Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vahvasti uskossa, kannattaako seurustelu?

Vierailija
14.01.2020 |

Olen tapaillut miestä, joka on vahvasti uskossa. En itse ole uskovainen, mutta miehen mukaan se ei haittaa. Voiko juttu toimia? Olen kyllä ihastunut.
N24

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
82/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin veikkaan, että pidemmän päälle se uskonnollisuus alkaa puskea sieltä sinunkin päällesi, etenkin jos teette lapsia. Jos on kyse puolikuun uskonnosta, niin sitten varsinkin lapsen uskontoon tullaan suhtautumaan fanaattisesti ja hänet viedään ulkomaille piiloon, jos ero tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin jehovan todistaja naisen kanssa 5 vuotta elämästäni. Kertokoon se kannattaako...

Vierailija
84/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis kristitty, eikö uskovainen tarkoita yleensä siis kristittyä? Ja siis haluan sitä miestä ja se mua! Ei oo tuntunut vielä haittaavan uskovaisuus. Pelkään vaan, että kun ensihuuma haihtuu, tulee ongelmia vastaan. Ja toivon siis kommentteja, jos teillä on kokemusta, en mitään yleistasoista "enpä usko" -shaibaa!

ap

Millä tavalla se uskovaisuus hänessä ilmenee? Ovatko kaikki lapset Jumalan lahjoja eikä naisen tule käyttää mitään ehkäisyä? Pitääkö naimisiin mennä mahdollisimman pian ja nuorina sillä joissakin kristillisissä suuntauksissa ei pidetä suotavana pitkää esiaviollista seurustelua? Tuleeko sunnuntaisin käydä jumalanpalveluksessa kuuntelemassa papin saarnaa? Pitääkö hän monia asioita tuomittavina synteinä ja ihmistä sinäänsä moraalisesti heikkona olentona?

Oletko valmis käymään filosofisia keskusteluja hänen uskonnollisuutensa perusteista, vaikka olisitte asioista eri mieltä?

Vierailija
85/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Itseasiassa ei ole juurikaan valia, mika uskonto on kyseessa, jos on joku naista aabrahamilaisista uskonnoista (isl*m, kristinusko, juut*laisuus). Kaikki patriarkaalisia uskontoja. 

Sinä olet kyllä ihme tyyppi. Ensin sanot, että "tietysti uskonnostakin riippuen saattaa vaikeuttaa suhdetta" ja sitten heti seurtaavassa viestissä ettei sillä ole väliä. Mikä ihmeen tarve sulla on besserwisseröidä?

Vierailija
86/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on siis kristitty, eikö uskovainen tarkoita yleensä siis kristittyä? Ja siis haluan sitä miestä ja se mua! Ei oo tuntunut vielä haittaavan uskovaisuus. Pelkään vaan, että kun ensihuuma haihtuu, tulee ongelmia vastaan. Ja toivon siis kommentteja, jos teillä on kokemusta, en mitään yleistasoista "enpä usko" -shaibaa!

ap

Jos saatte lapsia niin mites kaste? Mieti oletko valmis tekemään jälkikasvustasi tapakristittyjä

Vierailija
87/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite taas oon kristitty nainen 24v ja tapailen ateistia 👀 pitäiskö meidän vaihtaa

Vierailija
88/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi.

Vierailija
89/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Itseasiassa ei ole juurikaan valia, mika uskonto on kyseessa, jos on joku naista aabrahamilaisista uskonnoista (isl*m, kristinusko, juut*laisuus). Kaikki patriarkaalisia uskontoja. 

Sinä olet kyllä ihme tyyppi. Ensin sanot, että "tietysti uskonnostakin riippuen saattaa vaikeuttaa suhdetta" ja sitten heti seurtaavassa viestissä ettei sillä ole väliä. Mikä ihmeen tarve sulla on besserwisseröidä?

Mikä ristiriita tuossa on? En ole tuo kirjoittaja, mutta tajusin kuitenkin, mitä hän tarkoitti. Että riippuu uskonnosta. Ja tarkensi sitten, että ongelmia aiheuttavat ainakin nuo patriarkaaliset uskonnot. Että ei väliä, MIKÄ NIISTÄ on kyseessä.

Onhan maailmassa muitakin uskontoja. Kaikki eivät ehkä tuo niin paljon ongelmia mukanaan kuin nuo mainitut.

Vierailija
90/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Häh? Kristinusko ja i s*lam sama asia?! Just joo. Ihan sama. Täysin.

Vierailija
91/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Ei nuo ole toisiaan poissulkevia, enka "besserwisseroi" vaan tuon julki omia katsantokantojani, kuten keskustelupalstoilla yleensa on tapana. 

Mulle ei ole eroa, onko kyseessa isl*m, kristinusko vai juut*laisuus. Tarkoitin siis, etta uskonnot vaikeuttavat suhdetta, mutta silla, MIKA USKONTO on kyseessa, ei ole valia. 

Vierailija
92/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Häh? Kristinusko ja i s*lam sama asia?! Just joo. Ihan sama. Täysin.

Tiukassa tulkinnassa kylla. Luepa vanhaa testamenttia huviksesi ja katso, mihin siella opastetaan, mika on naisen asema, mita sanotaan vaarauskoisista, ja mitka ovat tavallisimmat rangaistukset.

Oletko edes lukenut seka r**matun etta k*raanin ja verrannut niita toisiinsa, vai pohjustatko vaittamasi vain siihen, minkalaisen kr*stinuskon ja isl*min SINA olet ymparistosi ja median kautta oppinut tuntemaan?

Vierailija
93/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset miehet ovat yleensä hyvätapaisia, kohteliaita ja pyrkivät aina käytöksellään parempaan. Kohtelevat ja suhtautuvat kunnioittavasti parisuhteeseen ja varsinkin avioliittoon. Ns. "pelkäävät" Jumalaa eivätkä kaltoinkohtele puolisoitaan.

Normaalit uskovaiset siis. En puhu mistään äärihihhulista, hyväksikäyttölahlojen johtajista tmv. vaan perus miehistä.

Vierailija
94/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset miehet ovat yleensä hyvätapaisia, kohteliaita ja pyrkivät aina käytöksellään parempaan. Kohtelevat ja suhtautuvat kunnioittavasti parisuhteeseen ja varsinkin avioliittoon. Ns. "pelkäävät" Jumalaa eivätkä kaltoinkohtele puolisoitaan.

Normaalit uskovaiset siis. En puhu mistään äärihihhulista, hyväksikäyttölahlojen johtajista tmv. vaan perus miehistä.

Hyväksikäyttölahkojen*

Vierailija
95/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut naimisissa uskovaisen miehen kanssa jo 18v ilman mitään uskontoon liittyviä ongelmia. Itse olen ateisti. Suhde on toiminut minusta kahdesta syystä: Olemme sopuisia luonteita ja kumpikaan ei yritä käännyttää toista. Lapset on kastettu, koska se on miehelle tärkeää. Minulle se sopi, lapset voivat isompana tehdä itsenäiset päätöksensä siitä, haluavatko kuulua kirkkoon vai eivät. Tällä hetkellä alakouluikäisistä lapsistamme poika ei usko Jumalaan, tyttö sen sijaan on aina uskonut ja nyt hänellä on kausi, jolloin hän rukoilee joka ilta. Hän on pariin otteeseen yrittänyt käännyttää minua 😁 Parisuhde voi siis ihan hyvin toimia näin, mutta jos jompikumpi olisi ns. kiihkoilija, niin sitten ei varmaan toimisi.

Vierailija
96/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika rankka yleistys. Mulla oli aikoinani FWB-suhde ns. lahkolaiseen, joka seurusteli tahollaan. Tyttoystava oli samasta lahkosta ja heilla oli sopimus ettei seksia ennen avioliittoa. Niinpa tama tyyppi kavi sitten hakemassa sen seksin minun sylistani. 

Avioliiton jalkeenkin mies olisi halunnut jatkaa, koska "pystyi toteuttamaan itseaan" paremmin sangyssa minun kanssani. Vaimo kun yllatys yllatys osoittautui hyvinkin rajoittuneeksi.

Etta se siita kunnioituksesta parisuhteeseen, avioliittoon ja siihen, etteivat kohtele puolisoitaan kaltoin. 

Vierailija
97/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Uskovainen on yhtä kuin suvaitsematon, armoton, sydämetön ja julma sekä elää vain tunteella ja järki on hänelle tuntenaton käsite.

Vierailija
98/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
99/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua haittaa/häiritsee se, että miehen vakaumus on eri kuin sinulla, silloin suhde ei tule toimimaan, vaikka miestä ei sinun uskonnottomuus haittaisikaan.

Vierailija
100/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin uskovainen, mies vahvasti uskovainen. Kaikki meni hyvin kunnes menetimme lapsemme. Halusin tukea, apua ja ymmärrystä. Mies takertui uskoonsa, hoki "Jumalalla on suunnitelma meille kaikille" ja ei suostunut puhumaan asiasta.

Menetin uskoni Jumalaan, mutta myös mieheeni. Jos tiukan paikan tullen delegoi kaiken Jumalalle, eikä itse osaa ottaa asioita esille, työstää ja tukea vaimoa, niin en voi arvostaa tuollaista ihmistä. Ero tuli.