Hyvä paino 161cm naiselle?
Kommentit (70)
Ulkonäöllisesti ihannepaino on minun mielestä sellainen, että BMI 20. Noin lyhyellä se tarkoittaa kuitenkin niin kevyttä kroppaa, että esim. joidenkin töiden takia voi olla perusteltua hankkia hieman enemmän massaa. Ite oon pari senttiä pidempänä sen joutunut tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se olisi 60-62 kg. Olen hyvin siro joten alle 55 kiloisena olin tosi nälkiintyneen ja lommoposkisen näköinen. 38 v saakka painoin 52 kg. Nyk 65 kg vähän liikaa
Kyllä 62 kiloa 161 senttisellä tarkottaisi, että aika tukevaa tekoa on.
Olen itse 165cm ja painan n. 62kg.
Vyötärönympärykseni on 67cm ja reisi paksuimmasta kohtaa 57cm, tämäkö siis on tukevarakenteinen?
Voi hyvä ihme! 161cm on aivan eri pituus kuin 165cm. Kun em. ihmiset pistää vierekkäin, niin huomaa pituudessa jo selvän eron.
En nyt usko, että 4cm tekee kovin dramaattista eroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla se olisi 60-62 kg. Olen hyvin siro joten alle 55 kiloisena olin tosi nälkiintyneen ja lommoposkisen näköinen. 38 v saakka painoin 52 kg. Nyk 65 kg vähän liikaa
Kyllä 62 kiloa 161 senttisellä tarkottaisi, että aika tukevaa tekoa on.
Olen itse 165cm ja painan n. 62kg.
Vyötärönympärykseni on 67cm ja reisi paksuimmasta kohtaa 57cm, tämäkö siis on tukevarakenteinen?
Voi hyvä ihme! 161cm on aivan eri pituus kuin 165cm. Kun em. ihmiset pistää vierekkäin, niin huomaa pituudessa jo selvän eron.
En nyt usko, että 4cm tekee kovin dramaattista eroa.
Perehdypä matematiikkaan sen verran, että ymmärrät miten BMI lasketaan. Kyllä 4 cm on pituudessa selvä ero, kun kyse on painon jakautumisesta.
Olen 161 cm. Aikuisiällä olen ollut kaikkea väliltä 52-64 kg. Tuolla 64 kg lukemissa olin jo melko ”runsas”, kun paino kertyy rintoihin ja mahaan. Oikeesti näytin tikkujalkaiselta pullukalta. Olo oli tukala ja oli järkyttävän vaikee löytää vaatteita, kun kroppa oli niin eriparia.
Nykyään painan n. 53,5 kg (ikää 45 v.) ja vielä sais lähteä pari kiloa. Joku 51 kg olis mulle sopiva.
Itsellä 55-57 kg on ihannepaino, alle 55 kg olin liian laiha. Minulla on isot rinnat, joten nekin haukkaavat osansa painosta. Tosi yksilöllistä, missä painossa kukin näyttää hyvältä.
Riippuu ruumiinrakenteesta ja perimästä. Katso lähisukua, mikä kokoinen esim. äitisi tai äidinäitisi on?Mutta ehkä jotain välillä 55-63, kun kerran aikuinen olet. Jos käyt salilla ja sinulla on paljon lihasta, painoa voi hyvin olla enemmän (ehkä max 67 kuitenkin).
Olen 163 cm ja painan 48-49 kg. Tänä aamuna 48,1 kg.
Mulla on tässä painossa vähän sairas olo, koska olen laihtunut tahattomasti 4-6 kg syksystä ja on muitakin oireita. Lääkärissä on käyty ja tutkimukset menossa.
Vierailija kirjoitti:
Tähän!
Itse olen 161cm ja painan noin 60kg.
Itsellä ihannepaino on n. 50-53 kg. Nyt painan 59 kg ja tiputan painoa paastolla 10:14. Paino on lähtenyt kivasti laskuun. Olen urheillut ja liikun muutenkin paljon koko ikäni joten lihaksiakin löytyy. Mutta alle 60 kg vastaisin tuohon kysymykseen.
Olen 162 cm ja 51 kg (42 vuotta), lihastakin jonkin verran. Sanoisin että 161 cm pitkälle järkevä väli on 47-55 kg. Huippu-urheilijan/kehonrakentajan lihaksistolla varustetut sitten erikseen, en usko että sellaisia kovin montaa normitallaajien joukossa on.
161 kg näyttää kadulla olevan tavallisin.
OLen 160 cm ja painanut 49 - 68 kg. Sopiva noin 56 kg. Lähempänä 50 kg näytän valokuvissa anorektiselta.
Yli 60kg vaatteet eivät enää näytä kivoilta
60-95kg sellaista on kiva panna. M33v
Riippuu rakenteesta lihaksista. Luulisin että 60-70kg. Ja 70kg ei näytä lihavalta jos on lihaksikas.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu rakenteesta lihaksista. Luulisin että 60-70kg. Ja 70kg ei näytä lihavalta jos on lihaksikas.
Tuo on lievän ylipainon alue, siitä alaspäin normaalipaino.
Terveys on varmasti asia numero 1, sen jälkeen se että oot itse tyytyväinen itseesi :)
Kroppia on niiiiiin montaa sorttia ettei mielestäni optimi paino päde useimpiinkaan ihmisiin.
Ystäväni on 161 cm ja painaa 65 kg, enkä meinannut uskoa koska on todella hoikan näköinen, käyttää kokoa S ja silti erittäin muodokas, mutta hän käy kyllä salilla ja urheilee. Lihas painaa enemmän kuin läski, joten joillekin tämä paino voi näyttää ylipainolta jos on pienet luut eikä juurikaan muotoja, mutta muodokas, lihaksikas nainen näyttää ihan hyvältä yli 60 kg.