Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nukun viikonloppuisin ihan paskasti, mut arkiöinä hyvin?

Vierailija
11.01.2020 |

Odotan aina, että tulee viikonloppu niin saa nukkua. Nyt kuitenkin viime kuukausina viikonloppuisin unet on jääneet lyhyeen ja todella katkonaiset. Luulis, että arkiöinä nukkuis huonommin. Viime yönä taas vajaat 5h unta ja heräilyä monta kertaa. Alkaa pikkuhiljaa viikonloput ahdistamaan juurikin univaikeuksien takia.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa unen laatuun.

Vierailija
2/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi kuvitella, että liittyy jotenkin siihen, mitä teet. Juotko kahvia tai teetä myöhempään? Käytätkö alkoholia? Pienetkin määrät vaikuttavat? Liikutko huomattavasti enemmän tai oletko sisällä huomattavasti enemmän? Menetkö samaan vai eri aikaan nukkumaan? Käytätkö puhelinta myöhäiseen iltaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö viikonloppuisin alkoholia, ja oletko viikolla vesilinjalla? Alkoholi auttaa kyllä nukahtamaan, mutta aamuyöstä unen laatu alkaa kärsiä ja määräkin jää siten vähiin.

Vierailija
4/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko alkoholia viikonloppuisin? Pienelläkin määrällä ihan järjetön vaikutus unenlaatuun.

Vierailija
5/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö epäterveellisemmin kuin arkena?

Vierailija
6/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Odotan aina, että tulee viikonloppu niin saa nukkua." Tuossa se syy. Sä lataat liikaa odotuksia, ja siksi olet hermostunut, ja unen laatu kärsii.

Vierailija
7/7 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän alkoholia, niin se vaikuttaa arkinukkumisiin niin paljon, että olen jättänyt sen kokonaan pois. Korkeintaan lomilla voin ottaa. En juo iltaisin muuta kuin vettä ja nukkumaan menen suunnilleen samoihin aikoihin kuin arkenakin koska väsyttää. Nukahtaminen vaan on vaikeampaa ja heräilen useammin. Mulla on aina ollut huonot unenlahjat, mut kyllä mä ennen olen viikonloppuisin paremmin nukkunut. Liikuntaa harrastan säännöllisen epäsäännöllisesti, eli vain silloin kun inspis iskee ja se iskee nykyään taas vähän harvemmin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan