Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee Suomen työvoimapulan takia

Vierailija
11.01.2020 |

Palkkasin töihin suomalaisen työttömän. Kuukauden päästä se valitti kun ensimmäisessä palkassa en ollut maksanut hänelle kaikkia lisiä. Lupasin maksaa ne seuraavassa palkassa. Kuukautta myöhemmin se taas valitti kun en ollut maksanut lisiä. Lupasin maksaa seuraavassa palkassa. Ja kuukautta myöhemmin se taas valitti kun en ollut maksanut lisiä, oli siis kolmen kuukauden lisät maksamatta. Lupasin taas maksaa seuraavassa palkassa. Seuraavana päivänä se ei enää tullut töihin. Eipä ole miestä enää töissä näkynyt.
Voitteko kuvitella? Mikä lusmu! Se on töissä vain kolme kuukautta, joka kuukausi se valittaa ja sitten se vain lopettaa! Jää mieluummin työttömäksi kuin tekisi töitä! Eikä se edes kertonut lopettavansa, se ei vain tule enää töihin, miten se kehtaa? Ei mitään arvostusta mua kohtaan kun ei kerro mulle että lopettaa. Ei mitään kunnioitusta, ei mitään kiitollisuutta, vaikka mä olen antanut sille työpaikan. Annoin sille töitä ja noin se mua "kiittää"!
--
En kyllä enää toiste suomalaista työtöntä palkkaa. Suomessa on työvoimapulaa. Pulaa ihmisistä jotka haluaa tehdä töitä. Työntekijät pitää palkata ulkomailta, yksikään ulkomaalainen työntekijä ei ole koskaan valittanut puuttuvista lisistä, yksikään ulkomaalainen työntekijä ei ole koskaan valittanut mistään. Suomalaiset on piloille hemmoteltua pullamössöporukkaa, loisia jotka elelee muiden maksamilla veroilla. Onneksi kierrän veroja mahdollisimman paljon jottei mun tarvitse elättää kovin suurta määrää loisia.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENKÄÄ HYVÄNEN AIKA SUOMALAISET HARJAN VARTEEN JOTTA KIINALAISTEN EI TARTTE.

Mitä sää tarkotat? Eikä tartte huutaa. Korviin sattuu.

Vierailija
22/28 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstövuokraus yritykset suosii tuotettua työvoimaa. Voivat maksaa mitä palkkaa vaan koska eivät kuulu liittoon eikä kukaan ole vahtimassa palkan oikeellisuutta.

Siksi ei kotimainen työntekijä kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät lähde pois työpaikoista, he lähtevät pois tyrannipomojen alaisuudesta. Suomennos engl. sanonnasta "people don't quit jobs, they quit managers".

Vierailija
24/28 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneks ammattiliitto suojaa näiltä

Mikä on ammattiliitto?

Ja mitä ne sellaiset palkan lisät oikein ovat?

Vierailija
25/28 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlisät ovat etuja joiden eteen on aikoinaan taisteltu, mutta joista nykyään pitäisi luopua noin vain.

Vierailija
26/28 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan oli simppuinen purkaus. On tainnut joku jäädä ilman lisiään.

Vierailija
27/28 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vuoden verran ulkomaisen työnantajan Suomen toimipisteessä olleena, voin todeta että suomalaisella työnantajalla ei vaan enää saldo taida riittää. Kun vuonna 2018 sain 6 kE bruttona (suomalaisella), nyt se tuleepi nettona...

Vierailija
28/28 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat alkaa muuttaa kirkkoja moskeijoiksi ja rahdata lähidästä porukkaa. Auttaisi kotoutumista kummasti ja työvoimapula korjaantuis hienosti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme