Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen mielestä ongelma on fyysisen läheisyyden puute, toisen mielestä henkisen

Vierailija
11.01.2020 |

Munakanaongelma. Miehen kanssa olemme vuosien mittaan etääntyneet. Arki sujuu, ja meillä on ihan mukavaa yhdessä, mutta oikea läheisyys tuntuu puuttuvan.

Minä koen, että hän on henkisesti etäinen. Ei halua jutella hankala muista asioista tai syvällisemmin. Hautautuu omiin juttuihinsa ja jään henkisellä tasolla yksin.

Hän kokee, että en tule tarpeeksi lähelle, spontaanisti hyväile jne.

Kumpikin on sinänsä oikeassa. Fyysinen läheisyys ei tunnu luontevalta minulle ikäänkuin vieraan ihmisen kanssa. Ja toisaalta hän ei koe voivansa turvallisesti jakaa tuntemuksiaan ilman fyysistä läheisyyttä (selvennettäköön että meillä on kyllä seksiä viikottain 1-3krt, se ei ole se ongelma).

Mutta miten tällaista voi ratkoa? Joo, molemmat tsemppaavat vähän ja yrittävät nähdä sen toisen kannan ja joustavat ja venyvät, jotta päästäisiin hyvän kierteeseen. Mutta kovin, kovin vaikealta tuntuu.

Onko teillä muilla vastaavaa, tai ollut? Mikä tähän voisi auttaa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en nyt ihan hahmota että mikä tässä on se oikea ongelma...? Siis te teette yhdessä paljon asioita, teillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja seksiäkin usein..?

Mitä mies tekee jos puhut hänelle unelmista, toiveista jne? Ja miten ihmeessä mies ei noteeraa sua mitenkään jos menet hänen viereensä, jos hän kerran toivoo enemmän läheisyyttä?

No ei minulle riitä, että ikäänkuin ollaan kavereita, joilla nyt sattuu seksikin toimimaan.

Mies kuuntelee sujuvasti, ja se on siinä. Ei lisäkysymyksiä, ei halua suunnitella vaikka asioita vuosien päähän, vaihtaa puheenaihetta nopeasti.

Ja mitä tulee tuohon fyysisen kohtaamisen puoleen, se minustakin on erikoista. Mutta koen että jos hän on henkisesti jossain muualla, vaikka somea selailee, hän ei juuri silloin sitten kuitenkaan halua vaikka ottaa kainaloon tms. Eli sitä fyysistä (muuta kuin seksiä) pitäisi olla, mutta kuitenkin ärtyy, jos sitä on ns väärällä hetkellä. Vaikea selittää. Ap

Vierailija
42/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies toivoo suhteelta (fyysisen lisäksi)?

Jaa, sepä on tosiaan mielenkiintoinen kysymys. Sen kun tietäisin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kyllästynyt. Saa ilmaisen ylläpidon ja seksin. Tuota ei muuta kuin tilanne, että rakastuu toiseen. Yleistä.

Vierailija
44/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten käytännössä ilmenee tunnetasolla kohtaaminen?

Syvää luottamusta, halua jakaa itsestään, asioitaan, kuulla, kuunnella ja ymmärtää. Yhteistä haaveilua, höpsöttelyä, sitä että uskaltaa kertoa vaikka peloistaan, sitä että uskaltaa puhua jos parisuhteessa on jotain vialla, sitä että uskaltaa pyytää asioita.

Sitä ettei koe tarvetta puolustella ja selitellä, koska toinen ymmärtää. Ettei tarvitse tuntea oloaan uhatuksi, ettei tarvitse olla huolissaan mitä tuo todella ajattelee.

Ja paljon muutakin.

Ap

Vierailija
45/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kyllästynyt. Saa ilmaisen ylläpidon ja seksin. Tuota ei muuta kuin tilanne, että rakastuu toiseen. Yleistä.

Ei hän ole kyllästynyt. Ap

Vierailija
46/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea Väestöliiton sivuilta Miesten rakkauskoulua. Teksti sopii hyvin myös naisille. Avain on se että opitaan tunnistamaan tunteet, jotka ovat päällimmäisen tunteen takana ja aletaan puhua niistä. Eli miksi ärtyy jostain, kokeeko ettei tule hyväksytyksi,ei riitä tms. Vaatii harjoittelua oppia huomaamaan nämä ihan omasta itsestäänkin ja usein syyn reaktion takana huomaa vasta jälkikäteen. Oppii tunnistamaan negatiiviset kehät ja pääsemään niistä pois

Vierailija
47/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko kaikilla olla "aitoa kohtaamista"?

Vierailija
48/62 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaa se tapahtuu, kun vaan tapahtuu.

Vierailija
49/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko kaikilla olla "aitoa kohtaamista"?

Ei. Kaikilla suhde ei syvenee alkuhuumaa pidemmälle ja sitten ihmetellään, kuka tuo on?

Vierailija
50/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, viestitteleekö hän kännykällä poikakaveriensa kanssa siinä mieluummin? Millaista (kuivaa?) kommunikointi heidän kanssaan on?

Vierailija
51/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en nyt ihan hahmota että mikä tässä on se oikea ongelma...? Siis te teette yhdessä paljon asioita, teillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita ja seksiäkin usein..?

Mitä mies tekee jos puhut hänelle unelmista, toiveista jne? Ja miten ihmeessä mies ei noteeraa sua mitenkään jos menet hänen viereensä, jos hän kerran toivoo enemmän läheisyyttä?

Tämä oli minustakin aika ristiriitainen asia ap:n kertomassa. Ajattelin, että ehkä käsitin tuon väärin (ap ei halua sohvaläheisyyttä), mutta sinä olet lukenut samoin.

En tod ymmärrä, mikä muuri heillä on.

Jospa puoliso pettää ja on siksi etäinen ja välttelevä? Seksi tietysti kelpaa. Hehe.

Vierailija
52/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vain liian monimutkainen. Odotat, että mies täyttää jonkun tyhjän kohdan sisälläsi. Sen täyttäminen on oma asiasi, jos teillä muuten näyttää menevän ihan ok. Hanki harrastus tms ;).

Vierailija
53/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on se klassinen asetelma. Karrikoiden, mies kykenee hellyyteen ja läheisyyteen vain suhteessa, jossa on seksiä; nainen haluaa seksiä vain suhteessa, jossa on läheisyyttä. Jos kumpikin lähtee siitä, että minä annan sinulle mitä sinä haluat vain jos itse saan ensin mitä minä haluan, niin homma mättää. Kun taas jos lähtee siitä, että minä annan sinulle jotakuinkin pyyteettömästi mitä sinä haluat, niin lopputulos on yleensä se, että molemmat saavat haluamansa. Aika paljon on tahtokysymys, kumman linjan valitsee.

Vierailija
54/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos kokeilisit läheisyyden antamista vaikka viikon etkä antaisi mielesi pahoittaa?

Vierailija
55/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuminen syvällisistä asioista vaikka "ei haluaisi" on vähemmän rikkovaa kuin paneskelu itku silmässä pakotettuna, joten mies on väärässä ja opettelee henkistä läheisyyttä saadakseen sitten sitä fyysisitäkin, eikä toisinpäin.

Mies ilmeisesti kaipasi esim. silittelyä tai pusuja ja muuta kiehnäystä. Harvalle siitä traumoja tulee aviopuolisonsa kanssa. Sinun aiheeseesi taas, että kyllä loputon torjuminenkin satuttaa, usein kuin seksiä haluamaton haluaa kuitenkin kaikkea muuta yksipuolisesti suhteessa. Ei tämä mikään mustavalkoinen asia ole vaan on vaikka millaisia suhteita.

Juuri näin. Kyllä minä voisin kiehnätä ja olla kainalokkain ja pussailla jne, jos tuntisin sen luonnolliseksi. Esim juuri että kun menen viereen sohvalle, mies kiinnostuu minusta eikä ole omissa maailmoissaan. Kyllähän siinä aika helppo olisi olla fyysisesti lähekkäin sitten. Mutta jos vain haluaa selailla puhelinta, lukea lehteä, tuijottaa telkkaria, whatever ja pitää hakemalla hakea huomio itseensä... (ja joo, ymmärrän hyvin jos on jotain kesken, lukee vaikka jonkun artikkelin loppuun tai mitä ikinä, mutta jos se vaan on sellaista ajan tappamista, mitä se melkein aina on)

Ap

Miten niin juuri näin? ALoituksessa sanot ettäm ies haluaa sitä hyväilemistä ja muuta kiehnäämistä enemmän, mutta nyt tässä viestissä hän onkin vain puhelimen kanssa sohvalla, eikä siis haluakaan? Miten tämä nyt siis on, kumpaa mies haluaa, jos kerran seksiä ei halua.

Vierailija
56/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M52 kirjoitti:

No tämähän on se klassinen asetelma. Karrikoiden, mies kykenee hellyyteen ja läheisyyteen vain suhteessa, jossa on seksiä; nainen haluaa seksiä vain suhteessa, jossa on läheisyyttä. Jos kumpikin lähtee siitä, että minä annan sinulle mitä sinä haluat vain jos itse saan ensin mitä minä haluan, niin homma mättää. Kun taas jos lähtee siitä, että minä annan sinulle jotakuinkin pyyteettömästi mitä sinä haluat, niin lopputulos on yleensä se, että molemmat saavat haluamansa. Aika paljon on tahtokysymys, kumman linjan valitsee.

Ei vaan kyllä molempien pitää ollavalmiita antamaan sitä mitä toinen haluaa, koska muuten siinä käy juuri näin, että se joka pyyteettömästi antaa jää itse ilman. Kun molemmat antaa pyytettömästi, niin siitä muodostuu hyvä parisuhde, jos vain toinen, niin siinä vaiheessa kun antaja on estynyt väliakiaisesti antamasta toisen haluamaa, loppuu se vastapuolen antaminen myös, koska hänhän ei nyt saakaan mitään "vastineeksi".

Vierailija
57/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako AP antaa miehelle kosketuksia?

Vierailija
58/62 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ihmiset halua suhteeltaan kuin seksiä ja yhteistä tekemistä? Minä kaipaan enemmän.

Vierailija
59/62 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö ihmiset halua suhteeltaan kuin seksiä ja yhteistä tekemistä? Minä kaipaan enemmän.

Kunhan katsoo sohvalla telkkaria vieressä.

Vierailija
60/62 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten pystyt harrastamaan seksiä "tuntemattoman" kanssa 1-3 krt viikossa?

Eikö mies laske seksiä fyysiseksi läheisyydeksi?!

Voisin kuvitella, että post coitum puhuttaisiin luontevammin myös henkisiä asioita. Eli siinä on saumasi saada henkistä läheisyyttä.

Puhuuko miehet Post coitum syvällisiä??

Ehdottomasti. Meillä kaikkein parhaan keskustelut on käyty aina rakastelun jälkeen kun molemmat ovat rentoutuneita ja vastaanottavaisella tuulella. Olen toki kyllä kuullut että muunlaisiakin miehiä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä