Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä joka koet että sairaanhoitajan työ on helppoa, eivätkä sairaanhoitajat mielestäsi ansaitse palkankorotusta!

Vierailija
12.01.2020 |

Voisitko kuvailla mitä sinun mielestäsi sairaanhoitajat tekevät työkseen? Mitä tekee esimerkiksi hoitsu jolle tulee puukotuksen uhri potilaaksi?

Kommentit (241)

Vierailija
201/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä voi kun ihmetellä tätä keskustelua.

Itse olen koulutukseltani kätilö, mutta tällä hetkellä teen töitä psykiatrisena sairaanhoitajana.

Olen työskennellyt kätilönä, sydänvalvonnassa, sisätaudeilla, kuntoutuksessa, mielenterveyspotilaiden palveluasumisessa ja nyt psykiatrisessa sairaalassa.

Ensinnäkin kaikki hoitajat eivät ajattele, että häidän palkkaansa tulisi nostaa. (Esim. Minä).

Paljon mielummin näkisin joissain yksiköissä enemmän lisäkäsiä eli hoitajia potilaisiin nähden.

Nämä yksiköt ovat juuri näitä vanhustenhoitopaikkoja, sairaalan vuodeosastoja, palveluasumisenyksiköitä, kotihoitoa ja jne. Siellä kiire on oikeasti jatkuvasti läsnä. Palkkaneuvottelut soisi tulla vasta tämän jälkeen.

Älkää siis luulko kaikkien hoitajien olevan palkannoston puolella. Eikä tämä johdu siitä, ettenkö tietäisi, että työ on oikeasti vastuullista, myös siellä paljon haukutulla vanhuspuolella!!

Olen myös itse kokenut, että kaikkein vastuullisin työni on ollut palveluasumisessa.

Siellä ei riittänyt osaaminen vain kapealta alalta, vaan kaikista parhaiten pärjäsit, mitä laajemmin tietoa olit kartoittanut.

Työn olisi voinut tehdä myös vasemmalla kädellä.... mutta niin voi monen muunkin alan... Elvytys, hätätilanteet ja jne sopivat taas luonteelleni kuin nenä päähän. Mielestäni on siis hölmöä ajatella, että työni esim palveluasumisessa oli vähemmän vastuullista kuin esim. kätilönä. Kätilönä tuki oli myös jatkuvasti läsnä, vaikka vastuullista se olikin.

Me hoitajatkin olemme siis luonnollisesti erilaisia. Se mikä toiselle tuntuu vaikealta ja vastuulliselta, ei sitä toiselle samallalailla ole ja se mikä toiselle on tylsää, ei välttämättä sille toiselle olekaan.

Onneksi niin. Näin ihmiset hakeutuvat itselle sopiviin paikkoihin. Tutkitusti yleensä sinne, jonka itse ihminen kokee tarpeeksi HAASTAVAKSI, mutta ei kuitenkaan liian.

Juuri tällaisten lässyjen takia meidän palkat ei ikinä nouse. Lisäväki on tarpeen ja kipeästi mutta ymmärrät kai että ensimmäiseksi kertomalla että palkkaa ei tarvitse nostaa niin annat viestin että työtä ei tarvitsekaan arvostaa. Harvoin kuulee miesvaltaisilla aloilla moista.

Vai lässy :)

Aivan varmasti tiedät itsekin, että hoitoalalla ongelmia on aivan sairaasti!

Jotkut voivat väittää että työssä viihtyminen ja siihen sitoutuminen paranisi palkojen nousulla ja jollain varmaan paranisikin... ainakin hetkeksi. Alalla nyt sattuu mielestäni olevan paljon muuta johon pitäisi paneutua, ennen palkkojen nousua.

Huono arvostus hoitajia kohtaan ei parane palkoilla. Jos et itse arvosta työtäsi, ei palkan nousukaan sitä sinulle tuo!!

Minä nyt satun tykkäämään työstäni. Arvostan sitä mitä teen ja tulen palkallani toimeen. Mutta siitä en pidä että hoitoalalla joissain paikoissa hoitajat joutuvat liian kovan kiireen ja paineen alle.

Olisi myös saatava mahdollisuus irtisanoa nopeammin hoitajia, jotka eivät sovellu työhönsä, jotka purkavat omaa sadistisuuttaan sekä potilaisiin että työkavereihin. Arvostus kasvaisi alalla näikin, sillä hoidettavat olisivat tyytyväisiä.

Miksi vetoat miesvaltaiseen alaan? Huutako palomiehet tai poliisit jatkuvasti itselleen korotuksia?

Vierailija
202/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voidaanhan me jatkaa tätä samaa menoa mitä nytkin on, mutta se johtaa järkyttävään hoitajapulaan Suomessa ja lopulta siitä kärsivät sitten potilaat. Ei auta, näillä mennään. Ketään ei naurata muutaman vuoden päästä, suunta on jo nyt huolestuttava, jopa joka 5. Sairaanhoitajaksi valmistunut vaihtaa alaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot työolot ja jatkuva kiire eivät häviä palkankorotuksilla!!

Kukaan ei halua tappaa itseään työllä!

Vierailija
204/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuri osa hoitajista osastoilla toimii kuin lauma jota ohjataan työohjeissa. Aika todella vähän suunnittelua tai vastuuta. Joillain vaativampiakin tehtäviä, mutta harvassa on itseohjautuvuutta.

Palkkio voisi olla enemmän tuloksen mukaan, mitä enemmän oma osasto saa aikaan, sen aikaansaamien tehtävien määrän mukaan liksa. Vaan mittaamiseen ei terveydessä ole kuin ne osastojen omat lääkärit, jotka katsovat aina toimivansa oikein.

Joka tapauksessa terveydenhoidossa tekijöille maksetaan yleisesti todella paljon Valtion tuloihin nähden ja sen vuoksi terveydenhoidossa ja palvelukodeissa tingitään kaikesta. Ihan siinä missä lääkäreiden palkat saisi ajautua samalle tasolle muiden kanssa, hoitajien palkat voisivat olla tehtävään vaaditusta tekemisestä ja taidosta kiinni. Huono laatu missä vaan saisi näkyä suoraan palkoissa, jolloin alimiehitetyt tehtävät ei niin kiinnostaisikaan.

Nykyisellään ei ole mitään mahdollisuutta maksaa lisää, kun pian yhä enemmän jää hoitamatta. Se ei ole hoitajien vika vaan kun talous ei kasva kovaa vauhtia, ei ylipäätään voida alkaa tekemään tasokorotuksia olemattomilla valtiontuloilla.

Kyllä osastoilla voidaan terveyden tuottoa mitata, mutta se on juuri lääkäreiden kohdalla konkretisoituva vertailu, eli vertaillaan kuinka hyvin on saatu parannettua kuinka hankalista vammoista ja sairauksista kuinka työkykyisiksi takaisin ihmisiä jne. Esim. neurokirurgiassa ja neurologialla tuottavuus on todella suuri kun työikäinen henkilö saadaan esim. tappavasta tai loppuiäksi halvaannuttavasta aivoverenvuodosta parannettua leikkauksella kokonaan työkykyiseksi eikä työkyvyttömyyseläkkeelle tai hautaan.

Lääkärien palkat ovat seuranneet normaalia ansionkehitystä, eivät ne ole sen suurempia kuin ennenkään menneinä vuosikymmeninä. Jos palkka jää jälkeen julkisella puolella niin lääkärit hakeutuvat entistä enemmän yksityiselle puolelle töihin ja yksityisellä puolella useimmat lääkärit toimivat itsenäisinä ammatinharjoittajina tai esim. oman yhtiönsä kautta ja määräävät itse palkkionsa ja usein ansiotaso tästä nousee julkiseen puoleen verrattuna. Tällöin toki lääkäri ei saa palkkaansa verotuloista eikä kuluta verorahoja vaan päin vastoin tuottaa verotuloja yrittäjänä toimiessaan ja potilaat maksavat itse palkkiot joista lääkärin tulot ja niistä maksettavat verot muodostuvat. Verorasite pienenee jos lääkärit toimivat yksityisellä puolella yksityisellä sektorilla. Toki potilaat maksavat itse hoitonsa sitten, ei tarvitse maksaa veroja mutta tarvitsee maksaa yksityislääkärille. Tässä systeemissä sitten tietysti se maksaa joka käyttää kun julkisella puolella se maksetaan kaikki yhdessä samalla lailla käytti sitten palveluja tai ei. Neurokirurginen tehohoito esim. vakavan pään vamman jälkeen maksaa helposti 20.000€ / hoito, nyt siitä saa parin sadan sairaalalaskun perään, kun se maksetaan yhdessä veroista.

Aika monta työkykyiseksi toipuvaa pitäisi vaan saada jokaista hyvän neurokirurgisen hoidon seurauksena vammaisena henkiin jäävää kohden, jos halutaan rahassa mitata kannattavuutta. En sano, että pitää mitata rahassa, mutta pakko oli kommentoida.

Vierailija
205/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh vanhuspuolella on monesti koko ison osaston (esim.44 vanhusta) AINUT työvuorossa oleva sairaanhoitaja. Lääkäreitä ei usein koko talossa ole. Vanhukset on nykyään noissa hoitopaikoissa todella monisairaita ja esim.saattohoidon vuoksi ei tule lisää henkilökuntaa. Ei se työ nyt niin helppoa sielläkään ole...

Vierailija
206/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä voi kun ihmetellä tätä keskustelua.

Itse olen koulutukseltani kätilö, mutta tällä hetkellä teen töitä psykiatrisena sairaanhoitajana.

Olen työskennellyt kätilönä, sydänvalvonnassa, sisätaudeilla, kuntoutuksessa, mielenterveyspotilaiden palveluasumisessa ja nyt psykiatrisessa sairaalassa.

Ensinnäkin kaikki hoitajat eivät ajattele, että häidän palkkaansa tulisi nostaa. (Esim. Minä).

Paljon mielummin näkisin joissain yksiköissä enemmän lisäkäsiä eli hoitajia potilaisiin nähden.

Nämä yksiköt ovat juuri näitä vanhustenhoitopaikkoja, sairaalan vuodeosastoja, palveluasumisenyksiköitä, kotihoitoa ja jne. Siellä kiire on oikeasti jatkuvasti läsnä. Palkkaneuvottelut soisi tulla vasta tämän jälkeen.

Älkää siis luulko kaikkien hoitajien olevan palkannoston puolella. Eikä tämä johdu siitä, ettenkö tietäisi, että työ on oikeasti vastuullista, myös siellä paljon haukutulla vanhuspuolella!!

Olen myös itse kokenut, että kaikkein vastuullisin työni on ollut palveluasumisessa.

Siellä ei riittänyt osaaminen vain kapealta alalta, vaan kaikista parhaiten pärjäsit, mitä laajemmin tietoa olit kartoittanut.

Työn olisi voinut tehdä myös vasemmalla kädellä.... mutta niin voi monen muunkin alan... Elvytys, hätätilanteet ja jne sopivat taas luonteelleni kuin nenä päähän. Mielestäni on siis hölmöä ajatella, että työni esim palveluasumisessa oli vähemmän vastuullista kuin esim. kätilönä. Kätilönä tuki oli myös jatkuvasti läsnä, vaikka vastuullista se olikin.

Me hoitajatkin olemme siis luonnollisesti erilaisia. Se mikä toiselle tuntuu vaikealta ja vastuulliselta, ei sitä toiselle samallalailla ole ja se mikä toiselle on tylsää, ei välttämättä sille toiselle olekaan.

Onneksi niin. Näin ihmiset hakeutuvat itselle sopiviin paikkoihin. Tutkitusti yleensä sinne, jonka itse ihminen kokee tarpeeksi HAASTAVAKSI, mutta ei kuitenkaan liian.

Juuri tällaisten lässyjen takia meidän palkat ei ikinä nouse. Lisäväki on tarpeen ja kipeästi mutta ymmärrät kai että ensimmäiseksi kertomalla että palkkaa ei tarvitse nostaa niin annat viestin että työtä ei tarvitsekaan arvostaa. Harvoin kuulee miesvaltaisilla aloilla moista.

Vai lässy :)

Aivan varmasti tiedät itsekin, että hoitoalalla ongelmia on aivan sairaasti!

Jotkut voivat väittää että työssä viihtyminen ja siihen sitoutuminen paranisi palkojen nousulla ja jollain varmaan paranisikin... ainakin hetkeksi. Alalla nyt sattuu mielestäni olevan paljon muuta johon pitäisi paneutua, ennen palkkojen nousua.

Huono arvostus hoitajia kohtaan ei parane palkoilla. Jos et itse arvosta työtäsi, ei palkan nousukaan sitä sinulle tuo!!

Minä nyt satun tykkäämään työstäni. Arvostan sitä mitä teen ja tulen palkallani toimeen. Mutta siitä en pidä että hoitoalalla joissain paikoissa hoitajat joutuvat liian kovan kiireen ja paineen alle.

Olisi myös saatava mahdollisuus irtisanoa nopeammin hoitajia, jotka eivät sovellu työhönsä, jotka purkavat omaa sadistisuuttaan sekä potilaisiin että työkavereihin. Arvostus kasvaisi alalla näikin, sillä hoidettavat olisivat tyytyväisiä.

Miksi vetoat miesvaltaiseen alaan? Huutako palomiehet tai poliisit jatkuvasti itselleen korotuksia?

Kyllä se kummasti lämmittää jos arvostus näkyy palkkakuitissakin. Kissa elää kiitoksella. Tämä ei ole kutsumustyötä suuremmalle osalle, vaan työtä. Missä lukee että palkkoja ei voida nostaa ennen kuin muut ongelmat voidaan korjata? Toki lisää väkeä olisi pakko palkata mutta maksavat ne alaa vaihtavatkin. Jos mielestäsi joku satunnainen sadistihoitaja on alan ykkösongelmia niin huh. Voisitko jo mennä eläkkeelle tms. häiritsemästä? Sinusta on pelkkää haittaa asialle, trolli.

Vetoan miesvaltaisiin aloihin nyt ja jatkossa. Hoitajia syyllistetään ja mutta miesvaltaisten alojen palkka- ja työehtovaateita ei edes noteerata, niin normia ne ovat.

Vierailija
207/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin paljon hoitureita reilusti pienipalkkaisempia, jotka myös ansaitsisivat palkankorotuksen, että olisko nyt heidän vuoronsa? Eikä aina vaan sairaanhoitajat, muutaman vuoden välein.

Vierailija
208/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi moni hoitaja ottaisi enemmin lisää työntekijöitä vuoroihin kuin lisää palkkaa. Liitot vaan on kieltänyt puhumasta tästä.

Tuon voisi mainita ääneen. Ei liitot voi mitään sananvapaudelle. Jos liitot sen sijaan samaan aikaan vaativat ”kirjastotätien” ja muiden palkkaa alas, syntyy väärä kuva:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3641708/kirjastotadilla-sama-peruspalkk…

Vierailija
209/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voidaanhan me jatkaa tätä samaa menoa mitä nytkin on, mutta se johtaa järkyttävään hoitajapulaan Suomessa ja lopulta siitä kärsivät sitten potilaat. Ei auta, näillä mennään. Ketään ei naurata muutaman vuoden päästä, suunta on jo nyt huolestuttava, jopa joka 5. Sairaanhoitajaksi valmistunut vaihtaa alaa.

Nimenomaan palkankorotukset johtavat tuohon ylipäätään. Kun talous ei kasva ja palkat vain nousevat, ei se henkilöstömitoituksen sovitus valtion tuloihin onnistu kuin leikkaamalla henkilökunnan määrää.

Vierailija
210/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työolot pitäisi laittaa kuntoon. Riittävästi työntekijöitä, parempaa johtamista, paremmin organisoitu työnteko.

Vierailija
211/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeastaan ihan yhdentekevää, mitä mieltä muu väestö hoitajien palkoista ja työn vaativuudesta on. Varsinkin nuoret hoitajat kun äänestävät jo ihan jaloillaan. Olen itse labrahoitaja ja samaan aikaan opinnot aloittaneista (5 vuotta sitten) ehkä 5-10% on vielä alalla. Noin puolet lopetti jo opintojen aikana, loput muutaman vuoden työskenneltyään. Rahan haaskausta koko koulutus, jos ihmisiä ei saada pysymään alan töissä. Työpaikalla tekevät keikkaa eläkeläiset (kalliilla), koska hakijoita paikkoihin ei ole.

Vierailija
212/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se työ voi olla mitään elämää suurempaa ja haastavampaa pelkältä AMK-pohjalta. Jos se olisi, tarvittaisiin vaativampi ja paremmin palkattu koulutus. Eiku ainiin, sehän onkin jo lääkäreillä, joilla se vastuukin on.

Vierailija
213/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔥Työskenteletkö koko päivän eikä sinulla ole aikaa kokkiin? Nauti terveellisestä ilmaisesta ateriosta töissä tai kotona! 

🥗Uusi Wolt-koodi MYMEAL🌯

https://get.wolt.com/MYMEAL

Wolt jopa 7€ välitön alennus ja ILMAINEN toimitus. Laaja valikoima herkullisia aterioita! (syötä koodi sovelluksessa promokoodi-kenttään)

Vierailija
214/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oikeastaan ihan yhdentekevää, mitä mieltä muu väestö hoitajien palkoista ja työn vaativuudesta on. Varsinkin nuoret hoitajat kun äänestävät jo ihan jaloillaan. Olen itse labrahoitaja ja samaan aikaan opinnot aloittaneista (5 vuotta sitten) ehkä 5-10% on vielä alalla. Noin puolet lopetti jo opintojen aikana, loput muutaman vuoden työskenneltyään. Rahan haaskausta koko koulutus, jos ihmisiä ei saada pysymään alan töissä. Työpaikalla tekevät keikkaa eläkeläiset (kalliilla), koska hakijoita paikkoihin ei ole.

Tuotahan te Tehy-trollit olette väittäneet vaikka kuinka kauan. Juuri viime syksynä oli selvitys, ettei niitä hoitaja voimavaroja olekaan niin paljoa siirtynyt muualle, vaan ”väheneminen” johtuu, kun moni on oman alansa töissä, mutta ei Tehyn ja aikaisemmin hoitoalan koulutetuille tilastoiduissa töissä.

On ihan normaali ilmiö, että ihmiset vaihtaa työpaikkojaan. Jo vuotuiset yt-neuvottelut eri sairaanhoitopiireissä ihan kuin muualla työelämässä johtavat sen miettimiseen. Varsinkin nuoret käyvät useammassa työpaikassa uransa alussa, kunnes kokemuksensa, asuntolainojen ja perheen myötä saavat vakiinnutettua asemansa työpaikoilla.

Työtehtävät muuttuvat ja kaikki tehtävänimikkeet eivät yksityisissä labroissa tai vastaavissa ole samoja jonka vuoksi tilastointikin menee välillä pieleen. Suurin osa hoitoaloilta koulutetuista on kuitenkin tuoreen tutkimuksen mukaan alaansa vastaavassa tehtävässä.

Vierailija
215/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat saavat palkkaa aivan "normaalissa" suhteessa muiden AMK:n käyneiden kanssa. Jos sairaanhoitajat kävisivät yliopiston mihin sisältyisi laajemmin farmasiaa, teoriaa yms. vaativampaa, niin varmasti palkka olisi korkeampi. Sairaanhoitajat saattavat tienata enemmän kuin esimerkiksi farmasistit, vaikka farmasistit käyvät yliopistokoulutuksen vähintään sen kolme vuotta.

Varmasti sairaanhoitajan työ on rankkaa, mutta täytyy pitää myös mielessä että on muitakin vaativia töitä joissa ei makseta lähellekään samaa palkka mitä sairaanhoitajat saavat (palomiehet, poliisit jne). Lisäksi, sairaanhoitajaksi on aika helppo päästä vrt poliisin ankarat kuntotestit / psykologiset testit yms esimerkiksi.

Vierailija
216/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sairaanhoitajat on sellainen erityisryhmä, jonka pitäisi saada palkankorotus? Sen jälkeen olisi korotusta vaatimassa poliisit, palomiehet, opettajat ja kirjastotädit. Eli kaikki kunnan ja valtion työntekijät. Sellanen 500€ palkankorotus suoraan kaikille. Mitenkäs se rahoitetaan, kun vaatijoita on yli 500 000? Ei paljoo siitä korotuksesta jää käteen, kun verot nousee samassa suhteessa.

Kai jokainen kouluttautunut on tiennyt alan palkan etukäteen? Silloin on turha mielestäni valittaa. Tai voitaishan sairaanhoito yksityistää. Silloin maksettaisiin markkinapalkkaa. Olisi kiva nähdä miten palkkojen kävisi. Tai sairaanhoidon hinnan.

Vierailija
217/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sairaanhoitajat on sellainen erityisryhmä, jonka pitäisi saada palkankorotus? Sen jälkeen olisi korotusta vaatimassa poliisit, palomiehet, opettajat ja kirjastotädit. Eli kaikki kunnan ja valtion työntekijät. Sellanen 500€ palkankorotus suoraan kaikille. Mitenkäs se rahoitetaan, kun vaatijoita on yli 500 000? Ei paljoo siitä korotuksesta jää käteen, kun verot nousee samassa suhteessa.

Kai jokainen kouluttautunut on tiennyt alan palkan etukäteen? Silloin on turha mielestäni valittaa. Tai voitaishan sairaanhoito yksityistää. Silloin maksettaisiin markkinapalkkaa. Olisi kiva nähdä miten palkkojen kävisi. Tai sairaanhoidon hinnan.

Kirjastotädeille, lastentarhaopettajille ja muille alipalkatuille korkeakoulutetuille naisaloille soisinkin sen tasa-arvotupon, jonka Katainen maksoi viimeksi vain hoitajille.

Palkkakuopan naisille hoitajat saivat maalattua viimeksi juuri lastentarhaopettajien ja kirjastonhoitajien avulla. Korotusta ei kuitenkaan nuo alat saaneet, vaan se meni hoitajille.

Nyt toisessa ketjussa vinkuvat sitten itselleen lisää palkkaa toisten ”täti”-alojen kustannuksella. Tasa-arvotupon ajatus hävisi jo Tehyn ahneuden myötä.

Vierailija
218/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat ovat bimboja. Sanon sen perusteella, että ensin valitaan ala, ja myöhemmin kitistään huonosta palkasta. Kun ei äly riitä ottamaan etukäteen selvää mikä se palkkaus tulee olemaan. Tai on joku todella kummallinen harhakäsitys, että ne tulevat paranemaan, kunhan asiaa tuodaan tarpeeksi esille tai itse tekee lujasti työtä isompien potilasmäärien ja pienempien resurssien paineessa.

Vierailija
219/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän hoitajat jo viimeksi olivat äänestävinään jaloilla. Ei Kataisen korotus johtanut yhtään vähempiin työpaikkojen vaihtoihin ja alalle ei tullut lisää työvoimaa kunnes tilastovirhe korjattiin. Hoitajat ovatkin suurimmaksi osaksi koulutetulla alallaan, tehtävänimikkeissä on vaan tapahtunut muutoksia.

Vierailija
220/241 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väitä että työ on erityisen helppoa, päinvastoin. Toki riippuu työnkuvasta joka voi vaihdella. Jotkut on leikkaussalihoitajina ja osa on esim. ajanvarauksessa/antamassa puhelinohjeita. Itse korottaisin lähinnä päivätyötä tekevien hoitajien palkkausta (mm. terveydenhoitajat). Ilta/yölisät on Suomessa mielestäni sen verran korkeat että niitä saavien kokonaistulot(helposti 3500 e) ei vaadi nykyistä enempää.

Ilman kokemuslisiä sain kolmivuorotyöstä keskimäärin kahdella yöllä kolmen viikon listassa kuukausipalkaksi bruttona 2800. Muut vuorot iltaa ja päivää ja kolmessa viikossa yksi kokonainen viikonloppu vapaa. Ei maksanut vaivaa kun työ oli lisäksi puolijuoksua koko päivän ja fyysistä.

Kannatan kyllä myös sitä, että peruspalkka nousisi jonkin verran ja myös osaamisen mukaan. Joku polin päivähoitaja voi olla todella kokenut ja taustalla pitkä ura erikoisalalla. Samoin kirran puolella leikkurissa näitä.

2 pyhää, 2 lauantaita, 6-8 iltaa ja 7-8 yötä tekee kyllä ihan mukavan lisän.

Kenellä on 7-8 yötä? Jos olet valinnut kyseisen elämäntavan yökkönä tai saat tehdä /joudut tekemään noin paljon öitä niin toki siitä saa lisää. Normipaikoissa rahavuorot jaetaan oikeudenmukaisesti eikä niitä riitä montaa kaikille. Osa ei edes halua tehdä öitä, sen verran rankkaa. Enivei, illat, puolet viikonlopuista töissä plus öistä ja vuorotyöstä unirytmi sekaisin ja palkan päälle tulee noin 400 miinus verot - vitsi, huono sellainen.

Öitä on pakko tehdä listassa, kun on kolmivuorotyöhön sitoutunut ja on paljon esim äitiyslomalla olevia tai pienten lasten äitejä, jotka haluavat tehdä päivätyötä.

Tuossa unirytmin sekoittumisessa olet aivan oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi