Vaikea ummetus, kokemuksia?
Viimeksi noin 9 päivää sitten vatsa toiminut kunnolla.
Mikä teillä auttoi?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin tilanteeseen joku lääke. Jatkossa mieti, mitä suuhusi laitat, ettei tilanne toistu.
Lääkkeitä syöty ja syön terveellisesti
Magneesiumia kehiin ja kyllä irtoo.
Läkerol-pastillit auttaa. Kyllä paska lentää kun vetäisee rasiallisen.
AVS: Suolihuuhtelu neljälle kirjoitti:
Googlaa "suolihuuhtelu neljälle".
Google ei tunnista tätä Alivaltiosihteeri-hupailuaXD
Mitä syöt ja miten liikut? Mitä lääkityksiä?
Pitää porautua syihin, ei yrittää korjata vain seurauksia.
Oletan että kuitenkin jotenkin toiminut? Muuten alkaa jo olla hyvin vaarallista. Akuuttiin tilanteeseen, suosittelen peräruiskeita. Kuullostaa ällöttävältä, mutta helppo ja kivuton. Myös apteekista saatavat jauheet auttavat. Muuten, mieti miten ruokavaliosi on muuttunut viime aikoina, sen jälkeen kun ummetus on alkanut? Juotko tarpeeksi vettä? Syötkö tarpeeksi? Entä kuitua? Entä rasvaa?
Itselläni auttoi kun menin sairaalaan hoitoon. Kyllä aukesi suoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin tilanteeseen joku lääke. Jatkossa mieti, mitä suuhusi laitat, ettei tilanne toistu.
"Terveellisesti" syöminen ei tarkoita yhtään mitään. Jos suoli ei toimi, niin syömisissä on vikaa.
kokeile taatelia ja luumua,pilko pieniksi ja pieninä erinä syöt illan aikana,vettä päälle.
Luulen että mulla tuli viiden vuoden latinki pa*kaa. Tein tämmösiä ja popsin niitä: https://www.myllynparas.fi/reseptit/itse-tehdyt-energiapatukat
ja tosiaan laitoin taateliakin joukkoon ja luumua,kuivattuja siis.
Huh. Oli kunnon toimitus.
No jos ummetuslääkkeet eivät auta niin mitä vielä kyselet? Lääkäriin.
Itselläni toimii ne ummetukseen ja turvotukseen ihan marketin luontaistuotteista saatava vegekapselit.
En liiku pahemmin muttei se ennenkään ole vaikuttanut. Syön kasvispainotteisesti, lihasta menee vain kala. Laksatiivitkaan ei ole auttaneet, nyt otin yliannostuksen joka toivottavasti toimii sillä olo on erittäin tukala ja näytän siltä kuin olisin raskaana. Vatsa on viimeksi toiminut kunnolla 9 päivää sitten, sen jälkeen ei lähes ollenkaan, laksojen avulla tullut todella vähän kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
No jos ummetuslääkkeet eivät auta niin mitä vielä kyselet? Lääkäriin.
Itselläni toimii ne ummetukseen ja turvotukseen ihan marketin luontaistuotteista saatava vegekapselit.
Oon tällä hetkellä sairaalassa ja lääkäri on viikonlopun poissa. Kerroin kyllä aikaisemmin ettei sen määräämät lääkkeet auta. Olin tänään hakemassa päivystyksestä apua mutta käännytettiin pois kun hoidon pitäisi tapahtua täällä...
Edelliseen viestiin unohdin mainita et mul tehtii suolihuuhtelu jollain aineella joka tyhjentää peräsuolen eikä tullut lähes mitään ulos paitsi se litku mikä sinne laitettiin.
Microlaxia kannattaa hakea apteekista. Oli muuten myös joku juotava suola-vesiseos (Googlaa), mikä auttaa ummetukseen. Olen sitä kokeillut ja toimi.
Luumut kannattaa liottaa useamman tunnin tai yön yli ja sitten syödä luumut, sekä myös liotusveden.
Jos on ummetuspsinotteinen ibs, niin noi luumut ja taatelit vaan pahentaa tilannetta. Magnesium/magnesiamaito toimii ehkä vasta päivien tai viikkojen päästä
Silloin, kun söin pelkkiä kasviksia, enkä yhtään leipää, uloste oli pelkkää kivikovaa papanaa. Lisäsin varmaan vuoden päästä leivän mukaan ruokavalioon ja uloste on muuttunut normaaliksi.
Suoli toimii noin joka toinen päivä.
Kuitua ja nestettä tarpeeksi, niin luulisi toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan aikuisten oikeasti syöt terveellisesti ja juot runsaasti vettä ja lääkkeetkään eivät tehoa, menisin sinuna lääkäriin. Voi olla jotain vakavampaa.