05-alkuinen outo numero?
Sain puhelun 05-alkuisesta numerosta jossa vain kuusi numeroa. En ehtinyt vastaamaan. Yritin soittaa heti takaisin, mutta tulee vaan nopeat piip, piip-äänet kuin numeroa ei edes olisi olemassa.
Onko täällä Suomessa edes enää mitään kuusinumeroisia puhelinnumeroita ja miksi vaikuttaa kuin koko numeroa ei edes olisi olemassa?
Kommentit (101)
Nämä jatkuu - älkää vastatko - +358 5 1234 5955
Tänään tullut minulle 2 soittoa juurikin 05-alkuisista numeroista.
Finder väittää tuntemattomiksi, ainoana tunnisteena "Kymi"
Kukasoitti-palvelusta ei myöskään ollut apua.
+358****5765 ja +358****3577
En vastannut, koska ei ole ainoatakaan tuttua kymessä päin ja näköjään oli oikea päätös.
Mulle tuli ekaa kertaa tämmösestä numerosta, hämäsi kun alla luki kymi. Onneksi en ikinä vastaa jos en saa tietää nopealla googlailulla että on joku oikea henkilö. Luotan että jos on tärkeää asiaa, laittavat viestiä.
Googlailin numeroa ja päädyin tähän keskusteluun. Kiitos siis tästä! kannan korteni kekoon jotakuta muuta varten: minulle yritettiin soitella tuossa 9.40 tänään numerosta +358522873146 .
Minulle tuli näitä Microsoft huijaus puheluita tiistaina kaksi, klo 8:00 numerosta 05 6023 8780
ja klo 15:50 numerosta 040 474 439. Molemmissa huonoa englantia puhuva nainen sanoi ”I am callung from Microsoft department about your computer”.
Löin luurin kiinni.
Eli varoitus...voi tulla myös ihan suomalaisesta kännykkänumerosta 040.....
Nyt tuli lyhyestä numerosta soitto, +358 40 72974 ja murtaen englantia vääntävä nainen mongersi ja taustalta kuului hälyä. Luuri korvaan.
Huijauspuhelu tänään klo 9.40 numerosta 05 20228118 muka Microsoftilta. Puhelimessa asiallinen nuorehko naishenkilö, joka puhui aksentilla englantia. Aiheena tietsikkani pelastaminen hakkeroinnin kynsistä. Puhelu päättyi ilman heippoja kun pyysin häntä palaamaan asiaan myöhemmin kun olen varmistanut ettei kyseessä ole huijaus 😁
05 27001398 soittanut tänään 10:51, en vastannut, mutta näemmä tänään ovat urakalla soitelleet ympäri maata. Oma numeroni on salainen.
Tänään 25.3. numerosta 050376606 ..taustalla hälyä,miesääni kyseli hetken päästä ”halou”..ihme soittajia.
Johan ovat ahkeria siellä "Microsoftilla"...
Tänään aamulla 050389591 ja nyt 0526663015.
Vain uuno soittaa takaisin outoihin numeroihin. Toivottavasti saat ison laskun.
Minulle on tänään soitettu 2 kertaa tästä 05 alkuisesta numerosta jossa tuon jälkeen vielä 8 numeroa. Eka puhelu tuli jo 8 aikaan aamulla.
Se on haastemies.
Tuttu juttu. Tuttu numero.
Vierailija kirjoitti:
Tänään tullut kaksi puhelua (toisessa luki tuo ihme 'KYMI') eikä näille p...le voi näköjään mitään, koska lähettävä numero näköjään arvotaan eikä se ole koskaan sama.
En siis vastaa enkä soita takaisin. Pitäiskö vastata sinne että 'POLLIISI'
Aika jännä juttu, ihan kuin minua olisi kuunneltu, kun yhtenä päivänä tuli kolme ihmesoittoa ja sitten sanoin miehelle, että suraavalle vastaan, POLIS, niin ei ole tullut sen jälkeen yhtään outoa soittoa.🙄🤔
Löytyi googlella tämä keskustelu, kun etsin tietoa Kymi-numerosta +358528436769. Taustalla oli selvästi paljon ihmisiä puhumassa puhelimeen, naisen ääni sanoi Haloo ja sitten hän katkaisi.
Mikä pointti tuossa on?
Näitä on tullut muuten ennenkin. Estoon meni.
Ei ikinä kannata vastata. Laitan aina estoon
Tänään itselleni tuli kaksi yhteydenottoyritystä:
0522705527
0529402224
Ensimmäisen kohdalla jo herätti huomiota ettei 052 -alkuista suuntanumeroa ole olemassa.
Täältä foorumista nyt paljstui, että 05 olisi kymin paikallinen. Itselläni ei ole kytköksiä Kymin suuntaan. No, huvikseni tarkistin Fonecta Finder:illa nuo numerot, eikä Fonecta niitä tunnistanut, joten päättelisin että samaa suomalaisten kiusaamista siis liikkeellä, mitä täällä foorumillakin kerrotaan olevan meneillään.
Pari 05-alkuista lisää tältä päivältä:
0524940730
0525626187
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä! 05-alkuinen numero ja sen jälkeen kahdeksan numeroa ja sitten tuo Kymi -teksti. 05 ja Kymi viittaisivat tosiaan kymenlaakson suuntanumeroon. Ensin soitti perjantaina 11.12 ja sitten tänään 15.12. En vastannut, on noita "huijausnumeroita" tullut sen verran nyt vuoden aikana. Aiemmin syksyllä vastasin työpuhelimeen tulleeseen soittoon. Alkoi puhua englantia kohteliaasti, mutta huomasin heti, että ei kuulosta oikealta. Vastasin tylysti englanniksi kesken hänen puheensa, että "Sorry, this is wrong number, bye bye"! Näkyy joillain olevan jokin "kampanja" menossa. Yleensäkin jos numerolle löytyy fonectasta tai googlesta fiksu kohde, niin voin soittaa takaisin. Jos ei löydy, niin en soita.
Mulle soitti ihan samat numerot tasan samoihin kellonaikoihin päivän aikana. Kysyy jotain englanniksi, sulje heti.
Jos huijauspuhelu tulee, niin sanokaa, i'mreally buzy now, so call back to my work number, when i'm bact at my desk. Ja annat sille tuon alla olevan numeron.
+358 600 17000 Mannerheimin lastensuojeluliitto saa vähän lahjoitus rahaa