Itsepalvelukassoilla tuntee olevansa enemmän suurennuslasin alla kuin normikassoilla.
Kommentit (129)
Monet näistä kommenteista voi huvittaa kymmenen, saati kahdenkymmenen vuoden päästä. Työ ja palvelut muuttuvat, typerää roikkua vanhoissa tavoissa tai säilyttää väen väkisin ruokakaupan kassan ammatti, vaikka se on (ainakin osittain) mahdollista korvata tehokkaammilla tavoilla.
Siinä missä itsepalvelu, myös ns täyden palvelun ratkaisut tulevat lisääntymään. Voithan jo nyt tilata ruokaostokset suoraan kotiovelle.
Itse suosin itsepalvelukassaa. Huvittavaa, tai ehkä hieman säälittävää Prismassa katsoa kun mummot ja vaarit ovat kilometrin pitkässä palvelukassajonossa yhden maidon ja leivän kanssa kun itsepalvelukassaan pääse kävellen ja minuutissa läpi. Ehkä tuo teknologia pelottaa tai päivän ainoa juttutuokio on kassatyöntekijän kanssa?
Mulle on tullut "satunnaistarkastus", mitä sitten tarkoittaakaan. Painelin kaupassa suoraan Deodorantti hyllylle ja siitä pikakassalle maksamaan sitä yhtä deodoranttia. Mitähän epäilyttävää siinä oli olevinaan. Myyjä tosin kuittasi sen tarkistustilan nopeasti pois. Mielestäni tämä tuli ennen kuin olin edes maksanut.
voi tietysti itsekkin edistää tuota ettei tule satunnaistarkastusta niin että tekee tuon homman kassalla selkeästi jotta mahdollisesti kiinnostunut kyttä näkee hyvin kaikki vaiheet. Yritä pimittää jotain niin aikansa kun vittuilee niin varmasti tulee nokkaan, jos tästä ymmärrätte mitä nyt haen takaa...
Vierailija kirjoitti:
Mulle on tullut "satunnaistarkastus", mitä sitten tarkoittaakaan. Painelin kaupassa suoraan Deodorantti hyllylle ja siitä pikakassalle maksamaan sitä yhtä deodoranttia. Mitähän epäilyttävää siinä oli olevinaan. Myyjä tosin kuittasi sen tarkistustilan nopeasti pois. Mielestäni tämä tuli ennen kuin olin edes maksanut.
Sama Ikeassa, tarkastus jo ennen maksua. Mikä logiikka tässä on?
Musta itsepalvelukassat on käteviä, enpä oo ikinä tullut ajtelleeks että mua jotenki kyylättäs kun käytän niitä :DD mulla on aina vähän ostoksia ja muilla kassoilla on pidemmöt jonot, pääsee paljon nopeemmin kaupasta kun käyttää itsepalvelukassaa. Opin käyttämään niitä jo 10 vuotta sitten Briteissä vaihdossa ollessani ja odotin pitkään että omaan kotikaupunkiin/Suomeen tulee kans
Ei liity aiheeseen, mutta miksi prismoissa suurin osa kassoista on suljettu, onko tää itsepalvelukassojen syytä?
Automatisaatio kehitys tulee viemään työpaikkoja alalla kuin alalla. Mitään työvoimapulaa ei ole tulossa vaan massatyöttömyyttä.
Kaupan alalla jenkeissä toimii jo kauppoja täysin ilman henkilökuntaa ja tämä on vasta alkua, kun ne saavat kehitettyä konseptia paremmaksi ja toimivammaksi, niin yleistyvät todenteolla.
"Kauppa toimii niin, että sisään tullessaan asiakas tunnistetaan hänen kännykässään olevalla Amazonin sovelluksella.
Tämän jälkeen kamerat seuraavat asiakkaan kulkua, ja hyllyissä olevat anturit mittaavat, mitä asiakas ottaa hyllystä ja mitä he laittavat takaisin. Aina kun asiakas ottaa mukaansa tavaran, se lisätään hänen luottokorttilaskuunsa. Jos asiakas laittaa tavaran takaisin hyllyyn, se vähennetään hänen laskustaan.
Otettuaan haluamansa tavarat mukaansa asiakas voi kävellä suoraan pois kaupasta, ja häntä laskutetaan automaattisesti."