Luetellaan töitä jossa nettopalkka on alle 2000€
Suhteellisuudentajunta avaava keskustelu kaikille. Ei se ole palkasta kiinni vaan elintapojen hinta:(
Kommentit (144)
Te, jotka vastaatte ”myyjä”: tarkentakaa. Kaupan kassa vai puhelinmyyjä?
Puhelinmyyjä voi päästä homman osatessaan ja oikean paikan löytäessään neljän tonnin bruttoon.
T. Työnantaja
Vierailija kirjoitti:
Myyjä
Mä olen myös myyjä, mutten missään ruokakaupassa.
Mun brutto on n. 4000 ja nettokin paljon enemmän kuin 2000€.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja, siivoja, avustaja, poliisi
Höpsis poliisi. Työharjoittelussa ilman lisiä on peruspalkka alle 2000e, muuten ei.
Puhelinmyyjä (poislukien yksittäiset huippumuujät)
Ei nettopalkkoja voi oikeesti vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjä voi päästä homman osatessaan ja oikean paikan löytäessään neljän tonnin bruttoon.
T. Työnantaja
Niinhän te työpaikkailmoituksissa kovasti väitätte. Vaan todellisuus on ihan muuta. Tein keskimäärin 8 kauppaa tunnissa enkä saanut lähellekään 4000 palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja, siivoja, avustaja, poliisi
Höpsis poliisi. Työharjoittelussa ilman lisiä on peruspalkka alle 2000e, muuten ei.
Jos on iso veroprosentti, voi netto jäädä alle 2000€ kovemmallakin palkalla. Huono vertailla.
Vierailija kirjoitti:
Voi, kun vaan vertaillaan.
Olen myyjä mutten ruokakaupassa ja bruttopalkkani on 1950€. Lisineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työnantaja
Niinhän te työpaikkailmoituksissa kovasti väitätte. Vaan todellisuus on ihan muuta. Tein keskimäärin 8 kauppaa tunnissa enkä saanut lähellekään 4000 palkkaa.
Eihän sitä nyt lehtiä ja liittymiä myymällä tienatakaan. Tee 10 000 euron kauppoja.
T. Sama
Ei mitään järkeä verrata nettopalkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Helposti voi. Esimerkiksi näin: 5000e on enemmän kuin 1000e. 2500e on vähemmän kuin 4200e. Hyvin yksinkertaista. Onnistuu jo alakoululaiseltakin.
Farmanomi, laborantti ja hammashoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Työnantaja
Eihän sitä nyt lehtiä ja liittymiä myymällä tienatakaan. Tee 10 000 euron kauppoja.
T. Sama
Millähän tuotteella niitä tehdään?
t. Sama
Pankin asiakasneuvoja, rahoitusneuvoja jne. Se joka väittää et hyvät palkat pankissa, valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
T. Työnantaja
Voi päästä lähes yhtä todennäköisesti kuin minä voin päästä presidentiksi.
Kirjastonhoitaja, kirjastovirkailija, kirjastoavustaja, informaatikko.
Sairaanhoitaja päivätyössä.