Mies vahvasti uskossa, kannattaako seurustelu?
Olen tapaillut miestä, joka on vahvasti uskossa. En itse ole uskovainen, mutta miehen mukaan se ei haittaa. Voiko juttu toimia? Olen kyllä ihastunut.
N24
Kommentit (110)
Rumasti sanottu, tiedän, mutta itse näen uskovaiset vähän simppeleinä ja heikkoina ihmisinä, jonka takia en haluaisi heidän kanssa seurustella.
Simppelinä siksi, ettei osaa ajatella itse ja miettiä onko uskonkertomuksissa järkeä.
Heikkoina siksi, että tarvitsevat mielikuvitusystävän pitämään heidän kädestä kiinni. He harvoin ottavat vastuun omista tekemisistään, kun mielipidettä pitää aina kysyä jumalalta ja jos asiat menee huonosti se on aina jumalan tahto eikä esim omasta käyttäytymisestä kiinni.
En hyväksyisi ihmistä jonka mielestä jumala on kaikkivoipa mutta antaa silti viattomien lasten ja eläinten kärsiä. Jpka tällaista uskontoa/uskoa ylistää voi mun puolesta painua sinne missä pippuri kasvaa.
Mies vahvassa uskossa ja vaikutus omaan elämään vain ja ainoastaan positiivinen. Ei tarvitse pelätä että mies juoksisi "huorissa" käyttäisi päihteitä tai tekisi mitään mikä vaarantaisi hänen taivaspaikkansa. Kohtelee kaikki ihmisiä niin hyvin kuin mahdollista. Yhtälailla se tiedepohjainen ajattelutapa tukeutuu muiden ajatuksiin. Harva tavallisista pulliaisista on keksinyt edes omaa pieruaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies vahvassa uskossa ja vaikutus omaan elämään vain ja ainoastaan positiivinen. Ei tarvitse pelätä että mies juoksisi "huorissa" käyttäisi päihteitä tai tekisi mitään mikä vaarantaisi hänen taivaspaikkansa. Kohtelee kaikki ihmisiä niin hyvin kuin mahdollista. Yhtälailla se tiedepohjainen ajattelutapa tukeutuu muiden ajatuksiin. Harva tavallisista pulliaisista on keksinyt edes omaa pieruaan.
Ei. Tiede ei perustu muiden ajatuksiin. Tiede perustuu todistettuun faktaan.
Uskovan ja ei uskovan parisuhde ei ole kummallekaan hyväksi.
Huomannutilmiön kirjoitti:
Olen huomannut et yleensä se on niin et nainen on uskossa ja mies ei, siis todella monilla noin
Harvoin uskovainen mies ottaa "maallisen naisen" vaimokseen
Mut kaverillani on niin et isä uskossa ja äiti ei, isästä ei arvaisi et on uskossa, elää maallisesta
Kaverini on itse tullut uskoon 12 vuotiaana. Kaverilla vielä 2 sisarusta jotka ei uskossa
Tämä on varmaan muuttumassa. Viimeisimmässä näkemässäni tutkimuksessa suomalaisten uskonnollisuudesta oli nuorimmassa ikäluokassa miehissä enemmän perinteisesti kristittyjä kuin naisissa, vaikka yleensä on ennen mennyt päinvastoin. Tämä varmaankin jatkuessaan johtaa siihen, että uskovat miehet joutuvat etsimään vaimoa seurakuntapiirien ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi voi hetken toimia. Hyvin pian alkaa käännyttämisesi. Jos et käänny uskoon, niin alkavat mitä moninaisemmat ongelmat. Että päätä itse. Tulet uskoon tai suhde ei kanna.
Ihmistä ei voi käännyttää uskoon, usko on Jumalan työtä.
Tämä ei toki estä hihhuleita yrittämästä.
Erikoista muuten, että Jumala valitsee nimenomaan niitä hihhuli-perheistä ja -suvuista tulevia, lapsuudesta saakka uskontojuttuja kuunnelleita seuraajikseen, kun taas pienestä pitäen tieteeseen ohjatut eivät kuulu joukkoon juuri koskaan...
Uskonto näkyy kaikessa, vaikkei sitä edes tajua. Vaatetyylissä, sanavalinnoissa, ajatusmaailmassa, leffamaussa - ihan kaikessa. Uskovainen on alusta asti ehdollistettu uskovaiselle ajatusmaailmalle. Uskovaisella on harvoin oikeasti omia mielipiteitä, jos tarpeeksi kaivaa, niin syy kaikelle löytyy aina Jumalasta.
Ei tämä välttämättä kritiikki ole, ainoastaan toteamus. Itse en voisi seurustella sellaisen ihmisen kanssa, joka ei omaa kriittistä ajattelutapaa ja tiedepohjaista suhtautumista asioihin.