Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu aikuisen ihmisen äänen korkeuden suuret vaihtelut? Eli on tietty ääniala mutta ääni menee yhtäkkiä paljon korkeammaksi ja toisinaan on taas möreämpi

Vierailija
14.01.2020 |

Olen mies ja mitään sairauksia ei ole todettu ja olen huomannu samaa ilmiötä suvussani sekä miehillä että naisilla mutta pääsääntöisesti ihmisen ääni on vakio korkea :D. Siis suurimmalla osalla.
Tarkoitan tällä "poikkeavuudella" sitä, että puheäänen korkeudet heittävät hyvin paljon, kun olen jännittynyt ääneni tosi kimeä ja jotenkin lapsimainen mutta jos taas olen vihainen niin se on melko matala ja muuten vain rentona ollessani semmoinen minun ns.keskikorkea..

Huomaan kuintenkin, että suurimmalla osalla ei äänenkorkeus juurikaan vaihtelee tai ainakaan niin että sitä huomaa..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä ja mahd jotkut sukulaiset olette hyvin herkkiä tuntemaan kaikkea. Tarkoitan, että eiköhän jokaiselta löydy jos jonkinlaista korkeutta äänestä jos on tarpeeksi peloissaan tms..

Ehkä tunne-elämäsi on keskiverto ihmistä voimakkaampaa ja ailahtelevampaa?

Vierailija
2/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös vaikuttaa virittyneisyys ja keskittyminen ääneen.

N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan samanlainen ”äänitaiteilija” mutta naispuolinen. On kyllä hemskatin ärsyttävä piirre, vaihtaisin pois koska tahansa :D

Vierailija
4/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan samanlainen ”äänitaiteilija” mutta naispuolinen. On kyllä hemskatin ärsyttävä piirre, vaihtaisin pois koska tahansa :D

Haha, äänitaiteilija, käyttöön!

N

Vierailija
5/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ilmiö johtuu kurkunpään tahdosta riippumattomasta kiristymisestä ja rentoutumisesta. On olemassa ihan aiheeseen erikoistuneita ääniterapeutteja, googleta lisätietoa.

Vierailija
6/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmiö johtuu kurkunpään tahdosta riippumattomasta kiristymisestä ja rentoutumisesta. On olemassa ihan aiheeseen erikoistuneita ääniterapeutteja, googleta lisätietoa.

Mutta miksi tunnetilat vaikuttavat tähän niin kovin?

T.ap

Vierailija
7/11 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/11 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän samanlaista, en oikeastaan edes tiedä mikä on "oikea" ääneni. Tuntuu että monesti ihmisten seurassa nostan korkeutta sen takia, että matalammalla äänellä kaikki eivät kuule mitä puhun. Ja tämä tapa on sitten jäänyt vähän päälle, oikeasti ääneni olisi kai matalampi. Pitäisi varmaan mieluummin nostaa äänen voimakkuutta kuin korkeutta.

Vierailija
9/11 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/11 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi tunnetilat vaikuttavat tähän niin kovin?

T.ap

Koska sinun sympaattinen hermostosi on yliherkkä. Jos asia oikeasti haittaa esim. esiintyessä, voit kokeilla beetasalpaajaa (reseptilääke) tai stressihermon salpaus -toimenpidettä.

Mutta luulisi rentoutusharjoitusten ja ääniharjoitteidenkin auttavan. Ilmaiseksi ohjeet netistä, googlaa.

Vierailija
11/11 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-ahon poikako siellä kyselee? >Klunk<