Kuvattomat profiilit deittisivuilla ja sovelluksissa - Millainen ihminen löytyy profiilin takaa?
Hei kyselisin tässä ihan vaan mielenkiinnosta että millainen ihminen tekee kuvattoman profiilin?
Itsellä tietty joku aavistus onkin kokemukseen perustuen kun olen pari kertaa sokkotreffeillä käynyt..
Mutta noin niinkun muutenkin kiinnostaisi päästä kuvattoman profiilin taakse että mitä päässä liikkuu kun ilman kuvaa, tai todella suttuisella epämääräisellä kuvalla, kumppania etsii.
Oletko itse kuvaton? tai oletko joskus ollut?
Miksi et laita kuvaasi?
Saatko matcheja/yhteydenottoja? ja mikä on sukupuolesi.
Oletko käynyt kuvattoman kanssa treffeillä ja mitä henkilöstä paljastui?
Kuvattomaksi profiiliksi kelpaa myös sellaset missä on paljon kuvia mutta yhdestäkään ei saa selvää tai ne on jostain muusta kuin itse henkilöstä. Esimerkkinä tinderin klassikot; maisema tai kukka.
Laskisin kuvattomaksi myös sellaiset profiilit missä kuva on rajattu niin epämääräisesti ettei kohteesta kuitenkaan voi päätellä yhtään mitään, esimerkiksi silmä, nenä, suu, jalka.. tai jotain muuta vastaavaa.
Lisäpisteitä myös siitä jos treffaamasi henkilön (tai itsesi) profiilissa ei ole mitään kuvaustakaan. Eli kuvaton profiili ilman tekstiä..
Kertokaa jotain näistä ihmisistä, kovasti kiinnostaa. Raottakaa vähän verhoa edes näiden ihmisten sieluihin..
(pahoittelut jos tällainen ketju on jo olemassa)
Kommentit (43)
En ole sinkku, mutta jos olisin niin en laittaisi kuvaani, koska:
-en haluaisi että kaverit, työkaverit yms tutut tunnistaa. Olen sellaisessa työssä, että asiakkaat vittuilis, jos näkis.
- kuva jää deittisivuston käyttöön, en haluaisi, että sitä käytetään missään muussa käytössä.
-internetistä kuvien poissaanti on vaikeaa
-jos sieltä löytyy joku sarjamurhaaja wannabe deitiksi, niin kuvan kanssa senkin on helpompi löytää ja stalkata.
- ujo, jota pelottaa laittaa oma naama julkiseksi
- ruma
- julkkis
- pitää ihmisen sisältöä ja kasvokkain kohtaamista niin ensisijaisen tärkeänä, että haluaa poistaa staattisen kuvan yhtälöstä kokonaan, voi olla kuitenkin hyvännäköinenkin
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kuvaton profiili suolessa. Löysin miehen.
Sama. Löysin miehen, joka oli myös kuvattomana. 8 vuotta ja kaksi lasta myöhemmin menee edelleen hyvin.
Tein joskus s24-profiilin, koska olin eronnut ja kaipasin naispuolisia kavereita. Siis nimenomaan kavereita. Kirjoitin aika paljon itsestäni, mutta en laittanut yhtään kuvaa. Poistin profiilin reilun viikon kuluttua. En jaksanut selailla naisten profiileja, oli kuva tai ei. Eli ymmärsin, ettei ole minun maailmani.
Miksen sitten laittanut kuvaa? Ehkä tärkein syy oli, etten halunnut, että työkaverit ja muut tutut hoksaavat. Tai eksäni tai eksäni ystävät. Tai asiakkaani. En ylipäätään ole koskaan halunnut levitellä kasvokuviani netissä. Olen korkeasti koulutettu ja peruskomea mies ja tullut aina hyvin juttuun naisten kanssa. Takana kolme pitkää suhdetta. Profiilin poistamisen jälkeen olen ystävystynyt entistä syvemmin muutamien naispuolisten työkavereideni kanssa. Ihmetyttää, miksi ylipäätään loin profiilin. Kai se oli hetkellistä erotuskaa, sillä eksäni oli pitkään myös paras ystäväni.
