05-alkuinen outo numero?
Sain puhelun 05-alkuisesta numerosta jossa vain kuusi numeroa. En ehtinyt vastaamaan. Yritin soittaa heti takaisin, mutta tulee vaan nopeat piip, piip-äänet kuin numeroa ei edes olisi olemassa.
Onko täällä Suomessa edes enää mitään kuusinumeroisia puhelinnumeroita ja miksi vaikuttaa kuin koko numeroa ei edes olisi olemassa?
Kommentit (101)
Juuri näin!
Tänne aivan sama juttu äsken. Akkukin loppui ennenkuin kerkesin vastaamaan, ja hyvä niin.
Vain i*d*oo*ti soittaa takaisin outoihin numeroihin.
Itse tsekkaan numeron Fonectasta tai joskus hakemalla netistä. Jos tuttu, saatan soittaa takaisin. Jos outo tai ei löydy, en ikinä soita takaisin.
Jos jollain on tärkeää asiaa minulle, niin soittavat uudelleen ( vastaaminen ei maksa mitään minulle) tai lähettävät viestin. Takaisin soitto huijareille voi maksaa jopa kymmeniä euroja, joskus enemmänkin.
05 60646377, 05 34405658, 05 65553525 Älä vastaa!
Mikä numero oli tuon 05 jälkeen?
mitä sinne kukaan takaisin soittelee? jos on asiaa, jättää viestin tai lähettää viestin tai soittaa uudelleen. Tyhmät suomalaiset just soittelee takaisin noihin häläreihin ja ihmettelee 800 euron laskuaan...
Mulle soitettiin puol yheksältä numerosta 05 66078270 puhelu kesti 30 sekuntia joten ilmeisesti jotain asiaa. Sitten yheltätoista tuli toinen puhelu, tämä oli numerosta 05 24064004 eli sama suunta mutta eri numero ja sekin kesti kolkyt sekuntia. No heräsin vasta yheltä en ois muutenkaa vastannu noihi.
Älkää soittako näihin takaisin, ne voi tuottaa isoja laskuja sekunneissa!!
Vierailija kirjoitti:
mitä sinne kukaan takaisin soittelee? jos on asiaa, jättää viestin tai lähettää viestin tai soittaa uudelleen. Tyhmät suomalaiset just soittelee takaisin noihin häläreihin ja ihmettelee 800 euron laskuaan...
Ei normaaliin lankaverkon numeroon tule soittamisesta kuin normi puhelinlasku, ei voi tulla mitään 800 euron laskuja. 05 on suomessa kymen lankaverkon suuntanumero. Nuo numerot on ihan valideja, esim. yrityksen vaihde/kutsunumero voi olla vaikka 05 xxxx eli neljä numeroa suunnan jälkeen.
Numero on helppo myös spoofata, eli käytännössä kuka tahansa voi soitella käyttäen mitä tahansa caller ID:tä, jos on operaattorin verkossa kiinni esim. ISDN PRI liittymällä tai nykypäivänä SIP trunkilla. Jos kyseessä on huijauspuhelut, yleensä numeroa ei ole olemassakaan, eli takaisin ei voi soittaa kun se ei reitity puhelinverkossa mihinkään loppukäyttäjälle (kun sitä numeroa ei ko. avaruuden omistavan operaattorin sarjoissa ole aktiivisena).
+358 5 11672889 soitti ja tarjosi apua koska tietokoneeni on kuulemma saastunut, käski avaamaan tietokoneen ja lataamaan jonkun tiedoston, jossa kuulemma suomenkieliset ohjeet. Kysyin mistä yhtiöstä soittelee, niin Windows. LOL. Siihen tokaisin, että käytän Linuxia, niin löi luurin korvaan. Puhui aasialaisittain murtaen englantia, nainen. Taustalla oikein hälisevä call center.
nopea piippaus on "numero on varattu"
+358 alkuisesta numerosta oli tullut soitto aamuysiltä. Puolenyön jälkeen oli soitettu yksityisestä numerosta. Kumpaankaan en vastannut. Ja ihan kolme kertaa hälyttivät. Juuri noiden huijaussoittojen pelossa en vastaa yksityisiin tai oudoilta näyttäviin puheluihin.
Itselle nyt soitettu 4.1.2021 klo 8.30 numerosta +358580010536. Vastasin siihen ja sieltä kuului vaan ”hello? hello? hello?” kun en sanonut mitään. Lopetin puhelun siihen. Samana päivänä klo 13.23 soitti numero +358438204898. En vastannut niin kuin en myöskään vastannut äsken 6.1.2021 klo 15.58 tulleeseen puheluun numerosta +358564601808.
Ei löydy mitään tietoa näistä numeroista kukasoitti.fi tai kukasoitti.com
Jepp, sama täällä, tietokoneeni kaapattu, ja halusivat auttaa, piti vaan avata kone, ladata softa ja antaa ohjat niille. Aasialaisilla murteella jutteli naishenkilö. Sanoin englanniksi, että jos haluavat huijata soittivat väärään numeroon, että turha soitella. Nainen sanoin minulle f**k you ja sulki luurin. Myöhemmin soitti uudestaan, eri 05 aikuinen numero, en vastannut.
Vierailija kirjoitti:
05 60646377, 05 34405658, 05 65553525 Älä vastaa!
Suomessa on sikäli asiat onnellisesti että vastaaminen ei koskaan maksa, että sikäli kyllä uskaltaa vastata jos arvelee että voi olla oikeakin soitto. Takaisin ei kyllä kannata ruveta soittelemaan jos on tuollainen epäilyttävä tapaus. Näitä 05 -alkuisia huijausyrityksiä on ollut ja takaisin soittoahan niissä yritetään metsästää.
Mulle soitettiin tänää +358 5 33319156 numero (eli 05 alkuinen) kun olin koulus, en viihtiny vastaa, tuli myös kaks muuta puhelua Suomen numeroista (+358416086631 ja +358506718625) ihan outoi, eikä kumpaakaan löydy fonectasta tai mistään
Pari tuntia sitten soitti peräjälkeen
0537397532
0565421154
KYMI luki numeron alla molemmissa
En vastannut, ja laitoin eston päälle
Tänään tullut kaksi puhelua (toisessa luki tuo ihme 'KYMI') eikä näille p...le voi näköjään mitään, koska lähettävä numero näköjään arvotaan eikä se ole koskaan sama.
En siis vastaa enkä soita takaisin. Pitäiskö vastata sinne että 'POLLIISI'
Jos huvittaa vastata niin sanot vaan Chinese Laundry hellooooooo???
mulla on yksi vanha kannettava jota en enää käytä juuri lainkaan, taidan väsätä ohjelman joka vie koneesta tehot eli kuluttaa ihan satana CPU:ta ja levyä (I/O) ... kun MS huijari soittaa niin ottakoon tuohon koneeseen yhteyden ... saapi sieltä sitten mukamas tärkeän/salaisen nimisiä dokumentteja imuroida ja sen ohjelman toivon mukaan, nimeksi vaikka passwordstore.exe
mene sivustolle kukasoitti.fi (ei sitten se kukasoitti .com) ja syötä numero hakukenttään ja katso onko tuota numeroa haettu montako kertaa ja onko joku kommentoinut