Laittaisitko 3-vuotiaan esikoisen (puoli)päivähoitoon, jos perheeseenne syntyisi kaksoset?
Perustele!
Kommentit (33)
Jos paikan saisin. Meidän kaupungissa ei vain paikkaa meinaa saada jos toinen vanhemmista on kotona. (se siitä subjektiivisesta ph-oikeudesta). Veisin ihan siitä syystä, että lapsi saisi ohjattua tekemistä ja leikkiseuraa, eikä hänen tarvitsisi 24/7 katsoa vierestä kun äiti hoitaa kaksosia eikä ehdi hänen kanssaan leikkimään. Niin surullista kuin se onkin :(
jos ei jaksa hoitaa? nykyäidit on niin paapottuja ja menee sieltä mistä aita matalin ja valittaa aivan liikaa kaikesta.
t. toistaiseksi yhden lapsen äiti, 24v
Vierailija:
Jos paikan saisin. Meidän kaupungissa ei vain paikkaa meinaa saada jos toinen vanhemmista on kotona. (se siitä subjektiivisesta ph-oikeudesta). Veisin ihan siitä syystä, että lapsi saisi ohjattua tekemistä ja leikkiseuraa, eikä hänen tarvitsisi 24/7 katsoa vierestä kun äiti hoitaa kaksosia eikä ehdi hänen kanssaan leikkimään. Niin surullista kuin se onkin :(
aiotaan antaa esikoisen (3 v) jatkaa puolipäiväisenä tarhassa, kun vauva syntyy ja isyysloma loppuu. Ihan lapsen takia, koska ainakin hän itse oli koko ajan rinnalla muutaman ensimmäisen kuukauden. Onpa kiva vilkkaalle pojalle, kun äiti vaan imettää vauvaa...
Viemisistä: aiomme järjestää niin, että on tarhassa iltapäivän ja isänsä hakee pois töistä tullessaan. Vauvan kanssa ei siis tarvitse muuta kuin käydä viemässä ja aamut ovat rauhallisia. Isä voi aloittaa työt aikaisin, niin pääsee pois ennen neljää.
Ei kaikki aika mennyt vauvojen hoitamiseen, ehdin kyllä olla esikoisenkin kanssa. Ja kävimme perhekahvilassa ja esikoinen kävi kerhossa 2xviikossa. Nyt kaksosetkin ovat jo yli 1-vuotiaita ja kaikki kolme ovat kotihoidossa edelleen. Olen tyytyväinen ratkaisuun.
Vierailija:
aiotaan antaa esikoisen (3 v) jatkaa puolipäiväisenä tarhassa, kun vauva syntyy ja isyysloma loppuu. Ihan lapsen takia, koska ainakin hän itse oli koko ajan rinnalla muutaman ensimmäisen kuukauden. Onpa kiva vilkkaalle pojalle, kun äiti vaan imettää vauvaa...Viemisistä: aiomme järjestää niin, että on tarhassa iltapäivän ja isänsä hakee pois töistä tullessaan. Vauvan kanssa ei siis tarvitse muuta kuin käydä viemässä ja aamut ovat rauhallisia. Isä voi aloittaa työt aikaisin, niin pääsee pois ennen neljää.
kummasti minun ystävä pärjää oikeen hyvin reilu 2v vilkkaan tytönkanssa ja 2kk ikäisen vauvankanssa jota imettää useasti!
kiva sun pojalle sitten kun tuntee ittesä äitin hylkäämäksi kun äiti laittaa pojan pois tieltä tarhaan että saa itse olla rauhassa! =/
Meillä oli juuri tällainen tilanne, esikoinen oli kolmen, kun kaksoset syntyivät. Pk oli ihan lähellä ja esikoinen oli siellä puolipäivää leikkimässä. Kaksosissa on todella paljon työtä vauvana ja esikoinen sai hyvää hoitoa ja toisten lasten seuraa pk:ssa. Itse olin niin kiinni vauvoissa, jotka söivät ensimmäiset kuukaudet parin tunnin välein ja eri aikaan, että en oikeasti ehtinyt tarpeeksi paneutua vanhimpaan lapseen.
Pk toi rytmiä elämäämme, eikä esikoisen välttämättä tarvinnut sinne joka päivä mennä. En usko, että lapseni kärsi, ainakin hän aina mielellään meni päiväkotiin.
Pk:n lisäksi oma äitini oli todella paljon meillä hoitoapuna, kun kaksoset olivat pieniä ja erittäin mielelläni olisin ottanut vielä kotiapulaisen, jos sellaiseen olisi ollut varaa. Väsyneestä äidistä ei ole kenellekään iloa.
Mielestäni lasten paikka on kotona, jos toinen vanhemmista on kotona. Kyllä oma vanhempi on aina oma vanhempi oli se sitten väsynyt tai ei. Johonkin kerhoon kyllä tuon ikäisen jo veisin.
kahden vauvan kanssa voi olla todella helisemässä. on ihan eri asia, kun saada lapset yksi kerrallaan. sitähän ei voi päättää, jos kaksoset saa.
kerran tapasin raskaana olevan naisen, joka ihan tosissaan sanoi, että olisi keskeyttänyt raskauden jos olisi ollut toiset kaksoset tulossa. hänellä kun oli ollut niin rankkaa esikoistensa kanssa.
Itse olen vierestä seurannut kaverini kaksosia pienestä pitäen ja siihen yhtälöön kun lisättäis tämmöinen 3v uhmaikäinen, joka kaipaa leikkiseuraa ja tekemistä, niin kyllä hoitoon lapsen veisin. Eihän se ole kuin puolipäivää, 4 tuntia päivästä!! Olisihan siinä sitten loput 20 tuntia vielä sitä yhteistä aikaa! Paljon melua tyhjästä 6!!!!!!!!!!!!
3
HOITAA OMAA LASTA!!! Viette paikat niitä OIKEASTI tarvitsevilta!
mitä hittoa te teette kotona jos ette jaksa lastanne hoitaa ja mitä hittoa teette lisää lapsia ylipäätäsnä sitten. on niitä suurempiakin perheitä jossa vallan mainiosti äiti jaksaa uhmikset ja vauvat sun muut hoitaa ja jopa kodinkin siinä sivussa.
tarvitse hoitopaikkaa?
Miksi itse tarvitset hoitopaikan, etkä hoida lastasi kotona?
vaan pakenevat töihin ja laittavat lapsensa alle vuoden ikäisinä päiväkotiin... Tämä on hyväksyttävämpää kuin kolmivuotiaan puolipäivähoito???
Vierailija:
vaan pakenevat töihin ja laittavat lapsensa alle vuoden ikäisinä päiväkotiin... Tämä on hyväksyttävämpää kuin kolmivuotiaan puolipäivähoito???
oli sitten yksi, kaksoset tai neloset.
hoitopaikat on työssäkäyvien lapsille ja töissä käydään siks ettei haluta olla sossun tai kelan tuella! kuten eräät...
töitä on näes tehtävä että saa leipää pöytään!
ekaksi tuli ainakin mieleen, että olisi hirveä homma viedä ja hakea lapsi tarhasta, varsinkin talviaikaan kaikkien pukeminen ja hankalaakin se olisi, jos olisi päiväunia pienemmillä nukuttavana. Enkä oikein keksisi, mitä sellaista 3-vuotias tarhassa tekisi, mitä ei kotona olisi. 5-6-vuotiaan varmaan laittaisin.