Olen ollut kaikissa muissa deittipalveluissa kuvattomana paitsi Tinderissä, koska siellä se kuva on ns. pakollinen. Netin sovelluksiin en kuvaa laittanut, koska olen ulkonäöstäni melko epävarma enkä halunnut kenenkään tutun minua siellä palveluissa näkevän, ja mieluummin panostan tekstiin jotta mahdollista kumppania kiinnostaisi enemmän persoonallisuuteni kuin ulkonäköni. Lähetin kyllä kuvani sitten kun oli muutama viesti vaihdettu. Sain viestiä sekä kuvallisilta että kuvattomilta ihmisiltä, ja kävin muutamilla treffeilläkin ennen kuin totesin että deittipalvelut eivät vain ole minua varten.
Ihan mielenkiintoisen huomion tein viimeisellä yritykselläni eräässä palvelussa, jonne rekisteröidyin jäseneksi mutta en jaksanut samantien täyttää tieto-osiota jolloin muille käyttäjille näkyi vain sukupuoli ja ikä. Koskaan ei ole viestilaatikko ollut niin täynnä, hämmenyin ihan täysin niistä "No tässäpä mielenkiintoisen oloinen nainen ;)))" viesteistä koska kenen mielestä ihminen voi olla kiinnostava jos tietää tästä pelkän iän? En ollut yhtään yllättynyt että juuri ketään ei sitten enää kiinnostanutkaan sen jälkeen kun lisäsin profiiliin esittelytekstin :D
Kuvattomia olimme molemmat, kuvaus ja mitä elämältä haemme, toki löytyi.
Juristi ja lääkäri löysivät näin toisensa.
Minä olen tavannut vain miehiä, joilla on ollut kuvaton profiili. He ovat kirjoittaneet niin mukavan ja mielenkiintoisen avausviestin, etten ole voinut olla vastaamatta.
Ja iloiseksi yllätykseksi kaikki myös erittäin komeita, pitkiä ja urheilullisia sekä hyvässä työssä olevia. Yksi heistä on entinen ammattiurheilija. Nyt olen tapaillut yhtä heistä kaksi vuotta, ja olen kyllä tyytyväinen etten laittanut kuvallista profiilia kriteeriksi valinnassa.
Kuvattomat voi olla normaalin näköisiä, nuo "kuva silmästä" tyypit on aina rumia.
Olin aikoinaan suomi24:ssä ilman kuvaa. Olin 21-vuotias ja vähän ujo tyttö. Sain kyllä viestejä jonkin verran ja omiin viesteihinkin vastattiin. Laitoin kyllä suht. nopeasti kuvani juttelukavereille. Yksillä treffeilläkin kävin ja useamman kivan tyypin kanssa tuli keskusteltua. Ei kaikonnut kukaan kuvani nähtyään :D
Tosin tuosta on jo noin 7 vuotta aikaa ja nykyään nettideittailu on paljon yleisempää. Siksi kuviakin uskalletaan laittaa paremmin ja itsekin hieman ihmettelen profiileja joissa ei ole kuvaa. Tulkitsen yleensä niin että ovat joko hyvin ujoja tai sitten varattuja. Myönnän että olen taipuvainen skippaamaan kuvattomat profiilit. Jos itsekin ujohkona uskallan laittaa nykyisin kuvan niin en itseäni ujompaa kumppania haluaisi. Tarpeeksi työtä ollut omankin ujouden hillitsemisessä (ettei se rajoittaisi liikaa).
mutta miten kuvattomalle voi aloittaa keskustelun?
itse aina kuvallisena kun lähestyn kuvatonta, on jotenkin hankala osoittaa aito kiinnostus juuri sitä ihmistä kohtaan, sillä sen toisen tekstin yhdistää enemmän siihen mielikuvaan minkä itse siitä toisesta luo.
Toinen voi toki yhdistää minun tekstin siihen oikeaan kuvaan ja näin mielikuva minusta on todellisempi.. realistisempi. Tällöin myös helpompi tehdä päätös (täysin ulkonäöstä riippumatta, tottakai) että nyt ei vaan ajatusmaailmat kohtaa..
Olin kuvaton mies, lihaksikas yritysjohtaja, eronnut eikä parisuhde kiinnostanut. Etsin lähinnä seksiseuraa ja sitähän löytyi. Yksi nainen tuli vastaan jonka kanssa oli seksiä, monta kertaa, tuli muita naisia mutta palasin takaisin kun jäin häntä kaipaamaan. Nyt ollaan onnellisia yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Olin kuvaton mies, lihaksikas yritysjohtaja, eronnut eikä parisuhde kiinnostanut. Etsin lähinnä seksiseuraa ja sitähän löytyi. Yksi nainen tuli vastaan jonka kanssa oli seksiä, monta kertaa, tuli muita naisia mutta palasin takaisin kun jäin häntä kaipaamaan. Nyt ollaan onnellisia yhdessä.
Sama jatkaa: kaikkien kuvattomien naisprofiilien (myös niitä kokeilin) takana oli vähemmän viehättävä nainen.
Mietin vähän lisää tuota miksi en halua kuvaa laittaa, ja pohjimmaisena syynä taitaa olla että pelkään aivan liikaa että kuvani päätyisi a) jonkun feikkiprofiilin kuvaksi b) pilkattavaksi jonnekin ylikselle.
Mutta kai lihaksikas yritysjohtaja on oikeassa ja olen vaan niin ruma etten kehtaa kuvaani laittaa näkyviin.
Kyttääjiä ne ovat, tykkäävät anonyymina kytätä näkyykö siellä tuttuja.
lihaksikkaita yritysjohtajia, kaunottaria, juristeja, lääkäreitä, julkkiksia.. toki kaikki kuvattomina :D
Ei kaikki halua pariutumishaluaan julkiseksi.
Tapasin kuvattomana monta niinikään kuvatonta, ja kaikki olimme kategoriaa normaaleja.
Ennen kaikkea ei yhtään narsistia tai palstapeikkoa, kaikki koulutettuja fiksuja ihmisiä.
Miten kuva auttaa keskustelun aloitusta? Mä olen keskustellut mm yhteisistä harrastuksista, ja sitten on aika pian tavattu. Eikä mulle toimisi ulkonäön kehuminen, tulee niistä mieleen lähinnä limaiset setämiehet ja rantagigolot, ei kiitos.
Tietysti ellei harrasta mitään, ei ole ammattia jne. Mutta miksi joku sellaisen tahtoisi?
Vierailija kirjoitti:
lihaksikkaita yritysjohtajia, kaunottaria, juristeja, lääkäreitä, julkkiksia.. toki kaikki kuvattomina :D
Kyllä tämä on myös oma kokemukseni. Yrittäjiä, sijoitusneuvojia, it-asiantuntijoita ja juristeja.
Varmaan kaikilla joku oma syy olla ilman kuvaa. Joillain voi vaikka julkinen työ tai joku luottamusasema ainakin vaikuttaa siihen että ei halua omaa naamaa laittaa esiin. Joillain tietysti voi olla joku ajatus siitä että oma ulkonäkö ei ole miellyttävä. Kerran olen käynyt treffeillä kuvattoman profiilin omaavan naisen kanssa. Ihan söpö ja tavallinen nainen hänkin oli. Ei vaan muuten oikein ajatukset kohdanneet meillä. Mutta itse olen halunnut kuvan laittaa ihan siitä syystä että olisi kiusallista jos joskus tapaisikin jonkun ja ulkonäkö olisikin toisen mielestä sellainen mistä hän ei kiinnostuisi.
M40
Itse olen kuvattomalla profiililla suomi24:ssa. Paljon tulee flirttejä ja epätoivoisimmat pillua janoavat miehet kirjoittelee.
Vastasin kaikkiin asiallisiin viesteihin, tulivat ne kuvattomilta tai kuvallisilta profiileilta. Nettideittikokeiluni ehti kestää vain kaksi viikkoa, en ehtinyt itse lähestyä ketään tuossa ajassa.