Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 57-v alkoholisti (nainen) ja juonut viimeisen 20 vuoden ajan neljä pulloa viiniä viikossa. Kuinka pian kuolen?

Vierailija
14.01.2020 |

Ennen tuota en juonut mitään, siis nuorena.

Ja olen normaalipainoinen, käyn töissä ja kuntoilen. Minulla on lääkitys verenpaineeseen. Noin kahdesti vuodessa pidän kuukauden tipattoman. En juo yli kuutta annosta päivässä. En juo muita alkoholijuomia kuin viiniä.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö määrä ole kasvanut 20 vuoden aikana? Pysynyt koko ajan samana?

Epätyypillistä alkoholismia, mut varmaan mahdollista.

Vierailija
2/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset maksa-arvosi (CDT ja GT) ovat?

Vierailija
4/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pulloa viikossa? Ei toi nyt niin paljon ole. Irkut ja britit kittaa viikossa pubissa enemmän, tavalliset työssäkäyvät ihmiset. Et sä tohon kuole.

Vierailija
5/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juot siis viikossa 40 annosta. Kohtuullisen riskin raja on 7 ja korkean riskin raja on 16 naisilla. Sulla menee aivot, maksa, haima, sydän pilalle.

Vierailija
6/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen kans, ettei tuo määrä sinua tapa, jos se pysyy samana.

Vierailija
7/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut työterveyshuollossa alkoholin käytöstäsi? Haluaisitko lopettaa?

Vierailija
8/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pulloa viiniä viikossa? Eikä muuta?

Oletkohan edes alkoholisti? 😉

Oikeasti, vähennä pikkuisen, mutta ota rennosti.

Vierailija
9/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa italia.ranska.espanja juodaan viiniä huomattavasti,eivätkä ole mitään alkoholisteja todellakaan. Työpäivän aikana lounaalla viini on ruokajuoma.

Suomalaiset on vaan hulluja.

Vierailija
10/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

83-vuotiaana.

Vierailija
11/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juot siis viikossa 40 annosta. Kohtuullisen riskin raja on 7 ja korkean riskin raja on 16 naisilla. Sulla menee aivot, maksa, haima, sydän pilalle.

Ei vaan 24 annosta on 4 pulloa viiniä

Vierailija
12/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen juuri itse vähentää viiniä, ja olenkin ollut pari viikkoa pienellä viiniannoksella. Olo paranee heti, yöuni on parempaa, jaksan kaikkea enemmän, liikunta maistuu ja jaksaa. Kannattaa edes kokeilla jos ajattelet sun sydäntä, maksaa ym. 

Vierailija
13/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pulloa viikossa? Eihän tuo ole vielä mitään. Suurin osa ranskalaisista, espanjalaisista, jne. juo ainakin saman verran, yleensä enemmän, eikä siellä tulisi kenellekään edes mieleen, että kyseessä olisi joku ongelma.

Hyvä että pidät raittiin kuukauden edes kerran vuodessa, saati kahdesti. Jos vielä onnistuisit pitämään yhden raittiin päivän viikossa, jotta saisi maksa hieman levätä, niin sitten kaikki olisi suht hyvin.

PS: Miksi olet sitä mieltä, että olet 'alkoholisti'? Pidätkö tuota määrää liian suurena, vai päivittäistä juomistasi, vai tuntuuko muuten siltä että homma ei ole oikein hanskassa? Sillä ei tuon kertomasi perusteella vielä mikään viittaa siihen, että olisit alkoholisti.

Vierailija
14/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työterveyslääkäri on sanonut, että pullo viikossa on ok, mutta kaksi pulloa liikaa.

Kun tuo kaksi pulloa menee, tunnennitseni alkoholistiksi...

Viestini nro 12:lle

Vierailija
15/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt just lopetat sen juomisesi, niin saatat vielä ehtiä jopa  toipumaan kuntoon...

Vierailija
16/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen kulttuuri ei tunne muuta alkoholin käyttöä kun lärvien veto.

Pikkuhiljaa olisi aika eurooppalaistua ajatusten ja juomakulttuurin suhteen.. Täällä podetaan huonoa omaa tuntoa viinistä ruoan kanssa?! Voi ei, toivottavasti tästä syyllistämisen kulttuurista joskus päästäisiin eroon. Surkea takapajula.

Vierailija
17/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin... provoamista tai sitten on tyhmä. 

Tuo ei ole juuri mitään. Alkoholisti tietysti voi olla eli on täysin riippuvainen tästä viinistä. Itse määrä on ok. 

Äitini joi ton parissa päivässä ja vieläkin pykii 90-vuotiaana. Tosin lopetti n. viisi vuotta sitten ihan kokonaan. 

Kun kuolet, niin et kuole viinaan vaan ihan muihin syihin. Se on selvä. 

Vierailija
18/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle työterveyslääkäri on sanonut, että pullo viikossa on ok, mutta kaksi pulloa liikaa.

Älä usko kaikkea mitä lääkärisi sanoo.

Relax.

Vierailija
19/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, mun miehelleni tt-lääkäri sanoi, että yksi olut päivässä on liikaa. Suomi, hysteerikkojen luvattu maa.

Vierailija
20/45 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on jopa vähäinen määrä? Enoni joi kolme pulloa viiniä päivässä (11%) 18-86-vuotiaana (siitä miinus armeija-aika ja pahimmat koliikkilasten kanssa valvomiset) ja kuoli sydänkohtaukseen 86-vuotiaana. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi