Kysely, ruoka jota et koskaan ole tehnyt?
Kommentit (32)
Mä en oo tehnyt risottoa, kun oon niin yksinkertainen, että reseptin lukemisvaiheessa mulla tökkää siihen laita riisi pannulle. Mikalainen riisi siinä pitää olla? Sitå kun ei koskaan kerrota ja oon kaupassa yrittänyt lukee riisipaketista.
Zharkoje. Mutta hyvää on, isoäitee Karjalasta teki sen viimeisen päälle herkulliseksi.
Muutenkin ns keisarillisen Venäjän keittiö on täysin aliarvostettua Suomessa. Ja sillä ei siis ole mitään tekemistä cccp-kolhoosikaalisopan kanssa.
Sushi, silakkalaatikko, kaalikääryleet, pinaattikeitto
Onhan niitä varmaan satoja tekemättömiä vaikka rakastankin ruuanlaittoa
Tässä muutamia ruokia, joita olen syönyt, mutta en ole itse tehnyt:
Kinkkukiusaus, linströmin pihvit, silakkalaatikko, silakkapihvit, kalakukko, lihakukko, lihastroganoff, tilliliha, kanaviillokki, sushit
On niitä varmasti muitakin. Vielä enemmän on niitä, mitä en ole tehnyt enkä maistanut, paljon on sellaisiakin ruokia, joista en ole kuullutkaan.
Mannapuuroa en ole koskaan tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo tehnyt risottoa, kun oon niin yksinkertainen, että reseptin lukemisvaiheessa mulla tökkää siihen laita riisi pannulle. Mikalainen riisi siinä pitää olla? Sitå kun ei koskaan kerrota ja oon kaupassa yrittänyt lukee riisipaketista.
Tavallinen pitkäjyväinen irtoava riisi tätä käytetty.
Risottoon käytetään risottoriisiä, jota löytyy useimmista kaupoista.
Kanaviillokkia teen silloin tällöin, minusta se on hyvää, kun tekee kunnollisesti ja unohtaa curryjauheen.
Kaalilaatikko ja kaalikääryleet täälläkin ovat sellaisia, jotka ostan valmiina.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikko ja kaalikääryleet täälläkin ovat sellaisia, jotka ostan valmiina.
Kaalilaatikko on helppoa ja halpaa tehdä itse, mutta kaalikääryleet ovat sellaista nysväämistä, etten ole toista kertaa viitsinyt niitä tehdä, vaikka ne omatekoiset (mureketäytteellä, ei riisiä) olivat 1000 kertaa parempia kuin kaupasta ostetut.
sushi