Analysoikaa miksi en saa miestä
Ulkonäössä en usko olevan suurta vikaa, sillä miehet kyllä ensin kiinnostuvat, haluavat lähelle, suudella yms. En toki ole mikään malli, mutta ihan söpö. Sellainen naapurintyttömäisen nätti.
Luonteessa on siis se vika. Mutta olen miettinyt pääni puhki mikä se on, että minuun ei ihastuta kunnolla. Aistiiko sen, jos en ole kunnolla kiinnostunut? Minä kun olen vähän hitaasti syttyvä, mutta viestittelen aktiivisesti ja ehdotan itsekin tapaamisia ja tekemistä. Olen kuitenkin läheisyyden suhteen vähän nihkeä alkuun. Ujouden takia välttelen katsekontaktia enkä tee itse aloitteita läheisyyteen. Lisäksi olen perusluonteelta mietteliäs ja saatan tuijotella seiniä. En osaa flirttailla. Olen siis melkoinen harmaa tossukka. Onko tämä se tekijä mikä on monelle turn off?
Olen myös miettinyt mitä annettavaa minulla on parisuhteeseen. Olen monipuolinen keskustelija, kiinnostunut erilaisista asioista ja innokas oppimaan uutta. Onko tuo tossukkamaisuuteni se tekijä, joka tekee minusta vähän etäisen? En oikein ole saanut selkoa siitä, kun olen kysynyt asiaa miehiltä jotka ovat minut lopulta torjuneet. Kaikki ovat sanoneet, ettei vaan ole syntynyt suurempia tunteita tai etteivät ole oppineet minua kunnolla tuntemaan, vaikka olemme tapailleet monta kuukautta.
Olen turhautunut.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet se kolmastoista tusinasta. Jos et ole kiinnostava, niin et ole kiinnostava.
Mutta muut tavalliset tallaajat löytävät kumppanin ja itse en kiinnosta miehiä. Haluaisin tietää mikä se tekijä on.
Viaton veitikkamaisuus, hassutteleva, nätti naama, iloinen, herkästi naurava, intensiivinen katse, salaperäinen.
Minulla on intensiivinen katse, mutta ainakin livenä se tuntuu enemmän pelottavan ihmisiä kuin vetävän heitä puoleensa.
M31
Intensiivinen, mutta EI psykoottinen.
Verhottu, mutta viiruisen intensiivinen, mutta hyväntahtoinen katse, jos tiedät mitä tarkoitan, myös sisältäen salaperäisen hymyn. Kokeile, se vetoaa.
Todellakin tuon omia mielipiteitä esille. Joskus ehkä liiankin kärkkäästi. Olen joutunut opetella sulkemaan suuni, sillä kaikkie ei mielipiteeni kiinnosta. :D Ap
Mona-Lisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet se kolmastoista tusinasta. Jos et ole kiinnostava, niin et ole kiinnostava.
Mutta muut tavalliset tallaajat löytävät kumppanin ja itse en kiinnosta miehiä. Haluaisin tietää mikä se tekijä on.
Viaton veitikkamaisuus, hassutteleva, nätti naama, iloinen, herkästi naurava, intensiivinen katse, salaperäinen.
Minulla on intensiivinen katse, mutta ainakin livenä se tuntuu enemmän pelottavan ihmisiä kuin vetävän heitä puoleensa.
M31
Verhottu, mutta viiruisen intensiivinen, mutta hyväntahtoinen katse, jos tiedät mitä tarkoitan, myös sisältäen salaperäisen hymyn. Kokeile, se vetoaa.
Tiedän psykoottisen katseen ja siitä ei kohdallani ole kysymys.
M31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumemmilla ja läskimmilläkin naisilla on kivat miehet, miksi mulla ei? Välillä miettii, miten tuokin mies on tuollaisen järkyn naisen kanssa kun voisi saada parempaa.
Jos sinun mielestäsi hyvä ulkonäkö tekee naisesta paremman, se ei tarkoita että kaikki miehet olisivat samaa mieltä.
Miten sitä muuten seksiä harrastetaan? Sitä paitsi täälläkin palstalla miehillä tuntuu olevan aika suuret odotukset naisen ulkonäöstä. Ei saa olla kiloakaan ylipainoa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumemmilla ja läskimmilläkin naisilla on kivat miehet, miksi mulla ei? Välillä miettii, miten tuokin mies on tuollaisen järkyn naisen kanssa kun voisi saada parempaa.
Jos sinun mielestäsi hyvä ulkonäkö tekee naisesta paremman, se ei tarkoita että kaikki miehet olisivat samaa mieltä.
Miten sitä muuten seksiä harrastetaan? Sitä paitsi täälläkin palstalla miehillä tuntuu olevan aika suuret odotukset naisen ulkonäöstä. Ei saa olla kiloakaan ylipainoa jne.
No siis hain sitä, että saattaa olla sellaisiakin miehiä, jotka painottavat ulkonäköä enemmän muita asioita. Ja tietysti jokaisella on omanlaisensa kauneuskäsitys. Se mikä yhden mielestä on järkky, voikin olla toisen mielestä tosi hyvännäköinen.
Kiitos paljon. Tämän olen jotenkin ajatellutkin olevan ongelma, mutta sitä on vaikea korjata. Mutta miten olla aloitteellinen alussa, kun en vielä pysty suutelemaan? Tarkoitan tyyliin toisilla treffeillä. Mua hävettää tämä viimeisin tapaus. Mies istui vieressäni ja haki katsekontakia, minä olin kääntyneenä poispäin ja tuijotin kahvikuppia. Ahdisti liikaa, vaikka tykkäsinkin hänestä. Eipä siis ihme, että vaikutan tylsältä. Näille on vaan itse sokea ja kuvittelee olevansa kiinnostava kaikesta tästä burgeroinnista huolimatta. :D
Tuo varmaan on tosiaan ongelman ydin. Lukemani perusteella arvioisin että se selittää yksistään 90 % asiasta. Sen korjaaminen voi olla haastavaa mutta mahdollista. Harjoittelu on kaiken avain.
Toinen asia on että ihmisten jotka ovat eivät pysty olemuksellaan ilmaisemaan kiinnostustaan, kannattaa pyrkiä sanomaan kiinnostuksensa sanoin. Tämä pätee sekä treffeillä että työhaastatteluissa. Jos vain istuu ja vaikuttaa passiiviselta, ja tämän lisäksi katsoo ilmeettömästi ohi, silloin se että on itse kiinnostunut ei millään tavalla välity toiselle henkilölle. Kukaan ei pysty lukemaan ajatuksia, joten ihmiset lukevat ilmeitäisi ja kehon kieltäsi.
Työhaastatteluissa tiedän em. keinon auttaneen introvertteja, sosiaalisesta fobiasta kärsivitä sekä sosiaalisesti estyneitä ihmisiä. Treffeillä se voi olla vaikeampaa. En osaa suoraan sanoa miten toimia. Pitää siis valita sanansa tilanteen mukaan ja luontevasti.
Yksi asia mitä voisi harkita myös on, että kertoo suoraan ongelmasta. Siis sanoo että minulla on vaikeuksia katsoa silmiin alussa. Ja sanoa että jännittää jne. Tämäkin tietysti tilanteen mukaan, ja ainoastaan mikäli toinen osapuoli vaikuttaa sellaiselta että hän ymmärtää ja osaa ottaa sen tiedon positiivisesti. Käytännössä toinen introvertti osaa.
Kannattaa siis pitää aina mielessä että sitä toista osapuoltakin luultavasti jännittää ja myös hän on epävarma itsestään. Jos saat muotoiltua jollain tavalla että pidät hänestä, se voi olla suuri apu koska silloin hän tietää. Usein miehet saavat valtavan määrän pakkeja ennen kuin löytyy sopiva nainen. Ja kuten sanottua: miehet ovat myös epävarmoja. Jos et pysty millään ilmaisemaan kiinnostustasi, mies voi yksinkertaisesti ajatella että et pidä hänestä ja pitää itsestään selvänä ettei kannata yrittää enempää tai soittaa uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
M43 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M43 kirjoitti:
Uskallatko ilmaista oman kiinnostuksesi sanallisesti suoraan? Tai kerrot miehelle asioita joita arvostat hänessä? Haen siis että ilmaiset oman mielipiteesi eikä sitä tarvitse arvailla.
Ujoudenkin voisi sanoittaa niin että kerrot sua jännittävän ja saatat vaikuttaa etäisemmältä kuin olet.
En millään tavalla, valitettavasti. :(
No mitä tapahtuu jos vaikka kerrot että sulla on kivaa? Missä menee raja että ujous tulee esteeksi kertoa asioita? Onko sinusta luontevaa koskettaa tai silittää toista? Halata?
Kai mä en uskalla sitä sanoa, koska pelkään ettei sillä toisella ole kivaa. Sehän olisi kamalaa jos paljastuisi, että toinen ei olisikaan treffeillä niin innostunut. :D Mä sanon asioita vasta sen jälkeen, kun toinen on tuonut oman kiinnostuksen ilmi. Joskus olen sanonut, että mulla oli kivaa viestillä jälkeenpäin. Se on mulle helpompaa kuin kasvokkain puhuminen. Halaamisen ja koskettamisen olen joutunut opettelemaan vasta myöhemmin. Eli se ei ole minulle luontevaa. Mä kyllä tykkään siitä ja haluankin koskea toista, mutta pelkään saavani pakit. Eli en luota.
Ok! Ymmärrän mitä kerrot. Itsekin olen kirjallisesti lahjakkaampi kuin puhuessa (menen sekaisin kun monesta tuutista tulee 'viestejä').
Ehdotan että kokeilet mitä tapahtuu jos vaikka kirjoitat heti treffien jälkeen miltä sinusta tuntui. Jos tulee pakit, tiedät ettei hän ollut sua varten ja sun ei tarvitse miellyttää vaan olla sellainen kuin olet. Seuraavaa sitten katselemaan.
Jos tulee positiivinen vastaus, niin laita lisää jotain muuta. Kun tätä jaksat tehdä niin rohkaistut ja saatat sanoa siten kasvokkain samat asiat :-)
Moni pelkää (myös minä) etten tule hyväksytyksi, vaan ongelma on omassa päässä. Sinut hyväksytään kun vaan löydät oikeat ihmiset. Se on sitten hyvin vaikeaa (ainakin minulle :-/)
Tuleeko miehellekin sitten välttelevyydestäsi sellainen olo, että et ole kiinnostunut hänestä?
Katso silmiin ja hymyile. Se toimii parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä. Kaksi viimeistä tapausta olivat juuri mitä etsin eli maanläheisiä, rauhallisia pohdiskelijoita kuten minäkin. Ensitreffeillä olivat kiinnostuneita kun käytiin kahvilla. Halusivat nähdä uudestaan ja laittoivat innokkaasti viestiä johon vastasin yhtä innokkaasti. Homma läsähtää toisilla tai kolmansilla treffeillä. Siitä päättelen, että kyse ei ole ulkonäöstä vaan luonteestani. Yleensä jatkotreffeillä homma jotenkin läsähtää. Olen edelleen puhelias itseni ja juttu kulkee. Mutta minä tosiaan pidän sen fyysisen etäisyyden, koska en toista kunnolla tunne. Tehdään siis kaverillisesti juttuja ja sitten jossain vaiheessa alan aistia, että mieheltä loppuu mielenkiinto. En siis ole sitä mitä nämä miehet etsivät, mutta turhauttaa, että tämä toistuu kerta toisensa jälkeen.
No jospa yksi ongelma on juuri se liika kaverillisuus - aika usein se koetaan niin, että romanttista ja eroottista kipinää ei ole.
Ilmaise se, mitä et uskalla kasvotusten sanoa, viestissä. Mutta ilmaise se, siis kiinnostus. Jos toinen kokee, ettei vastakaikua tule ja suorastaan käperryt kilpeesi lähestyessä, se luovuttaa ajan kanssa. Tulkitsee epäkiinnostukseksi tai jopa suoraksi torjunnaksi.
Luottamuspulaahan tuo on ja minusta ei ole ollenkaan huono asia, ettet ota ihmisiä heti iholle. Itse olen reipas puhumaan ja mulla on hyvät sosiaaliset taidot (kovan harjoittelun tuloksena!), mutta katson tosi pitkään uutta henkilöä ennen kuin päästän sen fyysiseen kontaktiin kanssani. Tässä ei ole taustalla mitään periaatteellista vaan kyseessä on ihan puhdas tahdon asia. Vasta kun *haluan* jonkun lähelle ja se tuntuu musta oikeasti hyvältä, mä päästän sen lähelle. Sittemmin seksillä ei todellakaan ole mitään rajoja, mutta mun halu syntyy vähitellen ja se on kaiken lähtökohtana. Jos joku ei malta odottaa niin hän ei sitten ollut mun ihminen.
Vinkki tuohon silmiinkatsomiseen: katso niitä silmiä kuin katsoisit mitä tahansa asiaa. Katselee siis sitä, *millaiset* ne silmät ovat. Keskity tähän ajatukseen, älä varsinaisesti silmiinkatsomiseen elekielen merkityksessä. Vastapuoli ei näe eroa sun katseessa.
Tsemppiä, ap! Sun ristiriitaiset signaalit sen vastapuolen väsyttää. Yritä olla mahdollisimman selkeä ja mitä et kasvotusten uskalla, tee se viestillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettele katsekontakti, se on tehokkain tapa luoda yhteys ja herättää tunteita -itsessä ja toisessa. Jos läheisyys ja toisen kunnollinen kohtaaminen pelottaa, mitenkähän intohimoista mahtaa seksi olla? Väittäisin että se toimiva ja intohimoinen seksi on usein tärkeä osa rakastumista <3
Yleensä etäistä jyystämistä. Olin kerran yhdessä miehen kanssa johon tutustuin ensin ystävänä pitkän aikaa. Häneen luotin täysin ja on ainoa, jota olen kunnolla pystynyt katsomaan silmiin seksin aikana. Valitettavasti suhde loppui hänen päihdeongelmiin.
Tämä on ollut itselleni tosi avartava keskustelu. Ongelma kai on se, etten luota ja osaa luoda siten syvää suhdetta toiseen. Kaikki jäävät etäisiksi kavereiksi. Tämä ongelma on ollut myös ystävyyssuhteissa. Jotenkin olen typeränä ajatellut sen riittävän, että olen hyvä keskustelija ja vitsiniekka. Samalla sellainen söpö ja herkkä runotyttö, mutta eihän se pidemmän päälle riitä. Kiitos, että olette sanoneet asioita suoraan. Mun kavereilla ei ole siihen sydäntä. Ja eihän ne näe miten käyttäydyn miesten kanssa.
No niin, unohdin että j.ännämies on sensuurilistalla. Tietysti.
Kerroit aikaisemmin etteivät j.ännämiehet vetoa sinuun.
Kuitenkin kerrot että sinulla on ollut mies joku nöyryytti seksin aikana, mies joka haukkui ulkonäköäsi, ja alkoholiongelmainen mies.
Mahtaisiko alitajuntasi pitää vähän erilaisista miehistä kuin mitä järkesi sanoo? Voisiko tämä selittää miksi niiden hiljaisten tutustujien kanssa homma lopahtaa?
Vierailija kirjoitti:
Mona-Lisa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M31
Tiedän psykoottisen katseen ja siitä ei kohdallani ole kysymys.
M31
Onko katseesi sitten sellainen karsastavan intensiivinen - sellainen voi olla aika eläimellinen katse, toisten mielestä sangen vetoava, toisten taas ei yhtään.
Sellainen pallosilmäinen tuijottava katse on kyllä aika inhottava, toivottavasti sulla ei ole sellaista - jos on ota vähän hymyä silmiin, niin et pelota ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei vaan enää pahemmin kiinnosta parisuhteet kun irtoseksiä saa nykyään niin helposti. Ei sinussa välttämättä mitään vikaa ole, vain huonoa tuuria.
Witness, this height of ignorance.
Vierailija kirjoitti:
"Vastasit" itse miksi ei ole... Ruma sielu on paaaajon paaaaljon pahempi kuin ruma naama.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin tuon omia mielipiteitä esille. Joskus ehkä liiankin kärkkäästi. Olen joutunut opetella sulkemaan suuni, sillä kaikkie ei mielipiteeni kiinnosta. :D Ap
Et siis olekaan ujo, vaan pelkäät läheisyyttä? Voisiko jonkinlainen keskusteluapu, jossa käsittelet niitä aikaisempia huonoja kokemuksia, auttaa?