Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vahvasti uskossa, kannattaako seurustelu?

Vierailija
14.01.2020 |

Olen tapaillut miestä, joka on vahvasti uskossa. En itse ole uskovainen, mutta miehen mukaan se ei haittaa. Voiko juttu toimia? Olen kyllä ihastunut.
N24

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uskonto?

Vierailija
2/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Vahva uskossaolo tuo mukanaan kahlitsevia ajattelutapoja, jotka ulottuvat itsen lisäksi myös läheisiin. Lisäksi tuollainen voimakas uskontunne, sen julistaminen avoimesti, liippaa aika läheltä mielenterveysongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm...yleensä uskovaiset eivät ole "taviksien" kanssa. Enpä osaa vastata.

Vierailija
4/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, miten teidan arvomaailmat kohtaa? Kokisitko, etta toisen uskonto rajoittaa sinun omaa kaytostasi jotenkin? 

Kylla se voi onnistua, mutta tietysti uskonnostakin riippuen saattaa vaikeuttaa suhdetta, eritoten mikali olet kovinkin "vapaamielinen" ja mies taas erittain konservatiivinen. 

Aihealueet johon kannattaa kiinnittaa erityista huomiota: miehen suhtautuminen sun itsenaisyyteen (so. itsenaiseen paatoksentekoon), alkoholin kayttoon, kavereitten kanssa ja/tai yksin menemiseen, lapsien hankkimiseen ja kasvatukseen, tyontekoon vs. mahdollisesta perheesta huolehtimiseen.

Monesti globaalilla tasolla "ei haittaa" mutta sitten suhteen edetessa loytyykin nyansseja, jotka haittaavat. 

Vierailija
5/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä uskonto?

Itseasiassa ei ole juurikaan valia, mika uskonto on kyseessa, jos on joku naista aabrahamilaisista uskonnoista (isl*m, kristinusko, juut*laisuus). Kaikki patriarkaalisia uskontoja. 

Vierailija
6/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUOKSE!!!

Ei todellakaan kannata sekaantua tuollaiseen.

Vierailija
7/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kyllä itse päättää miten suhtaudut tuohon. Miestä ei ehkä haittaa ettet ole uskovainen, kysymys onkin haittaako sinua että mies on vahvasti uskovainen? Kokeilemalla selviää, ei kukaan pysty ennustamaan toimiiko teillä.

Itse en tuohon lähtisi mutta sulle voi sopia.

Vierailija
8/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi voi hetken toimia. Hyvin pian alkaa käännyttämisesi. Jos et käänny uskoon, niin alkavat mitä moninaisemmat ongelmat. Että päätä itse. Tulet uskoon tai suhde ei kanna.

Vierailija
9/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

ap

Vierailija
10/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tapaillut miestä, joka on vahvasti uskossa. En itse ole uskovainen, mutta miehen mukaan se ei haittaa. Voiko juttu toimia? Olen kyllä ihastunut.

N24

Riippumatta uskonnosta, älä edes harkitse. Aivopesua muodossa tai toisessa on luvassa ennenpitkää, se on väistämätön fakta, jos kerran hihhulista on kyse ja onhan siitä, kun kerran usko mielikuvitusolentoihin on vahva.

Vierailija
11/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista käytöstä mies sinulta odottaa:

1) seurustelun aikana

2) naimisissa ollessa

Miten mahdolliset lapset kasvatetaan?

1) Miehen uskonnon teesien mukaisesti

2) Sinun ehdoillasi

Vierailija
12/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Eikö sen seurustelun eli tutustumisen tarkoitus ole nimenomaan osoittaa, voisiko teistä tulla pari?

Vierailija
13/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele niin, että jos toinen kertoo uskovansa vihreisiin lentäviin elefantteihin - haluatko jatkaa tapaamista?

Vierailija
14/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea yhtälö.

En itse lähtisi moiseen uhkayritykseen.

Vierailija
15/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle uskonnollisuus on niitä muutamia ehdottomia deal-breakereita. En kerta kaikkiaan pysty olemaan ihmisen kanssa joka ajattelee niin eri tavoin kuin minä, ja jolla pakosti on erilainen maailmankatsomus ja ymmärrys kuin minulla. En sano, etteikö tollanen voisi toimia, itsellä vain ei. 

Vierailija
16/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on siis kristitty, eikö uskovainen tarkoita yleensä siis kristittyä? Ja siis haluan sitä miestä ja se mua! Ei oo tuntunut vielä haittaavan uskovaisuus. Pelkään vaan, että kun ensihuuma haihtuu, tulee ongelmia vastaan. Ja toivon siis kommentteja, jos teillä on kokemusta, en mitään yleistasoista "enpä usko" -shaibaa!

ap

Vierailija
17/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

ap

Eikö huvita keskustella enempää asiasta? 

Vierailija
18/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin muunkin mielisairaan kanssa. Tosin yleensä muut hullut eivät ala vaatia muitakin hulluiksi.

Vierailija
19/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen ei kannattaisi seurustella ei uskovaisen kanssa.

Vierailija
20/110 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista!

ap

Eikö huvita keskustella enempää asiasta? 

Mehmet laittaa mut arestiin jos jatkan