pidätkö tuota määrää liian suurena, vai päivittäistä juomistasi, vai tuntuuko muuten siltä että homma ei ole oikein hanskassa? Sillä ei tuon kertomasi perusteella vielä mikään viittaa siihen, että olisit alkoholisti.

Alkoholistiksi itseni miellän vain siksi, että minun on vaikea olla ilman.

Pystyn siihen kyllä, kun tahdon ja päätän. Mutta en tykkää elämästäni ilman. Elämä on hauskempaa, maukkaampaa ja rikkaampaa sen viinini kanssa kuin ilman. 

Ja joo, neljä pulloa viikossa riittää. En ehtisikään enempää. Alkoholi vaikuttaa uneeni, jos juon sitä enemmän, ja tykkään myös työstäni. Kuten myös harrastuksistani (joista osa liikunnallisia).

ap

"Elämä on hauskempaa, maukkaampaa ja rikkaampaa sen viinini kanssa kuin ilman."

Aivan.

Jatka samaa rataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä