Oletteko huomanneet, että keskustelu ilmastonlämpenimisen ympärillä on lähes psykoottista? Siis suorastaan aggressiivista, kokeileppa huviksesi kyseenalaistaa sitä...
...ja katsele mitä reaktioita saat.
Eipä ihme, että moni ei pysty enää sanomaan todellista mielipidettänsä. Pitää vain nyökytellä ja ehkä jopa osallistua ilmastomarsseihin vastoin tahtoaan, koska muuten menettää ystävänsä jne.
Psykoottista. Aggressiivista. Sen ohessa ei ole yllätys, jos objektiivisuus on menetetty. Nämä äänekkäimmät asian kannattajat saattavat olla kokonaan menettäneet kosketuksen todellisuuteen.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin autopalot.
Ovatko nekin ilmastomuutoksen seurausta?Ei, vaan kuten Australian pensaspalot, nekin ovat punaviherhörhöjen aikaansaannosta.
Mut joo, persukannattajille totuus ei taida olla tärkeintä. Sanoman pitää vain tukea ajattelua...
Australian punaviherhörhöt ovat saaneet aikaan sen, ettei palokuormaa vähentäviä ja pensaspalojen leviämistä ehkäiseviä kontrolloituja kulotuksia enää juurikaan tehdä. Tuloksista nautitaan Australiassa parhaillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt kukaan, joka on riittävän vanha ollakseen nähnyt Suomen talvet 1970 ja -80 luvuilla voi oikeasti kieltää ilmaston lämmenneen? Minun lapsuudessani talvilämpötilat olivat kokoajan 20 C kylmemmät kuin ne ovat olleet viimeisen kymmenen vuoden aikana. Ensi viikolle on Helsinkiin ennustettu 6-8 C lämpötiloja. Tuollaisia ei minun lapsuudessani tosiaankaan koskaan nähty. Koko talvi mentiin aina pakkasen merkeissä 1980-luvulla. Talvien lämpeneminen Suomessa minun elinaikani on jotain mitä on melkein mahdoton uskoa todeksi. Toisaalta Yhdysvaltain Bostonissa, jossa tammikuun keskilämpötila on -1,7 C, lämpötila oli tänään +20 C. Ehkä pian Helsingissäkin kävellään T-paidoissa tammikuussa. Varmaan silloin viimeinenkin ilmastonmuutoksen kieltäjä hiljenee.
Omat havainnot ovat samansuuntaiset.
Tuntuu, että talvet vaan lämpenevät eikä enää ole oikeaa talvea.Yllätyin kuitenkin kun selvitin millainen oli sää silloin kun synnyin. Sen voi tarkistaa esim täällä Se oli synkkä ja myrskyinen yö? Katso, millainen sää oli kun synnyit https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000943073.html
Olen syntynyt 26.1.73.
Silloin kotikaupungissani Oulussa satoi vettä ja lämpötila oli +1,1 astetta. Lumensyvyydesi mainittiin 6 cm.Tänään Oulussa on satanut räntää, lämpötila on ollu -2 astetta ja lumensyvyys 20 cm.
En ole ilmastonmuutoksen kieltäjä ja ymmärrän että keskiarvoista puhuminen on aivan eri asia kuin yksittäisten päivien vertailu. Olen kuitenkin halunnut selvittää itselleni millaisia talvikelejä lapsuudessani ihan oikeasti oli, etten sortuisi vain mutuilemaan. Ne lapsuusmuistot kun eivät kenelläkään ole hirveän luotettavia.
Nykyinen paniikki-ilmapiiri lietsoo juuri mutuilua siitä kuinka ennen oli aina 20 astetta pakkasta talvella ja kesällä oli aina 20 astetta lämmintä ja sadetta tuli silloin kun sitä tarvittiin.
Juurikin näin. Persulit tietävät, että propagandan väitteet on suunniteltava tyhmimmän kadunmiehen käsityskyvyn mukaan. Siksi nämä aidot ja ”omakohtaisen kokemukset” kevyellä ”näinhän se on aina ollut” nostalgialla höystettynä ovat heidän vaalityössään niin suosittuja.
Sanaa "propaganda" käytetään itsessään usein metapropagandaksi vakuuttamaan ihmisiä alentamaan täysin se mitä toinen puoli sanoo ja saada kaikki sen kanssa samaa mieltä olevat näyttämään pahoilta ihmisiltä.
Teet juuri sitä itse, joten ei ihme että saat alapeukkuja.
Tuo pelkkä toinen lause olisi riittänyt, ja pitää jopa sataprosenttisesti paikkansa.