Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisestä yli pääseminen?

Vierailija
13.01.2020 |

Voiko päästä yli niin, että paluu ns. normaaliin olisi ylipäätään mahdollista?

Eniten kiinnostaa vastaukset ihmisiltä, joilla on omakohtaisia kokemuksia.

Kommentit (178)

Vierailija
141/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde, pettää tämänkin jälkeen. Kaipaa vain "ihanaa" tunnetta ja vaihtaa uusiin. Keksii syitä pettämiseen, eli sinä olet se syy..  Sattuu aikansa ,mutta olet vahvemoi myöhemmin.

Vierailija
142/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinta osaa ihmiskunnasta ei ole luotu näihin kahden välisiin ihmisuhteisiin ja sen kertoo jo yksistään pettämisen yleisyys ja suurin osa kuitenkin jatkaa sen jälkeen ihan normaalia elämää.

Minkä takia sitten ängetä kaksinaamaisiin parisuhteisiin jos tietää itsestään, ettei ole kykyä eikä halua olla yhden kanssa kerrallaan?? Hyvin monen mielestä juuri ihmiselon parhautta on se, että kiinnittyy ja kiintyy syvästi yhteen ihmiseen ja siksi se kommunikointi ja rehellisyys on ihan a ja o jotta kumpikin kukoistaa ja kummankin tarpeet tulee kuulluksi ja täytettyä. Mutta eihän nämä kieroilijatyyppiset opporunistit tietenkään sellaiseen pysty. Elämä tuntuu rullaavan ihan genitaalien ehdoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen ei ole sen kummempaa kuin kaupassa käynti. On itellä kokemuksia asiasta. Koskaan ei saa mennä tunnustamaan sitä.

Vierailija
144/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi päästä yli ja suhde jatkua jopa loistavana! Tätä ei varmaan moni kyllä usko, mutta kokemusta on. Luottamuksen voi saada takaisin ja anteeksi on mahdollista antaa. Meillä auttoi pariterapia, menkää tekin lasten vuoksi :) voimia!

Vierailija
145/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, että terapeutti sanoi ensitapaamisella että monet parit pääsevät yli jos molemmilla on TAHTOA. Meillä oli tahtoa ja on edelleen :)

Vierailija
146/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse entisenä pettäjänä sanon, että jos puolisoaan pystyy pettämään, niin ei todellakaan puolisoa rakasta. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut 14v enkä ole häntä kertaakaan pettänyt.

Sanoisin itsestäni samaa! Enkä myöskään voinut henkisesti ollenkaan hyvin, kun aiemmissa suhteissani petin. (Kännissä tapahtuivat, eivät koskaan selvinpäin, mutta eihän se sitä asiaa tee hyväksyttävämmäksi.)

Nykyään ällöttää koko ajatus ko. sekoilemisesta ja vieraissa käymisistä. Yäk. Enkä sellaisen syyllisyyden kanssa voisi elää, tai loukata rakastamaani ihmistä.

Vierailija
147/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (tai ehkä aika useatkin) ihmiset pettävät sen takia että haluavat kerta kerran jälkeen testata omaa viehätysvoimaa, "markkina-arvoa." Jos pettäminen johtuu tästä syystä niin tuskin se anteeksiantamalla loppuu tai ylipäätään millään mitä petetty voi tehdä toisen itsetunto-ongelmille.

Vierailija
148/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan vain miehistä, kun tilastojen mukaan naiset pettää melkein yhtä paljon.

Vierailija
149/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin olen itse tehnyt kuin 54/145 ja eräs aikaisempi kirjoittaja. Nyt lapset jo aikuisia ja olen jättänyt sen huonon aviomieheni. Toivon löytäväni hyvän, uskollisen miehen, mutta se ei näytä todennäköiseltä. Olen silti tyytyväinen tähän ratkaisuun, saimme lasten kanssa elää perheenä yhdessä ja nyt olemme tekemisissä lasten ja lastenlasten kanssa.

Vierailija
150/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä pettäjä on jos tilanne olisikin toisinpäin? Jos hän ei hyväksyisi samaa, miksi sinunkaan pitäisi.

Luottamus menetetty joo, mutta oksettavampaa olisi ajatus että miehen naama ja/tai vehje on ollut jossain toisessa. Kenkää saisi, mutta eipä onneksi ole parisuhdettakaan.

Vierailija
151/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin samaa...

Miehen pettäminen selvisi aika äskettäin. Meillä on kaksi pientä lasta.

Ensin olin siinä uskossa, että hän oli pettänyt "vain" yhden henkilön kanssa minua jonkun yksittäisen kerran. sitten selvisi, että heillä olikin jo minun näkemykseni mukaan suhde (muutaman kuukauden kestänyt). Ja lopulta on selvinnyt, että näitä naisia on ollut useampi jo kahden vuoden ajan.

Olen aina ennen ollut sitä mieltä, että pettämistä en siedä ja mies saa kenkää heti, kun niin tekee. Nyt kun olen oikeasti tässä tilanteessa, onkin ajatukset ihan sekaisin. Tuntuu, että perheen hajottaminen on tosi iso juttu. Olisin valmis yrittämään, mutta tuntuu, etten voi enää ikinä luottaa. Ja suhteesta ei varmaan koskaan enää tule hyvää. Samanlaista ei missään nimessä, mutta tuskin edes siedettävää. Todella paska tilanne!

Olen ollut samassa tilanteessa ja yritin päästä yli, mutta homma toistui.

Nyt olen ollut eronneena jo kohta 7 vuotta ja exällä vaihtunut kumppanit tiuhaan. On ollut parisuhteessa ja tullut Tinderissä minua vastaan.. että ei se muutu - ei ainakaan hän ole muuttunut.

Minulla on hyvä olla ja olen tyytyväinen, että olemme eronneet. Olisin tullut hulluksi hänen kanssaan. Ei maksa vaivaa roikkua pettäjän kelkassa. Lapsillakin on paljon parempi elämä

näin kuin katsoa vanhempien onnetonta liittoa.

Vierailija
152/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä pääse yli.

Vierailija
153/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti mies pettää yksinkertaisesti siksi että kotona ei ole seksiä tai sitä on liian vähän. Kyllä siinä petetylläkin on ona roolinsa.

Tutkimusten perusteella tämä syy ei mahdu edes TOP10 vaan syitä on esimerkiksi epävarmuus, halu päättää suhde, epäkypsyys, kuvitelma erityisyydestä, jne...

Hyvä, että joku kirjoitti tämän, koska se ei ole totta, että vain seksinpuutteessa petetään. Myös hyvissä suhteissa, missä on paljon seksiä petetään.

Vierailija
154/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahtoa oli mutta se oli yksipuoleista, jouduin jättämään exän koska jatkoi salaa suhdetta uudestaan. ei siitä mitään olisi tullut.

Vierailija
155/178 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tunnusti pettäneensä n. puoli vuotta sitten. Ollaan yritetty jatkaa ja käyty terapiassakin, mutta tajusin jouluna että minun rakkauteni miestäni kohtaan on kuollut ja tämä oli viimeinen joulu yhdessä. Mies kaiketi kuvittelee että kaikki on hyvin ja jatketaan vanhaan malliin.

Tämä on ehkä vähän kylmän laskelmoivaa, mutta kartutan tällä hetkellä ns. erorahastoa ja järjestelen omaisuuttani. Kaikki ylimääräinen omista tuloistani menee säästöön. Onneksi on avioehto.

Vierailija
156/178 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja pettänyt oltuamme mieheni kanssa pitkään yhdessä (yli 20 v.). 

Liitossa ei pettämisen hetkellä ollut varsinaisesti mitään vikaa. Emme riidelleet, seksiä oli. Ei tietysti yhtä paljon kuin alkuaikoina, mutta en ajautunut pettämään seksin puutteessa. Arki soljui omalla painollaan. Olin ihan perustyytyväinen elämääni.

En oikeastaan ole vieläkään saanut selville, miksi menin niin tekemään. Tunnustan, että yhtenä vaikuttavana tekijänä oli huomiosta nauttiminen. Oli ihanaa olla jonkun ihmisen huomion keskipisteenä, saada kehuja, tuntea valtavaa intohimoa. Haukkukaa vain... se ei muuta mitään eikä ketään =)

Nyt on tilanne, jossa pyrimme mieheni kanssa saamaan tapahtumien jälkeen yhteiselämän rullaamaan. En vielä tiedä, missä olen puolen vuoden tai vuoden tai useiden vuosien päästä. Ajatukset ovat välillä hirveän ristiriitaiset. Välillä tulee hirveän selkeänä ajatus, että en tietenkään halua erota ja tietysti korjaan liittoni. Välillä mietin, että olen ylittänyt rajan todella pahasti, eikä tästä enää päästä yli.

Vierailija
157/178 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nainen ja pettänyt oltuamme mieheni kanssa pitkään yhdessä (yli 20 v.). 

Liitossa ei pettämisen hetkellä ollut varsinaisesti mitään vikaa. Emme riidelleet, seksiä oli. Ei tietysti yhtä paljon kuin alkuaikoina, mutta en ajautunut pettämään seksin puutteessa. Arki soljui omalla painollaan. Olin ihan perustyytyväinen elämääni.

En oikeastaan ole vieläkään saanut selville, miksi menin niin tekemään. Tunnustan, että yhtenä vaikuttavana tekijänä oli huomiosta nauttiminen. Oli ihanaa olla jonkun ihmisen huomion keskipisteenä, saada kehuja, tuntea valtavaa intohimoa. Haukkukaa vain... se ei muuta mitään eikä ketään =)

Nyt on tilanne, jossa pyrimme mieheni kanssa saamaan tapahtumien jälkeen yhteiselämän rullaamaan. En vielä tiedä, missä olen puolen vuoden tai vuoden tai useiden vuosien päästä. Ajatukset ovat välillä hirveän ristiriitaiset. Välillä tulee hirveän selkeänä ajatus, että en tietenkään halua erota ja tietysti korjaan liittoni. Välillä mietin, että olen ylittänyt rajan todella pahasti, eikä tästä enää päästä yli.

Noin pitkän avioliiton jälkeen oletus on, että et ole enää mikään tyttönen. ”Useamman vuoden päästä” olet raihnainen vanhus tai haudassa. Huvittaavaa tämä illusorinen kuvitelma iänkaikkisesta elämästä ja viriliteetistä.

Vierailija
158/178 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pitkän avioliiton jälkeen oletus on, että et ole enää mikään tyttönen. ”Useamman vuoden päästä” olet raihnainen vanhus tai haudassa. Huvittaavaa tämä illusorinen kuvitelma iänkaikkisesta elämästä ja viriliteetistä.

Avioliitto ei ole kestänyt kuin 10 v. Suhde yli 20v. Olen alle 40- vuotias raihnainen vanhus XD

Kiitos kommentistasi kuitenkin :)

Vierailija
159/178 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avioliitto ei ole kestänyt kuin 10 v. Suhde yli 20v. Olen alle 40- vuotias raihnainen vanhus XD

Kiitos kommentistasi kuitenkin :)

Joopa joo.

Vierailija
160/178 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kuin minun kirjoittamani.

Häpeän tekoani, mutta en edelleenkään tiedä syytä sille. Ja niin kauan kuin en osaa selittää tekoani, tuntuu että saatan sortua uudelleen. Sen tiedän, etten tee moista tyhmyyttä nyt tai lähikuukausina. Mutta jos asiaa ei oikeasti selvitetä, pelkään sortuvani uudelleen. Suhteessa on jotakin muututtava, että pysyn uskollisena :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän