Melissaa ei uskottu tytöksi metrossa- Hesari teki jutun että Melissa melko varmasti traumatisoitus (koska häntä luultiin pojaksi- ennen tuollainen oli tuiki tavallista, miksi se nykyään on NIIN VALTAVA juttu?)
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009338472.html
Varmasti jokaisesta lapsesta joskus erehdytty. Tässä nelivuotiaalla toppapuku, pipo ja hanskat- lähinnä silmät ja nokka näkyneet, miksi pitää Hesarissa asti paheksua jos joku luulee väärin vaikkapa väärin kuullun nimen perusteella!
Ainoastaan toimittaja taisi traumatisoitua, ei lapsi!
Miksi paisutellaan valtavasti asioita, kaikenlaiset väärinkäsityksetkin kuuluvat elämään.
Pitää hieman osata sietää suvaitsemisen lisäksi!
Kommentit (123)
Mitä ihmettä? Oikeastiko joku rupeaa kyselemään sukupuolta lippua tarkastaessa. Missä kivikaudella siellä eletään? Ihminen nyt voi näyttää ihan miltä tahansa, ei se liity sukupuoleen.
Mitenkä naiset onnistuvat kohdistamaan vihansa miehiin jos ulkonäön perusteella ei saa tehdä sukupuoli määrityksiä?
Hankala naisena on vaatia etuja sukupuolen perusteella jos sukupuoli ei saisi olla määrittävä tekijä
Minua on julmasti "väärin sukupuolitettu" koko ikäni. Mitään traumoja en ole saanut, olen vain oppinut että kasvoni (joista ihmiset siis sukupuolen usein määrittävät) eivät ole erityisen naiselliset. Tietty jos päälläni on vaikka kireä toppi, josta rinnat näkyvät, ja lantiota hivelevä hame, sekä korkkarit, niin varmaan sitten arvaisi saman tien että nainenhan tämä. Yleensä kuitenkin liikun ylisuurissa villapaidoissa ja miesten farkuissa (tykkään niiden malleista enemmän kuin naisten).
Ehkä ei kannata kommentoida juttuja, joita ei osaa lukea.
Vai missä mainittiin 4-vuotias? Toppapuku? Väärinkuultu nimi? Revitkö näitä kummasta päästä?
Mikä ihmeen 4v?
Kyseessä oli 10vuotias!
Alkoi itkeä, kun tarkastaja vaan jankutti ettei ole tyttö . Kyllä minäkin suuttuisin jos lastani itketetäisiin
Vierailija kirjoitti:
Minua on julmasti "väärin sukupuolitettu" koko ikäni. Mitään traumoja en ole saanut, olen vain oppinut että kasvoni (joista ihmiset siis sukupuolen usein määrittävät) eivät ole erityisen naiselliset. Tietty jos päälläni on vaikka kireä toppi, josta rinnat näkyvät, ja lantiota hivelevä hame, sekä korkkarit, niin varmaan sitten arvaisi saman tien että nainenhan tämä. Yleensä kuitenkin liikun ylisuurissa villapaidoissa ja miesten farkuissa (tykkään niiden malleista enemmän kuin naisten).
Sama täällä, mulle tästä on kyllä tullu sellasia ongelmia, että oon mieluiten kotona, missä ei kukaan vahtaa mua, ja mieti onko toi mies vai nainen
Minua luultiin lapsena aina pojaksi, vaikka olin tyttö. Tätä jatkui noin 12-vuotiaaksi asti eikä siitä jäänyt minulle mitään traumoja. Hesarin jutussa kuvattu tilanne oli kuitenkin täysin erilainen. Tarkastaja ei uskonut, kun äiti kertoi lapsen olevan tyttö, vaan jäi väittelemään asiasta äidin kanssa pitkään.
Kuulemma sen takia tivattiin, kun joskus matkustetaan jonkun toisen lipulla?
Maksettuhan se toisenkin lippu on. Mitä se näin ollen tarkatajalle kuuluu onko tyttö, vai poika?
Siis hei ei tässä nyt ole kysymys mistään hassu setä tai täti luuli väärin -tilanteesta, vaan siitä, että lipun tarkastaja jää kaikkien kuullen tinkaamaan lapselta, että et voi olla sitä sukupuolta, mitä sanot! Mitä ihmettä siinä pitäisi oikein tehdä, vetää housut kinttuun? WTF. HSL, jos tämä väärällä matkakortilla matkustaminen on niin iso ongelma, niin kehittäkää a) lippu, jossa on haltijan kuva, niin ei tarvi arvailla b) järjestelmä, jossa on vain lopputyypejä, joissa kortin haltijan henkilöllisyydellä ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Maksettuhan se toisenkin lippu on. Mitä se näin ollen tarkatajalle kuuluu onko tyttö, vai poika?
Kysymyksessä oli varmaan kuukausilippu. Ei toisen henkilökohtaisella kuukausilipulla saa matkustaa, vaikka lipun omistaja ei sitä juuri tällä hetkellä tarvitsisi. Mutta sukupuolen epäileminen oli tässä asiatonta.
Vierailija kirjoitti:
Mä oletan, että tässä on kyseessä lipputyyppi, jossa saa matkustaa rajoituksetta ajan x eikä lippu, jolla matkustetaan x kertaa. Mikä tekee ehdotuksestani b) yllä ongelmallisen, mutta ihan oikeasti se on HSL:n ongelma, ei kenenkään matkustajan, joka ei pukeudu sukupuolelle en tyypillisesti tai muuten ole ulkomuodoltaan stereotyyppinen mies/nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymyksessä oli varmaan kuukausilippu. Ei toisen henkilökohtaisella kuukausilipulla saa matkustaa, vaikka lipun omistaja ei sitä juuri tällä hetkellä tarvitsisi. Mutta sukupuolen epäileminen oli tässä asiatonta.
Miksei saa? Lippuhan voi olla vaan yhden käytössä kerrallaan.
Ennen kun oli niitä leimattavia sarjalippuja, joissa oli uutena 10 matkaa, saattoi hyvinkin vipata sitä esim. perheenjäseneltä toiselle.
On taas saatu luotua Sääntösuomeen yksi turha detalji lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oletan, että tässä on kyseessä lipputyyppi, jossa saa matkustaa rajoituksetta ajan x eikä lippu, jolla matkustetaan x kertaa. Mikä tekee ehdotuksestani b) yllä ongelmallisen, mutta ihan oikeasti se on HSL:n ongelma, ei kenenkään matkustajan, joka ei pukeudu sukupuolelle en tyypillisesti tai muuten ole ulkomuodoltaan stereotyyppinen mies/nainen.
Niin sitä aikalippua voi vaan yksi kerrallaan käyttää.
Jos joku toinen käyttää sitä, ei se ole keltään pois.
Olen siis eri mieltä asiasta ja piste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kannata kommentoida juttuja, joita ei osaa lukea.
Vai missä mainittiin 4-vuotias? Toppapuku? Väärinkuultu nimi? Revitkö näitä kummasta päästä?
Jep. Ei missään.
Jotenkin pöljää, että ap puhuu asioiden paisuttelusta, kun itse keksii alkuperäisen uutisen tilalle kokonaan uuden tarinan omasta päästään, jotta hänen raivonsa vaikuttaisi perustellulta.
Jännä että ap henkilönä nousi osalle porukasta noin kiinnostavaksi puheenaiheeksi ohi varsinaisen asian josta AP argumentoi!
Vasemmisto ei kykene perustelemaan ja käy uutisten tuojan kimppuun- klassinen argumentaatiovirhe.
Mahdotonta vastata vasemmistolaisille koska hän ei keskustele asiasta vaan henkilöstä joka asian esittää!
-Eri
Kannattaisi hankkia näkökykyisiä tarkastajia. Sukupuolen erottaa 99,9% kasvoista oli hiukset sitten piilossa tai ei ja olipa vaatetus mitä tahansa.
Miten joku alapeukuttaa tuollaista aloitusta, ne kaikesta pahastujatko?
Hyvin oli AP.ltä sanottu että suvaitsemisen lisäksi pitää myös sietää.
Suvaitsijaa parempi sana sietävät, esim sietävät eivät tuomitse m a a h a n muuttoa!
Median missio on nykypäivänä pusertaa puoliväkisin joka asia kohuotsikoksi. Usein pieni ongelma tai lievä kritiikki kärjistetään ihan valtavasti siitä mitä todellisuudessa tapahtui jotta voidaan otsikoida isolla ja saada kansa klikkailemaan juttua.
Valitettavasti ainakin osa kansasta on ottanut saman tavan omaankin elämäänsä ja niinpä jokainen pikkujuttu paisuu maailmaa suuremmaksi ongelmaksi kun tuollaisen kohtaa.